![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Fascinația vehiculelor etajate
Last Updated: Aug 11 2021 21:03, Started by
djl
, Jul 30 2021 19:07
·
0

#1
Posted 30 July 2021 - 19:07

La etaj nu e neapărat mişto. Că uneori, pentru norme de siguranţă (să nu se răstoarne vehiculul probabil) sau din cine ştie ce motive etajul e cam pentru oameni scunzi de tot. Cică nu e bine să stai în picioare acolo (cel puţin la vehicule pe pneuri). Dar fie că stai în picioare sau jos, vehiculele cu etaj au fascinaţia lor. Păcat că tramvaie cu etaj nu mai sunt decât la Blackpool şi în Hong-Kong, iar troleibuze cu etaj nu mai circulă decât în 2 muuzee din Anglia. Ca f.d. divers ultimele troleibuze cu etaj au circulat în Porto, Portugalia în 1964 şi erau de producţie Italiană.
Autobuze cu etaj nu circulă numai în Marea Britanie sau ţări aflate în trecut sub dominaţia ei. Berlin are tradiţie spre exemplu în autobuze cu etaj, acestea circulând pe acolo încă de prin anii '30 cred. În Berlinul de Est a existat şi troleibuz cu etaj, ca semiremorcă [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/pINctQhroRQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xCF3qYZkeEI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/YUWzMToWMKY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/c209LwnIxyc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Ko0NlnwMiKc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/uxgUbys1eD8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/YumoAjIrmKM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XwnYPX3L2sk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/-_y4zafysp0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/kus3gBiXd1o?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by djl, 30 July 2021 - 19:10. |
#3
Posted 30 July 2021 - 20:09

Acum vreo 3 ani m-am plimbat cu autocar etajat , am fost fix pe primul rand, era misto
![]() |
#4
Posted 30 July 2021 - 21:40

Au captatorii mai scurti. si pantugrafu mai mic
vehicle etajate sunt ptr economie de spatiu, in loc de unul articulat cu burduf are ala inalt cu riscul de a agata cabluri tevi poduri sarme privelistea de sus e mai buna, numai ca mai nou desteptii lui peste o interzic si obliga la folosirea numai de low floor uri. Poti avea o priveliste f buna dintrun man lions classic normal adica nu low floor |
#5
Posted 31 July 2021 - 00:01

Sunt peste tot in marile orase autobuze turistice descoperite, unde poti sa admiri orasul de la inaltime. Dar intr-un troleibuz etajat descoperit nu m-as sui.
A, si mai sunt trenurile etajate, de ex. pe valea Prahovei. Imi place sa stau la etaj, chiar daca zgaltaie ceva mai tare. Oricum au modernizat linia ferata pe traseul ala si e OK si sus. |
#6
Posted 31 July 2021 - 00:24

Ăla are o orecare protecţie totuşi. M-aş risca dacă nu ar ploua pe afară. Mi-ar plăcea şi într-un tramvai cu etajul descoperit.
Am mers cu autobuz cu etajul descoperit la Constanţa. Un "Volvo". Prima mea plimbare cu aşa ceva. Mă mir cum de MAZărea nazistă de origine Bucureşteană nu a adus "M.A.Z." etajat... sau poate nu produc aşa ceva Bieloruşii. La vagon etajat îmi place şi mie sus. De fapt de mic acolo voiam. Chiar dacă nu era pe linie de munte. Dar să ai etajul panoramic, cum era la Americani (vezi ultima filmare). Ăsta a fost cel mai cel vagon panoramic. În Europa doar Rihnegol Express a avut un panoramic a la filmarea de mai sus. Ca f.d. există şi vagoane de dormit etajate. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/1ZRMqUvULGk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#8
Posted 31 July 2021 - 11:07

Mai tebuie si autoturism cu etaj
Edited by cipri2bau, 31 July 2021 - 11:08. |
#9
Posted 31 July 2021 - 11:54

Am mers prin Dublin cu din astea, insa obisnuite nu pt. turisti. Etajul recomandat pt. peisajul oferit insa, cel putin pt. mine, scaune mici si incomode - teoretic, banci pt. 2 persoane captusite cu zgarcenie, practic, unu+inca aprox. jumatate - desi nu sunt chiar asa de "mult" la gabarit
![]() |
#10
Posted 31 July 2021 - 12:52

|
#11
Posted 05 August 2021 - 19:51

Neoplan Megaliner mi s-a parut o nebunie pe 4 punti, dintre care 3 viratoare si portante si una motrica dubla
![]() Am mers si eu cu un Neoplan etajat prin Kiev, in 2015, sansa a fost sa prind loc in primul rand, totul avea alt aspect fata de un autocar obisnuit. ![]() |
#12
Posted 06 August 2021 - 13:19

Nu am ştiut că a produs şi "Neoplan" aşa ceva, adică pe 4 axe. A existat o firmă Mexicană, "Sultana" care a produs vehicule pe 4 axe, nearticulate. Am o carte interesantă despre otobele, troleibele, autocare. Dă diverse detalii. Au fost doar aduse într-o librărie
![]() Ah, ştiaţi că au existat şi autocare etajate articoolate? ![]() Ia să vedem, cine ştie de la unele autobuze şi troleibuze vechi accesul era în spate şi la unele tramvaie vechi era la mijloc. ![]() |
#13
Posted 06 August 2021 - 19:20

Din cauza taxatorului, mai ales la faimoasele autobuze Routemaster din Londra unde "decartai" pe la intrare in spate.
La autobuzele Saviem plateam in fata la sofer, si pe urma fugeam in spate la bancheta mare sau pe un scaun lateral, cand mergeam la mama la munca, dupa ce scapam de ore. Si Neoplan Jumbrocruiser este un autocar etajat cu articulatie, la fel ca si Megaliner, statea pe 4 punti. |
#14
Posted 07 August 2021 - 17:54

Niet, nu ăla e motivul. Au existat şi cu uşi în ambele capete, unele cu urcarea prin faţă (ca să nu mai existe taxator). Mai gândeşte-te şi la vagoanele sau trenurile etajate din dotarea C.F.R. (aşa, ca f.d. când ne gândim la vagoane etajate ne gândim la Germania, dar se pare că au fost inventate de Francezi).
|
#15
Posted 11 August 2021 - 21:03

Încă nu aţi găsit răspunsul
![]() Hai cu ceva interesant [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/iFC7QTZc5Do?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Un filmuleţ trist ![]() [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9EFfD-5VHIk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/hwP6kNIDg30?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Aşa cum au existat vagoane panoramice parţial etajate, au existat şi troliebuze parţial etajate [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/hzo4Q7REA1s?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
privelistea de sus e mai buna, numai ca mai nou desteptii lui peste o interzic si obliga la folosirea numai de low floor uri. La Londra, Berlin au etajate moderne cu ... low-floor. Şi alea Constanţa - Mamaia parcă-s cu podea coborâtă. |
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users