Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Viitorul masinilor Audi din 2026

- - - - -
  • Please log in to reply
202 replies to this topic

#91
jiovrica-ciobanoiu

jiovrica-ciobanoiu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,155
  • Înscris: 29.11.2018

View Postericmario, on 24 iunie 2021 - 22:05, said:

Dar despre ce petarde vorbești?


Merita pierdut timpul cu discutii despre petarde? Si chiar s-ar pierde timp, ca au avut ceva pocnitori.

#92
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,416
  • Înscris: 15.10.2020

View Postericmario, on 24 iunie 2021 - 22:05, said:

Ce legătură e între întrebarea asta și ”Mașinile electrice sunt rentabile și fără subvenții.”
Eu când vorbesc de rentabilitatea mașinilor electrice, vorbesc și despre cât cheltuiești ca să ajungi cu mașina din punctul A în punctul B, de asta întreb cât ar consuma o fosilă similară cu Audi e-Tron.

#93
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
La modul realist, daca dai 50K euro pe o masina noua nu prea mai conteaza 200 euro pe luna in carburant.

#94
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,416
  • Înscris: 15.10.2020

View Postro_explorer, on 25 iunie 2021 - 11:08, said:

La modul realist, daca dai 50K euro pe o masina noua nu prea mai conteaza 200 euro pe luna in carburant.
OK, tu ca cumpărător de mașină electrică de vreo 50 de mii de euro, de ce ai ales asta și nu o fosilă?

#95
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,719
  • Înscris: 15.07.2013

View Postro_explorer, on 25 iunie 2021 - 11:08, said:

La modul realist, daca dai 50K euro pe o masina noua nu prea mai conteaza 200 euro pe luna in carburant.
Pentru mine contează, acum dau 370 eur pe luna combustibil. Dacă îmi iau electrică, iau in calcul cât economisesc pe luna cu combustibilul.

Dar eu sunt un caz aproape, dacă pot sa economisesc 50 eur pe luna, o fac :).

#96
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Posthorny_hornet, on 25 iunie 2021 - 11:47, said:

OK, tu ca cumpărător de mașină electrică de vreo 50 de mii de euro, de ce ai ales asta și nu o fosilă?
Pentru ca am vrut. Nu mi-am pus niciodata problema de costuri carburant .. nici acum 20 de ani cand aveam Dacia supernova si nici acum. Pretul combustibilului face parte din TCO-ul masinii.
Pentru mine TCO conteaza la sfarsit si el trebuie sa se incadreze in bugetul maxim pe care il aloc masinii. Daca ramane extra, sa fie primit, ala e bonus pentru alte chestii.

View PostHEX2FUN, on 25 iunie 2021 - 12:03, said:

dacă pot sa economisesc 50 eur pe luna, o fac Posted Image.
Nu am fost niciodata bun la economisit ... eu sunt modelul "mana sparta" :D

#97
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006

View Posthorny_hornet, on 25 iunie 2021 - 11:47, said:

OK, tu ca cumpărător de mașină electrică de vreo 50 de mii de euro, de ce ai ales asta și nu o fosilă?

Depinde si de tara. Daca te uiti la germania iti da 9k bonus plus scutire de impozit pe 9 ani adica inca vreo 2k plus ca o masina de putere avea impozit mare nu ca cea electrica, plus niste curent gratis, plus niste scutiri de taxe (de genul ca daca incarci la lucru angajatorul primeste un discount si cel care incarca nu e impozitat pe beneficiul de a incarca, acest beneficiu ar fi trebuit asa fie asimilat unui venit si impozitat), plus parcare gratis plus ca ai dreptul sa mergi pe bus lane, plus ca la cumpararea unor fosile trebuie sa platesti un "malus" daca nu vrei electrice. Na cand pui astea una peste alta te intrebi de ce a ales electrica. De fapt electrica de 50k ajunge pe la 30k. Multi cumparatori de electrice sunt de fapt firme care primesc reduceri.
Franta da in jur de 12k euro bonus plus "malus" la fosile si alte stimulente. Arunca vreo 1.3 miliarde pe an pe stimulente.
Te si intrebi de ce draq au nevoie de stimulente daca sunt asa bune, de ce nu se bat oamenii pe ele si reprezinta doar vreo 8% din vanzari cu tot cu megastimulentele astea.

Edited by chilly willy, 25 June 2021 - 16:17.


#98
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Posthorny_hornet, on 25 iunie 2021 - 07:54, said:

Eu când vorbesc de rentabilitatea mașinilor electrice, vorbesc și despre cât cheltuiești ca să ajungi cu mașina din punctul A în punctul B, de asta întreb cât ar consuma o fosilă similară cu Audi e-Tron.
Toate cele 6 modele electrice Audi au e-tron în denumire.
La care anume te referi?

#99
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,416
  • Înscris: 15.10.2020

View Postchilly willy, on 25 iunie 2021 - 16:13, said:

Te si intrebi de ce draq au nevoie de stimulente daca sunt asa bune, de ce nu se bat oamenii pe ele si reprezinta doar vreo 8% din vanzari cu tot cu megastimulentele astea.
Bateriile au fost foarte scumpe, de asta a fost nevoie de stimulare, dar sunt din ce în ce mai ieftine de la un an la altul, în cele din urmă nu va mai fi nevoie de vreo stimulare.

View Postericmario, on 25 iunie 2021 - 18:01, said:

Toate cele 6 modele electrice Audi au e-tron în denumire.
La care anume te referi?
Nu prea contează, ideea e că Audi vrea să facă mașini relativ puternice. Fosilele puternice consumă mult combustibil, normele de emisii sunt din ce în ce mai aspre, motoarele electrice consumă foarte puțin la performanțe în stil Ferrari, de aici și decizia Audi de a nu se complica cu îmbunătățirea unei tehnologii care oricum e pe ducă.

#100
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
Nu prea au unde sa mai scada prea mult la pret. Deja e 132$/kwh si nu va putea sa scada sub 100 pentru ca nu pot sa scada sub pretul materialelor care insa sunt in crestere deci e posibil sa nu ajunga nici la 100$.
Asta e si problema Audi, ca fac masini puternice ceea ce inseamna inevitabil si consum mare. E mai usor de realizat la masini de oras gen ZOE si mult mai greu la masini cu care sa alergi pe autobahn. Practic masinile astea sunt mai mult niste masini de show cu care sa te lauzi cu timpul 0-100 si timpul pentru sfertul de mila. Daca insa vrei sa te dai cu 180 km/h pe autobahn nu e sigur ca iti ajunge bateria sa mergi intre 2 incarcatoare. Pentru ce sa iau un E-tron care e scump ca dracu daca nu pot sa alerg cu el? Mai bine iau un zoe si merg cu 80km/h ca tot cu viteza aia merg si cu e-tronul.

#101
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,719
  • Înscris: 15.07.2013
De ce ai nevoie sa mergi cu 180 km/h? 110-130 km/h sunt suficienți pentru autostrada, iar o viteza maxima constructiva de 160 km/h ar salva multe vieți.

Te grabesti? Iei trenul.


#102
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,416
  • Înscris: 15.10.2020

View Postchilly willy, on 26 iunie 2021 - 09:23, said:

Asta e si problema Audi, ca fac masini puternice ceea ce inseamna inevitabil si consum mare.
Cineva făcuse un test cu Tesla Model 3 LR pe autostradă, consumul a fost de:

Quote

150 km/h:
- Verbrauch/Consumption: 229 Wh/km
- Reichweite/Range : 315 km

120 km/h:
- Verbrauch/Consumption:  164 Wh/km
- Reichweite/Range: 450 km

Dacă vrei să mergi cu 200 km/h, mașina electrică nu e pentru tine, asta e adevărat, fiindcă bateria te-ar ține cam puțin. Și fosilele consumă foarte mult la 200 km/h, dar măcar poți să parcurgi câteva sute de km. Totuși, mi se pare un caz extrem, câți oameni cumpără mașină ca să meargă cu 200 km/h pe distanțe lungi?

Americanii făcuseră un studiu cu cât conduc americanii, 90% din călătorii sunt sub 32 km. Mie cred că mi-ar fi de ajuns o autonomie de vreo 200 km, deși mai fac călătorii de 400 km, ceea ce e cam neplăcut pe la noi prin țară. Pentru o autonomie de 200 km ai nevoie de o baterie de vreo 30 kWh, care după cifrele tale ar costa vreo 4000 $. Recuperezi banii ăștia în câțiva ani, având în vedere costul combustibilului și al service-ului. Putem să facem și calculele, ca să nu vorbim degeaba. Am înțeles că vreo 70% din români conduc < 15.000 km/an. Nu știu care e media consumului, dar poți să faci niște calcule să vezi cât ar economisi românii anual dacă ar trece la mașini electrice.

#103
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
pai aia care dau 100k pe o masina nu dau ca sa mearga cu 120. Pentru aia le era bun si un ZOE. De aia au nemtii unlimited pe autobahn. Cat despre consumul ala nu e real. Consumurile alea sunt date ca ai putea sa propulsezi Tesla cu un motor de dacie 1300. Motorul de la Dacia 1300 avea 40kW cea veche. Dupa consumul afisat de tine un motor de dacia 1300 mergand relaxat la jumate de putere ar putea duce tesla la 150km/h. Pe bune? O masina de 1700kg?

Attached Files


Edited by chilly willy, 26 June 2021 - 16:34.


#104
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Consumurile alea de la model 3 sunt cat se poate de reale. Atât obțin și eu în medie la vitezele cu pricina.

Edited by ro_explorer, 26 June 2021 - 16:36.


#105
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,719
  • Înscris: 15.07.2013

View Postchilly willy, on 26 iunie 2021 - 16:26, said:

pai aia care dau 100k pe o masina nu dau ca sa mearga cu 120. Pentru aia le era bun si un ZOE. De aia au nemtii unlimited pe autobahn. Cat despre consumul ala nu e real. Consumurile alea sunt date ca ai putea sa propulsezi Tesla cu un motor de dacie 1300. Motorul de la Dacia 1300 avea 40kW cea veche. Dupa consumul afisat de tine un motor de dacia 1300 mergand relaxat la jumate de putere ar putea duce tesla la 150km/h. Pe bune? O masina de 1700kg?
De ce? Dacă dau 100K pe o mașina sunt deasupra legii? Nemții au anumite porțiuni fără limita de viteza, nu toate autostrăzile.

Dacă ai bani și îți place distracția te duci pe un circuit, nu mergi pe strada.

Eu cu BMW-ul nu am depășit niciodată 140 km/h și atunci ocazional. Merg legal, maxim 10km/h peste.

Paradoxal, șoferii de Tesla pe care i-am întâlnit in trafic (și sunt mulți, in fiecare zi) sunt și foarte disciplinați. Așadar, nu contează nici cât au dat pe mașina și nici faptul ca prind 100 in 4 secunde, ci educația.

#106
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostHEX2FUN, on 26 iunie 2021 - 20:49, said:

Nemții au anumite porțiuni fără limita de viteza, nu toate autostrăzile.

De fapt sunt porțiuni cu limită de viteză, în rest limita nu există.

#107
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,719
  • Înscris: 15.07.2013

View Postericmario, on 27 iunie 2021 - 08:45, said:


De fapt sunt porțiuni cu limită de viteză, în rest limita nu există.
Așa este, dar și mult PR in toată treaba. Dacă nu respective “recomandarea” de 130 km/h te umpli de amenzi, sunt camere și limitări peste tot.

#108
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
pana la urma te intorci la principala contestare a ecologistilor referitor la masini si anume ca sunt dotate cu motoare inutil de puternice si din cauza asta consuma prea mult (cele cu combustie) desi le folosesti foarte rar. Pana la urma sunt masini de lux si care se lauda cu puterea, demarajul, viteza si evident confortul. Confortul nu e legat de restul, poti avea o masina confortabila cu un motor mic. Majoritatea acestor masini nu sunt cumparate pentru ca au scaune de piele sau volane invelite in piele sau sistem audio bose ci pentru ca au putere. Oamenii le iau pentru adrenalina. Asta e problema lor, practic din cauza rezervei mici de energie sunt ca niste lupi bolnavi de plamani. Ar putea sa alerge o distanta scurta in forta dupa care mor din lipsa energiei. Din cauza ca ai cerinta unei acceleratii mari care implica un raport putere/greutate  cat mai bun si ca bateriile sunt grele masinile astea au rezerve de energie in baterii destul de modeste comparativ cu consumul. Pana la urma aici e necazul lor, ca si cumparator dai banii astia pentru ca vrei putere si sa alergi cu ea dar asta implica un range mic si practic ai putea sa alergi doar putin intre 2 chargere. De aia nu prea le vad un viitor exceptional. O sa vedem daca oamenii le cumpara sau strategia ii impinge spre faliment. Pana la urma daca nu le pot folosi in scopul dorit si nu au alte variante e posibil ca oamenii sa nu dea atatia bani pe ele si sa ia alte masini mai slabe dar care asigura confortul dorit in timp ce mergi cu 120-130.
Practic insistenta de a folosi o scula nepotrivita jobului nu poate duce la rezultate bune. Masinile cu baterii obtin rezultate bune la masini mici folosite in oras nu la masini de lux cu care alergi pe autostrada. Nici nu prea vad ce planuri au ca sa faca unele din aceste masini viabile. Masina testata in filmulet desi e Mercedes nu are importanta asta, e vorba de faptul ca e o masina destul de si brand scumpa care nu prea poate parcurge 200km fara reincarcare desi nu e fortata prea tare, se vede ca merge sub 90km/h si in general soferii acestor minivanuri vor sa faca distante mari pe zi si cu viteze mai mari. Putem sa consideram situatia ca ar fi e-tron cu care in loc sa ducem greutate mai mare vrem sa mergem mai repede.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XGbAflohfZ4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Jt9Ji2ZTeko?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

aici verifica range-ul dar merge cu 90 km/h

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ucPJy0JnNLo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by chilly willy, 27 June 2021 - 10:57.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate