Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Tulcea - parcare pazita neinundab...

Caldura mare, mon cher!

Zi de nastere la capitala,88 de p...
 Facebook a luat-o razna

Pompa submersibila 3-4mc

Cele mai ieftine tigari

stie cineva cod telecomanda pt cv...
 telefon vechi cu baterie moarta -...

Cum scot un sender din “upd...

Flori ca muscatele? Sa dureze toa...

Intretinere BMW E46 320D
 Acoperire canale radio !

Masuratori teren cadastru

Schema RR Gloria 1-2-3 cu rezolut...

Windows 10 sau alta aplicatie fol...
 

Schimbare la masina electrica - negociere?

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
68 replies to this topic

#37
Waffle

Waffle

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 24.02.2014

View Postkolfleading, on 11 iulie 2021 - 22:02, said:

Colegul Ford4 face afirmatia de mai sus pentru ca el are o anumita agenda personala:


Eu in calitate de posesor de ID.3 58 kWh iti spun ca exagereaza, din motivele aratate mai sus.
Problema principala la orice masina, indiferent de tipul de propulsie, este sa corespunda nevoilor si dorintelor utilizatorului.
Masina perfecta nu exista. Cred ca am mai zis si eu si altii treaba asta.
Da, Kona 64 kWh are autonomie mai mare decat ID.3 58 kWh...
Dar ID.3 este mai spatioasa si mai placuta la condus. Se simte solida si bine inchegata si "smooth" (nu stiu cum sa traduc asta... rafinata ?).
Una este o masina de clasa B (supermini) cu aspect de "SUV", iar celalta este o masina de clasa C (compacta).
Voi spuneti ca ati incaput 2 adulti 3 copii in Kona...
Eu va spun ca in cei aproape 5000 Km cat am umblat cu ID.3 prin tara, toamna / iarna / primavara / vara, niciodata nu am fost in situatia de a zice "mai bine luam Kona in loc de ID3".
Mie personal imi place mult mai mult cum se conduce ID.3. Se simte mai solid, mai inchegat, mai matur. Directia este mai bine calibrata. Propulsia ("tractiune spate") este o solutie mai potrivita pentru EV-uril decat "tractiunea fata". Kona are directia mai moale si are torque steer la accelerari bruste. Mie nu-mi place.
Daca doresti datele de contact ale unui agent de vanzari de la o reprezentanta VW cu care m-am inteles foarte bine si care mi-a facut reducere la ID.3 First Edition, contacteaza-ma prin mesaj privat aici pe forum.
Da fiecare cu preconceptiile lui, toti suntem 'vinovati' de asta. Ti-am dat mesaj privat . Iti multumesc de binevointa.

View Postbenis, on 11 iulie 2021 - 22:04, said:

Prețurile vor scădea dar va scădea la un moment dat și subvenția.
Pe de o altă parte este enervant că nici un producător nu oferă camere de înregistrare cum oferă Tesla.

Personal mai si cred ca oricand vei mai putea astepta pentru modelul mai nou, sau mai bun, sau mai eficient. Intotdeauna va fi asa, tehnologia avanseaza destul de mult , asa ca incerc sa nu ma preocup prea mult cu 'ce va fi'.

View PostDeenman, on 11 iulie 2021 - 22:07, said:

Ca sa-ti faci o idee, de la Nurvil poti sa primesti 4-6% reducere in plus fata de PBN/PBV si alte reprezentante din Buc.
Poti sa intrebi aici, e prezent si aici pe forum Al-Bundy:
Vezi cu cat a luat-o ce s-a negociat, etc:
https://vwforum.ro/t...ro-plus/page/3/
Daca ai primit oferta de 23000 euro undeva la Valcea o sa primesti cam aceasi oferta la 21500-22000euro, insa trebuie sa vada ca esti interesat.

Am citit topicul , foarte interesant am sa ii trimit un mesaj lui Al-Bundy pe forum pentru posibile sfaturi/lamuriri.
Am trimis si solicitare la Nurvil prin intermediul site-ului de la VW, astept sa vad pe maine ce urmeaza. Interesul exista fara dar si poate daca oferta este una buna Posted Image

Multumesc de info!

View Postbenis, on 11 iulie 2021 - 22:08, said:

Simplu.. La ID.3 te sui la volan și de multe ori te dai jos mai odihnit decât ai fost când te-ai suit. Asta e impresia mea. Atunci am zis DA la ID.3.
Îmi lipsește portbagajul pe mașină, însă ador opțiunea de suport de biciclete. Fiecare cu nevoile sale. A meritat "storsul" portofelului, zic eu.

Sincer dupa test drive urcandu-ma inapoi in diesel-ul meu am simtit o diferenta majora(ma asteptam ca de, masina actuala e un Mercedes A class din 2003, dar nu ma asteptam la o asa diferenta).

In orice caz am cerut oferta si de la Kona la cateva reprezentante, daca primesc ceva super inapoi atunci am decis sa mai incerc odata un test drive , altfel raman pe ID.3.

#38
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 929
  • Înscris: 06.08.2006
Eu, dimpotrivă, după drive-test ci ID3 m-am felicitat ca am renunțat la precomandă și am ales Kona EV.
Dar, ma rog, e chestie de perceptie, ambele sunt mașini electrice ok. De aceea nici nu cred ca e bine sa influențăm inițiatorul topicului înspre una dau alta. Fiecare are avantaje și dezavantaje.

#39
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Kona la capitolul antifonare este cam la coada, no offence dar daca tot e silentioasa masina, si nu ai zgomot de motor, atunci sa nici nu aud zgomotele de afara prea mult.

Sau zgomotul de tractor a celor cu golf 4.

Pentru mine asta e un minus mare la Kona.

In plus poti sa o iei cum vrei tu, dar daca ai intentia sa vinzi masina prin 2024, VW o sa pastreze pretul mult mai sus decat Hyundai.

#40
revenco_andrei

revenco_andrei

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 26.04.2005
Versiunea actuala are antifonare mai buna: https://www.motorbis...-kona-electric/

"Hyundai made some adjustments to the 2022 Hyundai Kona EV to allow for a quieter, more comfortable ride. For starters, new acoustic windshield glass is used to filter outside noise from entering the cabin. The manufacturer also added insulation in the cargo area and around the instrument panel."

#41
wolffy

wolffy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,185
  • Înscris: 25.12.2005
Fiind din clasa mica, target-ul pentru NVH sunt alte masini din clasa in care face parte.
In general cu cat urci in clasa, cu atat NVH e mai bun dar asta nu e o regula (de exemplu Tesla Model3 e cam la fel ca Mazda3 daca nu chiar mai galagioasa putin la rulaj).
Trebuiesc testate ambele si ascultat cu urechea proprie si vazut si vibratiile pe acelasi drum; ce e deranjat pentru unul poate fi acceptabil pentru altul.

Personal as alege ID3 (sau alta RWD) fata de Kona (sau alta FWD).

Edited by wolffy, 11 July 2021 - 23:50.


#42
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013

View Postrevenco_andrei, on 11 iulie 2021 - 23:32, said:

Versiunea actuala are antifonare mai buna: https://www.motorbis...-kona-electric/

"Hyundai made some adjustments to the 2022 Hyundai Kona EV to allow for a quieter, more comfortable ride. For starters, new acoustic windshield glass is used to filter outside noise from entering the cabin. The manufacturer also added insulation in the cargo area and around the instrument panel."

Pai si tu daca ai sa comanzi acum cu masina pe stock primesti my2022? eu nu prea cred asta.

#43
revenco_andrei

revenco_andrei

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 26.04.2005
Site-ul este din US - tampitii aia numesc modelul actual 2022 (nu ma intreba de ce - probabil o chestie americana).

#44
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Alta intrebare pertinenta, nu stiu cum este acum, dar acum 1-2 ani livrarea la asa ceva dura 8-12 luni la o masina care nu este pe stock/pre-comanda.

Cat este livrarea la id3 si cat este la kona? masini care nu sunt pe stock?

Daca la una este 3 luni iar la alta 12 luni atunci nu mai are sens sa vorbim.

Formentor are livrare cat? 16 luni, cine naiba sta atat.

Edited by Deenman, 12 July 2021 - 00:02.


#45
wolffy

wolffy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,185
  • Înscris: 25.12.2005

View Postrevenco_andrei, on 12 iulie 2021 - 00:00, said:

Site-ul este din US - tampitii aia numesc modelul actual 2022 (nu ma intreba de ce - probabil o chestie americana).
Adica piata in care se vand in jur de 17 milioane de masini anual la o valoare medie de $40.000 sunt niste tampiti iar noi romanii care cumparam 180.000 masini anual stim mai bine.
Poti trage un ochi aici.

Edited by wolffy, 12 July 2021 - 00:24.


#46
revenco_andrei

revenco_andrei

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 26.04.2005
Cred ca VW are destule in stoc. Eu am incercat sa negociez in Februarie si m-au trimis la plimbare, apoi m-au sunat prin mai sa ma intrebe de sanatate.
La Hyundai au inceput sa le fabrice in Cehia (a mea a venit tocmai din Korea) si am inteles de a dealer ca acum ar dura aproximativ o luna.

Depinde si daca vrei sa o cumperi pe firma - eu am platit avansul in Februarie si desi masina este la dealer, abia saptamana asta am sa o ridic.
Aici problema este la AFM (dosarele rabla plus pe PJ se aproba mult mai greu).

As mai aduce in discutie urmatoarele:
- la ID.3 mi-a placut mai mult sistemul de infotainment, cu toate ca am un amic care se plange ca uneori se misca putin greoi (nu stiu daca poate cineva sa confirme asta)
- tot ID.3 avea ceva probleme de software (nu cred ca mai este cazul acum)
- un mare plus la ID.3 este sistemul LED Matrix (nu stiu exact daca vine pe nivelul tau de echipare)
- pompa de caldura la ID.3 nu prea isi face treaba (asta daca optezi pentru optiunea asta) - iarna autonomia s-ar putea sa scada mai mult decat la Kona (poate se poate rezolva cumva cu un update de soft)
- un alt avantaj pe care il vad la ID.3 sunt update-urile OTA (nu stiu daca au pornit chestia asta, dar asa se auzea)
- la Kona Highway + Navi nu merge Android Auto decat cu fir desi mi-au spus ca o sa fie wireless (asta s-ar rezolva cu ceva device pe care il conectezi la USB - are destule masina)
- o problema mare la Kona au fost vechile baterii (facute de LG Chem) -> practic unele Kone se aprindeau spontan
- ambele sunt pline de plastice - aici ID.3 mi se pare ca arata mai bine, dar apoi mi se pare ca si plasticul este mai slab calitativ (aici te poti convinge singur)
- vei avea mult mai mult spatiu in portbagaj la ID.3 (tu evaluezi daca iti este util)

View Postwolffy, on 12 iulie 2021 - 00:20, said:

Adica piata pe care se vinde in jur de 17 milioane de masini anual la o valoare medie de $40.000 sunt niste tampiti iar noi romanii care cumparam 180.000 masini anual stim mai bine.

Da... este o tampenie de marketing din cate se pare: https://www.chicagot...1101-story.html
Ceea ce ei numesc modelul 2022 este de fapt cel care se comercializeaza chiar acum.

Edited by revenco_andrei, 12 July 2021 - 00:25.


#47
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,494
  • Înscris: 22.04.2019
La 23k e un preț bun.
Altfel trage o tura și la Skoda. Enyak mi se pare peste id3. E drept că parșivii de la Timișoara aveau una superdotata care îți lua ochii la cum arăta

#48
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,209
  • Înscris: 15.12.2009
Skoda Enyaq se compara cu ID.4, este mult peste ID.3 din toate punctele de vedere si este superioara la confort si dimensiunui Konei ... la autonomie si eficienta e discutabil, depinde de ce anume doresti exact.

#49
k0r3k7

k0r3k7

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,131
  • Înscris: 03.05.2007
Daca pentru cineva conteaza garantia Enyaq are doar 2 ani

#50
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Garantiile se platesc daca vrei extindere. Garantia de la producator pentru Romania este 2 ani la VAG. Garantia extra este data de dealer. Deci 2+2 daca vrei sa o iei asa, insa producatorul da doar 2 ani.

Si la Dacia poti sa ajungi la 5 ani garantie daca platesti extra. Se poate face asta si pe parcurs, gen ai 1 an jumate si vrei sa mai prelungesti pana la 4-5 ani.

Edited by Deenman, 12 July 2021 - 08:22.


#51
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,494
  • Înscris: 22.04.2019

View Postk0r3k7, on 12 iulie 2021 - 08:14, said:

Daca pentru cineva conteaza garantia Enyaq are doar 2 ani
Acei 2 ani suplimentari îs dați de importator, care e același ca si pentru vw

#52
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,186
  • Înscris: 13.11.2017

View PostWaffle, on 11 iulie 2021 - 19:10, said:

La Hyundai pretul incepe de la 21500 pentru varianta de 39.2 kw. Plus ca nu am adaptive cruise control(sau lane assist cred) comparativ cu ID3. Modelul de 64kw incepe de la 26.5k iar pentru cel cu adaptive cruise ajung in jur de 29-30k dupa rabla + rabla plus. Un alt aspect dezamagitor a fost locul din spate, care este aproximativ la fel de mare ca la Zoe(am fost socat sa fiu sincer, la un mini-SUV sa vad asa ceva).

Toate astea m-au descurajat masiv de la kona.

Referitor la cei 45kw , in teste am avut in medie 270 km(temperaturi 19-20 grade, 70% din drum pe autostrada la 100km/h). E asta atat de rau?

Evident că vorbeam de Kona cu baterie de 64 kw.
După cum ai văzut la ceilalți colegi prețul acesteia e comparabil cu cel al unui ID3 cu bateria de 45 kw. Personal mi se pare aiurea că tot insiști cu acel ACC in detrimentul unei autonomii duble. Iar spațiul din spate la Kona e mai mare decât la ZOE. Eu zic sa te duci și să-l vezi din nou dar fara a mai fi surescitat că te-au vrăjit aia de la VW cu un preț mic la o mașină mai mare și care are ACC și acum ești incantat că ai făcut o super afacere.
Așa cum ți-am spus autonomia trebuie sa fie principalul aspect la care te uiți când iei o electrica. Iar Kona este singura deocamdată care oferă la un pret mic o autonomie mare.
Nu ar trebui sa te bazezi pe faptul că nu faci decât 2-3 drumuri mai lungi pe an din doua motive
1) Mulți din cei care au electrica cu autonomie buna fac mult mai multi km acum
2) La autonomia descrisă de tine, drumurile lungi vor fi un calvar mai ales în România unde majoritatea stațiilor de pe traseu sunt cu încărcare lenta iar autonomia mica nu-ți va permite amânarea alegerii stației de încărcare. 270 km la temperatura ideala pentru baterie și mers cu maxim 100 km/h pe un drum relativ liber înseamnă o autonomie reală de vreo 200 km vara pe canicula pe drumuri naționale. E posibil și sub 200 km daca vrei vara să mergi normal pe autostrada și mai ales iarna. Cum de obicei nu încarci când ajungi la zero calculează și tu cat de "plăcut" va fi un drum de vreo 600 km cu încărcare la 22 kw pe AC sau în cel mai fericit caz 50 kw pe DC.
Personal nu as lua o mașină electrică ca unica mașină dacă autonomia nu-mi va permite la drumuri lungi alimentarea doar la destinație sau cel mult o singura alimentare scurta pe traseu de maxim 15 minute. Și nu vorbesc de 1000 km pe zi fiindcă asta e aiurea. Dar și să iau o mașină ca ID3 cu baterie de 45 kw și să stau sa alimentez pe traseu la un drum relativ scurt pe care-l fac destul de des, Bacău - V. Dornei, doar pentru un ACC inutil la astfel de drumuri, mi se pare absurd.

Banii sunt ai tai și tu îți iei ce vrei. Eu îți expun dezavantajele alegerii tale din punctul meu de vedere. Tu e posibil că momentan sa ai alte cerințe de la mașină dar totuși nu uita că necesitățile de utilizare a mașinii se mai schimba pe parcurs și o autonomie aproape dublă îți va fi de folos oricând în fața unui ACC care e doar o fiță pe drumurile din Romania cu excepția cazului în care mașină e folosită pentru naveta pe drumuri relativ puțin aglomerate.

PS. Eu ți-am expus dezavantajele alegerii tale argumentat, spre deosebire de un "stimat" coleg care se simte dator să vorbească aiurea despre mine. Urăsc VW și sper in decăderea acestei firme care a transformat Europa prin minciună, hoție și influența politică intr-o insulă de mizerie auto.
Dar asta nu se va realiza dacă îți iei sau nu îți iei tu un ID.

#53
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,209
  • Înscris: 15.12.2009

View PostFord4, on 12 iulie 2021 - 08:36, said:

Așa cum ți-am spus autonomia trebuie sa fie principalul aspect la care te uiți când iei o electrica.
Dar cine ești tu sa decizi ce e important și ce nu?

Senzația de confort interioara nu contează?
Feelingul la condus nu contează?
Dotările și calitatea sistemului infotainment nu conteaza?

Eu am făcut testdrive cu niște Hyundai joia trecută ( Ioniq electric și kona electric) și sincer sincer nu mi-au plăcut niște lucruri legate de alte treburi decât autonomia. Dar asta e opinia mea.
Dacă as fi pus acum sa aleg intre kona și ID.3 ca mașină de commuting as lua id.3 fără sa clipesc. Dacă autonomia e singurul criteriu care contează atunci clar kona. În ambele cazuri faci compromisuri.

#54
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,111
  • Înscris: 19.02.2007

View PostWaffle, on 11 iulie 2021 - 20:45, said:



Am facut destul de mult research si vorbit cu multi prieteni cu masini electrice(ce e drept majoritatea au Zoe) iar bateriile sunt in stare perfecta dupa 8-9 ani si peste 100k km la bord(92-95% SOB). Cred( nu stiu exact) ca un motor ICE se degradeaza mai mult in aceiasi perioada? De inlocuit am fost si eu interesat dar nu e prea posibil(politica producatorilor e aceiasi ca la cele pe combustie, specificatii mai bune numai la achizitionarea modelelor noi). Exista 2 exceptii (in cunostinta mea) , ZOE au oferit upgrade-uri pentru cei care inchiriau bateriile , si Leaf pot fi upgradate in europa(firma olandeza 'after-market' ce au preluat inlocuirea lor si facut parteneriate si cu alte firme din Anglia. Posibil pe viitor sa se extinda? ). Daca esti curios cauta Muxsan. Ei pretind ca vor sa extinda gama de masini ce vor avea baterii inlocuite/upgradate in plan. Daca e prosper sunt convins ca vor mai aparea si altele.

Iar legat de bateriile vechi(cred ca era cineva care mentiona mai devreme ce vom face cu ele) e foarte interesant sa vezi ca aceste firme la inlocuirea bateriilor , le transforma in acumulatori pe cele vechi pentru stocarea energiei de la panourile solare .



Interesant. Modelul tau are tot plastic dur pe spatele banchetelor din fata?
Nu sunt foarte inalt nici eu (181 cm) , dar le-am resimtit puternic.

Da intr-adevar , autonomia masinii e mai mult decat decenta pentru uzul zilnic sa fiu sincer (aici ma refer la ID3 cu 45kwh) iar pentru perioada cat sunt plecat am incarcator in fata blocului unde locuiesc. In tara inca nu, poate ii conving pe parinti sa monteze la casa lor un wall charger, sa vedem.

In cazul meu e deja un pic de 'moft' autonomia mai mare , mai mult folosita in drumurile prin europa(vacante/etc) , pe care nu le fac oricum mai mult de 2-3 pe an. Si evident ajuta si la revanzare daca ma voi decide pe viitor.

Le trimit solicitare celor de la  Tulcea. Sa inteleg ca pretul a inclus si rabla plus la tine?
Toate Kona Electric au plasticul dur pe spatele scaunelor .. pentru copii in special .. sa nu deranjeze pasagerii din spate și să se curețe mai ușor.
Highway Navi nu are CruiseControl Adaptiv .. îi înțeleg utilitatea .. dar pt mine e un moft ..
Revin .. orice mașină electrică ai lua în considerare .. e un pas în direcția bună ..
Fiecare și-a cumpărat după nevoi, percepție și buget ..
Și noi de pe forum suntem putini .. am întâlnit posesori de EV .. care nu știau de Kona ca este și electrica .. și alți posesori de EV (id4) care și-ar fi dorit că range-ul sa fie mai aproape de cel specificat .. și nu era.
Exact cum am pățit cat am avut eUp-ul .. nu am reușit niciodată să mă apropii de cei 32kW ai bateriei .. semn că ori consuma mai mult decât afișa .. ori cei 32kW nu erau chiar 32.
La Kona tot timpul am trecut peste 480km cu un plin, și la calcul am avut tot timpul 64kW ..
Și Bjorn a întâlnit problema asta in toate testele lui  ..

View PostDeenman, on 12 iulie 2021 - 08:20, said:

Garantiile se platesc daca vrei extindere. Garantia de la producator pentru Romania este 2 ani la VAG. Garantia extra este data de dealer. Deci 2+2 daca vrei sa o iei asa, insa producatorul da doar 2 ani.

Si la Dacia poti sa ajungi la 5 ani garantie daca platesti extra. Se poate face asta si pe parcurs, gen ai 1 an jumate si vrei sa mai prelungesti pana la 4-5 ani.
Asta daca nu vrei garanție de 5 ani fara limita de km .. fara sa plătești nimic în plus .. ca la Hyundai. 👍

Edited by rhadoo_ds, 12 July 2021 - 09:05.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate