Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Montaj aer conditionat in balcon ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!
 Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA
 Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac
 Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...
 

Bateriile masinilor electrice

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
1308 replies to this topic

#1225
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

 Gif2D, on 13 mai 2022 - 11:52, said:

Din start e ceva suspect prin faptul ca spun ca incarca 100 mile in 5 min...Alea 100 de mile depind de multi factori interni si externi (tipul masinii, eficienta motor sau vremea de afara)
Era mai cinstit sa zica cati kw pot incarca in 5 min, asa ne faceam o idee mai clara.
Ce vad in film dupa 5 min a incarcat 11 Ah din 24 Ah.
Ioniq-ul meu plugin are 23,5 Ah adica 8,9 kwh. Asta s-ar traduce cu vreo 4 kwh in 5 min.
Daca gresec rog corectati-ma.

Edited by raven75, 13 May 2022 - 20:18.


#1226
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
kWh = Ah * tensiunea medie pe baterie

O baterie cu tensiunea medie 150 V si 23.5 Ah contine 3.5 kWh
O baterie cu tensiunea medie 400 V si 23.5 Ah contine 9.4 kWh
O baterie cu tensiunea medie 800 V si 23.5 Ah contine 18.8 kWh
...

#1227
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,325
  • Înscris: 29.05.2004

 Gif2D, on 13 mai 2022 - 11:52, said:


Lunar, de 10 ani incoace, apar noi producatori ai bateriilor minune, majoritatea lor fiind din Israel...

#1228
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
De ani de zile apar și dispar tot felul de tehnologii minune. De la experiment de laborator și pana la mass deployment însă ai cel puțin 10 ani.

#1229
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Largest EU battery recycling plant comes online – enough for all of Norway’s batteries

Hydrovolt claims that it can recover 95% of the materials used in an EV battery

https://electrek.co/...ways-batteries/

#1230
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,515
  • Înscris: 25.01.2007
Vreo idee cum ar trebui sau cum as putea sa testez cat de cat degradarea unei baterii?
Eu am folosit metoda "plinului". Anul trecut pe vremea asta cand am luat masina am introdus 32kw in ea. Anul asta
vreo 29.5. Acelasi tip de statie de la Renovatio. Temperatura ambientala a fost aceeasi, nu mai tin minte temperatura bateriei cat era, acum a fost de vreo 35g ca omorasem masina pe autostrada sa consum bateria, si a urcat in timpul incarcarii pana la 41. Battery management ciuciu. VW E-UP.
Singura chestie care difera fata de acum un an cand imi arata maximum range 375km, acum arata 352 (dupa estimarile lui optimiste).
Asa, de curiozitate ca mergand in oras in intervalul 20-80 oricum nu iti dai seama ce pierzi. Am facut si un drum mai lung, Bucuresti-Brasov 176km, cu urcat la Campina si la cota 1400 la Sinaia si am ajuns
si cu 25% la destinatie. As zice ca e acceptabil pentru un an si aproape 19k km, desi diferenta de 2.5kw imi da de gandit...

#1231
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Un obd dongle și app pe telefon ar trebui sa îți dea informațiile astea la VW.

#1232
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,515
  • Înscris: 25.01.2007
Am si din alea. Nu mi-a dat prin gand sa verific si acolo diferenta de kw incarcati sa vad daca sint aceleasi valori ca la statie.
Ar fi bine sa zica statia ca a incarcat 29.5 si in masina au ajuns 31. Nu mai am incredere in statii de cand am incarcat la Cernavoda pe Type 2 cu 10kw.

#1233
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 09.01.2007
Teoretic ar trebui sa aiba VW un centru in Romania unde sa te duci sa-ti testeze bateria. Calculul "corect" se face conectand bateria la ceva device care poate incarca si descarca bateria, si s-o treaca prin 2-3 cicluri d-astea ca apoi sa-ti dea valorile citite de echipament. In genul asta - [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/zvmHEXXfi1c?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Altfel, nu ai cum sa fii foarte precis. Valorile de la OBD sunt in functie de calibrarea initiala/autocalibrare, etc. El iti poate masura voltaj/amperaj si sa faca niste calcule, la fel cum face si statia de incarcare.

#1234
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,515
  • Înscris: 25.01.2007
Teoretic asa ar trebui sa fie. Practic, daca vrei sa faci o verificare profi a bateriei, fie si in Germania, ti se solicita o suma frumusica cu 3 zerouri acolo. Patania unor nemti care nu au cazut la pace cu VW pe tema asta. Asta in cazul in care te gandesti sa ai pretentii la garantie. Te descurajeaza imediat. Asta e, prima masina, prima experienta, nu e o tragedie. Ii gasim noi un loc in curte la sistemul fv daca nu se mai preteaza la condus. La urmatoarea masina o sa am grija sa se vada SOH ca la iphone, oricand, oriunde, fara teste costisitoare.

#1235
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,179
  • Înscris: 08.01.2021

View Postkolfleading, on 17 mai 2022 - 09:24, said:

Largest EU battery recycling plant comes online – enough for all of Norway’s batteries

Hydrovolt claims that it can recover 95% of the materials used in an EV battery

https://electrek.co/...ways-batteries/

Aici avem doua vesti bune :
1. Deschidem uzina asta care recuperează 95% din materialele din baterii.

2. Norvegia a aderat la EU :D

Edited by KiloW, 17 May 2022 - 17:07.


#1236
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 09.01.2007

View PostMeister, on 17 mai 2022 - 17:00, said:

Teoretic asa ar trebui sa fie. Practic, daca vrei sa faci o verificare profi a bateriei, fie si in Germania, ti se solicita o suma frumusica cu 3 zerouri acolo. Patania unor nemti care nu au cazut la pace cu VW pe tema asta. Asta in cazul in care te gandesti sa ai pretentii la garantie. Te descurajeaza imediat. Asta e, prima masina, prima experienta, nu e o tragedie. Ii gasim noi un loc in curte la sistemul fv daca nu se mai preteaza la condus. La urmatoarea masina o sa am grija sa se vada SOH ca la iphone, oricand, oriunde, fara teste costisitoare.

Pai si la iphone e acelasi lucru. E estimata in functie de niste calcule, se recalibreaza singur, etc. etc. Si la telefon poti lua un "contor" USB care afiseaza cat curent trece prin el, similar cum verifici cu statia de incarcare la EV-uri.
Cat despre garantie, ma asteptam sa se intample d-astea, dar din nou, teoretic, ar putea fi relativ simplu sa faci o plangere de garantie, cu ceva informatii de la ODB + de la statia de incarcare in care le arati ca nu mai baga decat 70% din cat baga cand era noua, si sa devina datoria lor sa o testeze si sa-ti zica ei ca nu-i asa. Tu te plangi de range scazut + info de la statie. Cu ceva plangeri la protectia consumatorului ar avea sens, dar naiba stie cum va fi de fapt, ca-i teritoriu foarte nou. :)

#1237
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,325
  • Înscris: 29.05.2004

View PostKiloW, on 17 mai 2022 - 17:07, said:


A nu se confunda EU cu NATO ;)


Aici avem doua vesti bune :
1. Deschidem uzina asta care recuperează 95% din materialele din baterii.

2. Norvegia a aderat la EU :D


#1238
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,882
  • Înscris: 21.02.2005
Samsung SDI preparing pilot line for Tesla 4680 batteries.

#1239
ech

ech

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 15,815
  • Înscris: 01.09.2006
Este explicat frumos aici de ce nu prea e nimic eco la masinile electrice de acum. Momentan, cel putin.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/S1E8SQde5rk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#1240
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

 ech, on 13 iulie 2022 - 12:25, said:

Este explicat frumos aici de ce nu prea e nimic eco la masinile electrice de acum. Momentan, cel putin.

Deci la nivel global 67% din curent e produs (sau era in 2020) prin arderea combustibililor fosili. Cu alte cuvinte 2/3 din energie nu este curată.
Faptul ca mutăm o parte din poluare din orase in termocentrale tot e un mare plus. Măcar alea se pot verifica mai temeinic decat minunatele cazane cu  DPF-ul scos. Ah! stai ca la el in Texas nu a auzit de chestiile astea.
Nu a auzit nimic de Nox mai ales in cazul motoarelor diesel. Ala cui il lasam? copiilor nostri?
Dar toata poluarea cu extractia, rafinarea,  transportul combustibililor pana la pompa unde apare? A picat din cer?
Ce facem cu tările care au un mix de energie de peste 90% regenerabila? cum e Norvegia cu 98%? https://www.regjerin...rway/id2343462/
Acolo graficele lui se năruie că nu mai e cazul ca 2/3 din energie sa fie "murdară"
Chiar si in cazul nostru stăm bine - peste 2/3 din energie regenerabila, deci iar graficul lui pește prăjit pică...

De revazut
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/WqDXO8MdaO4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by raven75, 13 July 2022 - 15:51.


#1241
ech

ech

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 15,815
  • Înscris: 01.09.2006
Inseamna ca nu te-ai uitat la tot filmul ala, ca realizai ca problema cea mai mare este cu poluarea produsa de o masina electrica INAINTE de a iesi pe poarta fabricii, nu in timpul functionarii.
Iar acea poluare e echivalata de o masina clasica de abia dupa ce parcurge vreo 120.000 km. Iar la 180.000 km se egaleaza poluarea si in functionare.
Uite aici o poza relevanta din filmul ala:

Attached File  Screenshot_20220713-172704_Chrome.jpg   257.57K   15 downloads

#1242
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 ech, on 13 iulie 2022 - 16:56, said:

Uite aici o poza relevanta din filmul ala:
1. Amprenta de CO2 initiala din poza este dubla fata de cat este in realitate
2. Amprenta de CO2 initiala este in continua scadere
3. Amprenta de CO2 in faza de exploatare este in continua scadere de la an la an.

Filmul nu este cinstit.

Edited by kolfleading, 13 July 2022 - 17:03.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate