Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!
 La multi ani de Sfantul Gheorghe&...

Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...
 Outlook e muta pe Android

Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...
 AC Gree duce la palpait de becuri

Sfat / recomandare construire aco...

Cablu analog vs digital

Ce valoare stabiliti la RSSI la u...
 

The power of Diesel - camion, tren, vapor ...

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,534
  • Înscris: 13.06.2004
Dieselul e poluant (nu e minciună), a devenit câh pentru unii. Probabil pe maşini mici nu-şi mai are rost. Dar asta e altă discuţie, care are deja un subiect lung şi dedicat: https://forum.softpe...page__st__27090
Dar la chestii mai mari, în special de consum, eh, ce motoraşe frumoase au existat. Glumesc, de la 7-8 litri în sus nu mai sunt motoraşe (au existat şi automobile cu motor de 6-7 litri   Posted Image   ).
Primul e clasic. Proiectat de "M.A.N.", produs sub licenţă în Ungaria de către "Raba" şi în România la Braşov.
Ca f.d. nici nu ştiam că au fost motoare în 2 timpi pe camioane. Credeam că au fost numai pe locomotive. Nu tocmai bine dacă circulau şi prin oraşe.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/1BILjrCm9QI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/CeoeIuv1Fjc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/yR9I1x2Ix-0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bNR8dYzeCkc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gedrEQOY168?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/zLfa43_1WH8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/2Vv0NV8LItQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by djl, 29 July 2021 - 22:39.


#2
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,593
  • Înscris: 07.02.2003
Lumea nu prea intelege o treaba cu dieselurile astea.... masinile mari si foarte mari pot fi filtrate mult mai bine decat o masina mica care are o cacareaza de filtru... aici e buba. Problema cu poluarea reala este la numarul mare de masini diesel mici si vechi care aduc noxele direct in nasul tau, nu e o problema reala un diesel pe mare de ex, daca e de constructie moderna e chiar bine depoluat si filtrat. Locomotivele moderne americane diesel care au scos motoarele mari si au pus genset-uri moderne iarasi sunt mult mai eco, in afara ca merge in functie de sarcina dar si filtrarea e mai buna. La fel si ramele feroviare diesel moderne de pasageri sunt bine filtrate.

Edited by andreic, 29 July 2021 - 22:49.


#3
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,188
  • Înscris: 08.01.2021

 djl, on 29 iulie 2021 - 22:38, said:

..
Ca f.d. nici nu știam că au fost motoare în 2 timpi pe camioane. Credeam că au fost numai pe locomotive. Nu tocmai bine dacă circulau și prin orașe.


.. Și vapoare. Și cu o eficienta la care motoarele auto în 4t au ajuns foarte târziu. Însă motoarele alea în 2t nu au mare lucru în comun cu cele de trabant sau scuter.

#4
jiovrica-ciobanoiu

jiovrica-ciobanoiu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,155
  • Înscris: 29.11.2018
Ma uit la motoarele de mai sus dupa care intorc privirea spre TDIul propriu, 3L/7 cilindri, si imi dau seama ce rupt in cour sint. Mi-ar fi placut si mie un diesel, macar V9, fara filtru, sa-i dau forta pe autostrada. Phew!

#5
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,580
  • Înscris: 31.01.2010
Aveti aici ceva info despre Diesele moderne.
https://www.jsae.or...._vol74_8-13.pdf

#6
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,119
  • Înscris: 04.02.2011

 andreic, on 29 iulie 2021 - 22:47, said:

Lumea nu prea intelege o treaba cu dieselurile astea.... masinile mari si foarte mari pot fi filtrate mult mai bine decat o masina mica care are o cacareaza de filtru... aici e buba. Problema cu poluarea reala este la numarul mare de masini diesel mici si vechi care aduc noxele direct in nasul tau, nu e o problema reala un diesel pe mare de ex, daca e de constructie moderna e chiar bine depoluat si filtrat. Locomotivele moderne americane diesel care au scos motoarele mari si au pus genset-uri moderne iarasi sunt mult mai eco, in afara ca merge in functie de sarcina dar si filtrarea e mai buna. La fel si ramele feroviare diesel moderne de pasageri sunt bine filtrate.

Foarte adevărat. Însă pe termen lung zic că hidrogenul e soluția, deoarece grupurile motoare Diesel sunt grele și la hidrogen rezervoarele au cam aceeași greutate cu cele de Diesel însă pilele plus motoarele electrice sunt cu mult mai ușoare.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Q2G8v2mUA-0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by benis, 29 July 2021 - 23:10.


#7
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,740
  • Înscris: 08.10.2004

 andreic, on 29 iulie 2021 - 22:47, said:

care aduc noxele direct in nasul tau...

cu alte cuvinte daca in curte la tine nu e gunoi, nu conteaza ca pe strada e plin nu ? daca dai o basina in un colt al camerei o sa iti puta si in celalalt colt in curand...problema e ca fiecare vede doar cat il doare pe el,  si are impresia ca pamantu e infinit si poate sustine tot ce facem noi  fara nici un efect secundar.  transportul contribuie doar pe la 25% din poluarea totala, iar pe primul loc e industria energiei..da nu am auzit pe nimeni sa vorbeasca de economii pe partea asta..nu, noi vrem sa luminam noaptea ca ziua si minam crypto ca e cool. daca tot ne cacam pe noi sa minimizam poluarea hai sa o facem stiintific si sustinut, si sa nu ne lasam pacaliti de interesele financiare care de fapt sunt in spatele balariilor de pe la stiri cu poluarea...

#8
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,119
  • Înscris: 04.02.2011
Nu trebuie să fii așa de acid, este clar că pe termen lung motoarele Diesel nu sunt soluția însă este clar că nu le poți elimina peste noapte. Este absolut normal să începi cu reducerea poluării acolo unde este ușor, mai exact la mașinile mici. Tu nu vezi că deja și cu ultimele măsuri protestează multi? Mă rog, o fac mai mult sau mai puțin justificat însă rezultatul este același: Trebuie să stabilești o strategie de tranziție, să ții cont de impactul social.

Edited by benis, 29 July 2021 - 23:30.


#9
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,534
  • Înscris: 13.06.2004
Sunt curios cât de poluant era un Diesel în 2 timpi faţă de unul în 4. Că la benzină era mai.

#10
Club27

Club27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 20.02.2020

 djl, on 29 iulie 2021 - 23:43, said:

Sunt curios cât de poluant era un Diesel în 2 timpi față de unul în 4. Că la benzină era mai.

Locomotiva cu diesel 2 timpi.

Locomotiva cu diesel 4 timpi.

Attached Files



#11
RomanianAngel

RomanianAngel

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,313
  • Înscris: 03.01.2009
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MSPJiVuygXc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Recomand canalul asta de Youtube. Video-ul asta e chiar pe subiectul topicului.

Edit: Si video-ul asta, cu istoria motorului Diesel. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/o-tOYz_-YII?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by RomanianAngel, 30 July 2021 - 07:45.


#12
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,593
  • Înscris: 07.02.2003

 smoke, on 29 iulie 2021 - 23:15, said:

cu alte cuvinte daca in curte la tine nu e gunoi, nu conteaza ca pe strada e plin nu ?
Si strada e curtea ta, orasul la fel... de aici trebuie eliminata poluarea NOx si PM pentru ca aici traiesc si respira oamenii iar traficul invariabil va fi mare tot timpul. Poate nu ai inteles, e clar ca viitorul este electric fara discutii insa in prezent cel mai mare rau la adresa sanatatii oamenilor il fac dieselurile mici vechi si multe. Fanii diesel sau chair eco dar noobi spuneau ca dieselurile mari ar fi mai rele insa acest lucru nu este adevarat, e doar o incercare de justificare... dieselurile mari instalate pe masinarii mari au spatii pentru a pune filtre ca lumea si a le face mai curate pe cand in cazanele mici de oras nu prea e.
Vorba aia, sa te prinda traficul bara la bara intr-un pasaj subteran in spatele unui diesel "nemtesc"  vechi sa vezi cum e...

Edited by andreic, 30 July 2021 - 08:04.


#13
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,740
  • Înscris: 08.10.2004

 benis, on 29 iulie 2021 - 23:29, said:

Nu trebuie să fii așa de acid, este clar că pe termen lung motoarele Diesel nu sunt soluția însă este clar că nu le poți elimina peste noapte. Este absolut normal să începi cu reducerea poluării acolo unde este ușor, mai exact la mașinile mici. Tu nu vezi că deja și cu ultimele măsuri protestează multi? Mă rog, o fac mai mult sau mai puțin justificat însă rezultatul este același: Trebuie să stabilești o strategie de tranziție, să ții cont de impactul social.

pai sunt, si nu contra lui andrei ci in general, ca nu sunt de acord cu modul in care e jucata cartea asta cu poluarea.

aleator asa o sa punctez  cateva chestii
-daca vrem sa rezolvam poluarea si sa si simtim un efect nu putem sa ne limitam la orase si la transport, trebuie luate in calcul toate industriile care polueaza si umblat cate un pic la fiecare ca efectul overall e mai important decat daca vrei sa tai doar masinile cu combustie de ex.
- vrei sa reduci poluarea in orase, intai faci un sistem de transport bun si apoi interzici  traficul in functie de mai multi factori(gen vechime masina, rezidenta, locatie etc)
- vrei sa reduci dieselul, oferi alternative mai bune. in mom de fata electricele overall polueaza la fel sau mai mult  dpdv al industriei, ma refer la baterii. poate respiri un aer mai bun in oras, dar overall planeta sufera la fel. adica peticim aci si dam gaura dincolo. asta ma supara, ca nu spune nimeni pe fata chestiile astea.
- o gramada de alte industrii polueaza cel putin la fel de mult daca nu mai mult, energetica, alimentara...hai sa facem ceva si aici.  ca un pic aci un pic acolo vedem rezultatul.

mie mi se pare ca e un mare interes financiar  de la producatorii de  auto sa faca schimbarea asta, si nicidecum un interes real in a diminua poluarea. asta e o scuza ca sa dea bine.

#14
Club27

Club27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 20.02.2020
Motoarele diesel pentru locomotivele de generaţie nouă sunt echipate cu catalizator
care face motorul mai ecologic şi contribuie la arderea completă a combustibilului.

Locomotivele pe care le-am postat fumegă deaceea că rcă pe pantă cu tren greu.
Mai sunt şi vechi pedeasupra.

#15
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,119
  • Înscris: 04.02.2011

 smoke, on 30 iulie 2021 - 09:58, said:

pai sunt, si nu contra lui andrei ci in general, ca nu sunt de acord cu modul in care e jucata cartea asta cu poluarea.

aleator asa o sa punctez  cateva chestii
-daca vrem sa rezolvam poluarea si sa si simtim un efect nu putem sa ne limitam la orase si la transport, trebuie luate in calcul toate industriile care polueaza si umblat cate un pic la fiecare ca efectul overall e mai important decat daca vrei sa tai doar masinile cu combustie
Absolut, uite, deja combustibilul diesel pentru vapoare trebuie să aibe un conținut mai scazut de sulf, încep să se interzică combustibilii solizi poluanți cum ar fi cărbunele inferior sau lemnul verde/umed.. Dar nu poți schimba totul peste noapte.

 smoke, on 30 iulie 2021 - 09:58, said:


- vrei sa reduci dieselul, oferi alternative mai bune. in mom de fata electricele overall polueaza la fel sau mai mult  dpdv al industriei, ma refer la baterii. poate respiri un aer mai bun in oras, dar overall planeta sufera la fel. adica peticim aci si dam gaura dincolo. asta ma supara, ca nu spune nimeni pe fata chestiile astea.

Electricele își amortizează poluarea investită în ele într-un sfert, maxim o treime din durata lor de funcționare.

 smoke, on 30 iulie 2021 - 09:58, said:


- o gramada de alte industrii polueaza cel putin la fel de mult daca nu mai mult, energetica, alimentara...hai sa facem ceva si aici.  ca un pic aci un pic acolo vedem rezultatul.

Se face, au dispărut centralele ultrapoluante pe cărbuni și se propun accize pentru anumite produse alimentare. Totuși, câți crezi că se vor bucura când vor auzi de accize pe carne?

#16
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,872
  • Înscris: 28.11.2006
Revenind la subiectul topicului, ca daca ma pornesc pe discutii despre normele anti-poluare e jale... Revenind deci on-topic, din cate stiu,m motoarele diesel pe camioane au aparut deoarece cele pe benzina consumau enorm. S-au folosit si la noi "Buceaguri" (asa le zicea unchiul meu, care a fost sofer profesionist din anii 60). Cica alea consumau aproape 40 l/100 km, si nici nu aveau cine stie ce putere. Au fost inlocuite cu motoarele SAVIEM si Raba pe motorina.

Cumva Bucegi erau sub licenta Ford? Parca asa tin minte, dar mi se pare putin probabil. Ma gandesc ca mai degraba erau ceva sovietic.

#17
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,637
  • Înscris: 28.11.2001
Era "derivat" de la un motor Ford pentru care a existat licenta in perioada interbelica.
Producerea de camioane in Romania a fost facuta fara "binecuvantarea" sovieticilor ... care doreau ca industria sa fie facuta pe alte meleaguri.


#18
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,740
  • Înscris: 08.10.2004
@benis

problemele mari  la electrice sunt 2, de fapt 3.
- tehnologia curenta a bateriilor nu e sustenabila, nici ca materii prime ca nu prea sunt, inclus aici si extragerea si prelucrarea - ce polueaza a naibii de mult, nici ca utilitate pt clientul final, ca nu avem un sistem de incarcare  sau autonomie sa acopere ceva mai mult decat orasele. vrei nu vrei inca nu e ce trebuie, si nici nu e un castig atat de semnificativ in poluare cum se lasa impresia ca ar fi, sau sa ma exprim altfel..si masinile electrice polueaza destul de mult, doar ca polueaza mai putin ca cele clasice. Tot ce ar trebui sa faca autoritatile si producatorii e sa fie transparenti cu asta nu sa iti bage pe gat povestea cu electricele ca ar rezolva problema poluarii planetei, doar ca sa te apuci sa le cumperi.

in plus ar trebui creat, publicat transparent si asumat de toata lumea(ma refer la populatie sa isi asume) un plan de reducere a poluarii din toate punctele de vedere. ca e mai usor sa renunti cate un pic din fiecare lucru ce polueaza decat sa tai din prima o singura categorie, ajung din nou la interesele financiare mascate sub motivele "vai de mine ce grija avem noi producatorii auto de mediu". Plan pus online, transparent, cu date in timp real ca se poate. si redus si consumul de energie electrica, ca se poate, si risipa din industria alimentara, case poate, si modul in care gestionam locutintele dpdpv energetic vara/iarna ca se poate si modelul de transport, mai ales in orase ca se poate. si schimbat fiecare usor usor...ca in exemplul cu broasca fiarta daca il stii...

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate