Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Curiozitati despre carburanti si combustibili fosili in general
Last Updated: Jun 21 2023 10:13, Started by
Neaceasca85
, Jul 11 2021 19:41
·
0
#1
Posted 11 July 2021 - 19:41
Salutare,
daca mi-am intrat in mana greu ca sofer, avand permis de la 19 ani (2004) dar conducand singur si fara teama abia de pe la 29-30 ani (2014-2015), in schimb ce ma pasiona cand eram mic si tata avea Dacia (dar si un tractor la tara, nu era el tractorist dar mai putea motorina) era alimentarea cu carburant. Mai voiam sa vad si motorul functionand cu capota ridicata. Mi-au placut mirosurile de motorina, GPL si gaz lampant, dar cel de benzina mereu mi-a facut rau, unul din motivele sa urasc Dacia si sa adopt doar motoare diesel dupa anul 2005. Benzina, motorina, GPL, astea se folosesc la autovehicule. Deschid acest topic si pentru ca se apropie era electricelor, mult mai neinteresanta pentru mine. De altfel nu sunt fan acumulatori/baterii. Eh, la chimie in liceu ni s-a spus ca petrolul, dupa ce se extrage gazul petrolier (GPL-ul obisnuit la butelie in copilaria mea de la tara) este supus unui proces de distilare fractionata din care ies pe rand: - benzina usoara - benzina grea - white spirit - lampant (iarasi in copilarie la tara aveam de-a face si cu asta, "lamba" folosita cand se lua curentul) - motorina (ea distileaza ultima) - pacura (asta e ceea ce ramane dupa distilare) OK, dar kerosenul folosit la avioane (fie cu elice, fie cu reactie, jet engines) unde este? O vreme ma gandeam ca benzina usoara este kerosenul, dar am citit apoi ca are miros de motorina. White spirit si lampant la ce se (mai) folosesc? Bunica la tara aprindea focul cu lampant, apoi cu motorina, in scurta perioada in care tata a incercat un business agricol cu tractorul. Trabantul, desi un motor in 2 timpi (mie imi plac motoarele in 4 timpi), avea marele avantaj ca mergea aproape cu orice lichid petrolier. Benzina sau lampantul nu erau o problema. Functiona si cu motorina, dar mai greu si trepida volanul. Asa mi-a spus un utilizator de Trabant de-o viata intreaga. Deci la Trabant nu era o problema daca faceai missfueling, situatia jenanta de a gresi carburantul masinii. Eu ma uit de 3 ori sa scrie Diesel pe pistol, desi la OMV mereu ultimele 2 pistoale sunt motorinele. Si negre, benzinele sunt verzi. Benzina mai iau la bidon de 5 L pentru motocoasa si atomizor, acesta din urma e in 2 timpi. |
#2
Posted 11 July 2021 - 19:48
"Frumos" topic!
Cred insa ca ai uitat sa formulezi si intrebarile care te framanta, legate de acest subiect. |
#3
Posted 11 July 2021 - 19:51
Ai omis biodizãlu'... Scos de la pompã..în vitezã....de dragul ecologicului...
Scopul topicului...cred cã este ....episodic? Edited by costaan, 11 July 2021 - 19:52. |
#4
Posted 11 July 2021 - 19:54
Am un Golf 5 1,9 TDI din 2008. Pe capacul de la rezervor scrie nu biodiesel.
Avioanele, vapoarele si TIR-urile sunt cele mai interesante, fa-le tu pe astea electrice daca poti. Am vazut si la avioane cum se "pune benzina". Pe aeroportul din Antalya am prins alimentari. |
#5
Posted 11 July 2021 - 19:59
Petrosin, ce misto mirosea parchetul cand eram mic, o nebunie!
|
#6
Posted 11 July 2021 - 20:01
Si mai sunt si avioane care se alimenteaza in zbor. Vine un avion mai mic langa ele, cupleaza mufa si baga. Despre alea ce spui?
|
#7
Posted 11 July 2021 - 20:02
Nu-i taman corect, dar pe acolo.
Din petrol rezulta (sunt mai multe procese, nu o simpla distilare): - Benzine. Ele se redistileaza si rezulta benzina usoara (neofalina) si restul benzinelor, inclusiv kerosen. - Petrol lampant - Motorina - Pacura - Parafina - Uleiuri, unsori - Asfalt Edited by adip1962, 11 July 2021 - 20:03. |
#8
Posted 11 July 2021 - 20:04
Nu am vazut asa ceva la cursele mele anuale de Antalya incepand cu 2008. Am vazut in aeroport o cisterna mica cu OMV sau Petrol Ofisi scris pe ea cum conecta un furtun la aeronava.
Pornirea dieselului iarna, alt aspect ce m-a pasionat, pe langa consumul sau mic fata de benzinar. Inainte dieselul nu prea pornea iarna. Culmea ca nici Dacia lui tata nu pornea iarna, iti lua 20-30 minute. Din 2005 dieselurile nu am avut probleme cu ele, ador cold start-ul. |
#9
Posted 11 July 2021 - 20:05
Neaceasca85, on 11 iulie 2021 - 19:54, said:
Avioanele, vapoarele si TIR-urile sunt cele mai interesante, fa-le tu pe astea electrice daca poti. La vapoare exista deja motoare electrice. Sunt convins ca exista si alte linkuri. https://www.renk-gro...ulsion-systems/ |
#10
Posted 11 July 2021 - 20:10
adip1962, on 11 iulie 2021 - 20:02, said:
Nu-i taman corect, dar pe acolo. Din petrol rezulta (sunt mai multe procese, nu o simpla distilare): - Benzine. Ele se redistileaza si rezulta benzina usoara (neofalina) si restul benzinelor, inclusiv kerosen. - Petrol lampant - Motorina - Pacura - Parafina - Uleiuri, unsori - Asfalt Da, petroluri asfaltoase si petroluri parafinoase. Asa zicea manualul de chimie. Cand eram mic am invatat ca si plasticul se face din petrol. Sau prostia aia de polistiren "spuma de mare", gasita ca ambalaj la electronice. Ma rog nu ambalaj, ci ca sa stea fix aparatul in cutie. lucianburjuiul, on 11 iulie 2021 - 20:05, said:
La camioane exista motoare diesel in combinatie cu uree. Vezi ad-blue. La vapoare exista deja motoare electrice. Sunt convins ca exista si alte linkuri. https://www.renk-gro...ulsion-systems/ Poate vapor hybrid. Unde realimentezi electric intr-o cursa trans-oceanica? Cand eram mic, ma fascina tot ce arde cu fum negru. Asa ca am alimentat soba bunicii si cu alte materiale, gen jucarii de plastic sau incaltaminte uzata. Edited by Neaceasca85, 11 July 2021 - 20:11. |
|
#11
Posted 11 July 2021 - 20:43
Sunt vapoare si submarine care folosesc motoare electrice si sunt alimentate de reactoare nucleare, de multi ani. De asemenea au aparut camioane electrice.
|
#12
Posted 11 July 2021 - 20:57
Ah da, ca in 2000 submarinul Kursk a avut probleme cu un reactor.
|
#13
Posted 11 July 2021 - 20:58
#14
Posted 11 July 2021 - 21:03
Motorul cu reactie de la avioane pare sa fie dependent de carburantul fosil. Cica ar fi existat si jet diesel candva. Elice diesel cu siguranta se poate si a existat. Dar tot kerosen folosesc si elicopterele sau aeronavele cu elice.
Mike1alike, on 11 iulie 2021 - 20:58, said:
Cold start-uri care de fapt pornesc tocmai pt ca nu mai sunt cold, odata cu introducerea bujiilor incandescente. Motorina a inceput sa fie aditivata. La OMV observ iarna motorina cu -26 C si cu -38 C. Evident ca pun doar de -26 ca doar nu innoptez la Miercurea Ciuc. Mai era mitul sa pui kerosen in motorina iarna. Aditivii folositi in motorina astazi au uneori un iz de benzina de te sperii si te uiti iar ce pistol ai bagat. |
#15
Posted 11 July 2021 - 21:15
Neaceasca85, on 11 iulie 2021 - 19:41, said:
Trabantul, desi un motor in 2 timpi (mie imi plac motoarele in 4 timpi), avea marele avantaj ca mergea aproape cu orice lichid petrolier. Benzina sau lampantul nu erau o problema. Functiona si cu motorina, dar mai greu si trepida volanul. Asa mi-a spus un utilizator de Trabant de-o viata intreaga. |
|
#16
Posted 11 July 2021 - 21:21
adip1962, on 11 iulie 2021 - 20:02, said:
Nu-i taman corect, dar pe acolo. Din petrol rezulta (sunt mai multe procese, nu o simpla distilare): - Benzine. Ele se redistileaza si rezulta benzina usoara (neofalina) si restul benzinelor, inclusiv kerosen. - Petrol lampant - Motorina - Pacura - Parafina - Uleiuri, unsori - Asfalt |
#17
Posted 11 July 2021 - 21:41
Neaceasca85, on 11 iulie 2021 - 20:04, said:
Din 2005 dieselurile nu am avut probleme cu ele, ador cold start-ul. E chestia de motorină...nu se face margarină la ger....si mai e pompa diuze de înaltă...sa nu piardă presiune. Ca idee...aveti habar cat fum scoate un cargo? Unii spun ca unul poluează cat 1 meleon de autoturisme. Câte cargouri există? |
#18
Posted 11 July 2021 - 21:44
Neaceasca85, on 11 iulie 2021 - 19:41, said:
OK, dar kerosenul folosit la avioane (fie cu elice, fie cu reactie, jet engines) unde este? O vreme ma gandeam ca benzina usoara este kerosenul, dar am citit apoi ca are miros de motorina. Avioanele cu reactie cat si turbopropulsor folosesc un carburant numit Jet-A1 (pentru Europa) si Jet-A in State. Carburantul mai se gaseste si sub diferite denumiri folosite de armata precum JP-8 si altele, el este inrudit cu motorina si miroase ca atare, dar este mai uscat ca aceasta si are un punct de inghet mai scazut, de -40 gr. C pentru Jet-A si -47 pentru Jet-A1, mai este si Jet-B cu punct de inghet la -60, dar este folosita in foarte putine locatii. Carburantul Jet-A se poate folosi in anumite motoare diesel direct sau in dilutie cu motorina, fara efecte secundare. Problema este ca legal nu se poate obtine pentru asemenea scopuri. Avioanele de transport de la noi, Airbus A320, Boeing 737 si ATR functioneaza cu Jet-A1, chiar si avioanele business precum Embraer Phenom 300. Avioanele de agrement precum Cesna 172 au motoare cu piston care functioneaza cu benzina speciala numita AvGas (mai scumpa si contine plumb) sau au motoare ce consuma benzina normala, de la orice benzinarie. Exista si avioane cu motor diesel dar sunt rare, fiind vorba de motoare care sunt greu de omologat. De aici si pretul mare al pieselor. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users