Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Viitorul masinilor Audi din 2026
#109
Posted 27 June 2021 - 10:44
#110
Posted 27 June 2021 - 10:59
#111
Posted 27 June 2021 - 11:05
#112
Posted 27 June 2021 - 11:23
oamenii dau bani pentru lucruri pe care le percep ca fiind mai bune sau le plac, nu doar strict pe functionalitate. Totusi au pretentia ca lucrul cumparat sa performeze mai bine altfel nu se vede diferenta, ar fi ca si cum te duci la magazin si iei un televizor mai scump care e la fel cu cel ieftin de langa el. Situatia e deja frecventa pentru ca multe branduri apartin aceluiasi producator si sunt aceleasi televizoare doar ca le schimba putin ceva, au alte picioare sau ceva nesemnificativ dar vor mai multi bani pentru ca scrie philips nu vortex. De fapt ele sunt similare si in fapt brandul philips a decazut si pretul unui philips e foarte aproape de un vortex. In situatia asta nu prea vad cum ar supravietui Audi ca brand de masini sport dar pe care nu le poti folosi decat ca sa faci liniute ca de mers sportiv pe autostrada mai greu.
Edited by chilly willy, 27 June 2021 - 11:23. |
#113
Posted 27 June 2021 - 11:23
chilly willy, on 27 iunie 2021 - 10:42, said:
aici verifica range-ul dar merge cu 90 km/h [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ucPJy0JnNLo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] În ce privește falimentul Audi, există companii care fabrică exclusiv mașini electrice și o duc destul de bine din punct de vedere financiar, nu dau nume. Mașinile electrice sunt din ce în ce mai populare, deci 2026 mi se pare un an rezonabil pentru a renunța la modele noi de fosile. |
#114
Posted 27 June 2021 - 11:30
horny_hornet, on 27 iunie 2021 - 11:23, said: Mașinile electrice sunt din ce în ce mai populare, deci 2026 mi se pare un an rezonabil pentru a renunța la modele noi de fosile. Intră pe secțiunea Dacia Sandero/Logan să vezi cum se bucură ursamajor ca și când l-a prins pe Dumnezeu de un picior și după aia îți spun eu cum stătea omenirea cu sufletul la gură după părerile tale. |
#115
Posted 27 June 2021 - 11:33
chilly willy, on 27 iunie 2021 - 11:23, said:
ca de mers sportiv pe autostrada mai greu. Ce te face ca crezi ca climaxul condusului unei masini este "mersul sportiv pe autostrada" ? Eu unul stiu ca imi tin masina in "chill" (adica accelerare liniara lenta, nu sa iti rupa capul cand bagi piciorul in pedala) si pe autostrada merg cu cel mult +10Km/H (pe bord) peste limita de viteza. Asa am condus mereu, asa voi conduce in continuare, indiferent de tipul de propulsie. horny_hornet, on 27 iunie 2021 - 11:23, said:
Autonomia mașinilor electrice scade iarna, din diverse motive. Edited by ro_explorer, 27 June 2021 - 11:34. |
#116
Posted 27 June 2021 - 11:35
#117
Posted 27 June 2021 - 11:41
ericmario, on 27 iunie 2021 - 11:35, said:
Tu faci mișto de ipocrizie sau care-i faza? CLS-ul tău nu a fost diesel? Coutryman nu era și el benzinar? Dacia ta nu mergea tot cu suc de dinozauri? Ai pierdut esenta postarii. Da, Countrymanul era benzinar PHEV, inaintea lui am avut un Citroen diesel ... dar cu nici unul nu am "mers sportiv" pe autostrada ci am mers normal pe autostrada. Pentru cine vrea sa "mearga sportiv" exista circuite unde isi pot etala veleitatile sportive toata ziua. Edited by ro_explorer, 27 June 2021 - 11:41. |
#118
Posted 27 June 2021 - 11:47
da dar nu m-as baza pe o imbunatatire asa mare a bateriilor, ele sunt deja peste 90% din capacitatea maxima teoretica. Am mai pus graficul ala dar oamenii tot o dau ca va creste capacitatea de 10x pana in 2026. Nu are unde sa mai creasca si nici nu are cum sa ajunga la maximul teoretic pentru ca ala e teoretic.
Tesla o duce bine din cauza ca e integrata foarte mult de la productia de baterii, are retea de chargere si acum vrea sa deschida si retele de fast food langa chargere. Ei castiga sume serioase numai din curent pentru ca la supercharger curentul e de cateva ori mai scump decat pretul de achizitie de pe piata de energie. Nu e aceeasi situatie. Audi nici macar nu isi va fabrica bateriile nici nu au gigafabrici care sa produca la fel de ieftin. Sursa lor de venit e mai subtire. Trebuie tinut cont si de faptul ca aceste masini au nevoie de putine consumabile comparativ cu masinile clasice deci pierd si din activitatea de service. Si referitor ca scade iarna autonomia ce sa facem? nu mai mergem cu ele cand e frig? Nici nu are asa importanta, a mers cu 90km/h. Daca te uit pe graficul ala cu consumul de la Tesla vezi ca de la 90 la 130km/h consumul creste peste dublu si pana la 150km/h se tripleaza deci autonomia e praf. Nu conteaza ca e tesla, forma graficului e aceeasi indiferent de masina. Si a mers cu bateria 100 pana la 0% ceea ce e nerealist pentru ca rareori intri pe autostrada cu 100% si nici nu o descarci la 0 si chiar daca o faci reincarcarea nu o vei face pana la 100 pentru ca intre 80 si 100% dureaza prea mult. Cand merg pe autostrada merg destul de sportiv, nu are rost sa merg incet. Fiecare face cum considera dar cei +10 km/h peste limita de viteza inseamna cam 140. Daca ne uitam la grafic cu consumul vs viteza vedem ca de la 90 la 140 consumul creste cam de 2.5x ceea ce ar insemna ca acel etron testat ar fi avut un range undeva in jur de 130km. Chiar si daca era cald nu ar fi scos nici 150km. Daca bateria ar fi pornit de pe la 90% si ar fi descarcat-o doar pe la 10% nu ar fi facut mai mult de 120km nici pe caldura. Nus ce sa zic dar nu prea mi se pare un range fantastic ca sa mergi cu 140km/h. Ce sa faci? mergi 50 min si stai 50 min la supercharger? Adica sa mergi in medie cu 70? Nu are rost, mergi cu 90 si ajungi mai repede dar atunci de ce sa mai dat atatia bani pe e-tron? Attached FilesEdited by chilly willy, 27 June 2021 - 11:53. |
|
#119
Posted 27 June 2021 - 11:55
ro_explorer, on 27 iunie 2021 - 11:41, said:
Ai pierdut esenta postarii. Da, Countrymanul era benzinar PHEV, inaintea lui am avut un Citroen diesel ... dar cu nici unul nu am "mers sportiv" pe autostrada ci am mers normal pe autostrada. Pentru cine vrea sa "mearga sportiv" exista circuite unde isi pot etala veleitatile sportive toata ziua. Apropo, la 15:00 e cursa de F1, o poți vedea gratis aici. Cam cât crezi că poluează un motor din ăla, în comparație cu mașină clasică, în comparație cu un autobuz local diesel? ps. Inuendo a avut CLS, mea culpa. Edited by ericmario, 27 June 2021 - 11:56. |
#120
Posted 27 June 2021 - 12:07
ericmario, on 27 iunie 2021 - 11:55, said:
Diferența dintre a merge sportiv pe autostradă și a merge sportiv pe circuit fiind că gazele se elimină în aer? FOCUS, God damn it ! Ea vorba de asta: chilly willy, on 27 iunie 2021 - 11:23, said:
In situatia asta nu prea vad cum ar supravietui Audi ca brand de masini sport dar pe care nu le poti folosi decat ca sa faci liniute ca de mers sportiv pe autostrada mai greu. Sa revenim, zic. chilly willy, on 27 iunie 2021 - 11:47, said:
Cand merg pe autostrada merg destul de sportiv, nu are rost sa merg incet. Fiecare face cum considera dar cei +10 km/h peste limita de viteza inseamna cam 140. 1. mers "sportiv" nu inseamna a nu merge incet ... cred ca ai o problema cu conceptul de "mers sportiv". 2. + 10Km/h nu inseamna "cam 140" decat in capul cuiva care nu are idee de cum merge lumea. ... Poate insemna 90 pe autostrada cu limita de 80 ... sau poate insemna 130 pe autostrada cu limita de 120. Sunt tari unde limita standard pe autostrada este de 110Km/h de exemplu, cu multe zone de 90Km/h si cu mici exceptii de 120 Km.h .. dar alea sunt exceptii. Eu unul daca obtin viteza medie de 100Km.h pe o calatorie de distanta lunga (asta inseamna 300 Km fara oprire .. MAAAAAXIM) ma declar satisfacut. Si asta se obtine lejer cu multe masini electrice in ziua de azi, inclusiv Audi. Dar asta sunt eu, astea sunt cerintele mele ... "your mileage might vary" ... Edited by ro_explorer, 27 June 2021 - 12:12. |
#121
Posted 27 June 2021 - 12:10
ro_explorer, on 27 iunie 2021 - 12:07, said: 2. + 10Km.h nu inseamna "cam 140" decat in capul cuiva care nu are idee de cum merge lumea. ... Poate insemna 90 pe autostrada cu limita de 80 ... sau poate insemna 130 pe autostrada cu limita de 120. Sunt tari unde limita standard pe autostrada este de 110Km/h de exemplu, cu multe zone de 90Km/h si cu mici exceptii de 120 Km.h .. dar alea sunt exceptii. |
#122
Posted 27 June 2021 - 12:18
Fiecare regiune cu regulile proprii.
Sincer, daca faci 500Km cu o viteza medie de 100Km/h (ceea ce e eu consider ca fiind foarte bun pentru majoritatea oamenilor, lucru perfect realizabil pe o retea de autostrazi cu viteza de 110K/h) nu pierzi practic nimic fata de aceeasi distanta cu o viteza medie de 110Km/h (ceea ce e foarte posibil pe o retea de autostrazi cu limita de 130Km/h). E vorba de o diferenta de maxim 30-45 minute la 5 ore ... adica nesemnificativ in viata de zi cu zi. Dar da, matematic e mai repede... intrebarea e daca merita. |
#123
Posted 27 June 2021 - 13:02
chilly willy, on 27 iunie 2021 - 11:47, said:
da dar nu m-as baza pe o imbunatatire asa mare a bateriilor, ele sunt deja peste 90% din capacitatea maxima teoretica. |
|
#124
Posted 27 June 2021 - 13:55
dude 90km/h nu e autostrada, e un fel de drum judetean
Si mers sportiv inseamna sportiv in sensul automobilistic, nu vorbim de sah. Cred ca vrei sa zici ca diferenta dintre a merge cu 100 si a merge cu 150 este 1/3 din timp. horny_hornet, on 27 iunie 2021 - 13:02, said:
Capacitatea maximă teoretică a bateriilor e E = mc2, ceea ce e incredibil de mult (25 milioane de kWh pe gram), dar am înțeles că bateriile solid state de la Samsung au 900 Wh/L (bateriile din Tesla Model 3 au densitate de 260 Wh/L). cand o sa vezi bateriile alea atomice care convertesc masa in energie sa ma anunti pana atunci bati campii. La fel si cu bateriile alea solid state cand o sa le vezi pe masini. Cat despre densitatea aia de energie desi densitatea Wh pe litru conteaza si ea mai mult conteaza Wh/kg. Aici nu stam cu mult mai bine, se vede si din grafice ca nu suntem foarte departe de maximul practic pecare il putem obtine. E si logic, avem bateriile astea de 30 de ani si s-au straduit sa le mareasca cat mai mult densitatea de energie pentru telefoane si alte aparate portabile. Chestiile alea solid state sunt dragute dar nu exista. Daca existau erau deja in telefoane mai ales in cele scumpe. Dupa cum se vede din grafice nici pretul nu mai scade dramatic si nici densitatea de energie nu prea mai creste decat cu pasi tot mai mici in fiecare an si nu mai e mult pana nu o sa mai progreseze. Vise de astea ca o sa vina mos craciun si o sa faca baterii se vehiculeaza in toate documentele astea care vorbesc despre masini. Din pacate daca te uiti in urma la acelasi gen de documente vezi ca progresul care a fost realizat nu e pe masura asteptarilor. Documentele de tipul asta https://battery2030....oadmap-v2.1.pdf au un limbaj de lemn tipic, se vorbeste depre necesitatea cercetarii, integrarii, cooperarii, bla bla, va trebui sa facem sa dregem, sa gasim noi materiale etc dar toate sunt ce am vrea nu ce avem. Pana nu le avem raman doar studii de astea fara utilitate pe care unii au primit fonduri ca sa le scrie. Cand o sa vedem bateria abia atunci putem vorbi, in rest sunt scenarii de filme. Attached FilesEdited by chilly willy, 27 June 2021 - 14:00. |
#125
Posted 27 June 2021 - 14:38
chilly willy, on 27 iunie 2021 - 13:55, said:
dude 90km/h nu e autostrada, e un fel de drum judetean Ia uite despre ce drumuri judetene vorbesc eu: Capture.JPG 363.27K 19 downloads chilly willy, on 27 iunie 2021 - 13:55, said:
Si mers sportiv inseamna sportiv in sensul automobilistic, nu vorbim de sah. Mai e unul care "mergea sportiv" pe la sectiunea de accidente auto si se vaita ca nu ii da asigurarea bani. chilly willy, on 27 iunie 2021 - 13:55, said:
Cred ca vrei sa zici ca diferenta dintre a merge cu 100 si a merge cu 150 este 1/3 din timp. Eu zic de viteze medii pe distanta de parcurs .. ca aia conteaza. Nu varful de viteza .. Inca o data demonstrezi ca nu ai nici o treaba cu domeniul ... Mai pun o poza, usor de citit, cu vitezele maxime in Europa: cm9y7I8MShbtdoexvsk6O1TPcRDxXj3NZXcpiYTMmo8.jpg 64.85K 22 downloads Edited by ro_explorer, 27 June 2021 - 14:37. |
#126
Posted 27 June 2021 - 14:41
pe o autostrada cu 4 benzi pe sens, dreapta, uscata tu mergi cu 90? Acolo ar fi de mers ca in star trek, engage warp drive mister sulu. Cu 90km/h e de mers pe drumuri judetene asa cum ziceam si chiar si pe astea merg mai repede pe la 100-110 si mai trec unii cu cate un BMW mai mare pe langa mine de am senzatia ca merg cu spatele. Stii ca masinile astea au butonul ala cu eco, normal, sport e sportiv inseamna ca nu-l pui pe eco. Ce inseamna sportiv depinde de masina si de drum si de cel de la volan. Oricum sportiv are intelesuri diferite intr-un Audi fata de Logan sau polo sau chiar si golf. Sigur ca uneori e prostie daca fortezi inutil pe ploaie sau ceata sau aglomeratie mare pe sosea facand depasiri riscante.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users