Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Star wars, care e ordinea?

Upgrade stocare! Pot clona SS...

Oferta de locuinte a scazut in Ro...

amortizoare pentru alt model
 Ulei ungere lant /ulei amestec Hu...

Vreau sa incep sa joc tenis de camp

titanic 1:200 libertatea

Upgrade ram Asus Rog Zephyrus G16...
 Terminator End of war 2023

Senzor de prezența/mișc...

Filmare camera video sau smartphone

Rog confirmare/infirmare solutie ...
 Cablu fan controller - placa de b...

Un sfat, va rog, ce senzori sa fo...

Rezerva succesorala, donatie scut...

Prima History
 

Creare arhiva si folosire la calcule mari a factorialului

* * - - - 6 votes
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
Am citit cate ceva de calculul factorial si ma uit ca poate ar putea fi folosit la doua chestii:
ca si creare de arhive si
ca si folosire la calcule mari

Sa zicem ca e un fisier de marime 100 GB. Fiecarui pixel,  bit etc i se asigneaza o cifra , de la 0,01 la 9,99 sa zicem , in ordinea tabelului ascii de la pcb-ul calculatorului , cifrele separate de .  sau de /
La crearea arhivei se utilizeaza  un calcul factorial de forma : de 1000 de ori 5 factorial.  Si acel de 1000 de ori 5 factorial sa dea  fix numarul mare format din toate cifrele asignate , fara . sau /
Acel 1000 reprezinta de fapt cate grupe de cifre de la 0,01 la 9,99 is , la crearea arhivei pur si simplu se asigneaza cifrele , si se dau cate factoriale is , dar in ordine descrescatoare , de la cifra mare la factorialul mic de cativa biti

Exemplele cu 1000 si 0,01 is pur aleatorii , nu am realizat calcule sa vad ce ar fi necesar

Poate fi utilizat si la calcule mari , cand e necesar sa se utilizeze formule usoare , de exemplu la supercomputere si simulari

Ar merge?  Eu nu prea le am cu programarea , nici la pseudocod nu imi dau seama cum ar fi, dar poate merge

la simulari se utilizeaza ca si comprimare de calcule mari ce pot fi utilizate  de felul :  9x9x9x9 + 8x8x8x8 dupa arhivare va fi 0,01 +0,02 , pe 0,01 si 0,02 le-am ales pur aleatoriu

doar ca in loc de pixeli vor fi calcule

Edited by karax, 31 July 2021 - 13:48.


#2
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,076
  • Înscris: 10.08.2005
Se va dezbate tema propusa, si nu persoana care a propus tema.

Edited by MarianG, 31 July 2021 - 13:50.


#3
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
sau 9x9x9x9 + 8x8x8x8 ar fi 5 factorial + 3 factorial , cred ca asa ar fi

Edited by MarianG, 31 July 2021 - 13:58.
nu trebuie sa repeti tu


#4
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,076
  • Înscris: 10.08.2005
5! + 3!  este mai mic decat 94

#5
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
Repet , exemplul e pur aleatoriu , nu tin minte calculele
Rog sa se ia doar forma calcului de arhiva si sa se utilizeza cifre ce pot fi utilizate

Edited by karax, 31 July 2021 - 13:58.


#6
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,852
  • Înscris: 24.02.2007
Inainte de a veni cu algoritmi revolutionari de arhivare, n-ar strica sa intelegi cum anume sunt stocate deja datele pe care vrei sa le arhivezi.

#7
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017

View Postdani.user, on 31 iulie 2021 - 13:58, said:

Inainte de a veni cu algoritmi revolutionari de arhivare, n-ar strica sa intelegi cum anume sunt stocate deja datele pe care vrei sa le arhivezi.
Nu stiu cum anume , as vrea o lamurire

#8
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,419
  • Înscris: 30.07.2003

View Postkarax, on 31 iulie 2021 - 13:49, said:

Ar merge?  Eu nu prea le am cu programarea , nici la pseudocod nu imi dau seama cum ar fi, dar poate merge
Pana la programare, tu scrie "cu creionul pe hartie" socotelile si daca-ti merge o implementam noi in soft.

#9
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,852
  • Înscris: 24.02.2007
Iei un hex editor, de exemplu https://www.softpedi...ors/XVI32.shtml, deschizi in el ce fisier te intereseaza (incepi cu dinastea mai simple) si analizezi ce iti arata.

#10
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017

View Postdani.user, on 31 iulie 2021 - 14:02, said:

Iei un hex editor, de exemplu https://www.softpedi...ors/XVI32.shtml, deschizi in el ce fisier te intereseaza (incepi cu dinastea mai simple) si analizezi ce iti arata.
Ceva asa?
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/hpk-UgFDB3Y?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Deci bitii is scrisi oricum ca arhiva.  Nu stiu cum se calculeaza in hex


Hexadecimal numerals are widely used by computer system designers and programmers because they provide a human-friendly representation of binary-coded values. Each hexadecimal digit represents four bits (binary digits), also known as a nibble (or nybble), which is 1/2 of a byte. For example, a single byte can have values ranging from 00000000 to 11111111 in binary form, which can be conveniently represented as 00 to FF in hexadecimal.

Deci 4 bytes ar fi 00 00 00 00 ?

o supra arhivare de exemplu 4 digiti hexadecimali egal 1 supra hexadecimal si calculele sa fie realizate doar supra hexadecimal +- x/  supra hexadecimal ar merge?

Edited by karax, 31 July 2021 - 14:13.


#11
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,076
  • Înscris: 10.08.2005
Cuanticele pe alt topic, aici ai vrut sa inveti despre arhivare si factorial

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate