Arc cu bila pe furtunul de ulei
Last Updated: Jun 22 2021 10:14, Started by
ciresel
, Jun 21 2021 03:27
·
0
#1
Posted 21 June 2021 - 03:27
Bună dimineața! Am cumpărat un scuter recent, piaggio quartz. Pentru ca pornea greu, am decis sa curat carburatorul. Am observat ca în furtunul de ulei care întra în carburator (pt amestec) are în capăt un arc și o bila. Ce rol are acest ansamblu? Cum mai ajunge ulei în carburator dacă arcul împinge bila în orificiu? Mi e frica ca a rămâne motorul fără ulei și s a cala. Deocamdată am pus ulei direct în benzina. Culmea, când am scos benzina din rezervor, pusa de vechiul proprietar, era roșie, semn ca deja avea ulei în ea. Oare sa nu funcționeze pompa de ulei? Cum îmi dau seama. Mulțumesc
|
#3
Posted 21 June 2021 - 07:05
"Arc cu bila" = supapa. Peste o anumita presiune, bila e impinsa si lichidul trece prin supapa.
|
#5
Posted 21 June 2021 - 09:01
Intre rezervorul de ulei si carburator ar trebui sa ai o pompa de ulei. Cand motorul merge, pompa baga presiune, deschide "bila", cand motorul e oprit, bila impiedica uleiul sa se scurga prin cadere libera in carburator. Ca sa verifici "artizanal" daca sistemul de ungere functioneaza, faci amestecul clasic, cu ulei in rezervor, desfaci furunul cu supapa, pornesti motorul, apoi vezi daca vine ulei pe furtun. Posibil sa fie circuitul infundat, pompa stricata, cablul ce controleaza debitul pompei functie de sarcina, dus, daca fostul proprietar a renuntat la pompa. Nu ar fi mai simplu sa-l intrebi pe el de ce a bagat ulei in benzina?
|
#6
Posted 21 June 2021 - 09:56
Curios este ca bila este înspre carburator, deci când pompa baga presiune practic împinge bila mai tare. L am întrebat și mi a zis ca asa a avut benzina, ultima data, gata preparata pt drujba. Am scos tot uleiul din rezervor și acum aștept sa vad dacă se consuma ce este pe furtun, căci este transparent.
|
#7
Posted 21 June 2021 - 12:02
Alimentarea cu benzina se face printr-o parte de compresie si decompresie a motorului
|
#8
Posted 21 June 2021 - 12:53
Supapa aceia pare pusa pe invers. Depresiunea din carburator determina cantitatea de ulei aspirata.
|
#9
Posted 22 June 2021 - 10:14
Eu nu am vazut motor in doi timpi, cu rezervor separat de ulei,fara pompa de ulei. Uleiul e injectat in galerie printr-o duza, bietul motor nu poate absorbi uleiul, darmite sa-l mai si dozeze exact, functie de regimul motorului.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users