Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

accident masina - trotineta
 Vuiet AC Peugeot 508

Cat valoreaza aceste monede?

ce parere au fetele despre barbat...

Prima comanda pe aliexpress
 Temperaturi mari in idle rtx 3060

Schema Statie amplificare Electro...

MBP de pe OLX

Vrei sa lucrezi la stat? Creaza-t...
 Cum se inmulteste Caprifoiul?

Cum reciclați ambalajele Tet...

Probleme cuptor aragaz Beko

Toaletare/taiere cais batran
 

Incarcare masina electrica cu statie Type 2 din productie fotovoltaica

- - - - -
  • Please log in to reply
72 replies to this topic

#19
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,131
  • Înscris: 29.05.2004

Vizualizare mesajFujitsu, pe 10 august 2021 - 08:27, a scris:

Este trifazica.
Daca sistemul de panouri/invertor este monofazic, nu trebuie sa fie si statia de incarcare EV tot monofazica?
poate fi monofazica sau in curent continuu.

#20
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,827
  • Înscris: 22.05.2003
Nu conteaza, masina transforma ce primeste.
Statia ti-o faci in functie de ce sursa de curent ai.
Difera doar cablurile si contactorul.

#21
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,940
  • Înscris: 26.11.2001
Scrisesem un post despre instalarea OpenWB in Docker, dar am dat hide, pt ca solutia era plina de erori.

Totusi, exista oficial EVCC, teoretic o solutie tot opensource si mai inchegata decat OpenWB, problema e suportul.

https://github.com/andig/evcc

Am instalat EVCC in docker xpenology si merge, dar cam atat, adica e nevoie de tot sistemul PV pentru a putea face toate configuratia, iar acolo e un fisier care ma cam sperie.

https://github.com/a.../evcc.dist.yaml

https://demo.evcc.io/#/

Attached Files



#22
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,940
  • Înscris: 26.11.2001
Pe masura ce ma joc cu EVCC, cu atat sunt mai incantat.
Avand in vedere implementarea mea, tot ce mai imi trebuie este un convertor RS485 -> LAN (Protoss-PE11-H), care nu l-am gasit deloc in Romania.

Implementare PV prosumator:

1. GRID METER - Contor smart bidirectional Fronius -> RS485 -> Inveror Fronius Symo 20kw -> LAN.

2. CHARGER METER Contor statie incarcare ->RS485 -> Convertor Protossp_P11-H) -> LAN
Contorul acesta sta in TG (tablul general, alaturi de siguranta Type B).

3. PV METER - FONIUS Symo

EVCC ruleaza in docker si ia informatiile direct prin lan:
- Info productie PV de la PV METER (Inverter direct)
- info consum statie incarcare EV de la CAHRGER METER
- info consum cladire de la GRID METER, prin intermediul inverterului.

#23
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,555
  • Înscris: 05.09.2007
Azi am pus masina prima oara la incarcat cu invertorul ongrid conectat la retea( 6160 kWp , invertor ABB de 6 kW). De la ora 8 panourile asigura tot consumul casei + masina electrica setata cu 14 A incarcare. Mai am de lucru la trackere si in viitor mai fac o statie care isi regleaza curentul functie de solar. Acum ii modific eu curentul din aplicatia pe mobil a statiei de incarcare.

Attached File  8.50.png   159.71K   41 downloadsAttached File  20210819_184621.jpg   612.84K   39 downloads

#24
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 927
  • Înscris: 06.08.2006

Vizualizare mesajcsi1, pe 20 august 2021 - 07:51, a scris:

Azi am pus masina prima oara la incarcat cu invertorul ongrid conectat la retea( 6160 kWp ... in viitor mai fac o statie care isi regleaza curentul functie de solar. Acum ii modific eu curentul din aplicatia pe mobil a statiei de incarcare.

Atașament 8.50.pngAtașament 20210819_184621.jpg
Felicitari!
Intre ce valori poti modifica amperajul statiei?
Pentru cei care au invertoare Fronius, se va putea cumpara din septembrie statia Fronius Wattpilot care adapteaza incarcarea EV la productia din panouri (fara aport din retea), in intervalul 6-16 A (1.4 - 3.7 kW).

#25
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,555
  • Înscris: 05.09.2007
Pot modifica intre 6-32 A.  Tocmai am venit de la panouri, le-am pus la alt unghi si am modificat amperajul masinii la 18 A. PS asigura complet consumul, 4,3 kW !

#26
annddyy

annddyy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 656
  • Înscris: 03.03.2014
https://myenergi.com/

Energia generata de panouri poate fi trimisa cu prioritate la casa iar surplusul de energie din panouri in bagi in bateria masinii.Daca vrei sa incarci rapid trage din retea necesarul, pana la 22kW.

Bine, e scumpicel (~6000 lei), insa totul e automat, sigur si fara dureri de cap.

Edited by annddyy, 20 August 2021 - 16:36.


#27
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,555
  • Înscris: 05.09.2007
pentru cei cu invertor ongrid si smart-meter e foarte simplu de facut o statie care isi modifica singura curentul functie de PV. se poate folosi iesirea digitala a contorului( puls pe kWh) , in mod normal cand nu importi din retea nu ai nici un puls. pur si simplu cresti curentul statiei pana contorul da un puls , adica incepe sa importe din retea.

#28
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 927
  • Înscris: 06.08.2006
Și cum faci mai exact asta? Bănuiesc ca trebuie niște piese …

#29
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,940
  • Înscris: 26.11.2001
Mi-a venit convertorul Modus -> TCP, model Protoss PE11-H(cu alimentare la 230V).

Săptămână viitoare îl leg la contorul stației EVSE.

Attached Files


Edited by Courage, 10 September 2021 - 19:37.


#30
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,940
  • Înscris: 26.11.2001
Dupa lupte "milenare", care au durat jumatate de zi, merge ce pot testa.

Eu voi merge pe EVCC, care va rula in Docker, pe Synology NAS.

Setari Protoss:
Attached File  1.png   17.07K   20 downloads
Attached File  2.png   28.79K   19 downloads

Vedeti, cand puneti la Protocol: Modbus, in setari sa apara rtu: false
Daca mergeti pe Protocol: None, in setari sa apara rtu: true

uri: 192.168.1.XX:7070 # url for ui
interval: 10s # control cycle interval
log: error
levels:
core: debug
lp-1: debug
lp-2: debug

meters:
- name: charge
type: modbus
model: sdm # specific non-sunspec meter
id: 1
energy: Sum # only required for charge meter usage
uri: 192.168.1.190:502 # SMD360v2 Modbus
rtu: false # Pt Protocol Modbus in protoss.

chargers:
- name: evse
type: evsewifi
uri: http://192.168.1.XX # IP EVSE WIFI, cu API activat.


Si merge!

./evcc charger --log trace

ash-4.3# ./evcc charger --log trace
[main ] INFO 2021/09/14 16:08:31 evcc 0.63 (75f908e)
[main ] INFO 2021/09/14 16:08:31 using config file /volume1/docker/evcc/evcc.yaml
[evse ] TRACE 2021/09/14 16:08:31 GET http://192.168.1.xx/getParameters
[evse ] TRACE 2021/09/14 16:08:31
GET /getParameters HTTP/1.1
Host: 192.168.1.xx
User-Agent: Go-http-client/1.1
Accept-Encoding: gzip
HTTP/1.1 200 OK
Connection: close
Content-Length: 288
Accept-Ranges: none
Content-Type: application/json
{"type":"parameters","list":[{"vehicleState":1,"evseState":true,"maxCurrent":25,"actualucrrent":25,"actualPower":0,"duration":0,"alwaysActive":true,"lastActionUser":"","lastActionUID":"","energy":0,"mileage":0,"meterReading":0,"currentP1":0,"currentP2":0,"currentP3":0,"useMeter":false}]}
Charge status: A
Enabled:	 true
Duration:	 0s


./evcc meter --log trace

ash-4.3#
[main ] INFO 2021/09/14 16:10:26 evcc 0.63 (75f908e)
[main ] INFO 2021/09/14 16:10:26 using config file /volume1/docker/evcc/evcc.yaml
[modbus] TRACE 2021/09/14 16:10:26 modbus: send 00 01 00 00 00 06 01 04 00 34 00 02
[modbus] TRACE 2021/09/14 16:10:27 modbus: recv 00 01 00 00 00 07 01 04 04 00 00 00 00
[modbus] TRACE 2021/09/14 16:10:27 Power: 0.00W
[modbus] TRACE 2021/09/14 16:10:27 modbus: send 00 02 00 00 00 06 01 04 01 56 00 02
[modbus] TRACE 2021/09/14 16:10:27 modbus: recv 00 02 00 00 00 07 01 04 04 00 00 00 00
[modbus] TRACE 2021/09/14 16:10:27 Sum: 0.00kWh
Power: 0W
Energy: 0.0kWh



P.S. Pt a accesa o executabila din docker

Citat

docker exec -it <container name> <command>

help:

Citat

docker exec -it evcc evcc -h


====
Pt OpenWB, protoss se configureaza ca mai sus, dar la Local port trebuie: 8899 si trebuie sa modificati ModbusID al contorului in 115.

Edited by Adm, 08 December 2021 - 18:45.


#31
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,555
  • Înscris: 05.09.2007
Am facut 1 luna de cand am panourile si incarc masina exclusiv ziua. Mai pierd cateva ore cand pleaca sotia dupa copii la scoala sau cand mai au pregatire. Face minim 75 km pe zi in zilele cu scoala. Am primit factura pe august. Intre 1-20 am avut 570 kWh iar 20-31 cand am pornit fotovoltaicele doar 70 kWh. Nu-s prosumator si pierd cred ca vreo 50% din energie ca nu e folosita.

Nevasta s-a invatat si schimba functie de consum curentul de incarcare al masinii. Tot asa pune la spalat si modifica temperatura la boiler cand pleaca de acasa. Aproape ca nu mai am nevoie de automatizare :)

Edited by csi1, 22 September 2021 - 11:04.


#32
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,940
  • Înscris: 26.11.2001
Tu ai automatizat nevasta...

#33
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,940
  • Înscris: 26.11.2001
Dupa ce am vazut acest video, am cautat pe OLX dupa contorul cu modbus Inepro P380-Mod si spre uimirea mea, l-am gasit.

Este suportat de EVCC.io

Citat

Inepro Metering Pro 380 (type:modbus, model: inepro)

Teoretic, anul asta o sa am doua instalatii PV, deci ma pregatesc pt statiile de incarcare.

https://user-images....fad356f825f.jpg

Edited by Adm, 22 February 2022 - 22:02.


#34
sparkyson

sparkyson

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 507
  • Înscris: 11.01.2009
Am reusit sa configurez statia de incarcare pentru Solar Divert, utilizand excesul solar.

Folosesc integrarea cu OpenEnergyMonitor, care isi trage datele dintr-o multitudine de surse, incluzand senzorii proprii, cat si din sistemele de la Fronius si Victron (prin ModBus TCP). Mai mult, am gasit si proiectul WeConnect-CLI, cu care aduc si informatii legate despre masina electrica in sistem (Volkswagen ID.3), statia afisandu-le in timpul incarcarii.

Pe viitor, cu mici modificari de cod (fie la OpenEnergyMonitor, fie la OpenEVSE), ma gandesc sa fac niste automatizari de genul: incarca masina imediat pana la 20% daca e complet descarcata, altfel incarc-o doar solar.

Niste poze mai jos care afiseaza sistemul functionand.

Attached File  openevse-divert.jpg   159.23K   34 downloads

Attached File  openevse-weconnect.jpg   180.49K   29 downloads

#35
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,827
  • Înscris: 22.05.2003
De fapt asta muta in cloud partea de control consum vs productie.
Sunt destul de putine statii care permit acest lucru (Easee si Go-e), adica cele care au un API in cloud deja.

La nemti mai exista doua servicii de acest gen:

https://www.ev-autocharge.com
https://clever-pv.com

vs un sistem local de control, sufera de problema limitarilor de interogare API via cloud 1 interogare la 10 min.

#36
sparkyson

sparkyson

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 507
  • Înscris: 11.01.2009
Sa clarific: exista si parte de cloud, si parte locala.

OpenEnergyMonitor este instalat pe un RaspberryPi local care agrega datele de la sistemul solar si senzorii de curent instalati in diferite locuri, punand la dispozitie grafice de tot felul. Exemplu mai jos.

Apoi, datele pentru masina electrica sunt luate din cloud-ul VW, prin API-ul WeConnect ID, si introduse in acelasi sistem instalat local.

Cum OpenEVSE stie sa citeasca dintr-un flux MQTT, afiseaza datele din OpenEnergyMonitor si ia decizii functie de ele. Datele despre masina electrica sunt, deocamdata, doar pentru afisare in timpul incarcarii, dar planuiesc sa fac niste lucruri suplimentare cu ele.

Attached File  emon.jpg   207.12K   19 downloads

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate