Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

Auto (meister) Group. Hotie pe fata...

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#37
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Vorbesc despre teapa ce vrei sa ne-o dai tu noua mintind cu nerusinare. Despre balivernele indrugate de tine legate de faptul ca ai dat 680 lei pe un banal vas de expanasiune.
Acum o dai cotita si spui realitatea si insiri mai multe piese. De ce nu ai spus toata povestea de la inceput ? De ce ai spus ca doar vasul de expansiune te-a costat 680 lei ?

Deci hai sa revenim la subiectul topicului.
- tu ai primit deviz si manopera a fost 226 lei (piese 354 lei)
- initiatorul topicului sustine ca pentru niste piese ce costa pina in 500 lei. ar fi ajuns sa plateasca manopera (doar manopera)  peste 1.500 lei
- la tine sau lucrat 2,3 ore (mi se pare un timp rezonabil raportat la cite piese sau schimbat)
- in cazul initiatorului, ar fi trebuit sa se lucreze citeva minute si nu aveau cum sa taxeze mai mult de 1 ora, adica maxim 100 lei. Asa ca de unde peste 1.500 lei ?.

Deci de ce nu are ursul coada ?
Tu ai fost taxat corect. In alta parte de ce nu poate fi la fel ?

Ne-ai aburit si cu prietenul ala al tau. Asa de bun prieten este cu tine, ca tu de duci la altii sa-ti schimbi un burduf de planetara Posted Image

Edited by florin71_skoda, 03 August 2021 - 00:50.


#38
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
+1 :D

#39
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 21.09.2020
florin71_skoda
Tu nu înțelegi sensul cuvintelor? Am spus clar, uită-te mai sus pe pagină... ”înlocuit vas de expansiune”!!!! Tu crezi că aveam un vas de expansiune care stătea acolo, plictisit, sub capotă, așteptând să-l schimbe și pe el cineva, sau cum? Crezi că trebuia să iasă din tură și să vină noul vas de expansiune să-l schimbe că el mai avea și altă treabă, sau ce?!
Cum îți imaginezi tu că se schimbă un vas de expansiune?
Respiră adânc, că te-ncurci în ele...
Ba că am luat țeapă, ba că am fost taxat corect, ba că am plătit la negru, ba că mint cu nerușinare... ce-ai pățit bobiță, le-ai citit pe sărite?!
Și tot mai sus am specificat că prietenul cu service e în alt oraș.

Edited by calinkgb, 03 August 2021 - 20:28.
limbaj


#40
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

View Postcristian_puscasu, on 03 august 2021 - 01:03, said:

Tu nu înțelegi sensul cuvintelor?

Ba da, inteleg sensul cuvintelor. Tu ai spus ca ai schimbat vasul de expansiune si te-a costat 680 lei si ai dat bani astia, cu toate ca puteai sa cumperi unul origimal de la Bardi cu 278 lei. Deci care este sensul cuvintelor ? Tu esti ala care ai vrut sa sugerezi ca ai dat peste 400 lei manopera si ai tacut din gura si ti sa parut normal ( in realitate ai dat 226 lei manopera ca ai omos sa spui toate piesele)
Ai omis cu buna stiinta sa specifici ca in bani aia erau incluse si alte piese, doar asa ca sa vada lumea cit de generos esti tu si ca vezi doamne tu ai acceptat sa platesti mai mult decit dublu pentru un vas de expansiune.
De senzor/termostat de ce nu ai spus nimic ? Ca ala de fapt a fost defect si din cauza lui sa dus vasul. Si de fapt vasul sa dus ca era defect busonul vasului, ca altfel nu patea absolut nimic :D

View Postcristian_puscasu, on 03 august 2021 - 01:03, said:

Cum îți imaginezi tu că se schimbă un vas de expansiune?

Foarte simplu. Pe al tau, pot sa-l schimb in 5 minute, chiar daca nu sint mecanic. Sint doar 2 suruburi si 2 coliere de desfacut.
Am mai desfacut vase de expansiune la viata mea si stiu cum se schimba. Stiu practic cum se schimba si nu trebuie sa-mi imaginez nimic

View Postcristian_puscasu, on 03 august 2021 - 01:03, said:

Și tot mai sus am specificat că prietenul cu service e în alt oraș.

Pai si servisul la care te duci tu acum este tot din alt oras. Tu te duci la Pui si probabil ca stai undeva pe linga Petrosani. Deci specificatia ta este inutila. Abureala de 2 bani.

Edited by florin71_skoda, 03 August 2021 - 01:35.


#41
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,091
  • Înscris: 29.06.2005
Am revenit cu noutati.
Dar inainte de asta - hai sa nu ne certam si sa discutam fara jigniri. Suntem colegi aici si chiar daca avem opinii diferite, putem sa ni le facem cunoscute elegant.

In urma reglajului de saboti (150 lei) s-a remediat problema - masina a trecut ITP ul ca intotdeauna, pe bune.
Am mers si la un service mai mic, specializat pe AC - unde s-a rezolvat si cu inlocuirea compresorului de AC. Mi-a placut meseriasul, a expus corect situatia (compresorul vechi avea firele legate, fara mufa) si a pus el o mufa folosita (ca asta avea pe acolo). Cost 150 lei montaj compresor + 30 lei 100g agent frigo. Uleiul inclus. Total 300 lei. Foarte rezonabil.
Deci, se poate...

Urmeaza sa ajunga arcurile spate. Astea o sa le montez eu, fara elevator, doar cu "2 chei" din dotare; o sa o fac relax, fara graba - si cronometrez . Sunt curios cat timp de manopera imi va lua.

#42
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 21.09.2020
Ultima postare, că deja simt că vorbesc cu pereții...
Am povestit toată treaba aia ca să înțelegeți că a merge la service, e scump din orice poziție. Pentru că service-ul are angajați de plătit, taxe la stat, chirii, consumabile etc etc etc. Dibaciul din spatele blocului cumpără 2 tuburi de WD50 din ofertă de la Lidl... în cazuri fericite!
Eu locuiesc în Petroșani, prietenul cu service locuiește în Tg Jiu. Am în proprietate un Megane IV, luat de nou din 2017 (Coramex Deva), pe 16 luna asta iese din garanție. Mai am un Renault Master și X5-ul cu care am avut problema marțea trecută.
La Megane, cea mai ieftină revizie, a fost prima, în octombrie 2018 când am dat 900 și ceva de lei, după ce în Olanda n-am putut să-i fac revizia pe motiv că nu găseau mașina în sistem. Mașină nouă, 0km... nu apărea în sistemul Renault (4 service-uri diferite). Cu reclamație la Vocea Clientului, cu tot tacâmul...a trebuit să vin în RO. Și am dat 900+ de lei pentru schimburile de ulei și filtre!!!
1.6dci!! (service Coramex Deva)
În 2019 i-am pus cârlig la Megane (am și-o rulotă). Service autorizat + reper compatibil + condițiile de garanție = 1200 de lei. (service Lascăr). Și la BMW i-am pus cârligul ”la băiieți” cu 250 de lei (din dezmembrări, cu instalație electrică cu tot).
În martie, revizie Megane, + discuri, plăcuțe, bielete antiruliu + ITP = 2100 de lei (service Căsuța Albastră).
În mai revizie Bmw + discuri, plăcuțe, saboți, schimbat lichid de frână, schimbat ulei hidraulic (plus doar achiziția cablu deschis capotă) = 2900 de lei (service Scorpio). Cablul e încă în portbagaj.
În noiembrie anul trecut, schimbat turbină la Master, turbină recondiționată cu a mea la schimb = 1900 de lei (service Dobranici, Petrila).
Astea sunt prețurile meșterilor, oriunde te-ai duce. Megane-ul e deja a 4 mașină la 0 km, am avut inclusiv Logan. Imaginați-vă ce fain e să dai 13 lei pe filtru de aer și 73lei/h manoperă (atâta era la Lascăr service în 2008). Și interval de revizie de 10000km, că așa l-am prins în 2007, după aia au mărit intervalul la 15000km. Și totuși, l-am vândut în 2017 cu 3000€ și 271000km!!! Circulă și azi!
Meganul are 92000, Bmwul l-am luat la 280000, acum are 319000, Masterul se apropie de 600000...
Și încă avem prețuri mici în RO
Revizie de 20000km la Logan în Italia, la 10 luni vechime, 220€. Din care 30 și ceva de euro a fost ”taxa de reciclare ulei”!!
Așa că... lăsați smiorcăielile că hoți și țeapă... voi vedeți service-uri doar în poze, dar știți să țipați că vă fură și vă face și vă drege.
Am 10+ ani de camionăgeală prin Europa și am avut o grămadă de colegi care au tras ponoase nasoale de pe urma ”Gigeilor dibaci”... Passat la care i-a trebuit cutie nouă pentru că proprietarul, coleg cu mine, cât a fost în concediu a schimbat uleiul în cutie la un ”meseriaș”. L-a ținut fix până la Kassel, în Germania. Peugeot 407, revizie + pompă de apă, curea de accesorii + compresor climă... a luat foc pe A41, aproape de vama cu Belgia (nici n-a mai ajuns la garaj). 1100€ factură de la pompieri din Germania pentru curățat drumul și ridicat epavă. Touran, kit de ambreiaj schimbat, a mers de la Onești până aproape de Orăștie... platformă!
Cum am spus, e ultima postare. Continuați voi să bălăcăriți service-urile, dar în realitate știm cu toții cum stă treaba... sunt scumpe, dar cel puțin primești o garanție. Și nu-s pentru oricine!

#43
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,091
  • Înscris: 29.06.2005
Cristiane, nu vorbesti cu peretii. Doar nu vorbesti la obiect.
Tu ne spui de revizii in reprezentanta si turbine. De 73 lei ora de manopera la vremea aia.

Eu spun ca teapa este nu la preturi - ci la incarcarea grosolana cu ore de manopera.

Adica una sa iti spuna ca trebuie sa platesti 15-20 ore de manopera pentru o reparatie in motor  - si alta e sa te umfle cu 15 ore pentru 2 arcuri spate , chestie pe care un mecanic incepator o face in juma` de ora cu 2 pauze de tigara.

Trebuie sa recunosc ca imi pare rau ca ai luat lucrurile atat de personal. Atat de personal incat sa provoci flame cu atitudini din astea de superioritate "numai jmecherii ca mine cu `nspe masini printre care un BMW Jeep isi permit - voi sunteti niste agarici care vedeti service-urile numai in poze". Asta arata nivelul de educatie pe care in posezi si cum privesti lumea.
Nu-i problem, mai trec anii si mai prinzi ceva la minte. Sau nu...

Ma simt insa dator la replica.
Atata vreme cat service-urile vor face buleli pe banda rulanta si jecmaneala la drumul mare (si e plin de povesti dureroase cu clienti de service pagubiti) - sunt multumit sa le vad doar in poze.
Da, posibil ca mai sunt si Gigei/Dorei care dau buleli. Dar sa nu uitam, ca in general, service-urile mici sunt facute de meseriasi care au fost nedreptatiti ca angajati. Si indraznesc sa spun ca majoritatea celor cu service-uri mici sunt peste service-urile mari la capitolul "meserie". Ca nici un meserias adevarat nu-ti lucreaza tie 50 ore/saptamana pe 2000-3000 lei.
La banii astia....ai mecanici care schimba bucse pentru ca nu merge frana.....

In fine - nu toata lumea foloseste masina pe post de "ghiul".
In cazul meu e doar un obiect care trebuie sa ma miste din A in B. Si desi mi-as permite maine sa iau o masina noua cu banul jos (nu de fite, ci una decenta) - nu o fac. Pentru ca orice masina e consumatoare de bani; si prefer sa investesc in ceva care creste ca valoare, sau macar stagneaza, decat intr-un fier care si-a pierdut 20% din valoare in momentul in care am iesit din curtea dealerului.

Edited by florinel, 03 August 2021 - 15:06.


#44
danielvd

danielvd

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 88
  • Înscris: 06.12.2009
Am lucrat la un AutoMeister. Ele sunt de fapt SRL-uri locale, nu vine nimeni sa verifice in ce standarde lucreaza. Drept urmare, in ala in care am fost eu, nici facturi nu se dadeau Posted Image
O oarecare calitate se pastra, pentru ca era condus de un mecanic bun, care facuse mecanica pe bune si facultatea pe genunchi. Unde sunt ingineri care au facut facultatea pe bune si mecanica pe YouTube, e o problema... Mare Posted Image
In fine, preturile mari sunt pentru ca:
1. piesele au adaos mare la ei
2. Febi s-ar putea sa fie considerat "naspa" la ei, sa lucreze doar cu nume precum Lemforder si Sachs
3. Manopera reala e undeva la 100 de lei/ora
4. Mecanicii aia sunt platiti cu 1500-2000 de lei pe luna, normal ca nu sunt nici pe departe cei mai buni.

As mai adauga ca administratorii, impreuna cu cei din receptie, fac "combinatii". Daca dai de hoti flamanzi, "combinatia" lor este sa-ti puna tie pe factura niste piese pe care le vand/monteaza altcuiva. Nu am vazut niciodata asa un caz, tipii cu care am lucrat eu pareau ok.
Eu am apelat la serviciile lor, dar fiind mecanic, le duceam masina si le aratam problema cu degetul. Ce-i drept, din reflex au incercat sa ma incarce cu radiatoare complete, cand le-am aratat o scapare clara de freon, dar le-a trecut repede. Fiind "de-al lor", am stat "pe capul" mecanicului pe tot parcursul lucrarii.

Mai spunea cineva de "mecanicii din coltul blocului cu scule Lidl". Pai, mecanicii din coltul blocului sunt aia care s-au scarbit de service-uri. Am conditii mai bune acasa, si mai mult timp sa fac o constatare corecta, decat intr-o hala AutoMeister sau AD sau Bosch Car Service. Nu ma preseaza nimeni, nu se plateste chirie, nu vand eu piesele.

#45
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,005
  • Înscris: 01.11.2005
Au facut cei de la RTL reportaj cu camera ascunsa pe la serviceuri,au deconectat senzorul de la placute si au dus masina la reparat .La mai multe serviceuri au primit devize pentru shimbat placute si chiar discuri,desi acestea erau in stare perfecta.Dupa ce le-au spus ca este reportaj,reprezentantii serviceurilor o dadeau cotita,ca nu ei,ca din greseala,ca un angajat nou etc

In general nu merg la service,in Ro am un prieten mecanic caruia ii las masina fara nicio retinere.
Reparatii minore si intretinere fac singur iar daca nu am scule necesare,de ex presa de rulmenti,merg la service cu diagnosticul facut si ii spun ce sa schimbe si intreb cat costa.

Prin Ro au ajuns serviceuri independente mai scumpe ca reprezentantele,de ex schimbat ulei cutie automata la Audi si Mercedes.

Intrebati cat costa un schimb de ambreiaj si volanta apoi cat e ora de manopera.Verificati cate ore de manopera sunt necesare dupa normativul producatorului si veti constata ca ora de manopera va fi mai scumpa ca la rprezentanta.

Edited by bolo, 21 August 2021 - 14:20.


#46
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004

View Postbolo, on 21 august 2021 - 14:09, said:

merg la service cu diagnosticul facut si ii spun ce sa schimbe si intreb cat costa.
Si iti da careva garantie pe lucrarea respectiva? Raspunde careva in caz de probleme?

#47
Testosteron

Testosteron

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,850
  • Înscris: 27.01.2016
E ciudat ce spui ca service-ul a vrut să repare chestii care în fapt erau bune pt ca de obicei nu-si vad capul de treaba si trebuie sa stai si 10 zile sa astepti ca să-ti facă o reparație. Deci au ei de lucru oricum nu-si caută . Cat despre costuri care vreme ți  le-au comunicat în prealabil nu văd care-i problema. N-ai avut decât să nu le lași mașina si cu asta basta.

#48
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,290
  • Înscris: 12.08.2006

View Postflorinel, on 03 august 2021 - 05:14, said:

Mi-a placut meseriasul, a expus corect situatia (compresorul vechi avea firele legate, fara mufa) si a pus el o mufa folosita (ca asta avea pe acolo). Cost 150 lei montaj compresor + 30 lei 100g agent frigo. Uleiul inclus. Total 300 lei. Foarte rezonabil.
Deci, se poate...

Ai curatat instalatia a/c? + inlocuit filtru deshidrator sau condensor?
Daca nu ...n-ai garantie la compresor :(

Edited by alexa32, 21 August 2021 - 20:19.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate