Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Multimedia, Office - AV1, x265 De...

Platformele online schimba ordine...

[cum] sa fiu atragator pentru fem...
 Share imagini iPhone HEIC?

xiaomi se blocheaza

Carbonaut, not great, not terribl...

Amplificare semnal GSM
 Oneplus 10T

Va doriți revenirea tramvaielor p...

Ce inseamna "modificare publi...

Alegere laptop dintre variantele ...
 Constructie bicicleta electrica

Exponometru extern si obiectiv de...

Izomeri

Recomandare TV
 

Viitorul masinilor Audi din 2026

- - - - -
  • Please log in to reply
202 replies to this topic

#181
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,798
  • Înscris: 14.12.2007

View PostHEX2FUN, on 05 iulie 2021 - 09:35, said:

Mentalitatea se schimba repede când e vorba de bani. Dacă îți cumperi mașina de 5000 eur dar te costa 3000 eur pe an taxele, asigurarea și parcarea atunci transportul in comun devine atractiv.

Astăzi este prea ieftin sa ai mașina.
Mai rar vezi atâta masochism.
Posted Image

#182
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,257
  • Înscris: 15.10.2020

View Postchilly willy, on 05 iulie 2021 - 18:49, said:

nu stiu de unde au pretul astia de la reuters dar toti dau 137, poate au ei vreo sursa de baterii chinezesti. Acum pretul depinde si de calitate totusi, nu e la fel una panasonic cu una byd.
Bănuiesc că amândoi avem dreptate, dar vorbim de lucruri diferite:
Attached File  bloomberg_nef_battery_prices.jpg   18.66K   16 downloads

#183
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
posibil dar oricum o intoarcem plafonarea e evidenta. Nu mai e prea mult loc de scadere.

#184
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,257
  • Înscris: 15.10.2020

View Postchilly willy, on 05 iulie 2021 - 20:07, said:

posibil dar oricum o intoarcem plafonarea e evidenta. Nu mai e prea mult loc de scadere.
OK, să zicem că tehnologia actuală s-a plafonat, dar orice tehnologie nouă ar putea să schimbe multe lucruri.

#185
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
nu toate tehnologiile noi au impact sau pot sa schimbe ceva. Unele sunt dead end, sunt nascute moarte sau foarte bolnave. E plin de exemple in toate domeniile, uneori cautarea si insistenta au dus firme la faliment. Putem sa ne uitam la solutii tehnice din alte domenii. Sa luam de ex inregistrarea video. Au fost multe incercari de a face posibila aceasta inregistrare, o metoda bazata pe un disc similar cu cel de pickup a dus la falimentul companiei RCA. Au aparut ulterior inregistrarea pe banda magnetica cu diverse variante necastigatoare si in final si inregistrarea pe banda si cea pe videodisc au fost solutii de scurta durata si de calitate modesta care au fost scoase din uz odata cu inregistrarea digitala. Impactul lor a fost scurt doar cativa ani. Acum sa ne gandim la baterii ca la o situatie similara in care ne apucam sa investim gramezi de trilioane doar ca sa ne dam seama peste cativa ani ca e o solutie de nisa care nu poate duce la rezultate mai bune si ca progresul pilelor de combustie face bateriile obsolete si ca progresul combustibililor sintetici le face nerelevante pentru ca e mai simplu sa pastrezi motoarele ice care au 130 de ani de evolutie si modelul traditional de distributie a combustibilului odata ce esti eliberat de problema emisiei de CO2 pentru ca e combustibil facut din deseuri si din CO2 din aer si H2 din electroliza. O sa avem sute de mii de statii de incarcare si producatori care abandoneaza masinile cu baterii si trec pe pile de combustie sau revin la ice pe masura ce combustibilii sintetici castiga teren? Asta e riscul cand vii artificial sa intervii cu decizii politice ca sa sustii o tehnologie cu mari probleme si imatura. Cel mai corect ar fi sa nu se dea niciun fel de subventii pentru cumpararea de masini electrice ci sa se cheltuie banii catre producatori ca sa aduca solutii cat mai eficiente tehnic. Daca dai subventii la cumparare deja ai creat un avantaj si producatorii vor face aceste produse chiar daca sunt niste esecuri pe termen lung pentru ca vor sa castige. Masina electrica nu e la prima incercare, are un istoric si de fiecare data s-a lovit de faptul ca bateriile au o densitate de energie insuficienta si timpi de incarcare prea lungi, viata scurta si depind de anumite elemente chimice mai abundente sau mai rare. Parerea mea e ca masinile electrice sunt posibile ca o solutie castigatoare doar cu pile de combustie in combinatie cu un combustibil usor de stocat la bord si de incarcat la pompa.

#186
djl

djl

    Trăiască August! Trăiască Republica!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 105,062
  • Înscris: 13.06.2004
Eu aștept revoluția aia a acumulatorilor. Dar oare va veni peste 2 ani sau peste 20 de ani?
Poate ar trebui să căutăm soluția în trecut. Căutați Drumm train sau Drumm battery.

Attached File  Almanahul Radio si Radiofonia 1931 pg. 80 trenul Drumm.jpg   268.87K   2 downloads

View PostFord4, on 04 iulie 2021 - 22:40, said:

Am înțeles că în Japonia producătorii sunt îngrijorați de faptul că exact marea masă de viitori clienți, adică tinerii, incep in procent tot mai mare să renunțe in a deține o mașină proprietate personală.
Acum dacă o sa vă uitați cât de aglomerate sunt autostrăzile lor, pare o idee mai buna să folosești Uber și trenurile acelea ultrarapide.
Sincer eu mă desprind cu greu de ideea de proprietate dar dacă mă uit la fiică-mea, îmi dau seama că noua generație merge pe altă cale indiferent de cum îi vom "îndruma" noi.

Foarte bine fac tinerii din Japonia. De ar exista tendința și în Europa.
Deși recunosc că-mi plac tinerii care salvează mașini vechi și o fac din pasiune. Aici exclud <<sectanții "B.M.W.">>. Asta nu înseamnă că toți care au "B.M.W." vechi sunt genul de persoane care vor să se dea mari, unii iubind sincer marca. Îmi plac acești tineri pentru că sunt cei care nu pun botul la minciunile producătorilor și comercianților.
Dacă tot suntem la marcă, știu un "Audi" din 1993. Nu-i tânăr proprietarul, dar felicitări că a păstrat mașina.

#187
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,742
  • Înscris: 15.12.2009
Topicul este despre altceva, tin sa iti reamintesc: Audi renunta la masinile ICE in favoarea celor electrice. Daca vrei sa discuti persoana mea si sa imi faci o psihanaliza, o putem face in privat sau pe un topic dedicat. Ce faci tu mai sus nu iti face cinste.

Edited by calinkgb, 10 July 2021 - 10:11.
offtopic


#188
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,268
  • Înscris: 19.09.2006
Ok, poate ca am exagerat. Imi cer iertare.

Dar am vrut sa subliniez ca se simte ca, odata suiti intr-o masina scumpa (mult mai scumpa decat media, chiar si media vestica a bunastarii auto, sa zic asa), postarile multora dintre voi emana un dispret subtil fata de "restul", fata de aia care, helas!, nu au reusit sa faca pasul asta.

Si unde poate fi asta mai dragut de afirmat decat pe un forum de saraci, aka romanesc.

Poate ca unii nu vor sa faca pasul asta ca pur si simplu nu pot trai cu angoasa aia de a ramane fara curent pe drum.

Edited by cattavencu, 09 July 2021 - 14:33.


#189
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,742
  • Înscris: 15.12.2009
Off-topic:

View Postcattavencu, on 09 iulie 2021 - 14:32, said:

Dar am vrut sa subliniez ca se simte ca, odata suiti intr-o masina scumpa (mult mai scumpa decat media, chiar si media vestica a bunastarii auto, sa zic asa), postarile multora dintre voi emana un dispret subtil fata de "restul", fata de aia care, helas!, nu au reusit sa faca pasul asta.
Eu unul nu ma feresc sa ma mandresc cu succesele mele si nici sa imi recunosc infrangerile in viata. Tot ce am realizat am realizat prin munca si efortul propriu, asadar nu imi este rusine de mine. Imi pare rau daca a vorbi factual despre chestii reale ii deranjeaza pe altii ... problema probabil ca e la ei.

On-topic:

View Postcattavencu, on 09 iulie 2021 - 14:32, said:

Poate ca unii nu vor sa faca pasul asta ca pur si simplu nu pot trai cu angoasa aia de a ramane fara curent pe drum.
Nici o societate din istorie nu s-a schimbat peste noapte. Mereu a fost un proces gradual si este documentat faptul ca este natura umana sa se opuna schimbarii.
Cat timp este de unde alege eu zic ca e bine. Mai dureaza cateva decenii pana cand nu o sa mai fie masini ICE de cumparat asadar cei care nu vor o schimbare de paradigma au posibilitatea sa o pastreze pe cea curenta ... si pana atunci infrastructura are timp sa se adapteze noilor cereri, nu imi fac griji. Eu sunt doar un sustinator si promotor al schimbarii, atat.

Edited by ro_explorer, 09 July 2021 - 14:52.


#190
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
In opinia mea si nu sunt singur, masinile electrice cu baterii sunt o specie moarta tinuta in viata de subventii. Ceva gen mamuti lanosi care trebuie tinuti in frigider. Natura ne-a dat hidrocarburile ca cea mai buna metoda de stocare a energiei exceptand energia nucleara. Nu exista produs mai bogat in energie ca hidrocarburile. Mai mult de atata putem extrage aceasta energie la un randament de 30-40% cu mijloace foarte simple si pana la 50% daca ne fortam putin. Cele mai bune motoare ajung la 50% dar sunt scumpe.
Toata acesta psihoza cu incalzirea planetei cred ca e o mare farsa pentru a promova alte agende dar sa trecem peste asta si sa admitem ca e reala. In niciun caz masinile electrice nu pot salva planeta. Toate trilioanele alea pe care vor sa le risipeasca pe baterii eu le-as directiona spre productia de hidrocarburi sintetice folosind curentul din panouri solare instalate cu miliardele in deserturi. Avantajul major e ca deserturile pot fi folosite la ceva in loc sa risipesti teren arabil din tari cu clima moderata unde oricum panourile produc mai putin. Hidrocarburile pot fi stocate si transportate. Nu ma ajuta cu nimic ca australienii sau sud-americanii au desert spre exemplu si pot pune panouri solare cate vor ca nu am cum sa folosesc curentul lor dar hidrocarburi sintetice produse in desertul lor as putea. In plus folosirea panourilor in acest fel elimina nevoia de grid storage. Mai mult fiecare tona de hidrocarburi sintetice produsa poti sa o pui in uz imediat si sa obtii reduceri ale emisiilor imediat fara sa schimbi masini, fara sa construiesti chargere si linii electrice si e valabil pentru tot ce avem de la motociclete la avioane si vapoare si petrochimie. Dupa un prag probabil ca scara foarte mare a industriei ar duce la preturi suficient de mici pentru a functiona cu subventii minime date in mod traditional industriei petroliere.

#191
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,445
  • Înscris: 15.07.2013
Mașinile electrice cu baterii sunt viitorul. Chiar și cele cu hidrogen au nevoie de baterie pentru a suporta peak in exploatare. Mașinile ICE sunt pe ultima 100m, in UE o sa fie interzisă comercializarea lor (de noi) din 2030. Pentru SH se rezolva cu taxe.

#192
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,798
  • Înscris: 14.12.2007
Cică și Opel va produce din 2028 doar electrice.
Acum Opel nu e Audi și nici PSA nu e VAG.
Dar fraieri nu-s nici care dintre ei.

Cu voia Domnului vom vedea ce va fi.

#193
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,257
  • Înscris: 15.10.2020

View Postchilly willy, on 09 iulie 2021 - 17:17, said:

masinile electrice nu pot salva planeta.
Corect, mașinile electrice nu pot salva planeta. Pentru a salva planeta e nevoie să ne schimbăm radical stilul de viață, dar nimeni nu vrea asta. Ce ecologist ar vrea să trăiască ca papuașii pentru a scade emisiile de CO2? Totuși, dacă toată lumea ar trăi ca papuașii, încălzirea globală nu ar fi o problemă, nici poluarea, nici multe altele. Putem salva planeta și trăind decent, dar nu cred că putem să salvăm lumea în stil capitalist/consumerist.

#194
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
pai asta e ideea, degeaba facem masini electrice care necesita mai multe resurse decat celelalte si o mare parte din ce luam pe mere dam pe pere si multi folosesc masinile astea mai mult decat celelalte astfel ca in final iesim tot acolo sau chiar mai rau. Si oricum cata vreme importam din china cacaturi care peste 6 luni sunt in gunoi nu am facut nimic.
In fapt ce face ue e sa-si traga in picior. Niciuna din celelalte tari nu si-a luat "angajamente" asa ca ue. Ailalti asteapta sa vada daca merge la noi socialismul verde, china amana si mai mult ca nu-i intereseaza si in timp ce europa va avea mari cheltuieli ca sa faca cacatul praf va importa masiv din china care va folosi energie ieftina din carbune ca sa le vanda europenilor baterii si panouri solare si ce mai vor si vor ajunge prima putere economica si ue va cadea in derizoriu. Nici rusia nu va pune botul si nici americanii. Tarile sarace nici macar nu au vreun plan de forma. India, pakistan america de sud nu au ce masini cu baterii sa utilizeze ca nu au nici macar drumuri si nici bani de stricat pe abureli.

Edited by calinkgb, 10 July 2021 - 10:09.
limbaj


#195
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,257
  • Înscris: 15.10.2020

View Postchilly willy, on 09 iulie 2021 - 21:02, said:

In fapt ce face ue e sa-si traga in picior. Niciuna din celelalte tari nu si-a luat "angajamente" asa ca ue. Ailalti asteapta sa vada daca merge la noi socialismul verde
Unde e Trump când ai nevoie de el? :lol:

Din punctul meu de vedere, UE procedează corect încercând să reducă drastic emisiile de CO2. Cu ce te deranjează dacă în loc să ardem cărbuni, montăm eoliene și panouri solare? Cu ce te deranjează dacă vor fi mai multe mașini electrice prin oraș? Îți place să respiri gaze de eșapament, sau ce? China încurajează masiv utilizarea de mașini electrice, te miră? Într-un oraș ca Shanghai chiar e nevoie de aer mai curat.

#196
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
nu ai inteles nimic, dupa parerea mea masinile electrice sunt niste masini de oras. UE incearca sa faca din aceste masini singurele masini indiferent ca sunt adecvate sau nu scopului cuiva deci sa restranga alegerea. Incurajarea oamenilor sa-si cumpere 2 masini una fiind o electrica mica de oras gen ZOE sau spring ar fi utila. Folosirea acestor masini preponderent in oras ar necesita doar o infrastructura modesta respectiv chargere doar in oras si majoritatea le-ar incarca acasa. Cele mai mari cheltuieli vor fi cu chargerele din afara oraselor pentru ca trebuie sa tragi linii de curent de mare capacitate care sa deserveasca doar chargere pe toate soselele. In plus in afara consumul e si mai mare decat in oras. Problema aerului curat a fost si cauza pentru care chinezii au facut masini electrice mici pentru oras. Avand asa o problema masiva cu poluarea in acele orase obtinerea unui numar de inmatriculare costa cat masina. Masinile electrice mici pot fi conduse fara aceasta problema. Deci chinezii au gasit o solutie corecta, noi incercam sa folosim aceeasi scula dincolo de scopul intentionat.
Panourile solare iarasi nu ai inteles mai nimic, daca nu sunt cuplate cu grid storage nu au decat o valoare mica, poti monta doar un procent modest din consum pana ajungi sa destabilizezi reteaua sau sa ajungi la curtailment. In plus majoritatea europei se gaseste geografic dincolo de zona in care panourile solare au eficienta mare. Un panou montat in sahara are o eficienta cam tripla fata de unul montat in germania atat din cauza intensitatii radiatiei solare cat si a numarului de zile cu soare.
Si fizicienii si expertii in clima au inteles ca nu CO2-ul e problema. Aparent nici domnul inginer din suedia si nici tu nu stiti cum functioneaza efectul de sera al CO2. Desigur ca nici Trump nu stia dar a intrebat expertii nu pe greta thunberg si a inteles ca e o mare frauda si asta a fost motivul pentru care a retras sua din acordul de la paris. A si spus-o in discursuri dar cine sa-l mai ia in seama? Sigur ca are si trump greselile lui dar pe asta a inteles-o corect.
Nici chinezii, nici rusii si nici macar americanii decat asa de forma nu s-au angajat la mari modificari, doar europa e folosita drept experiment. Desigur ca stiu si ei ca nu CO2-ul e cauza si de aia nici nu se agita prea tare, doar mai dau ceva declaratii si mimeaza masuri.

Edited by chilly willy, 10 July 2021 - 09:07.


#197
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,742
  • Înscris: 15.12.2009

View Postchilly willy, on 10 iulie 2021 - 09:01, said:

nu ai inteles nimic, dupa parerea mea masinile electrice sunt niste masini de oras.
E parerea ta, foarte bine. La fel ai si o parere legata de distanta pamant-soare care se modifica si care da de fapt anotimpurile ... influentand eficienta panourilor solare, evident.
Altii au alte pareri, mult mai valide, sustinute de realitate.

Spune-i si lui @innuendo cum nu a putut el sa mearga Spania - Romania cu o electrica.

#198
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,257
  • Înscris: 15.10.2020

View Postchilly willy, on 10 iulie 2021 - 09:01, said:

Si fizicienii si expertii in clima au inteles ca nu CO2-ul e problema.
Care e problema, vacile? :)
Dacă Trump a discutat cu experții, Al Gore cu cine a discutat?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate