Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Ce inseamna cuplu maxim?
Last Updated: Sep 06 2010 09:07, Started by
Luke
, Apr 16 2003 11:45
·
0
#37
Posted 26 June 2005 - 01:44
Antaris, on Sep 5 2003, 07:59, said: Iara observ ca unii nu se prea pricep la mecanica.Problema la motoarele cu ardere interna este ca puterea generata de ele nu este constanta cu turatia.La turatii mici au puteri mici.Puterea creste o data cu turatia pina la un anumita turatie, punct care este numit CUPLU MAXIM.De aici in sus puterea motorului scade.Din acest motiv este necesara existenta cutiei de viteze.Aceasta are rolul de a reduce turatia motorului crescind astfel puterea transmisa rotilor pentru ca masina sa poata sa accelereze.In ultima treapta de viteza raportul de transmisie in cutie este de 1 la 1.Adica nu se mai reduce turatia.In plus randamentul motoarelor cu ardere interna nu depaseste NICODATA 50 %.Din aceste motive aceste motoare nu sunt prea stralucite.In comparatie cu acestea motoarele electrice au randamente de peste 90 % si puterea constanta functie de turatie.Adica nu este neaparat necesara existenta unei cutii de viteze.De acest lucru sunt perfect constienti producatorii de masini care au inventat masinile cu motoare hibride.Acestea au fie doua motoare unul electric alimentat din baterii si unul cu ardere interna; fie un grup turbogenerator format din un motor de antrenare care poate fi cu ardere interna sau o turbina cu gaze si un generator electric.Curentul astfel generat actioneaza unul sau mai multe motoare electrice montate direct la roti. Antaris, de atata mecania, ai uitat sa vorbeste romaneste Ai vrut sa spui ca puterea generata nu este proportionala cu turatia si nu "constanta cu turatia", cum ai afirmat. Daca turatia este o variabila, cu poate o constanta (care e fixa) sa fie aceeasi, functie de turatie, care e variabila ? Deci, asta e un "language fix", nu o negare a pledoariei mecanice. |
#38
Posted 26 June 2005 - 01:54
Antaris, on Sep 9 2003, 07:41, said: Pentru driverx.Sa stii ca eu cunosc mai multa fizica si mecanica dechit i-ti inchipui tu.Cuplul maxim este in primul rind dependent de puterea motorului dar si de alte caracteristici din care cel mai important este transmisia. Speedo m-a facut atent ca ceea ce am scris nu era intrutotul corect.Si are perfecta dreptate.Puterea motorului si cuplul maxim nu sunt intrutotul similare.Dar nenea driverx are impresia ca stie totul despre motoare.Nu vreau acum sa i-mi exprim o parere care nu cred ca ii va face placere.I-ti spun numai o chestie.Printre alte specializari pe care le am,cea initiala pe care o am din liceu este de termomecanica,motoare cu ardere interna si turbine.Deci credema stiu destul de multe in domeniu.Intradevar nu am fost foarte explicit in postul anterior omitind ceea ce mi-a spus Speedo.Dar cel care habar nu are mecanica s-ar parea ca esti tu driverx. Revin, nu ma pot abtine. Draga Antaris, ai scris "i-ti" in loc de "iti", in formularea "iti inchipui". Cuvantul "i" (ca "i" din inainte) nu exista. |
#39
Posted 26 June 2005 - 01:56
Antaris, on Sep 9 2003, 07:41, said: Printre alte specializari pe care le am,cea initiala pe care o am din liceu este de termomecanica,motoare cu ardere interna si turbine. O fi, dar intrebarea e cum ai trecut de clasa a 8-a si ai ajuns la liceu, scriind cu "i-ti", "i-mi" si "credema" |
#40
Posted 26 June 2005 - 02:03
hhhhhhro, on Jan 7 2004, 22:41, said: VA MULTUMESC LA AMANDOI PENTRU EXPLICATIE. IN MARE AM SI EU IDEE LA CE E BUN CUPLUL SI LA CE E BUNA PUTEREA DEFINITIA CUPLULUI O STIU ACUM; MI-AR PLACE SA O STIU SI PE CEA A PUTERII CA SA POT SA-MI DAU SEAMA DE ANUMITE CHESTII. Iti spun eu care e definitia puterii. E derivata lucrului mecanic in raport cu timpul. Happy ? |
#41
Posted 26 June 2005 - 02:08
1cartman, on Jun 25 2005, 13:13, said: Speedo exemplul ala cu sania nu e bun de loc! Puterea si turatia conteaza si la urcare si la coborare a dealului! In primul rand ca la o masina nu exista frecare de alunecare intre roti si asfalt decat daca vrei sa o impingi cu frana trasa,rotile au o frecare de rostogolire care are valori mici! La urcare pe un deal conteaza ungiul de inclinare al dealului. Forta care trebuie invinsa la urcare este F=G*sinus de alfa(ungiul de inclinare) G-forta de gravitatie G=m*g adica masa masinii inmultit cu acceleratia gravitationala(9.81) Sinus de 0 grade e 0 si el creste pana la 90 de grade unde are valoarea 1,asta inseamna ca cu cat dealul este mai abrupt cu atat forta care trebuie invinsa creste. Trecand peste termenul de "frecare de alunecare" , pot spune ca intreaga filosofie a miscarii se bazeaza pe forta de frecare, adica pe principiul 3 al mecanicii, cel cu actiunea si reactiunea. Deci, intre roti si asfalt cu cat frecarea e mai mare, cu atat masina aia merge "mai a dracului de tare". vezi formula 1. cand tipii fac wheel spin si iese fumul ala alb din roti, rotile patineaza, iar ei se misca al dracului de incet. |
#42
Posted 26 June 2005 - 08:40
va explic eu babeste:
cuplul e forta care te impinge initial in scaun cand apesi acceleratia iar puterea e timpul cat stai lipit de scaun |
#44
Posted 27 June 2005 - 01:48
Johnnywal, on Jun 26 2005, 11:56, said: Huh ? |
#46
Posted 01 October 2006 - 09:45
La un logan 1.4 mpi sa zicem, cuplul maxim este la 3000rpm...si puterea maxima se obtine la 5500rpm.
Eu cand schimb treptele trebuie sa le schimb in jurul turatiei de 3000rpm pentru: fiabilitate? consum redus? |
|
#47
Posted 06 February 2008 - 18:30
Valoarea cuplului motor este variabila in functie de turatia motorului. Cuplul creste pana la o valoare maxima, dupa care scade chiar daca turatia creste in continuare. Notiunea de “cuplu maxim” se refera la aceasta valoare maxima obtinuta la o anume turatie, numita “turatia cuplului maxim”. Turatia cuplului maxim (o gasiti in cartea tehnica a masinii) este recomandabila pentru schimbul de viteze, pentru a solicita cat mai putin transmisia. (randament bun)
dupa trecerea punctului de cuplu maxim, desi creste puterea, scade randamentu aparand pierderi gazodinamice. la aingerea turatiei de putere maxima motorul da tot ce are in el. |
#48
Posted 27 February 2008 - 18:59
Pentru a face o masina sa fie mai agila ce anume trebuie sa fie mai mare cuplul sau numarul cailor putere ?
Mersi. |
#49
Posted 12 April 2008 - 12:30
salutare,
am si eu o intrebare: cand vrei sa faci o depasire, cum e mai bine sa schimbi vitezele? sa cresti turatia pana se ajunge la putere maxima, sau sa schimbi astfel incat sa ai cuplu maxim? Am atasat mai jos graficele pentru motor diesel si cel pe benzina. thanks. Attached Files |
#50
Posted 23 August 2008 - 21:19
Pentru performante optime trebuie schimbata treapta de viteza la turatii mai mari decat punctul de putere maxima. In general in primele 2-3 trepte de viteze trebuie schimbat la turatia maxima suportata de motor, apoi in urmatoarele la turatii intre punctul de putere maxima si punctul de limitare.
|
#51
Posted 19 August 2010 - 14:30
gabyavra, on 12th April 2008, 13:30, said: salutare, am si eu o intrebare: cand vrei sa faci o depasire, cum e mai bine sa schimbi vitezele? sa cresti turatia pana se ajunge la putere maxima, sau sa schimbi astfel incat sa ai cuplu maxim? Am atasat mai jos graficele pentru motor diesel si cel pe benzina. thanks. Exemplu: Motor Diesel, 2.0 160 CP / 4000 rpm 350 nM / 1750-2500 rpm Pentru performante maxime, la ce turatie se schimba vitezele? Practic cand incepe sa te "lipeasca de scaun"? Intre 1750 si 4000 rpm? |
|
#52
Posted 19 August 2010 - 14:34
Da, diesel-ul te lipeste de scaun doar pe plaja de turatie in care cuplul are valori ridicate. Adica intre 1750 si 2500 (dupa cum ai postat tu).
Iar pentru performate, in jur de 4.000-4.250Rpm trebuie schimbat. |
#53
Posted 06 September 2010 - 09:07
Ma mir ca n-a zis nimeni pana acum, cuplul dat de motor e amplificat de cutia de viteze, astfel cuplul care misca masina de fapt e dat in ultima instanta de viteza in care te aflii. Adicatelea in viteza I ai cuplul motor amplificat de 3 ori, in viteza aIIa cuplul e amplificat de 2 ori, in a IIIa e egal cu cuplul motorului, in aIVa e 0.8 x cuplu motor , astea asa ca exemple .
Edited by Handicarpati, 06 September 2010 - 09:08. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users