Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Auto (meister) Group. Hotie pe fata...

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#1
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,108
  • Înscris: 29.06.2005
Vreau sa vorbesc aici despre, cum zice titlul -  Auto Meister Grup. Mai exact cel situat in localitatea Roman - Neamt.

Am dus la ei o masina (Opel corsa 1.4 2001) care avea eficienta ceva mai scazuta la franare pe dreapta spate.
Lasat masina la ei - "va rog verificati problema, frana pe spate dreapta e mai slabuta; cu ocazia asta avem si de inlocuit compresorul de AC."
"Va sunam noi....."

Primim telefon a doua zi:
- Masina dvs. are arcuri rupte pe spate, necesita si flanse amortizoare + 2 bucse la puntea spate. Nu putem monta compresorul de AC, pentru ca cel actual are firele legate, nu mufa si nu putem sa il punem.
- OK, zic, cat costa reparatia pentru ce puteti face?
- Aaaa..... 2000 lei !

Mi se ridica parul pe spate si decid sa verific.
- Bucsa punte spate 33 lei buc x 2 - febi
- Flansa amortizor  25 lei buc x 2 - febi
- Arc spate - 63 lei buc x 2 - kyb
Deci total piese de schimb ~ 250 lei.
Asta inseamna ca estimeaza manopera de 1750 lei. Pentru 2 arcuri pe spate (adica maxim jumatate de ora de manopera, inclusiv o tigara fumata), 2 bucse...sa zicem 1-2 ore de manopera si 2 flanse amortizor - maxim o ora.
Sa zicem, incarcat 4 ore de manopera.


In concluzie:
- nu-s in stare sa lege 2 fire. Sau sa monteze o mufa, daca aceasta nu exista....
- au trantit o suma la plesneala - pe principiul " ori e prost si plateste, ori renunta"
- exact la roata dreapta spate nu s-au uitat.  " am avut o scapare..." a fost raspunsul lor.

Dupa ce le-am facut un scandal cum meritau -  am luat masina si am mers la un " independent". Am tras masina pe canal si am verificat impreuna. Bucse punte fara probleme. Un arc (stanga spate) cu o bucatica de spira rupta forte recent(ruptura proaspata, fara vreun punct de rugina).
Dat jos butucii pe spate -  reglat sabotii, curatat.
Problema rezolvata - 150 lei. Urmeaza sa ajunga si arcurile - 200 lei cu tot cu montaj si AC-ul care se va face la cineva specializat in AC - pe la 250 lei cu tot cu reumplere instalatie.



Ca sa se inteleaga mai bine - nu am nici o problema sa platesc corect si cinstit un serviciu. Insa ma dispera nesimtitii si jepcarii care considera clientii prosti.

Lucrez ca tehnician. Am reparat tractoare moderne, combine, utilaje agricole ani de zile. Acum repar utilaje logistice. Deci stiu cu ce se mananca si lucrez la un nivel  mult peste ce se face in service-urile auto. Inclusiv utilajele sunt mult mai complexe.
Si lucrez pentru persoane juridice, unde costurile nu sunt neaparat o problema. Si chiar daca uneori adaug in deviz cate un surub/piulita/siguranta...etc(maruntisuri) care consider ca e posibil sa se strice la desfacut - - NU pot sa incarc cu nesimtire costurile, asa cum fac astia de la Auto meister Group!!!!

Nu inteleg care e logica pentru care duci masina in service pentru o chestie specifica - iar service-ul se uita la cu totul altceva, numai la problema reclamata nu. Nu au meseriasi, nu se pricep...sunt doar vanzatori/montatori de piese???????

Edited by florinel, 01 August 2021 - 18:29.


#2
A10

A10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,069
  • Înscris: 19.12.2012
Stai linistit, asa fac si reprezentantele.. sunt patit si eu si de atunci merg la ateliere pe baza de recomandari.  Astia cu nume pompos gen auto meister (adica se dau nemti) si altii, merg pe principiul "l-am prins la noi. l-am ars" in timp ce altii merg pe servicii de calitate si pe publicitate facuta de clientii multumiti
Mi-au mai confirmat si altii faptul ca daca mergi la reprezentanta nu ai garantia ca beneficiezi de servicii de calitate la nivel de reprezentanta. Multe reprezentante isi platesc prost angajatii, asa ca cei care stiu meserie cam pleaca si raman aia fara experienta iar in Romania nu se prea pune pret pe pregatirea angajatului,..nu "arunca" firma bani pe pregatirea personbalului

Edited by A10, 01 August 2021 - 18:49.


#3
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,290
  • Înscris: 13.01.2011
Eu oriunde merg întreb de preț la ce vor să facă, se uită ca la nebun.
Eu la ei la fel, cînd îi văd mirați  😋

Nu mă bag cu nimeni dacă nu spune clar, nu lasă că vedem după, nimic de genul ăsta  😉

#4
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
De asta va zic mereu. Daca gasiti un service/mecanic cinstit si meserias, tineti de el ca de Hristos..
Eu merg la acelasi mecanic de 20 de ani. Prima data am mers la el la tara in curte. Acum are imperiu omul. Las masina si platesc cat zice. Mai mare incredere ca in omul ala, nu am in nimeni.

Edited by mariovrs, 01 August 2021 - 19:01.


#5
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,942
  • Înscris: 15.04.2019

 mariovrs, on 01 august 2021 - 19:01, said:

De asta va zic mereu. Daca gasiti un service/mecanic cinstit si meserias, tineti de el ca de Hristos..
Eu merg la acelasi mecanic de 20 de ani. Prima data am mers la el la tara in curte. Acum are imperiu omul. Las masina si platesc cat zice. Mai mare incredere ca in omul ala, nu am in nimeni.

În 20 de ani se mai schimba tehnologia. Se trece de la turbo la electric. Și oamenii se mai ramolesc în 20 de ani...

#6
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,108
  • Înscris: 29.06.2005
Poate e de vina educatia mea, nu stiu, dar nu pot sa inteleg ideea din spatele tentativelor astora de teapa.

Adica, logica elementara:
- Vine clientul cu o problema.
- Faci o verificare, lista de piese de schimb si manopera dupa normativ. E clar ca uneori poti depasi (suruburi intepenite, ruginite...fel si fel de probleme neasteptate) - insa de cele mai multe ori lucrarile se fac mai repede decat normativul. Si o spun eu - care asta fac in curtea clientului - adica nu conditiile din service (elevatoare, pistoale pentru desfacut, scule electrice...etc). Una peste alta, se compenseaza.
- Dai o oferta corecta clientului.
- Clientul accepta, faci lucrarea.
- Clientul multumit - vine si cu alta ocazie la tine.
- Masina mai veche - vine mai des - deci incasezi constant.

Deci e in interesul service-ului sa aiba in portofoliul de clienti masini care sa vina la reparat.

Insa ei incearca sa tepuiasca. Asta face clientul sa nu se mai intoarca + reclama negativa = pierd mai mult de un client; poate 10 potentiali. De ce prefera asta?

Ok - nu le place sa lucreze la masini mai vechi (desi nu vad de ce).
A inceput revolutia electrica. Daca nu-s in stare sa lege 2 fire la un compresor de AC - ce vor face la masinile electrice, avand in vedere complexitatea lor?

Edited by florinel, 01 August 2021 - 19:09.


#7
icename

icename

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 634
  • Înscris: 12.02.2005
florinel, dimpotriva. Nu le pasa de reclama negativa si de satisfactia clientului. Asa pare. Tu de ce ai fost la ei? Daca te uiti putin pe internet, gasesti multe recenzii si comentarii negative.

Vezi pe FB recenzii. Si vezi si recenziile Google. Asta la o cautare simpla.

Dar totusi tu ai fost la ei. Si altii se duc, cati crezi ca verifica mai intai internetul? Mai ales ca nu prea gasesti in Romania un service la care sa mergi cu siguranta ca totul o sa fie corect si reparatia satisfacatoare. Este o loterie reparatia unei masini. Reprezentantele scartaie, service-urile multimarca te sperie, noroc avem cei care cunoastem un mecanic bun.

#8
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013

 __Dan__, on 01 august 2021 - 19:05, said:

În 20 de ani se mai schimba tehnologia. Se trece de la turbo la electric. Și oamenii se mai ramolesc în 20 de ani...

Bine bre. Vise placute. Cand inventeaza astia o baterie de 10 ori mai buna ca cele actuale, sa ma anunti. Pana una alta o mermelim cu baterii inventate in anii 80.
Nu avem alte resurse pe Terra. Ce nu pricepeti?
Revolutie..Posted Image  Au legat baterii de laptop una de alta si le-au pus in masina..Posted Image

Si prostii aia de la service. Cum credeau ca cineva plateste 2000 de lei reparatie la un junghi de Corsa din 2001? Idioti.. Parca ai venit cu un seria 5 2018 la service.

Edited by mariovrs, 01 August 2021 - 19:25.


#9
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,108
  • Înscris: 29.06.2005
Corect - nu le pasa.
Si e drept ca nu stii unde sa te duci.

Pana acum toate reparatiile necesare le-am facut eu. Acum m-am gandit sa nu-mi mai stric eu timpul liber si sa platesc la un service. Era si un pic de urgenta, ca urma sa expire ITP-ul si am preferat sa plec in vacanta decat sa ma ocup de masina in concediu.
Pe principiul ca "sa manance si ei o paine" si " sa mearga economia" ; "imi permit sa platesc decat sa imi pierd eu timpul".

Si in continuare as fi dispus sa duc masinile la un service corect. Din pacate....nu stii care e ala.

 mariovrs, on 01 august 2021 - 19:23, said:

Bine bre. Vise placute. Cand inventeaza astia o baterie de 10 ori mai buna ca cele actuale, sa ma anunti. Pana una alta o mermelim cu baterii inventate in anii 80.
Nu avem alte resurse pe Terra. Ce nu pricepeti?
Revolutie..  Au legat baterii de laptop una de alta si le-au pus in masina..
Si prostii aia de la service. Cum credeau ca cineva plateste 2000 de lei reparatie la un junghi de Corsa din 2001? Idioti.. Parca ai venit cu un seria 5 2018 la service.

Pai nu e vorba de suma in sine. Da, daca vorbeam de 2000 lei pentru ceva mai complicat, motor desfacut...chestii mai sensibile, asa...nu aveam nimic de obiectat.
Dar 2000 lei pentru 2 arcuri, 2 bucse si 2 flanse de amortizor.....Si chestii care se schimba usor, o masina destul de simpluta....
Si sa nu uitam ca au scapat din vedere exact problema pentru care a fost adusa masina - ei au facut pur si simplu o "constatare generala".

Edited by florinel, 01 August 2021 - 19:36.


#10
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Sint foarte multe rable pe strada si servisurile care sint putine, nu mai fac fata. Au asa multe solicitari, ca-si permit sa ceara oricit. Toata lumea care are o problema, o vrea rezolvata astazi si este dispus sa plateasca, fara sa intrebe de ce si pentru ce.
Nu toata lumea cauta pe net pretul pieselor. Iar daca-ti rezolvau rapid problema, ai fi fost multumit daca nu ai fi stiut cit costa in mod real piesel.

Flanse amortizor pe spate, eu nu tin minte sa fi schimbat. Poate ca ma insel, dar cred ca sint alea originale. Pe fata am schimbat citeva rinduri.
Bucsile pe spate le-am schimbat ca am avut eu pitici pe creier intr-un an sa-mi schimb toate bucsile, atit pe spate cit si pe fata. Am muncit o gramada si altadata nu mai fac asta.

Daca-ti schimbi arcurile, schimba si telescoapele, ca nu-s chiar asa de scumpe. Schimba si plasticele alea de protectie praf telescop. Nu fa si tu lucrurile de jumatate.
Atasez 2 pdf-uri de la KYB ca sa-ti cauti singur codurile corecte de arcuri si telescoape care se potriveste la rabla ta. Nu te baza pe ce-ti vinde vinzatorul, care de regula vinde ce are pe stoc, sau ce poate aduce mai repede.

Attached File  KYB-2018-Coil-Springs.pdf   9.63MB   7 downloads Attached File  KYB-2018-Shock-Absorbers-Version-A.pdf   17.27MB   3 downloads

#11
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,108
  • Înscris: 29.06.2005
Multumesc @florin71_skoda.

Masina este intr-o stare buna pentru cei  20 ani pe care ii are. S-a inlocuit imediat si cu piese de calitate cel putin decenta orice a fost nevoie, la timp - uneori, ca si tine am schimbat si chestii care nu erau necesare. Si nu are rugina chiar daca varsta e venerabila.

Amortizoarele sunt inlocuite de vreun an, tot kyb - atunci au fost inlocuite si pe fata complet, cu flanse si rulmenti amortizor de la lemforder. Nu cred ca are sens sa le schimb din nou pe cele de pe spate acum.
Tot acum vreun an s-a facut o revizie mai ampla, ambreiaj, distributie, tot ce tine de frana(discuri, placute, saboti, reconditionat etrieri)...etc. Anul asta s-a inlocuit doar parbrizul fisurat, era singurul lucru care parea in neregula, pe langa compresorul AC care da semne de oboseala.

Nu orice masina veche e "coaja" - daca o intretii si nu-ti bati joc de ea -  chiar daca asta e parerea multora.

Edited by florinel, 01 August 2021 - 20:45.


#12
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Daca le-ai inlocuit recent, este clar ca nu mai este cazul sa pui altele. Poti doar sa verifici daca ai primit codul corect. atit la telescoape, cit si la arcurile comandate acum.
Banuiesc ca ai Opel corsa C si in cazul asta arcurile comandate ar trebui sa fie RX6341, iar telescoapele montate in urma cu 1 an, ar trebui sa fie 343351  .

Eu in urma cu ~5-6 ani am primit piese care nu sint compatibile cu coaja mea. Arcuri si telescoape KYB peste tot. Pe spate dupa un drum de Grecia un arc sa inmuiat si in anul urmator am schimbat ambele arcuri, tot cu KYB, dar de data asta am pus codul corect si deocamdata pe spate nu am probleme cu arcuri si telescoape KYB. Pe fata le am tot pe alea de atunci si miine urmeaza sa-mi schimb atit arcurile cit si telescoapele. Dar nu mai pun KYB, cu toate ca sau comportat bine, pentru ca nu-s pentru coaja mea. Urmeaza sa vad daca am ales bine codurile, ca nu prea gasesc informatii corecte pe net, pentru coaja mea care are PDG (pachet de drumuri grele)

#13
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 281
  • Înscris: 21.09.2020

 florinel, on 01 august 2021 - 18:26, said:

[...]Dupa ce le-am facut un scandal cum meritau[...]

Hai să recapitulăm, dar să ținem cont cu toții că aici este EXCLUSIV varianta ta de poveste!
Te-ai dus la service și ”ai cerut” niște servicii. Nu te-a tras nimeni cu japca înăuntru, nu?
N-ai verificat lista de prețuri (este afișată, conform legii).
A doua zi, primești telefon și te notifică vis-a-vis de constatarea lor, suplimentar față de ce ai cerut tu... adică arc rupt, de care tu nu știai (deși susții că e bine întreținută). Îți transmit și că ei nu fac improvizații la AC (foarte normal dealtfel, deși tu vezi asta ca o incompetență).
Apoi întrebi despre cost și ți se spune 2000 lei. Ți se pare mult și începi scandalul cu ei...
...
Și vii pe forum și începi să-i bârfești și să-ți expui propriile concluzii.
Hai să-ți spun și eu o concluzie!
”Bășinile” costă! Mult. Întotdeauna au fost scumpe, deci a face pe miratu'  că ”vai ce prețuri au la service”, denotă că nu știi pe ce lume trăiești. Dacă mașina aia era ”bine întreținută” cum spui tu, trebuia să știi că service-urile sunt scumpe. Ah... sau tu te referi la faptul că schimbi tu cu mâna ta diferite repere, sau vreun Gigel cu două chei? Asta crezi tu că înseamnă mașină bine întreținută?!...
Iar reproșatul refuzului lor de a face improvizații, sau comparatul prețurilor găsite pe net cu prețurile lor nu are nici o legătură cu profesionalismul lor. Pariez că oricare din mecanicii ăia de acolo, te'ncuie în 3 minute, din orice poziție... oricât de tehnician ești tu!
Cu topicul ăsta n-ai făcut decât să-ți publici benevol propria ipocrizie... nimic mai mult.

P.S. Un foarte bun prieten și-a deschis service în martie. Bani mulți băgați acolo, inclusiv fonduri... Și fix din prima zi a avut parte de ”revoltați” din-ăștia... Și acum le spune tuturor, din primul moment, că respiratul în curtea lui costă bani!

#14
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,290
  • Înscris: 13.01.2011

 cristian_puscasu, on 01 august 2021 - 22:06, said:


P.S. Un foarte bun prieten și-a deschis service în martie. Bani mulți băgați acolo, inclusiv fonduri... Și fix din prima zi a avut parte de ”revoltați” din-ăștia... Și acum le spune tuturor, din primul moment, că respiratul în curtea lui costă bani!

Așa tată, bine că ai lămurit, să pricepem cu ce ,,aluat " avem de-a face  😉
Rechizitoriu de judecător făcut de mecanic, sau orice Gigel?!
Estem", la românași se poate.

Edited by crisstonne, 01 August 2021 - 22:24.


#15
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Cristian, nu exista compresor legat pe direct. Nu exista compresor care sa nu poata fi schimbat, de catre un mecanic. Deci despre ce improvizatii vorbim ? Ca nu-l poate incarca oricine cu freon, este alta poveste. Dar de schimbat, poate sa-l schimbe orice incepator, fara nici o improvizatie. Este prins in 2 suruburi. Mai trebuie data jos si cureaua de accesorii. Intreaba-l pe prietenul tau si o sa-ti confirme.
Chiar si tu ai putea schimba un compresor, daca-ti incape mina.

2 bucsi, 2 flanse amortizor si 2 arcuri pe spate, nu au cum sa coste mai mult de 500 lei, indiferent de unde le ei si de la ce firma le iei. Sa ceri manopera tripla, este cam exagerat citeodata. Bucsile sint intradevar mai greu de schimbat. In schimb arcurile si flansele amortizor pe spate, un mecanic priceput, cu sculele adecvate, le schimba pe amindoua in maxim 30 minute. Intraba-l pe prietenul tau cit ar costa piesele si in cit timp le schimba el. Garanta o sa-ti spuna ca inlocuirea arcurilor pe spate este o joaca de copii. Nu-i nimic fenomenal si nici nu-ti trebuie scule speciale. Un cric si citeva tubulare si le poti schimba in parcarea din fata blocului. Alea de pe fata sint mai greu de schimbat ca-ti trebuie presa, iar la o masina veche poti gasi si suruburi care nu se desfac. Pe spate in schimb, salti masina pe cric, scoti arcul cu levierul si pui inapoi arcul tot cu levierul. Aici trebuie unul mai "mare", cu mai multa forta. Aia slabuti nu prea au ce sa caute la schimbat arcuri pe spate.

Astept sa-l intrebi pe prietenul tau mecanic ca sa vezi ce spune.
Eu nu sint mecanic si este posibil sa nu aproximez corect.

Pina ce apuci sa-l intrebi pe prietenul tau, ai putea sa urmaresti un clip pe youtube in care 1 mecanic scimba un arc in 4 minute si 6 secunde. Pe la minutul 1:45 se vede cum scoate arcul "ca cu mina" Asta ca sa nu zici ca spun eu prostii Posted Image
Click aici

Deci se pare ca am gresit, Nu are cum sa dureze 30 minute inlocuirea ambelor arcuri Posted Image
Mai mult dureaza sa faca factura, decit sa inlocuiasca arcurile :D

Edited by florin71_skoda, 01 August 2021 - 22:36.


#16
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 281
  • Înscris: 21.09.2020
crisstonne Da, da. Sunt foarte de acord politica prietenului meu... anunță oamenii că la el nu se poate ieftin. Se poate oricum, dar nu ieftin.
florin71_skoda Detalii, detalii... ăia pot cere și de 10 ori prețul pe manoperă. Ăla e prețul pe care-l stabilesc ei, nu tu. Tu poți să fii de acord, sau nu. Dar VERIFICI cum stă treaba. Nu te duci așa, izmene pe călător, ăia îți dă un preț de te'nțapă inima șii după aia țipi ”Hoții, vor să-mi dea țeapă!” Nu e nici o țeapă, primeai factură și deviz...
Hai să nu transformăm durutu'n c** al unora în intenții neortodoxe ale altora. Căci despre asta e vorba aici...

#17
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Cristian, si eu am tarife care unora li se par mari. Dar nu poti cere peste 1.500 lei (adica un salar al multor oameni pe o luna) pentru 8 minute de lucru.
(cred ca trebuia sa ma fac mecanic :D)

Si eu dau factura. Dar ce faci cu ea ? Ti sa terminat hirtia igienica ? Nu-i buna pentru asa ceva. :P
Sau ce ? Daca dai factura si deviz, nu mai este teapa ?

 cristian_puscasu, on 01 august 2021 - 22:38, said:

... anunță oamenii că la el nu se poate ieftin. Se poate oricum, dar nu ieftin. ...

Foarte bine face.
Dar intreaba-l totusi miine el cit ar fi cerut pentru schimbat de 2 arcuri la un Corsa c din 2001

#18
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004
Beheheh, alt topic despre tehnicienii români furați prin preturi. :)

Nimic nou sub soare. Bine, încă nu am aflat cum sunt furați dacă li se cere să confirme lucrarea. Mdeah, mici flotări logice. Normale, de altfel, la ăștia furați prin preturi. Complicate's căile cererii și ofertei/capitalismului.

 florin71_skoda, on 01 august 2021 - 22:45, said:

Dar nu poti cere peste 1.500 lei (adica un salar al multor oameni pe o luna) pentru 8 minute de lucru.
Bineînțeles că poți. Nu e nici ilegal, nici hoție, nici nimic. Daca ii primești - foarte bine, s-a întâlnit cererea cu oferta. Daca nu, aia e, sănătate, alt'data sau poate schimbata oferta.

Dar, din nou, de cerut poți cere. Nu e nici ilegal nici hoție și nici alte baliverne scrise de unii și alții care nu înțeleg niste concepte de baza.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate