Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Probleme aerator statie epurare a...

Condens pe pereții de sub ca...

Probleme aerator statie epurare a...
 Radio cu ceas

winamp

pasarea paradisului - nu infloreste

Laptop pt prelucrat muzica
 3 intrebari deocamdata despre rez...

Ghete piele intoarsa

Avantaje Vodafone TV?

Filtru aspirator vertical Bosch (...
 BorgChat a implinit 20 de ani!

HDD Extern Seagate

Range extender

Problema automatizare
 

Centrale Diesel Electrice (C.D.E.)

- - - - -
  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1
djl

djl

    Limbaj limitat. Trecutul mă inspiră. Anti incinerare.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 106,542
  • Înscris: 13.06.2004
De când cu răspândirea mașinilor electrice, circulă tot felul de glume că în caz de "pana prostului" e bine să ai generator mobil la tine. Generatoare mobile există pentru diverse scopuri, însă puțin știu că au existat centrale electrice de dimensiuni mari ce au folosit agregate motor cu ardere internă (cred că inițial au fost pe benzină) - generator de curent. Inclusiv în România au existat asemenea chestii. Am văzut un agregat din ăsta la fosta Centrală Electrică Anina, dar nu l-au pornit când am fost în vizită cu un grup în 2007 pe motiv că nu aveau 400 litri de motorină   :samui:
Întrebarea mea e: pentru ore de vârf, în caz în care consumul crește prea mult s-ar mai preta asemenea grupuri generatoare de rezervă pentru a alimenta să zicem un mic cartier sau o zonă de blocuri ori pentru a introduce putere în rețea. Un grup de 6 motoare agregate cred că ar putea să bage 8-10 M.W.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tW3aNrNSg4Q?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Zb9AmUqDGTw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/2Vv0NV8LItQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#2
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 42,932
  • Înscris: 01.12.2001

View Postdjl, on 29 iulie 2021 - 20:49, said:

Întrebarea mea e: pentru ore de vârf, în caz în care consumul creşte prea mult s-ar mai preta asemenea grupuri generatoare de rezervă pentru a alimenta să zicem un mic cartier sau o zonă de blocuri ori pentru a introduce putere în reţea. Un grup de 6 motoare agregate cred că ar putea să bage 8-10 M.W.
Nu.

10 MWh e foarte mult.

8.000 MW e consumul instantaneu al României.
Și asta la nivelul maxim.
700 MWh vin de la Cernavodă. Pe 1 reactor.

#3
djl

djl

    Limbaj limitat. Trecutul mă inspiră. Anti incinerare.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 106,542
  • Înscris: 13.06.2004
Păi în Bucureşti + Ilfov cam cât se consumă de zici că 10 ar fi mult?   :huh:

#4
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,128
  • Înscris: 04.02.2011
Există deja centrale electrice cu cogenerare pe gaz metan sau diesel.

#5
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 22.05.2003
Cand eram mica am fost cu tata intr-o delegatie.
Acolo am vazut un motor de vapor, care fusese folosit ca generator.

Nu mai era folosit pt ca motorina era prea scumpa.

#6
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,128
  • Înscris: 04.02.2011
Astfel de generatoare pot arde și ulei uzat cu condiția să fie bine filtrat.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/CDu0lS5XMD0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#7
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 42,932
  • Înscris: 01.12.2001

View Postdjl, on 29 iulie 2021 - 21:41, said:

Păi în Bucureşti + Ilfov cam cât se consumă de zici că 10 ar fi mult?   :huh:
Daca pica tot Ilfovul și București e dezastru energetic.

#8
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Denumirea de centrale diesel elecfrice, maduce cu gndul la locomotive. Cand eram copil, sxista o "uzina electrica" in oras, cand era nevoie si o porneau, se cutremura tot terenul din jur. Prin anii '80, in Mures, erau statii de pompare a gazului metan, pompe actionate de motoare alimentate cu gaz, consumau o cisterna de ulei pe zi, pt ungere. Care ar fi legatura cu masinile electrice? De ce esti curios, din moment ce nu ai masina electrica, nici alta masina,nici permis, aveai doaf o bicicleta, si pe aia au furaf-o? Ca idee, un generator sa incarce in timp util o masina electrica, nu incape in portbagaj, trebuiemsa apelezi la o firma ce define o duba dotata adecvat.

#9
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,417
  • Înscris: 11.01.2013
De putut se poate orice. Nu iti trebuie motoare de acum 100 de ani, se fac generatoare diesel si azi si sunt mult mai eficiente ca alea vechi.
Dar de ce sa faci asta pentru fiecare cartier in parte? Se suplimenteaza termocentralele (tot pe combustibil functioneaza si alea si daca e gaz e si mai bine ca e mult mai ieftin) si se produce cu eficienta mult mai mare (bine peste 80%) fata de motoare diesel.
Plus ca industria e cea care consuma cea mai mare parte a curentului, nu consumatorii casnici.

Edited by Friskey, 30 July 2021 - 00:13.


#10
djl

djl

    Limbaj limitat. Trecutul mă inspiră. Anti incinerare.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 106,542
  • Înscris: 13.06.2004
Diferenţa dintre o termocentrală şi o C.D.E. e că o C.D.E. poate fi pornită în câteva minute, pe când o termocentrală are nevoie de mai mult timp. Ştiu că apăruseră în anii '80 acele autobuze cu "rachete balistice" (cunoscute în unele locuri ca şi Elena Gay) care aveau motoare Diesel, dar se băga şi gaz metan. Oare un motor Diesel din ăla gigantic poate funcţiona cu ambele? Cât despre motoare, nu m-am gândit la a folosi din alea de epocă. Dar cum asemenea centrale nu au mai fost instalate de nu ştiu când, am dat doar de videoclipuri cu agregate de epocă.
În Bucureşti din păcate nu prea mai e industrie manufacturieră şi prelucrătoare   :(

#11
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,417
  • Înscris: 11.01.2013
Si nici nu are ce sa caute.
Motoarele diesel nu pot functiona cu gaz. Buteliile alea erau de forma.

#12
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
La nivel mai mic (dar nu foarte mic), toate spitalele au generatoare.

Eram ferm convins ca autobuzele alea aveau motoare pe benzina. Insa surpriza, ca am cautat pe google si se pare ca au fost instalate pe Roman 112 UD si DAC 117 UD, iar acel UD de la coada vine de la Urban Disel.

Si o poza cu un DAC 117 UD gasita pe net:

Attached File  bus-3_49949900.jpg   239.82K   15 downloads

Si alta cu un Roman 112 UD

Attached File  Roman.jpg   49.84K   15 downloads

Si alta cu Rocar TV 20

Attached File  TV 20.jpg   29.09K   14 downloads

Edited by florin71_skoda, 30 July 2021 - 02:19.


#13
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,417
  • Înscris: 11.01.2013
Nu era GPL. Se dorea a fi gaz metan lichefiat. Motoarele care pot merge cu gaz sunt cele pe benzina, diesel nu merg. In practica nici autobuzele cu motoare pe benzina nu mergeau cu gaz, buteliile erau de forma.
Totul a plecat de la un idiot de prin Ardeal, prim-secretar nustiuce. Si s-a simulat "tehnologia" doar ca sa le faca pe plac celor din partid, capete rotunzi cu minte in colturi.

#14
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Cica sa inventat si kitul ce amesteca gazul cu motorina, insa este omologat in doar citeva tari. Nu merge doar pe gaz, ca nu are cum. Insa merge cu un pic de gaz amestecat cu motorina.

Referitor la autobuzele alea nu te contrazic, ca nu cunosc. Eram prea mic atunci.

(eu am prins DAC-ul si Ikarus-ul)

#15
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,417
  • Înscris: 11.01.2013
Tu confunzi GPL cu CNG. CNG e gaz metan lichefiat si nu se poate amesteca cu motorina. GPL poate fi amestecat cu motorina dar in proportie mica si nu merita, mai ales ca instalatia e scumpa.
Pe autobuzele lui Ceasca se voia a fi CNG, in niciun caz GPL.

#16
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Vezi ca le-ai inversat Posted Image
GPL este lichefiat (ca deaia are L la coada) = Gaz Petrolier Lichefiat (asta se pune la masinile pe benzina)
GNC (si nu CNG in engleza Posted Image) = Gaz Natural Comprimat. (exista si masini ce merg cu GNC, numa ca-i scumpa instalatia de incarcare a rezervorului)

De confundat nu am cum sa le confund.
Ce era pe autobuzele lui ceasca ti-am spus ca nu stiu.

Apropo: stiai ca exista si GNL ?
(gaz natural lichefiat)

Edited by florin71_skoda, 30 July 2021 - 02:52.


#17
danutzu22

danutzu22

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,395
  • Înscris: 31.05.2006

View Postdjl, on 29 iulie 2021 - 20:49, said:


Întrebarea mea e: pentru ore de vârf, în caz în care consumul creşte prea mult s-ar mai preta asemenea grupuri generatoare de rezervă pentru a alimenta să zicem un mic cartier sau o zonă de blocuri ori pentru a introduce putere în reţea. Un grup de 6 motoare agregate cred că ar putea să bage 8-10 M.W.


In orimul rand este necesar sa se ia in considerare "legeal conservarii energiei".
Adica teoretic puterea calorica a 1 un litru motorina egal 1 KW.
Daca un motor termic(cu ardere interna) - diesel care consuma 1 litru motorina / ora teoretic un generator cuplat la acel motor va proiduce maxim teoretic 1 KW / ora.
De ce maxim teoretic ?
O parte din energie - motorina consumata de motor se va pierde prin caldura.
Caldura generata de motor in timpul functionarii.
Djl ceva ai citit tu pe undeva, avantajul unui grup generator actionat de un motor cu ardere interna este acela ca intr-un timp mult mai scurt va ajunge la puterea nominala comparativ cu un grup generator actionat cu abur intr-o termocentrala in condensatie.
Cand consumuul creste la o ora de varf in 5 minute poti furniza energie in sistem.La un cazan cu abur procedura este mult mai complicata, dureaza si o ora.
Insa randamentul total este mult superior la cazanul cu aburi.
In alte tari si chiar in Romania sunt grupuri generatoare de puteri relativ mici cu actionare motor cu ardere interna.
Un exemplu este in orasul Sibiu, motor termic"clasic"  cu combustibil gaz metan, putere maxima a generatorului 16MW.
O parte din energie termica disipata de motor , apa calda rezultata din proces racire motor ,este recuperata si utilizata pentru termoficare.
Un alt tip de motor termic este si cel actionat de o "turbina cu gaze".
In Buzau exista o mini-centrala electrica, turbina cu gaze , combustibil gaz metan, puterea maxima generator tot 16MW.
Exista si energie recuperabila pentru termoficare, in cazul de fata din "aer cald".

#18
altuser09

altuser09

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,621
  • Înscris: 25.08.2009
Am vazut si eu intr-un loc 2 generatoare, nu functionau, fusesera montate pe la sfarsitul anilor '80 sau inceputul anilor '90, nu stiu exact. Eu le-am vazut prin 2008, cred ca au ajuns la casare
Aveau scopul de a fi generatoare de rezerva in cazul caderii retelei electrice. Mi s-a spus ca erau ca  cele de pe locomotivele diesel-electrice.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate