Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Bateriile masinilor electrice
Last Updated: Oct 30 2023 12:57, Started by
Bursul
, Jun 23 2021 16:11
·
18
#1225
Posted 13 May 2022 - 20:10
Gif2D, on 13 mai 2022 - 11:52, said: Din start e ceva suspect prin faptul ca spun ca incarca 100 mile in 5 min...Alea 100 de mile depind de multi factori interni si externi (tipul masinii, eficienta motor sau vremea de afara)Era mai cinstit sa zica cati kw pot incarca in 5 min, asa ne faceam o idee mai clara. Ce vad in film dupa 5 min a incarcat 11 Ah din 24 Ah. Ioniq-ul meu plugin are 23,5 Ah adica 8,9 kwh. Asta s-ar traduce cu vreo 4 kwh in 5 min. Daca gresec rog corectati-ma. Edited by raven75, 13 May 2022 - 20:18. |
#1226
Posted 14 May 2022 - 08:45
kWh = Ah * tensiunea medie pe baterie
O baterie cu tensiunea medie 150 V si 23.5 Ah contine 3.5 kWh O baterie cu tensiunea medie 400 V si 23.5 Ah contine 9.4 kWh O baterie cu tensiunea medie 800 V si 23.5 Ah contine 18.8 kWh ... |
#1227
Posted 14 May 2022 - 10:27
#1228
Posted 14 May 2022 - 10:54
De ani de zile apar și dispar tot felul de tehnologii minune. De la experiment de laborator și pana la mass deployment însă ai cel puțin 10 ani.
|
#1229
Posted 17 May 2022 - 09:24
Largest EU battery recycling plant comes online – enough for all of Norway’s batteries
Hydrovolt claims that it can recover 95% of the materials used in an EV battery https://electrek.co/...ways-batteries/ |
#1230
Posted 17 May 2022 - 11:30
Vreo idee cum ar trebui sau cum as putea sa testez cat de cat degradarea unei baterii?
Eu am folosit metoda "plinului". Anul trecut pe vremea asta cand am luat masina am introdus 32kw in ea. Anul asta vreo 29.5. Acelasi tip de statie de la Renovatio. Temperatura ambientala a fost aceeasi, nu mai tin minte temperatura bateriei cat era, acum a fost de vreo 35g ca omorasem masina pe autostrada sa consum bateria, si a urcat in timpul incarcarii pana la 41. Battery management ciuciu. VW E-UP. Singura chestie care difera fata de acum un an cand imi arata maximum range 375km, acum arata 352 (dupa estimarile lui optimiste). Asa, de curiozitate ca mergand in oras in intervalul 20-80 oricum nu iti dai seama ce pierzi. Am facut si un drum mai lung, Bucuresti-Brasov 176km, cu urcat la Campina si la cota 1400 la Sinaia si am ajuns si cu 25% la destinatie. As zice ca e acceptabil pentru un an si aproape 19k km, desi diferenta de 2.5kw imi da de gandit... |
#1232
Posted 17 May 2022 - 12:24
Am si din alea. Nu mi-a dat prin gand sa verific si acolo diferenta de kw incarcati sa vad daca sint aceleasi valori ca la statie.
Ar fi bine sa zica statia ca a incarcat 29.5 si in masina au ajuns 31. Nu mai am incredere in statii de cand am incarcat la Cernavoda pe Type 2 cu 10kw. |
#1233
Posted 17 May 2022 - 15:08
Teoretic ar trebui sa aiba VW un centru in Romania unde sa te duci sa-ti testeze bateria. Calculul "corect" se face conectand bateria la ceva device care poate incarca si descarca bateria, si s-o treaca prin 2-3 cicluri d-astea ca apoi sa-ti dea valorile citite de echipament. In genul asta - [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/zvmHEXXfi1c?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Altfel, nu ai cum sa fii foarte precis. Valorile de la OBD sunt in functie de calibrarea initiala/autocalibrare, etc. El iti poate masura voltaj/amperaj si sa faca niste calcule, la fel cum face si statia de incarcare. |
#1234
Posted 17 May 2022 - 17:00
Teoretic asa ar trebui sa fie. Practic, daca vrei sa faci o verificare profi a bateriei, fie si in Germania, ti se solicita o suma frumusica cu 3 zerouri acolo. Patania unor nemti care nu au cazut la pace cu VW pe tema asta. Asta in cazul in care te gandesti sa ai pretentii la garantie. Te descurajeaza imediat. Asta e, prima masina, prima experienta, nu e o tragedie. Ii gasim noi un loc in curte la sistemul fv daca nu se mai preteaza la condus. La urmatoarea masina o sa am grija sa se vada SOH ca la iphone, oricand, oriunde, fara teste costisitoare.
|
|
#1235
Posted 17 May 2022 - 17:07
kolfleading, on 17 mai 2022 - 09:24, said:
Largest EU battery recycling plant comes online – enough for all of Norway’s batteries Hydrovolt claims that it can recover 95% of the materials used in an EV battery https://electrek.co/...ways-batteries/ Aici avem doua vesti bune : 1. Deschidem uzina asta care recuperează 95% din materialele din baterii. 2. Norvegia a aderat la EU Edited by KiloW, 17 May 2022 - 17:07. |
#1236
Posted 17 May 2022 - 18:21
Meister, on 17 mai 2022 - 17:00, said:
Teoretic asa ar trebui sa fie. Practic, daca vrei sa faci o verificare profi a bateriei, fie si in Germania, ti se solicita o suma frumusica cu 3 zerouri acolo. Patania unor nemti care nu au cazut la pace cu VW pe tema asta. Asta in cazul in care te gandesti sa ai pretentii la garantie. Te descurajeaza imediat. Asta e, prima masina, prima experienta, nu e o tragedie. Ii gasim noi un loc in curte la sistemul fv daca nu se mai preteaza la condus. La urmatoarea masina o sa am grija sa se vada SOH ca la iphone, oricand, oriunde, fara teste costisitoare. Pai si la iphone e acelasi lucru. E estimata in functie de niste calcule, se recalibreaza singur, etc. etc. Si la telefon poti lua un "contor" USB care afiseaza cat curent trece prin el, similar cum verifici cu statia de incarcare la EV-uri. Cat despre garantie, ma asteptam sa se intample d-astea, dar din nou, teoretic, ar putea fi relativ simplu sa faci o plangere de garantie, cu ceva informatii de la ODB + de la statia de incarcare in care le arati ca nu mai baga decat 70% din cat baga cand era noua, si sa devina datoria lor sa o testeze si sa-ti zica ei ca nu-i asa. Tu te plangi de range scazut + info de la statie. Cu ceva plangeri la protectia consumatorului ar avea sens, dar naiba stie cum va fi de fapt, ca-i teritoriu foarte nou. |
#1237
Posted 18 May 2022 - 07:13
#1238
Posted 30 June 2022 - 09:28
#1239
Posted 13 July 2022 - 12:25
Este explicat frumos aici de ce nu prea e nimic eco la masinile electrice de acum. Momentan, cel putin.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/S1E8SQde5rk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#1240
Posted 13 July 2022 - 15:41
ech, on 13 iulie 2022 - 12:25, said:
Este explicat frumos aici de ce nu prea e nimic eco la masinile electrice de acum. Momentan, cel putin. Deci la nivel global 67% din curent e produs (sau era in 2020) prin arderea combustibililor fosili. Cu alte cuvinte 2/3 din energie nu este curată. Faptul ca mutăm o parte din poluare din orase in termocentrale tot e un mare plus. Măcar alea se pot verifica mai temeinic decat minunatele cazane cu DPF-ul scos. Ah! stai ca la el in Texas nu a auzit de chestiile astea. Nu a auzit nimic de Nox mai ales in cazul motoarelor diesel. Ala cui il lasam? copiilor nostri? Dar toata poluarea cu extractia, rafinarea, transportul combustibililor pana la pompa unde apare? A picat din cer? Ce facem cu tările care au un mix de energie de peste 90% regenerabila? cum e Norvegia cu 98%? https://www.regjerin...rway/id2343462/ Acolo graficele lui se năruie că nu mai e cazul ca 2/3 din energie sa fie "murdară" Chiar si in cazul nostru stăm bine - peste 2/3 din energie regenerabila, deci iar graficul lui pește prăjit pică... De revazut [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/WqDXO8MdaO4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by raven75, 13 July 2022 - 15:51. |
#1241
Posted 13 July 2022 - 16:56
Inseamna ca nu te-ai uitat la tot filmul ala, ca realizai ca problema cea mai mare este cu poluarea produsa de o masina electrica INAINTE de a iesi pe poarta fabricii, nu in timpul functionarii.
Iar acea poluare e echivalata de o masina clasica de abia dupa ce parcurge vreo 120.000 km. Iar la 180.000 km se egaleaza poluarea si in functionare. Uite aici o poza relevanta din filmul ala: Screenshot_20220713-172704_Chrome.jpg 257.57K 15 downloads |
#1242
Posted 13 July 2022 - 17:02
ech, on 13 iulie 2022 - 16:56, said:
Uite aici o poza relevanta din filmul ala: 2. Amprenta de CO2 initiala este in continua scadere 3. Amprenta de CO2 in faza de exploatare este in continua scadere de la an la an. Filmul nu este cinstit. Edited by kolfleading, 13 July 2022 - 17:03. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users