Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei
 E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...
 

Incarcare masina electrica cu statie Type 2 din productie fotovoltaica

- - - - -
  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#37
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,965
  • Înscris: 01.03.2013
Balansarea energiei (productie vs. consum) se face local.
Din cloud vine doar SOC % baterie masina, range-ul actual si timpul pana la terminarea incarcarii (astea vin de la Volkswagen Cloud).

#38
oxbridge

oxbridge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 212
  • Înscris: 22.10.2011
Azi a fost prima zi de funcționare (limitată) pentru sistemul fotovoltaic și pentru stația wattpilot.
Funcționare limitată pentru ca urmează sa depun dosarul pentru a deveni prosumator, și pentru ca azi mai mult am testat.


#39
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Ce tip de Wattpilot, cat a costat si de unde ai luat-o?

#40
oxbridge

oxbridge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 212
  • Înscris: 22.10.2011
Fronius Wattpilot Home 11J, sub 1.000 euro, la pachet cu un sistem de 7kwp (Fronius Symo, 22x Canadian Solar 365 W).
Furnizor: Ecowindsolar

Edited by oxbridge, 16 February 2022 - 23:24.


#41
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Mi se pare f mare pretul de 1000 EUR, dar e o solutie la cheie si probabil ca 11kW e destul, pe moment.

Implementarea opensource necesita informare si dibacie => putini sunt dispusi sa incerce.

#42
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Cred ca o sa iau si eu un Wattpilot, doar pt simplul motiv ca are 1-3 prase switch.

#43
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,120
  • Înscris: 11.01.2009
Si eu mi-am modificat statia OpenEVSE fix pentru scenariul acesta.
OpenEVSE are doua relee: unul de 12V DC si unul de 230V AC. Pe codul original, releele erau controlate sincron, dar eu le-am decuplat si acum se cupleaza cel de 230V AC pentru monofazat si ambele pentru trifazat.

Priveste amperii ca total net: 6A trifazat sunt priviti de statie ca 18A total.
Trece dinamic intre monofazat si trifazat, cu o anumita rezistenta la schimbarea dintr-una in alta: daca este la 16A monozatat, nu trece pe trifazat pana nu ajunge la 18A total, iar inapoi pe monofazic trece cand scade sub 14A. Asta pentru ca trebuie oprita si repornita incarcarea la fiecare tranzitie.

Attached File  openevse-solar-divert.jpg   67.5K   17 downloads

Edited by sparkyson, 11 March 2022 - 14:14.


#44
jeblond

jeblond

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 13.12.2003
Am instalat ieri wattpilot, am last cablul in masina dimineata a pornit singura incarcarea. Dupa un drum in oras la pranz, am bagat masina din nou la incarcat. Merge perfect si face si switch 1-3 phase.

Attached Files



#45
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
@jeblond

11 sau 22 kW?
De unde ai luat-o si cat a costat? Cat ai asteptat?

Edited by Courage, 13 March 2022 - 16:32.


#46
jeblond

jeblond

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 13.12.2003
11 kw, comandata prin decembrie, venita saptamana trecuta. Poti sa iei de la orice distribuitor de Fronius.

#47
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Mda, am intrebat, aparent nu se stie cand ar veni, daca dai comanda, deci voi merge pe DYI, chiar si fara phase switch.

#48
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Acum, ca sistemul PV e montat, am toate componentele necesare montate si functionale.
M-am jucat toata noaptea cu implementarea EVCC.io si pare sa fie OK, exceptand faptul ca masina mea (Mercedes EQC) are un sistem tampit de citire SoC, care are bug-uri.

1. Statie de incarcare EV Simple EVSE + EVSE WIFI 1.x
Se leaga pe WIFI de reteaua casei.

2. Contor Eastron 630v2 Modbus, montat pe bransamentul statiei de incarcare.

3. Protoss (convertor Modbus  - TCP), care trimite in retea informatiile despre consumul statiei de incarcare.
Exista versiune WIFI sau cu cablu ethernet.
Problema la modbus e ca trebuie sa existe conexiuni pe cablu intre ele, iar asta creaza probleme intre componente din diverse parti ale cladirii -> convertor Modbus - TCP.

4. Invertor Fronius Symo 20-3-M si Smartmeter Fronius

A durat ceva pana am dat de cap setarilor pentru echipamentele de mai sus.
=====

1. La statia de incarcare trebuie activat API din setari

2 si 3, am reusit prin trial & error

https://github.com/e...iscussions/1535

4. Nu existau informatii specifice pt Fronius Symo, dar am reusit cu putin noroc si evcc detect
Intai trebuie sa activezi din setarile invertorului Modbus - TCP - Float
https://user-images....ff876f4580c.jpg

https://github.com/e...iscussions/3003

Edited by Courage, 26 March 2022 - 10:25.


#49
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,120
  • Înscris: 11.01.2009
Ce planuiesti sa faci cu integrarea aceasta?
Nu inteleg din documentatia (in germana) ce poate sa faca.

#50
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
E un wattpilot, adica:
- moduleaza puterea de incarcare a evse in fct de surplusul PV
- opreste incarcarea in fct de SoC al masinii, citit de pe net.

#51
half-life

half-life

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 226
  • Înscris: 16.02.2006
Am Fronius Symo de 10 KW si priza Wattpilot: sfatul este sa nu incarcati masina electrica cu putere variabila (sfat pe care l-am primit si eu de la cineva mai mare). Masina insasi are un ciclu de incarcare al bateriei (BMS) si il dati peste cap cu puterea variabila. Mai bine ii dati o incarcare fixa si restul (daca sunteti prosumator) luati din retea sau dati spre ea in functie de putere.

#52
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,038
  • Înscris: 22.05.2003
Si totusi, foarte multi incarca asa, nu vad care ar fi problema masinii.

Statia semnalizeaza schimbarea puterii de incarcare si masina se conformeaza, adica trage mai putin.

Aparent oamenii nu inteleg ca masina e cea care trage cat vrea ea.

Aici e in engleza:
https://github.com/evcc-io/evcc

#53
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,120
  • Înscris: 11.01.2009
Am gasit pagina de GitHub, dar documentatia e in germana.

#54
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,965
  • Înscris: 01.03.2013

View Posthalf-life, on 26 martie 2022 - 11:28, said:

Masina insasi are un ciclu de incarcare al bateriei (BMS) si il dati peste cap cu puterea variabila.
Nu cred asta.
Nu exista nici un argument credibil pentru asta.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate