Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Cea mai avantajoasa banca/servici...

Povestea unui implant dentar

schimbare data salariu
 Powerbank cu celule bune

Diabet.

Xperia 10 IV

Înlocuire baterie S6
 Ghost riders in the sky

De ce meteorologia nu mai șt...

Zdravan.ro - escrocherie scumpa

Schimbare permis
 La mulți ani @Melteanu!

Vibratii bass

Tavan rigips crapat la imbinare

HDD care dispare si reapare
 

Viitorul masinilor Audi din 2026

- - - - -
  • Please log in to reply
202 replies to this topic

#37
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,020
  • Înscris: 24.11.2015

View Postfreaka-da-disk, on 23 iunie 2021 - 15:38, said:



ete, powla, confunzi Dacia cu Opel big time.

Am avut in familie si sunt membru pe grupurile Logan, Duster... si vad destule Posted Image  In rest sunt ok, generatia din 2010 erau masini reusite.

#38
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,257
  • Înscris: 15.10.2020

View PostFatCat33, on 23 iunie 2021 - 15:34, said:

Fotovoltaice si eoliene... of course, peste vreo 500 de ani, daca acoperim toata suprafata globului cu panouri...  termocentrale pe carbune? e cah la talibanii verzi ca iese carbonu si moare balena... etc.
Am înțeles că dacă acoperim Sahara cu panouri solare, ar produce de 4x mai mult curent decât consumă omenirea acum. (link)

#39
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
Oricum e o prostie pentru ca bateriile nu acopera decat masinile de pasageri, nu sunt utile pentru marfa si camioane si nici pentru aviatie si marina. Nu au densitatea de energie necesara nici macar pentru un camion mic sau o masina de teren. Doar pentru masini de oras.
Faptul ca romanii fac in medie 33km/zi nu ne ajuta cu nimic, cand vrei sa faci un drum mai lung nu poti. Cu range de 100-150km dupa care stai 40-50 min la incarcat nu ai cum. Range-ul masinilor astea e dat cu baterii noi descarcate de la 100% la 0 dar in realitate pe drum nici nu le descarci la 0 nici nu stai pana la 100% pentru ca incarcarea peste 80% e deja prea lenta, deci o sa mergi cam intre 20 si 80% si can se invechesc performanta scade drastic, ei le dau ca finnd utilizabile pana pe la 70% din range-ul bateriei noi. Asta inseamna ca o baterie uzata mediu intr-o zi mai rece nu te duce mai mult de 100-150km pana trebuie sa faci pauza de incarcare ca nu ajungi la urmatoarea statie chiar daca ai mai avea ceva range. Si daca toate masinile au aceasta problema trebuie sa numeri cate masini trec pe o autostrada in cele 45 min si sa consideri ca e nevoie cam de atatea locuri de incarcare.

View Posthorny_hornet, on 23 iunie 2021 - 15:41, said:

Am înțeles că dacă acoperim Sahara cu panouri solare, ar produce de 4x mai mult curent decât consumă omenirea acum. (link)

Asa ar fi, problema e cea expusa de basescu in mod magistral, ca iarna nu e ca vara si noaptea nu e ca ziua. Iarna ziua e mai scurta si mai putin soare si noaptea nu ai soare deloc. prin urmare toata energia produsa ziua trebuie sa acopere consumul si sa incarce niste baterii care sa presteze noaptea. Aici ai o mare problema pentru ca nu avem baterii ieftine si nici in cantitate suficienta si nici reciclabile. Singura solutie ar fi utilizarea energiei pentru a produce hidrogen si mai departe benzina sintetica.

Edited by chilly willy, 23 June 2021 - 15:53.


#40
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,707
  • Înscris: 15.12.2009

View Postchilly willy, on 23 iunie 2021 - 15:47, said:

Nu au densitatea de energie necesara nici macar pentru un camion mic
Spune-le asta si soferilor care fac distributie in orase folosind camioane electrice in zona Stockholm.
Spune-le astora si celor ca muta marfa de la aeoport (Arlanda) la centrele de distributie pentru DHL si alte servicii postale, totul cu camioane si tiruri electrice ...

Spune-le asta si celor de la Volvo care s-au apucat de electrificat toata gama de transport greu.

Edited by ro_explorer, 23 June 2021 - 15:50.


#41
freaka-da-disk

freaka-da-disk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 12.12.2018

View PostTruculMagic, on 23 iunie 2021 - 15:40, said:

Am avut in familie si sunt membru pe grupurile Logan, Duster... si vad destule


mda, recomand o subscriptie si pe un grup Opel.

View Postro_explorer, on 23 iunie 2021 - 15:49, said:

Spune-le asta si soferilor care fac distributie in orase folosind camioane electrice in zona Stockholm.
Spune-le astora si celor ca muta marfa de la aeoport (Arlanda) la centrele de distributie pentru DHL si alte servicii postale, totul cu camioane si tiruri electrice ...

Spune-le asta si celor de la Volvo care s-au apucat de electrificat toata gama de transport greu.


mdeah, din nou despre un non-country...

Edited by freaka-da-disk, 23 June 2021 - 15:51.


#42
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,707
  • Înscris: 15.12.2009
Da, un non-country care genereaza standarde la care adera toata Europa ...
Dar e OK, Romania nu o sa aiba de ales si o sa se alinieze.

#43
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,554
  • Înscris: 01.11.2011

View PostTruculMagic, on 23 iunie 2021 - 15:37, said:

Ce reparatii, ca il am de o gramada de ani si nu cere nimic decat lichide si consumabile, in schimb mizeriile astea moderne mereu au cate o problema (atat a mea cat si al altora pe care ii cunosc), e doar designul cu leduri, navigatii mari si altele de ele , in rest nu-s bune de nimic.
Ziceam de reparații în cazul meu, dacă iau unul "de distracție" de pe Olx.

Motoarele EA180 cu VerteilerPumpe (gen ALH) s-ar putea să funcționeze și pe ulei de la șaormerie. AR fi interesant să las în spate miros de șaorma, cartofi sau gogoși. :D

View Postro_explorer, on 23 iunie 2021 - 16:00, said:

Da, un non-country care genereaza standarde la care adera toata Europa ...
Dar e OK, Romania nu o sa aiba de ales si o sa se alinieze.
La fel și victimele violurilor.

View PostTruculMagic, on 23 iunie 2021 - 15:40, said:


Am avut in familie si sunt membru pe grupurile Logan, Duster... si vad destule Posted Image  In rest sunt ok, generatia din 2010 erau masini reusite.
Ca și Opelurile...

#44
FatCat33

FatCat33

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 16.10.2017

View Postro_explorer, on 23 iunie 2021 - 16:00, said:

Da, un non-country care genereaza standarde la care adera toata Europa ...
Dar e OK, Romania nu o sa aiba de ales si o sa se alinieze.

Bineinteles, cum ne-am aliniat si cu autostrazile.

#45
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,257
  • Înscris: 15.10.2020

View Postchilly willy, on 23 iunie 2021 - 15:47, said:

Asa ar fi, problema e cea expusa de basescu in mod magistral, ca iarna nu e ca vara si noaptea nu e ca ziua. Iarna ziua e mai scurta si mai putin soare si noaptea nu ai soare deloc. prin urmare toata energia produsa ziua trebuie sa acopere consumul si sa incarce niste baterii care sa presteze noaptea. Aici ai o mare problema pentru ca nu avem baterii ieftine si nici in cantitate suficienta si nici reciclabile. Singura solutie ar fi utilizarea energiei pentru a produce hidrogen si mai departe benzina sintetica.
E o problemă de transport a energiei electrice pe planetă. Poți foarte bine să folosești energia să pompezi apă la deal, multe pierderi, dar mai bine decât pierdere totală.

#46
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006

View Postro_explorer, on 23 iunie 2021 - 15:49, said:

Spune-le asta si soferilor care fac distributie in orase folosind camioane electrice in zona Stockholm.
Spune-le astora si celor ca muta marfa de la aeoport (Arlanda) la centrele de distributie pentru DHL si alte servicii postale, totul cu camioane si tiruri electrice ...

Spune-le asta si celor de la Volvo care s-au apucat de electrificat toata gama de transport greu.

distributia in oras e acceptabila pentru ca ai viteza mica si sarcina moderata si distante relativ scurte dar camioanele volvo m-am uitat si eu pe ele de curiozitate si sunt jalnice, nu stiu cine va putea face profit cu ele. Li se da un range de up to 300km pe saitul volvo, incarcarea e semnificativ mai mica decat la cele diesel (am cautat un model care e si electric si diesel, cel electric era cu masa totala de 19t fara sa spuna in mod suspect masa masinii goale si cel diesel era 40t). Ei scriu acolo ca e un battery pack de 300kWh ceea ce e extrem de putin, un tir incarcat va face abia aprox 150km cu atata energie, si range-ul asta e valabil cu baterii noi. In plus chargerul necesar ca sa recupereze incarcarea trebuie sa fie foarte puternic. Am vazut si un filmulet pe yt facut de un norvegian mandru de electrificarea asta. Era miezul zilei si 4 camioane electrice stateau goale la incarcat in loc sa care ceva. Cam asta e, faci camioane care trebuie incarcate odata noaptea si odata  la mijlocul programului de lucru ca sa care niste gunoi sau ceva marfa dar nu excesiv.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/rWKHFiB4XG8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


View Posthorny_hornet, on 23 iunie 2021 - 16:05, said:

E o problemă de transport a energiei electrice pe planetă. Poți foarte bine să folosești energia să pompezi apă la deal, multe pierderi, dar mai bine decât pierdere totală.

te referi la apa din desertul in care sunt panourile solare?
Banuiesc ca te referi la centralele acelea care pompeaza apa noaptea si produc ziua. Doar ca sa le folosesti invers adica sa pompezi ziua si sa folosesti noaptea. Ei bine au facut unii niste calcule cate astfel de centrale ar fi necesare in irlanda care nu e o tara asa mare si au ajuns la concluzia ca nu le-ar ajunge dealurile si muntii din tara ca sa faca destule centrale ca sa acopere consumul pe un scenariu de asta.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/JSgd-QhLHRI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by chilly willy, 23 June 2021 - 16:16.


#47
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,257
  • Înscris: 15.10.2020

View Postchilly willy, on 23 iunie 2021 - 16:06, said:

te referi la apa din desertul in care sunt panourile solare?
Bănuiesc că energia electrică produsă în Sahara ar putea fi transportată în locuri populate, eventual în locuri cu apă. Posted Image

Fie că vă plac sau nu mașinile electrice, ele țin prețul petrolului la un nivel scăzut, fiindcă cei din OPEC știu foarte bine că prețul petrolului e direct proporțional cu popularitatea mașinilor electrice.

#48
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
ca sa vedeti ce mincinoase sunt prezentarile, Irlanda care e prezentata ca o tara care baga tare la renewabile cica si exporta energie in realitate are doar 27% si restul e fosil. De fapt ei exporta ce? Energie de la vant pe care nu o pot stoca? Romania face din vant cam la fel de mult ca irlanda. Cantitatea de fosil e comparabila cu Romania dar renewabilul mult mai mic si nu au nici nuclear. Ca si medie de CO2/kWh sunt peste media europeana (media 287, irlanda 353). Si germania e mult peste medie. In polonia masinile electrice sunt de-a dreptul criminale. Standardele facute in norvegia care are 99% energie hidro care acopera 121% din necesarul tarii nu sunt relevante pentru toti. Sigur ca ei au destula energie dar e un caz particular. La fel sta si suedia dar e combinatie hidro cu nuclear.
https://www.worldome...fo/electricity/
https://www.eea.euro...on-3/assessment

Attached File  Screenshot_ireland.png   96.95K   6 downloads



View Posthorny_hornet, on 23 iunie 2021 - 17:07, said:

Bănuiesc că energia electrică produsă în Sahara ar putea fi transportată în locuri populate, eventual în locuri cu apă.
Fie că vă plac sau nu mașinile electrice, ele țin prețul petrolului la un nivel scăzut, fiindcă cei din OPEC știu foarte bine că prețul petrolului e direct proporțional cu popularitatea mașinilor electrice.

eu cred ca mai mult covid 19 a tinut petrolul la pret redus ca a omorat industria si turismul. Pretul petrolului nu e asa relevant, la fast charging ionity pretul curentului e 79 eurocenti/kWh adica vreo 16 euro ca sa mergi 100km cu Tesla pe autostrada dar moderat de repede. Asta ar insemna cam 14 litri de motorina ssau benzina. Nu stiu cate masini cu combustie consuma asa mult.
Daca ar fi putut transporta energia aia din sahara in locuri cu apa deja aveam asa ceva.

Attached Files


Edited by chilly willy, 23 June 2021 - 17:35.


#49
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,020
  • Înscris: 24.11.2015

View Postfreaka-da-disk, on 23 iunie 2021 - 15:54, said:

mda, recomand o subscriptie si pe un grup Opel.

Din cate stiu sunt chiar ok la caroserie, mecanic au mai dat rateuri generatile astea (Insignia, Astra J, Antara, etc) dar macar sunt frumoase , stai intr-o masina frumoasa cand vine platforma dupa tine Posted Image

#50
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,554
  • Înscris: 01.11.2011
Mai bine să te ia platforma cu Alfa Romeo, e așteptarea mai plăcută...

#51
StefanN1234

StefanN1234

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,102
  • Înscris: 21.04.2020
Peste 5 ani o sa mergem toți cu electrice pe miile de km a României.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LZjiEggYglM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#52
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,554
  • Înscris: 01.11.2011
Da, și țăranii vor avea tractoare electrice. Și vapoarele vor fi cu baterii. Cel puțin cele din magazinele Jumbo.

#53
StefanN1234

StefanN1234

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,102
  • Înscris: 21.04.2020

View Postneur0, on 23 iunie 2021 - 17:45, said:

Da, și țăranii vor avea tractoare electrice. Și vapoarele vor fi cu baterii. Cel puțin cele din magazinele Jumbo.
Oare ăștia flower power stiu ca la noi la sate lumea încă ara cu calul?

Edited by StefanN1234, 23 June 2021 - 17:47.


#54
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,257
  • Înscris: 15.10.2020

View Postchilly willy, on 23 iunie 2021 - 17:20, said:

Daca ar fi putut transporta energia aia din sahara in locuri cu apa deja aveam asa ceva.
Energia electrică poate fi transportată pe distanțe destul de lungi, cu pierderi, evident. Motivele pentru care Sahara nu e plină de panouri solare sunt diverse.

Rentabilitatea mașinilor electrice depinde de multe lucruri, în principal de prețul combustibilului, dar ar fi mult mai rentabil dacă ai avea niște panouri electrice pe casă și ai încărca mașina de la ele.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate