Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Grupul de firme Paysera Bulgaria ...

Upgrade Ryzen 9 5900X -> Ryze...

Priza aplicata cu intrerupator cu...

Tor cu IP de UK
 Sugestii road trip Moldova + Mara...

Recomandare apartament 3 camere

Casa in constructie la tara, ce s...

Procesor cu pini indoiti, vandut ...
 Examene competența lingvisti...

Probleme vw golf 7

laptop acer nu merge tastatura

De ce ca Freelancer caștigi ...
 La mulți ani @hvz!

La mulți ani @cotzi!

Probleme testosteron

Capac culbutori fisurat
 

Prima data la volanul unui autoturism electric

* - - - - 3 votes
  • Please log in to reply
144 replies to this topic

#91
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,060
  • Înscris: 06.08.2006
Eu ii înțeleg pe oamenii care aloca sub 10 kEuro și își cumpara benzinara/ Diesel SH (cutie manuala) cu care își fac treaba iar in rest au alte priorități in viața.

Ce nu înțeleg este ca vin sa vorbească împotriva pe forumul pasionaților de mașini electrice și a celor cu ultimele tehnologii in materie de conducere semiautonoma. Eu, de exemplu, nu merg sa vb aiurea pe forumuri unde se discuta subiecte cu care nu am nimic in comun…

#92
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,416
  • Înscris: 08.04.2020
N-am nimic impotriva EV, chiar sunt in cours de a cumpara una, dar nu sunt pasionat de condus, pentru mine este doar o necesitate, si nu ma descurc minunat.
problema este ca sunt scumpe, si daca le accidentezi chiar si accidente minore, plangi dupa bani.

Pentru mine e simplu, or o rabla la 1keur putin rulata, musai pe GPL, ori electrica, nu dau 10 k eur sa afum lumea.

Apropo de rable alea nu ofera mai multa securitate pasiva ca electricele chinezesti noi, nu stiu de ce nu poti inmatricula din alea in Romania, pentru mine ar fi mai mult decat destul.

Caut una din aia chinezeasca inmatriculata aici, de marime rezonabila, 4 usi, masa proprie peste o tona, 20kwh+ fara nici un fel de optionale.

#93
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,964
  • Înscris: 07.02.2003

View Postdanvlas, on 11 iulie 2021 - 05:28, said:

Trei probleme la automata:
1 Accelerarea gresita prin calcarea pedalei gresite. Se intampla mai frecvent decat s-ar crede.
2. Franarea brusca atunci cand soferul uita ca nu are ambreiaj, vrea sa schimbe viteza si calca frana cu piciorul stang. Exista marturii chiar pe acest forum ca se intampla.
3 - numai la cele care au auto-hold activat: aduci masina aproape de zid/gard/alta masina, opresti si vrei sa o mai muti cativa centimetri. Ca sa plece, apesi acceleratia si nu mai ai timp sa franezi pana te proptesti in obstacol. Cu functia dezactivata nu o patesti, fiindca piciorul e deasupra franei Posted Image
Cum ziceam si in prima pagina, chestille astea sunt imposibile la un sofer cu minim de experienta... pedalele sunt distantate si denivelate corespunzator, doar daca n-ai treaba cu soferia poti incurca si mai rau, sa nu-ti dai seama instant ca ai incurcat si sa nu corectezi asta e mai grav.... indica tampeala, asemenea persoane nu ar trebui sa aibe permis.
Chestiile astea trebuie sa le stii cu ochii inchisi... cand te asezi pe scaunul de sofer e peste puterea mea de intelegere sa nu-ti stii exact pozitia picioarelor fara sa te uiti la ele... iar frana e intotdeauna in aprox aceeasi pozitie la toate masinile, nu ai cum sa o incurci. Cum sa apesi frana cu stangul din greseala ? E "peste mana" daca esti obisnuit cu ambreiajul care e clar in stanga bine fata de restul... ca sa faci asa ceva trebuie sa faci curs de raliu, numai aia apasa frana cateodata cu stanga ca sa tina acceleratia in podea tot timpul sa nu piarda inertie sau timp pretios Posted Image

Edited by andreic, 11 July 2021 - 15:50.


#94
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,416
  • Înscris: 08.04.2020
Ambreiajul este in stinga, dar ma rog, daca calci frina cu stingul nu e capat de tara, oricum se opreste, banuiesc ca elcronica are ceva setari frina sa fie prioritara sa nu franezi si accelerzi in acelasi timp, sau macar frina sa fie mai puternica decat motorul.

Frinarea brutala este o prblema la cei obisnuiti cu ABS, diferentele dintrtre diferitele masini imun o functionare diferita a creierului, fiecare om este dotat cu un accelerometru pe care cu timpul invata sa il foloseasca daca conduce masini fara ABS, distanta de frinare este cam acceasi utilizand aceeasi masina cu sau fara ABS.

Desi ABS nu greseste are totusi un minus, nu este conceput sa controleze acceleratiile laterale, daca masina derapeaza lateral nu te ajuta cu nimic.

#95
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

View PostLeo2006, on 10 iulie 2021 - 21:29, said:

La manuale poti sa atingi o doza goala de aluminiu cu bara ,fara sa o misti din loc. Electricele sunt mai nervoase la plecarea de pe loc. Poate daca au un mod Brake+ eco ca sa se miste extrem de lent la manevre mai delicate si sa faca franare tot din pedala de acceleratie. Urcatul pe o bordura la limita unui gard viu intre doua masini nu mai e posibil cu o automata.

Corect. Nu se pot face manevre de precizie (ca n-ai cu ce, lipsind ambreiajul) cu o automata.

#96
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,667
  • Înscris: 15.12.2009
Greșit. Se pot face manevre exact la fel de precise cu automata/electrica. E doar chestie de a apasa pe pedale.

#97
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

View Postandreic, on 11 iulie 2021 - 09:33, said:


Cum ziceam si in prima pagina, chestille astea sunt imposibile la un sofer cu minim de experienta... pedalele sunt distantate si denivelate corespunzator, doar daca n-ai treaba cu soferia poti incurca si mai rau, sa nu-ti dai seama instant ca ai incurcat si sa nu corectezi asta e mai grav.... indica tampeala, asemenea persoane nu ar trebui sa aibe permis.
Chestiile astea trebuie sa le stii cu ochii inchisi... cand te asezi pe scaunul de sofer e peste puterea mea de intelegere sa nu-ti stii exact pozitia picioarelor fara sa te uiti la ele... iar frana e intotdeauna in aprox aceeasi pozitie la toate masinile, nu ai cum sa o incurci. Cum sa apesi frana cu stangul din greseala ? E "peste mana" daca esti obisnuit cu ambreiajul care e clar in dreapta bine fata de restul... ca sa faci asa ceva trebuie sa faci curs de raliu, numai aia apasa frana cateodata cu stanga ca sa tina acceleratia in podea tot timpul sa nu piarda inertie sau timp pretios Posted Image
Realitatea te contrazice. O directoare de scoala din Buzau a daramat poarta scolii si a accidentat X parinti si copii. acum vreo doi-trei ani. O tanti bauta a omorat doua fete (parca) acum cateva luni. "Imposibil" e un cuvant prea tare pentru urechea mea. Never say never...
Cand gresesti pedala, mintea ta se intreaba prima data ce problema are masina. Cand iti dai seama ca nu masina e vinovata, e tarziu...

#98
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,416
  • Înscris: 08.04.2020
Nu ma pot pronunta, cand voi trece la electica voi fi incepator si voi gresi, din acest motiv am nevoie de una ieftina, sa nu-mi para rau cand o sifonez, aici nu se pune problema daca, ci cand.
M-am decis cu ce sa incep.

https://www.promotor...n-320e-13387649

Electrica 4 usi basic, ieftina, nu cred ca este mai nesigura ca rabla din 2004 cu care circul  acum.

As putea lua un ZOE sh, dar nu sunt curios sa dau 8k eur pe o masina obosita la care bateria nu trece testul de acceleratie, daca as gasi una decenta in 6k eur as lua.

#99
SpanuFlorin

SpanuFlorin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 826
  • Înscris: 02.06.2021
Mai pune vama plus tva-ul și faptul că nu o poți inmatricula în EU pentru că nu corespunde și o să-ți treacă de Lifan

#100
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,416
  • Înscris: 08.04.2020
In cazul asta tine de noroc, am gasit ceva decent care se poate negocia in 7 k eur, EV-urile sunt cautate de oamenii cu soarele, o pot incarca acasa in gradina,

#101
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,385
  • Înscris: 22.10.2007

View Poststdalionutpwr, on 11 iulie 2021 - 12:18, said:

Nu ma pot pronunta, cand voi trece la electica voi fi incepator si voi gresi, din acest motiv am nevoie de una ieftina, sa nu-mi para rau cand o sifonez, aici nu se pune problema daca, ci cand.

Sa incepi sa conduci cu mentalitatea asta e profund gresit iar cine ti-a bagat-o in cap e un tembel, ia o masina buna si casca ochii cand conduci incat sa n-o lovesti.

#102
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,882
  • Înscris: 21.02.2005

View Poststdalionutpwr, on 11 iulie 2021 - 09:58, said:

Desi ABS nu greseste are totusi un minus, nu este conceput sa controleze acceleratiile laterale, daca masina derapeaza lateral nu te ajuta cu nimic.
ABS-ul ăla există, se numește CBC. ;)

Edited by Gif2D, 11 July 2021 - 15:38.


#103
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,964
  • Înscris: 07.02.2003

View Postdanvlas, on 11 iulie 2021 - 12:16, said:

Realitatea te contrazice.
N-am zis ca nu e posibil dar aceste persoane nu sunt compatibile cu soferia. Si daca prin exceptie apesi aiurea trebuie sa-ti dai seama instant ca nu ai apasat ce trebuie, vorba aia corpul are accelerometru, doar sa-l citesti :)

View Poststdalionutpwr, on 11 iulie 2021 - 09:58, said:

Ambreiajul este in stinga, dar ma rog
Am scris gresit, corectat.

Edited by andreic, 11 July 2021 - 15:54.


#104
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,416
  • Înscris: 08.04.2020
La masina elecrica este ceva intersant si util. ai cuplu si la turatie zero, o poti tine din frana, exista totusi diferente de soft, la unele se opreste invertorul daca este motorul blocat, la altele poti accelera usor cu frina pusa, si cand dai drumul putin se pune in miscare, e alt stil de condus comparativ cu masina clasica,

Personal fac poarte din categoria celor trecuti de varsta a doua, noi ne trecem cu tehnologiile vremii noaste, oricum designul clasic, este unul reusit, perfect functional, testat mai bine de 100de ani.

#105
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,417
  • Înscris: 23.07.2014

View PostDarthBane, on 11 iulie 2021 - 00:58, said:

De parcă ar fi relevantă pt restul lumii situația ta in particular și a nordicilor in general...

Acolo s ar putea să fie faină experiența cu o electrică, pe la noi s ar putea să fie mai problematică, că despre asta vorbim, nu ?

Pai asa, pentru restul lumii e cu atat mai irelevanta situatia particulara a Rom^niei.

View Postcattavencu, on 11 iulie 2021 - 10:45, said:

Corect. Nu se pot face manevre de precizie (ca n-ai cu ce, lipsind ambreiajul) cu o automata.

ei nu...de-aia manualele tind sa devina istorie...Nu mai vorbim de gramada de asistente care vin pe fiecare generatie noua de masini. Pina si constructori precum Peugeot tind sa bage automate aproape invariabil, inclusiv pe motoarele gen 1.2 in 3 cilindri. Traficul de oras e o corvoada cu manuala. Traficul pe autostrada, acolo nu prea simti diferenta, dar daca ai dat de un stau, ti-a stricat toata ziua. Sa mergi 5-6 km "baga 1-a, scoate, frana, baga a 1-a...aaaa. sa bag a doua, sau iara trebuie sa opresc?, baga a doua, scoate, stop, tine ambreiajul ca pornesti iara"...faci cu piciorul, cu nervii, cu capul.

Nu mai vorbesc,cum functioneaza chestii gen traffic jam assistance si tot felul de astfel de sisteme de astfel de asistenta pe automata si cum ar functiona pe manuala.

Edited by SorinGT, 01 August 2021 - 15:06.


#106
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,351
  • Înscris: 29.05.2004
vezi ca aici vorbim de Romania. tu crezi ca aia 99% care stau cu piciorul pe frana la semafor pana fac carcei vad diferenta intre manuala si automata ?

#107
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,416
  • Înscris: 08.04.2020
Corect, automnatizarile nu se pot pune pe manuala, dar la electrica este mai simplu de condus, poti sta cu piciorul pe frina accelerezi putin si-i dai drumul din frana, si faci cu ea exact ce faci cu manuala, acceasi precizie, doar ca trebuie sa te inveti sa o conduci, este jocul pedalelor cum spunea cineva mai sus.

Stiu ca la  ev-urile experimntale era obligatoriu un intrurupator general  pe invertor in caz ca o ia razna, asta cu intrerupatorul ar fi buna, dar adaugat la pedala de frina, daca apesi in disperare sa actioneze un intrerupator general pe invertor(nu pe restul electronicii) desi nu stiu sa fi existat vre-un caz cand s-a accelerat singura fara sa apesi pedala, sau pedala blocata, fizic sau electronic.

Constat ca ca desi sunt in ultima treime nu sunt chiar cel mai prost sofer, cel putin pe drumuri de munte am reusit cu un cielo cu motor de 1,5 pe gaz mai mult decat fac unii cu masini noi si mai puternice, la mine greselile sunt de obicei asociate cu psihotrauma.

Edited by stdalionutpwr, 01 August 2021 - 19:54.


#108
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,417
  • Înscris: 23.07.2014

View Postpexic, on 01 august 2021 - 19:21, said:

vezi ca aici vorbim de Romania. tu crezi ca aia 99% care stau cu piciorul pe frana la semafor pana fac carcei vad diferenta intre manuala si automata ?

hai mai las-o in spume....carcei. Pai compari atingerea aia usoara a franei cu felul in care iti bagi piciorul intr-un ambreiaj? Ai incercat des sa franezi cu stangul, sa-ti dai seama ce control si ce finete ai intr-un picior si in celalalt?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate