Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare
 

Fascinažia vehiculelor etajate

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,486
  • Înscris: 13.06.2004
La etaj nu e neapărat mişto. Că uneori, pentru norme de siguranţă (să nu se răstoarne vehiculul probabil) sau din cine ştie ce motive etajul e cam pentru oameni scunzi de tot. Cică nu e bine să stai în picioare acolo (cel puţin la vehicule pe pneuri). Dar fie că stai în picioare sau jos, vehiculele cu etaj au fascinaţia lor. Păcat că tramvaie cu etaj nu mai sunt decât la Blackpool şi în Hong-Kong, iar troleibuze cu etaj nu mai circulă decât în 2 muuzee din Anglia. Ca f.d. divers ultimele troleibuze cu etaj au circulat în Porto, Portugalia în 1964 şi erau de producţie Italiană.
Autobuze cu etaj nu circulă numai în Marea Britanie sau ţări aflate în trecut sub dominaţia ei. Berlin are tradiţie spre exemplu în autobuze cu etaj, acestea circulând pe acolo încă de prin anii '30 cred. În Berlinul de Est a existat şi troleibuz cu etaj, ca semiremorcă

Posted Image

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/pINctQhroRQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xCF3qYZkeEI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/YUWzMToWMKY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/c209LwnIxyc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Ko0NlnwMiKc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/uxgUbys1eD8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/YumoAjIrmKM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XwnYPX3L2sk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/-_y4zafysp0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/kus3gBiXd1o?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by djl, 30 July 2021 - 19:10.


#2
nicu131

nicu131

    Bad Motherfucker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,622
  • Înscris: 12.02.2008
Am salivat putin.

#3
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu existć decāt īn matematicć

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Acum vreo 3 ani m-am plimbat cu autocar etajat , am fost fix pe primul rand, era misto Posted Image  Si autocarul era unul modern, Setra model mai nou, iar Setra sunt top in aceasta categorie. Am mai vazut ceva Neoplan tot la fel, insa cele mai multe erau Setra.

#4
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,993
  • Înscris: 30.11.2017
Au captatorii mai scurti. si pantugrafu mai mic

vehicle etajate sunt ptr economie de spatiu, in loc de unul articulat cu burduf are ala inalt cu riscul de a agata cabluri tevi poduri sarme

privelistea de sus e mai buna, numai ca mai nou desteptii lui peste o interzic si obliga la folosirea numai de low floor uri.

Poti avea o priveliste f buna dintrun man lions classic normal adica nu low floor

#5
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,867
  • Înscris: 28.11.2006
Sunt peste tot in marile orase autobuze turistice descoperite, unde poti sa admiri orasul de la inaltime. Dar intr-un troleibuz etajat descoperit nu m-as sui.

A, si mai sunt trenurile etajate, de ex. pe valea Prahovei. Imi place sa stau la etaj, chiar daca zgaltaie ceva mai tare. Oricum au modernizat linia ferata pe traseul ala si e OK si sus.

#6
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,486
  • Înscris: 13.06.2004
Ăla are o orecare protecţie totuşi. M-aş risca dacă nu ar ploua pe afară. Mi-ar plăcea şi într-un tramvai cu etajul descoperit.
Am mers cu autobuz cu etajul descoperit la Constanţa. Un "Volvo". Prima mea plimbare cu aşa ceva. Mă mir cum de MAZărea nazistă de origine Bucureşteană nu a adus "M.A.Z." etajat... sau poate nu produc aşa ceva Bieloruşii.
La vagon etajat îmi place şi mie sus. De fapt de mic acolo voiam. Chiar dacă nu era pe linie de munte. Dar să ai etajul panoramic, cum era la Americani (vezi ultima filmare). Ăsta a fost cel mai cel vagon panoramic. În Europa doar Rihnegol Express a avut un panoramic a la filmarea de mai sus.
Ca f.d. există şi vagoane de dormit etajate.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/1ZRMqUvULGk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#7
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,993
  • Înscris: 30.11.2017
exista si VW transporter etajat, se doarme la etaj

#8
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,993
  • Înscris: 30.11.2017
Mai tebuie si autoturism cu etaj

Edited by cipri2bau, 31 July 2021 - 11:08.


#9
Piscopescu

Piscopescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,507
  • Înscris: 24.03.2018
Am mers prin Dublin cu din astea, insa obisnuite nu pt. turisti. Etajul recomandat pt. peisajul oferit insa, cel putin pt. mine, scaune mici si incomode - teoretic, banci pt. 2 persoane captusite cu zgarcenie, practic, unu+inca aprox. jumatate - desi nu sunt chiar asa de "mult" la gabarit :) La fel si "poteca" intre randurile de "banci", stramta. mai greu sa-ti faci loc daca sta lumea in picioare...

#10
Piscopescu

Piscopescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,507
  • Înscris: 24.03.2018

View Postcipri2bau, on 30 iulie 2021 - 21:40, said:

obliga la folosirea numai de low floor uri.

Cred ca asta e mai mult pt. a veni in ajutorul persoanelor cu dizabilitati motorii...

#11
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004
Neoplan Megaliner mi s-a parut o nebunie pe 4 punti, dintre care 3 viratoare si portante si una motrica dubla

Attached File  Megaliner.jpg   49.94K   9 downloads

Am mers si eu cu un Neoplan etajat prin Kiev, in 2015, sansa a fost sa prind loc in primul rand, totul avea alt aspect fata de un autocar obisnuit.

Attached File  20150914_175833.jpg   284.86K   10 downloads

#12
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,486
  • Înscris: 13.06.2004
Nu am ştiut că a produs şi "Neoplan" aşa ceva, adică pe 4 axe. A existat o firmă Mexicană, "Sultana" care a produs vehicule pe 4 axe, nearticulate. Am o carte interesantă despre otobele, troleibele, autocare. Dă diverse detalii. Au fost doar aduse într-o librărie   :w00t:
Ah, ştiaţi că au existat şi autocare etajate articoolate?    :rolleyes:
Ia să vedem, cine ştie de la unele autobuze şi troleibuze vechi accesul era în spate şi la unele tramvaie vechi era la mijloc.   :rolleyes:

#13
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004
Din cauza taxatorului, mai ales la faimoasele autobuze Routemaster din Londra unde "decartai" pe la intrare in spate.
La autobuzele Saviem plateam in fata la sofer, si pe urma fugeam in spate la bancheta mare sau pe un scaun lateral, cand mergeam la mama la munca, dupa ce scapam de ore.

Si Neoplan Jumbrocruiser este un autocar etajat cu articulatie, la fel ca si Megaliner, statea pe 4 punti.

#14
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,486
  • Înscris: 13.06.2004
Niet, nu ăla e motivul. Au existat şi cu uşi în ambele capete, unele cu urcarea prin faţă (ca să nu mai existe taxator). Mai gândeşte-te şi la vagoanele sau trenurile etajate din dotarea C.F.R. (aşa, ca f.d. când ne gândim la vagoane etajate ne gândim la Germania, dar se pare că au fost inventate de Francezi).

#15
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,486
  • Înscris: 13.06.2004
Încă nu aţi găsit răspunsul   :rolleyes:
Hai cu ceva interesant

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/iFC7QTZc5Do?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Un filmuleţ trist   :(  şi ceva dintr-un film (cred că butaforie, că nu şţiu să fi fost tramvaie cu etaj la Saint Louis, MS)

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9EFfD-5VHIk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/hwP6kNIDg30?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Aşa cum au existat vagoane panoramice parţial etajate, au existat şi troliebuze parţial etajate

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/hzo4Q7REA1s?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

View Postcipri2bau, on 30 iulie 2021 - 21:40, said:

privelistea de sus e mai buna, numai ca mai nou desteptii lui peste o interzic si obliga la folosirea numai de low floor uri.

La Londra, Berlin au etajate moderne cu ... low-floor.
Şi alea Constanţa - Mamaia parcă-s cu podea coborâtă.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate