Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La mulți ani @Digix!

[cum] telefon cu folosire in SUA

Cunoaste cineva metoda de semideg...

De ce in unele tari sunt sparte p...
 Marime siguranța AC - 24.000...

E de la monitor sau nu?

Rezervare gresita

Ce erau chestiile astea pe cerul ...
 Apa plata ieftina vs scumpa

Serial: Those About to Die

Malwarebytes Windows Firewall Con...

hotel pentru copii
 Nu pot reinstala windows 11

Replacement grip pentru racheta t...

clima cu sunet ciudat

Baterie Externa Solara, Power Ban...
 

Prima data la volanul unui autoturism electric

* - - - - 3 votes
  • Please log in to reply
144 replies to this topic

#73
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,673
  • Înscris: 15.12.2009
Nu usor usor ci deodata ajungem acolo. Am vorbit mereu prin prisma experientei proprii. Voi ati extrapolat la "restul populatiei de pe continent" ... eu nu am spus nici o clipa asa ceva .. am vorbit strict in nume propriu.
Statistic vorbind insa (educates guess), sunt foarte multi in europa de vest care conduc pe sablonul meu , caci nu sunt unicat in lume ... asadar pot spune cu suficienta certitudine (si aici specific treaba asta) ca peste 95% din posesorii de Tesla in particular si peste 95% din posesorii de masini electrice cu autonomie reala de peste 400Km in general sunt in situatia de a nu avea nici o problema legata de punctele 1, 2 si 3 aduse in discutie.

Edited by ro_explorer, 11 July 2021 - 01:11.


#74
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Cam cât la sută din posesorii de autoturisme din Europa de Vest sunt acei foarte mulți la care faci referire ?

Apropo, aici îi incluzi și pe cei care și au luat hibride pt că erau subvenționate, dar nu le au băgat măcar o dată în priză ?
E un raport, parcă de la ADAC, care menționează asta.

#75
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,411
  • Înscris: 22.10.2007

View Postro_explorer, on 11 iulie 2021 - 01:11, said:

Nu usor usor ci deodata ajungem acolo. Am vorbit mereu prin prisma experientei proprii. Voi ati extrapolat la "restul populatiei de pe continent" ... eu nu am spus nici o clipa asa ceva .. am vorbit strict in nume propriu.
Statistic vorbind insa (educates guess), sunt foarte multi in europa de vest care conduc pe sablonul meu , caci nu sunt unicat in lume ... asadar pot spune cu suficienta certitudine (si aici specific treaba asta) ca peste 95% din posesorii de Tesla in particular si peste 95% din posesorii de masini electrice cu autonomie reala de peste 400Km in general sunt in situatia de a nu avea nici o problema legata de punctele 1, 2 si 3 aduse in discutie.
despicam firul in 4 degeaba pt ca tu ai luat cazul tau si l-ai pus ca universal valabil, grosul masinilor electrice are autonomie mai mica de 400km, iar incarcatoarele au puteri mici incat devine bataie de cap un drum putin mai lung,  voiam sa iau un leaf pt sotie pt ca la traseele ei se potrivea perfect, dar cand m-am uitat la cum sta treaba cu incarcatoarele m-am linistit.
cea mai mare problema e daca a 2-a masina nu e acasa si bateria nu e incarcata suficient pt o urgenta, in cazul asta cel mai rapid e cu taxi/uber, asa ca nu e treaba.

Edited by _-livio-_, 11 July 2021 - 01:22.


#76
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,673
  • Înscris: 15.12.2009

View PostDarthBane, on 11 iulie 2021 - 01:20, said:

Cam cât la sută din posesorii de autoturisme din Europa de Vest sunt acei foarte mulți la care faci referire ?
Cam 2 milioane pur electrice pana la sfarsitul lui 2020 cica in Europa. Este deja o masa critica suficient de mare ca sa demonstreze validitatea tehnologiei si suficient de mare ca sa impulsioneze dezvoltarea infrastructurii (lucru care se vede si pe hartile specifice cu incarcatoare).

View PostDarthBane, on 11 iulie 2021 - 01:20, said:

Apropo, aici îi incluzi și pe cei care și au luat hibride pt că erau subvenționate, dar nu le au băgat măcar o dată în priză ?
Nu, hibridele nu sunt full electrice si nu au nevoie de infrastructura de incarcare pentru a functiona pe distante lungi.

View Post_-livio-_, on 11 iulie 2021 - 01:21, said:

despicam firul in 4 degeaba pt ca tu ai luat cazul tau si l-ai pus ca universal valabil,
Cred ca am fost FOARTE explicit cand am zis la ce masini ma refer ca nu au probleme deloc. Cei care nu si-au cumparat masini long-range probabil ca nu aveau nevoie de ele. Nu iti cumperi un Leaf sau un Hiunday electric ca singura masina in casa ...

View Post_-livio-_, on 11 iulie 2021 - 01:21, said:

si bateria nu e incarcata suficient pt o urgenta,
De ce ai ajunge in aceasta situatie daca masina sta mereu la incarcat cand nu o folosesti? Masina mea (desi inca nu am incarcatorul instalat in garaj ca o taranganeaza astia cu birocratia) nu scade niciodata sub 50%. In ziua cand ajung sub 60% ajunge la incarcat pentru 2 ore la o statie locala de 11KW AC (adica o data la 3 zile, cca) si se incarca pana la 90%.
Am mereu cel putin 250Km autonomie in masina ... asa cum aveam si cu masinile anterioare - aia e limita mea de liniste. E o chestie de preferinte personale, nimic altceva. Am grija ca mereu cand ajung acasa dupa un drum lung sa ajung cu masina cu cel putin 30%, tocmai ca sa am cu ce ma deplasa in cazul in care apare o urgenta in prima ora dupa ce parchez (caci intra direct la incarcat, fara discutie).

Edited by ro_explorer, 11 July 2021 - 01:43.


#77
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,411
  • Înscris: 22.10.2007
pentru ca se intampla, cum la fel se intampla sa trebuiasca sa bag benzina dupa ce plec de acasa in functie de drumul ce urmeaza, cum si telefonul mai ajunge in power save mode samd.

#78
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,673
  • Înscris: 15.12.2009

View Post_-livio-_, on 11 iulie 2021 - 01:46, said:

pentru ca se intampla,
La mine nu s-a intamplat niciodata de cand conduc masini. Nici telefonul nu a ajuns vreodata in power save mode .. nici laptopurile. Dupa cum spuneam, e o chestie de preferinte personale ... implicit si disciplina.
Din punctul asta de vedere este mai usor sa tii o electrica incarcata mereu decat un ICE pentru simplul motiv ca nu trebuie sa te duci la benzinarie pentru asta ... o faci acasa, e un automatism: parchezi, bagi cablul ... simplu.

Edited by ro_explorer, 11 July 2021 - 01:54.


#79
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,411
  • Înscris: 22.10.2007
da, dar intelege ca aici vorbim la modul general, nu de tine si de mine, iar noi nu reprezentam toata populatia.
cat despre telefon si laptop.... mai iesi si tu din casa mai mult de o ora, mai ales prin zone cu semnal slab.

in teorie asa e, in practica n-o sa se intample chiar asa.

Edited by _-livio-_, 11 July 2021 - 02:02.


#80
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,673
  • Înscris: 15.12.2009

View Post_-livio-_, on 11 iulie 2021 - 02:00, said:

da, dar intelege ca aici vorbim la modul general, nu de tine si de mine, iar noi nu reprezentam toata populatia.
Absolut. Sunt inscris și pe forumuri și grupuri Tesla...
Nu știu cei cu leaf cum au șablonul de utilizare... dar pot vorbi despre comunitatea Tesla însă.
ABC - always be charging.

Poți sa atragi în discuție și utilizatorii de kona de aici de forum dacă vrei ca sa afli mai multe detalii.
Eu nu reprezint nimic în afara persoa ei mele dar ești liber sa explorezi.

View Post_-livio-_, on 11 iulie 2021 - 02:00, said:

cat despre telefon si laptop.... mai iesi si tu din casa mai mult de o ora, mai ales prin zone cu semnal slab.
Ies chiar și cu zilele. Mereu am powerbankul în rucsac. Dacă plec pentru o zi, iau powerbankul mic... dacă e mai mult, iau powerbankul mare. ABC... always be careful!

Edited by ro_explorer, 11 July 2021 - 02:18.


#81
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,411
  • Înscris: 22.10.2007

View Postro_explorer, on 11 iulie 2021 - 02:17, said:


Eu nu reprezint nimic în afara persoa ei mele


asa e, doar ca iti prezinti experienta personala ca exemplu universal valabil, de unde si ultimele 2 pagini.

#82
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,060
  • Înscris: 06.08.2006
Sa spui ca cutia automata e bulshit și mașina electrica se manevrează greu - astea sunt expresia unui caracter retrograd, și a refuzului (sau a incapacității) de a adopta tehnologii noi și moderne.

Dacă ar fi sa ne luam după teoria expusă, am conduce cu toții Dacia 1310 ca in anii ‘90.

#83
horhescu

horhescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 14.05.2018
De ce ti se pare asa grea lipsa ambreiajului? De obicei in maxim 10 minute te obisnuiesti. Oricum e mai fain cu automata.

#84
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Trei probleme la automata:
1 Accelerarea gresita prin calcarea pedalei gresite. Se intampla mai frecvent decat s-ar crede.
https://www.janoffla...refront-crashes

2. Franarea brusca atunci cand soferul uita ca nu are ambreiaj, vrea sa schimbe viteza si calca frana cu piciorul stang. Exista marturii chiar pe acest forum ca se intampla.

3 - numai la cele care au auto-hold activat: aduci masina aproape de zid/gard/alta masina, opresti si vrei sa o mai muti cativa centimetri. Ca sa plece, apesi acceleratia si nu mai ai timp sa franezi pana te proptesti in obstacol. Cu functia dezactivata nu o patesti, fiindca piciorul e deasupra franei :)

La electrica, incarcarea acasa e scumpa. Platesti cogenerare, certificate verzi si acciza, iar pretul pe kilometru devine mai mare ca pe benzina sau motorina.

#85
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,185
  • Înscris: 05.09.2007
Am EV de 1 an , am incarcat-o doar acasa, consuma in jur de echivalentul a 1,5 l de combustibil. Cum sa fie scump acasa ?

Si o sa mai scad costul cand pun in functiune panourile solare( 6 kWp).

Edited by csi1, 11 July 2021 - 05:54.


#86
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,411
  • Înscris: 22.10.2007
n-am auzit de nici un caz in care sa fie mai scump per km cu electricitate decat cu benzina/motorina.

#87
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007

View Postdanvlas, on 11 iulie 2021 - 05:28, said:

Trei probleme la automata:
1 Accelerarea gresita prin calcarea pedalei gresite. Se intampla mai frecvent decat s-ar crede.
https://www.janoffla...refront-crashes

2. Franarea brusca atunci cand soferul uita ca nu are ambreiaj, vrea sa schimbe viteza si calca frana cu piciorul stang. Exista marturii chiar pe acest forum ca se intampla.

3 - numai la cele care au auto-hold activat: aduci masina aproape de zid/gard/alta masina, opresti si vrei sa o mai muti cativa centimetri. Ca sa plece, apesi acceleratia si nu mai ai timp sa franezi pana te proptesti in obstacol. Cu functia dezactivata nu o patesti, fiindca piciorul e deasupra franei :)

La electrica, incarcarea acasa e scumpa. Platesti cogenerare, certificate verzi si acciza, iar pretul pe kilometru devine mai mare ca pe benzina sau motorina.

Punctele 1 și 2 sunt obișnuințe ale utilizatorului care se pot adapta ..
Punctul 3 se rezolva cu dezactivare de AutoHold.
Iar afirmația că încărcatul de acasă e scump pentru că plătești tot ce ai enumerat acolo .. e dezinformare totala.
Eu plătesc cu toate taxele și certificatele și accizele 0.7 Ron pe kWh.
0.7 Ron x 12kWh/100 km = 8.4 Ron pentru 100 km .. adică e că și cum as consuma 1.47 litri la 100 km cu o benzinara ..
Cum puteți arunca propoziții fara sens .. mă depășește .. informațiile sunt la liber și oricine le poate afla ..

#88
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,048
  • Înscris: 16.06.2006

View Postforeverbanned, on 10 iulie 2021 - 23:13, said:

Adică?
Sa stea tot timpul la încărcat una singură în același timp ce alimentează?
Fara suparare...
Nu le prea ai cu fizica asa-i?

Eolienele si fotovoltaicele nu vor fi puse pe autovehicule.
Aportul energetic e asa mic incat complica inutil constructia caroseriei fara rost.

Suprafata disponibila pentru a fi expusa la soare (situatia ideala) e prea mica.
Enerfia adunata in 5 ore o consumi in cateva zeci de minute (cel mult) daca nu mai rapid.

Dar de legile lui Kirchoff ai auzit?
No.... Alea iti arata cum circula electronii intr-un circuit in care sunt mai multe surse si consumatori.
N-ai nevoie de 2 baterii (una la incarcat, alta in folosinta)
Acumulatorul de tractiune de pe masina este sursa si consumator, in functie de cum circula electronii prin el (ies sau intra)
Referitor la a doua baterie, e adevarat ca sistemul electric de pe masina necesita 12V si asta se asigura (de obicei) cu o a doua baterie care e tinuta incarcata de catre cea de tractiune.

View Postdanvlas, on 11 iulie 2021 - 05:28, said:


La electrica, incarcarea acasa e scumpa. Platesti cogenerare, certificate verzi si acciza, iar pretul pe kilometru devine mai mare ca pe benzina sau motorina.
Electricele de clasa medie/mica au consum ce 13-20kwh/100km
Pune 0.8lei/kwh pret final acasa cu toate taxele.(dar sunt destule persoane care inca au 0.65 lei/kwh tarif)

16 lei/100km cu electrica.(worst case)
30 lei/100km cu ICE (5L/100km extraurban "best case" dar poti avea 63 lei... 9L/100km urban)

Edited by radurus, 11 July 2021 - 07:19.


#89
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,922
  • Înscris: 25.04.2006

View Postradurus, on 11 iulie 2021 - 07:09, said:

Fara suparare...
Nu le prea ai cu fizica asa-i?

Eolienele si fotovoltaicele nu vor fi puse pe autovehicule.
Aportul energetic e asa mic incat complica inutil constructia caroseriei fara rost.

Suprafata disponibila pentru a fi expusa la soare (situatia ideala) e prea mica.
Enerfia adunata in 5 ore o consumi in cateva zeci de minute (cel mult) daca nu mai rapid.

Dar de legile lui Kirchoff ai auzit?
No.... Alea iti arata cum circula electronii intr-un circuit in care sunt mai multe surse si consumatori.
N-ai nevoie de 2 baterii (una la incarcat, alta in folosinta)


Electricele de clasa medie/mica au consum ce 13-20kwh/100km
Pune 0.8lei/kwh pret final acasa cu toate taxele.(dar sunt destule persoane care inca au 0.65 lei/kwh tarif)

16 lei/100km cu electrica.
30 lei/100km cu ICE (5L/100km extraurban dar poti avea 9L/100km urban)

Defapt o masina ICE de greutatea unei electrice consuma mult peste consumurile astea, doar si de aici iti dai seama de superioritatea motorului electric la absolut toate capitolele. Mai ramane problema bateriei care inca e grea ca naiba. Ca idee la o Tesla Model 3 bateria are aproximativ 450kg la un Audi E-tron e cam 700 kg, ca in modulul de baterii sunt multe componente nu doar bateria de laptop.

#90
pacopaco1967

pacopaco1967

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,550
  • Înscris: 13.09.2010

View Post_-livio-_, on 10 iulie 2021 - 20:59, said:


are, se numeste frana si e mai la stanga de unde e acceleratia.
daca ai probleme cu gasitul ei poate nu e cea mai buna idee sa conduci.
Pentru cei care au probleme cu reperarea corecta a pedalelor ar trebui implementata comanda vocala. Cand zici "franaaaa " sa actioneze instant. Posted Image

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate