Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...
 Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...
 

Bike Box - spatiu pentru biciclisti

- - - - -
  • Please log in to reply
131 replies to this topic

#1
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,038
  • Înscris: 22.05.2003
Pentru ca in tara marcajele lipsesc adesea cu desavarsire, simteam nevoia sa complicam lucrurile, desi Romania e o tara une mai bine de jumatate de an e o aventura sa mergi cu bicicleta.

Capitala va avea un nou marcaj rutier, cu rolul de a-i proteja pe bicicliști. Cum acționează „Bike Box” și ce riscă șoferii care îl încalcă


Quote

Noul marcaj, care a fost aprobat deja de Comisia Tehnică Rutieră din Primăria Capitalei, va apărea pe bulevardele mari, administrate de Primăria Municipiului București (PMB), acolo pe unde trec şi mijloacele de transport în comun.
Astfel, autorităţile vor să îi împiedice pe şoferi să blocheze intersecțiile, dar mai ales să-i încurajeze pe localnici să circule mai mult pe două roţi.

Marcajele vor apărea chiar înainte de semafoare și sunt nişte pătrate cu o bicicletă desenată în mijloc.

Bicicliştii vor putea trece printre maşini și se vor putea opri în spaţiile destinate lor, chiar în fruntea coloanei.

Astfel, vor pleca primii, iar şoferii vor fi nevoiţi să-i aştepte.

Ele vor apărea într-o lună, maximum două, când se va termina şi licitaţia pentru aplicarea lor pe asfalt.

Ce riscă șoferii care vor încălca noul marcaj rutier
Zona pentru biciclete de la semafor înseamnă spaţiul pe care îl ocupa prima maşină care opreşte la culoarea roşie. Marcajul va avea o lungime de 3 metri, iar şoferii nu vor avea voie să îl încalce, altfel riscă să fie sancţionaţi de poliţişti, spun iniţiatorii proiectului, care s-au inspirat de la modelul din Viena, unde marcajele sunt numite „Bike Box/Spațiu pentru Bicicliști”.

Potrivit Codului Rutier, cei care trec de marcajul de stop la culoarea roşie a semaforului, risca o amendă de până la 725 de lei şi suspendarea permisului pentru 30 de zile.
Plecarea de la semafor odată cu maşinile este periculoasă, spun bicicliştii, dar şi cei care circulă pe trotinete. Aceștia se plâng că pot fi acroşaţi de autoturismele care demarează în trombă, dar mai ales sunt nevoiţi să inhaleze gazele de eşapament.

Astia s-au tampit de tot?

Quote

Astfel, vor pleca primii, iar şoferii vor fi nevoiţi să-i aştepte.


Nu cumva vor sa si ii urmarim, dar sa nu ii depasim?

#2
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,104
  • Înscris: 05.06.2002

View PostAdm, on 07 august 2021 - 16:54, said:

Nu cumva vor sa si ii urmarim, dar sa nu ii depasim?
cam da... daca aia pleaca pluton compact de la intersectie, pana se aseaza in sir indian sa-i poti depasi...

Edited by Fane, 07 August 2021 - 17:01.


#3
sorin147

sorin147

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,302
  • Înscris: 11.08.2003
Varianta A: un parandarat ca cineva sa spoiasca niste asfalt ca sa fie ignorat sau regandit dupa 2 ani cum au fost si vechile piste de pe trotuare.
Varianta B: face pare din cumulul de reguli care vor incerca descurajarea soferilor de a mai plimba masina prin oras in favoarea celorlalte mijloace de transport (care nu prea sunt acum).

Oricum o dai, ne adaptam. :)

#4
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
E normal sa fie protejati. Ii prefer pe sosea acolo unde nu sunt piste decat pe trotuar (unde oricum nu au voie dar asta e alta discutie).

Nu o vad ca pe o descurajare a soferilor ci ca pe o incurajare a trecerii la bicicleta. Vom avea toti de castigat.

Edited by underb, 07 August 2021 - 17:04.


#5
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,104
  • Înscris: 05.06.2002

View Postsorin147, on 07 august 2021 - 17:01, said:

Varianta A: un parandarat ca cineva sa spoiasca niste asfalt ca sa fie ignorat sau regandit dupa 2 ani cum au fost si vechile piste de pe trotuare.
Varianta B: face pare din cumulul de reguli care vor incerca descurajarea soferilor de a mai plimba masina prin oras in favoarea celorlalte mijloace de transport (care nu prea sunt acum).
Oricum o dai, ne adaptam. :)
mai degraba varianta B, asta-i trendul acu la nivel european.

Edited by Fane, 07 August 2021 - 17:03.


#6
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,038
  • Înscris: 22.05.2003
@sorin147 - inca nu s-au inventat portile de teleportare.

Ai mers cumva cu mijloc de transport in comun de suprafata anul asta?
Sa vezi ce placut este.

Ca de obicei, punem caruta inaintea boilor.

Nu vad acel moment in care bicicletele vor inlocui masinile in fata blocului.

Apropo de ipocrizie, mai exista o specie tembela, tot pe 2 roti - trotineta.

Aparent astia au cazut in dizgratie desi era speranta transportului urban acum cativa ani.

#7
baribalu

baribalu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,644
  • Înscris: 23.10.2006
O tampenie. Logic bicicletele si trotinetele ar trebui sa circule numai pe banda 1 langa marginea drumului.

Edited by baribalu, 07 August 2021 - 17:05.


#8
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Pai parte buna e ca bike boxul ala nu incurca pe nimeni cand nu exista biciclete in trafic.

#9
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View PostAdm, on 07 august 2021 - 16:54, said:

Astia s-au tampit de tot?
Nu, doar aduc normalitatea si in Romania, atat. Cine a venit cu propunerea asta are votul meu asigurat!

Adica asa ...

Attached File  Capture.JPG   452.65K   123 downloads

#10
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Lumea e reticenta pentru ca momentan doar sinucigasii ies cu bicicleta in trafic. Iar daca tot sunt sinucigasi, macar sa se distreze.

Masura e menita a incuraja oamenii obisnuiti sa mearga cu bicicleta - aia care nu au curaj acum. Nu va fi o invazie de dementi cum isi imagineaza probabil multi. Ca aia merg deja :)

#11
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
90% din soferi nu vor sti ce e ala un bike box, deci oricum e inutil.

Inca o prostie hipstereasca, intr-un oras blocat si fara alternative reale.

Faci o regula tembela pentru 1% din trafic; asta inseamna sa fii rupt de realitate.

Mai stiu o tanti care a incercat sa faca banda pentru transportul in comun si a blocat tot orasul, adica solutie importata de la aia care au centuri multiple in jurul oraselor.

Azi era sa aplatizez un ciclcist de profesie, care s-a gandit sa ocoleasca o groapa si a iesit MULT pe banda.

Eu nu inteleg de ce interzicem carutele, dar incurajam bicicletele. E oarecum o discriminare.

Ma uitam seara, ca prin parcuri nu ai loc sa te plimbi cu bicicleta, asa de mult popor a iesit din cubiculele de beton.

Edited by Courage, 07 August 2021 - 17:19.


#12
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View PostCourage, on 07 august 2021 - 17:16, said:

90% din soferi nu vor sti ce e ala un bike box, deci oricum e inutil.

Inca o prostie hipstereasca, intr-un oras blocat si fara alternative reale.
Soferii vor trebui educati prin campanii in presa.

Ca biciclist care a ajuns inconstient la urgente, in Bucuresti, din cauza unui cretin cu 4 roti si volan apreciez intr-un mod deosebit asemenea masuri, menite de a incuraja si proteja in acelasi timp biciclistii.

Edited by ro_explorer, 07 August 2021 - 17:19.


#13
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
"Faci o regula tembela pentru 1% din trafic; asta inseamna sa fii rupt de realitate."

Dupa cum spuneam, spre deosebire de alte masuri care pot incurca circulatia masinilor si cand circula bicicletele si cand nu circula, partea buna la asta e ca nu influenteaza in niciun fel traficul auto cand nu sunt biciclete.
Legat de procentul de 1%, as zice ca e mai mic. Masura are ca scop cresterea lui.

"90% din soferi nu vor sti ce e ala un bike box, deci oricum e inutil."

E cu poze totusi.

"Mai stiu o tanti care a incercat sa faca banda pentru transportul in comun si a blocat tot orasul, adica solutie importata de la aia care au centuri multiple in jurul oraselor."

Alea influentau traficul si cand erau autobuze pe ele si cand nu erau.
Comparatia nu e fundamentata.

Edited by underb, 07 August 2021 - 17:23.


#14
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Biciclistii vor cam multe, pe bune, iar bicicleta e sublima pana ploua, ninge, sufla vantul sau mori de cald.
Iar asta in Romania se intampla 7 luni din 12.

Si nu, nu cred ca prea multa lumea vrea sa mearga cu bicicleta.

Faptul ca iti place riscul, nu inseamna decat ca ingreunezi traficul si iti risti viata.

In 21 de ani de permis mi s-a intamplat de prea multe ori sa risc acrosarea unui biciclist, motociclist etc, aflat adesea in pct mort.

Si da, astia toti sunt specie de kamikaze SH (scuter, trotineta, bicicleta), care se cred nemuritori.
Se strecoara peste tot si sunt suparati cand le strici tabla, pt ca in mod normal nu te astepti sa treaca Flash intre tine si trotuar.

Edited by Courage, 07 August 2021 - 17:25.


#15
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
"Biciclistii vor cam multe, pe bune, iar bicicleta e sublima pana ploua, ninge, sufla vantul sau mori de cald.
Iar asta in Romania se intampla 7 luni din 12."

Mai zic odata si ma las batut dupa aia -
Bike boxul nu influenteaza traficul auto cand nu exista biciclete in trafic.

#16
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,005
  • Înscris: 01.11.2005
Asta e trendul eco de la Bruxelles,dispar benzi de circulatie si locuri de parcare,apar piste de biciclete si statii de incarcare.Marea diferenta e ca acolo exista transport in comun metropolitan decent iar in Bucuresti nu exista nici macar o centura...

#17
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View PostCourage, on 07 august 2021 - 17:23, said:

pt ca in mod normal nu te astepti sa treaca Flash intre tine si trotuar.
Pai ar cam trebui sa te astepti .. ar trebui sa te uiti si in dreapta spate inainte de a intoarce la dreapta intr-o intersecite, de pe banda 1 ... ar fi timpul ca sa constientizezi atat tu cat si cei ca tine, ca masina nu e vehicolul suprem pe asfalt si ca trebuie sa impartiti soseaua si cu ceilalti participanti la trafic ...

Problema acestei masuri este aceeasi ca in toate celelalte cazuri cand s-a adoptat o masura menita sa aduca civilizatie pe sosele .... nu se va aplica. Va fi o campanie o perioada, cu vizibilitate in presa, ca sa aibe ce baga pe gatul celor care urmaresc subiectul si apoi gata, se va asterne linistea in stiri si haosul pe sosele, asa cum este "normal" la noi.

Edited by ro_explorer, 07 August 2021 - 17:31.


#18
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postbolo, on 07 august 2021 - 17:25, said:

Asta e trendul eco de la Bruxelles,dispar benzi de circulatie si locuri de parcare,apar piste de biciclete si statii de incarcare.Marea diferenta e ca acolo exista transport in comun metropolitan decent iar in Bucuresti nu exista nici macar o centura...

E despre biciclete bre'.
O linie trasa pe asfalt care nu te incurca in niciun fel cand nu sunt biciclete.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate