Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Ce capitole din matematica sunt relevante in programare?
Last Updated: Dec 25 2022 18:15, Started by
Hexius
, Jun 20 2021 19:03
·
0
#1
Posted 20 June 2021 - 19:03
Ce capitole din matematica de Liceu constituie o baza necesara in programarea uzuala a unui licean care se pregateste sa dea Bacalaureatul la anul la informatica si admitere la universitate de Informatica (Liceu-Bac-Admitere Facultate). Pentru inceput vreau sa aprofundez cat mai eficient cele mai importante capitole si concepte din matematica care au relevanta pana la Facultate. Stiu ca mai departe depinde de ce vreau sa fac sau daca ma duc pe ML sau AI, Statistica variaza mult tipul de matematici folosite sau ce se va mai preda in facultate, dar deocamdata pe ce ar trebui sa imi indrept in mod special atentia pana la facultate. Ce capitole de matematica constituie baza absolut necesara de ex pentru rezolvarea tipurilor de probleme de pe PbInfo si Info Arena?
Multumesc frumos! |
#2
Posted 20 June 2021 - 22:31
Acum serios, intr-o sectiune in care descrierea este "Intrebari/probleme legate de IDE-uri, compilatoare, tehnologii" tu intrebi "ce sa invat".
Am mutat eu disctutia. Quote Ce capitole de matematica constituie baza absolut necesara de ex pentru rezolvarea tipurilor de probleme de pe PbInfo si Info Arena? La final tragi o concluzie avizata. Edited by MarianG, 20 June 2021 - 22:46. |
#3
Posted 20 June 2021 - 22:44
Raspuns: cam niciunul, dupa 17 ani de munca, o singura data, am facut pentru un diliu ceva cu ecutia de gradul 1. dar iti zic eu ce este esential, abilitatea de a rezolva probleme in general, pe care matematica o antreneaza in special. cand esti invatat sa cauti, sa te chinui, ti se va parea programarea ceva mai usoara. dar in programare, nu exista cale simpla.
|
#4
Posted 20 June 2021 - 23:10
Aha, si tu esti exemplul beton care se aplica tuturor programatorilor din Univers
Quote
dar deocamdata pe ce ar trebui sa imi indrept in mod special atentia pana la facultate. |
#5
Posted 20 June 2021 - 23:44
Toata matematica de liceu e necesara.
Recomand Khan academy pentru fixarea cunostintelor. |
#6
Posted 21 June 2021 - 00:07
E bine sa stii matematica in general, nu doar pentru programare
|
#7
Posted 21 June 2021 - 00:18
Toata matematica e utila, lojik. Poate structuri algebrice sa zicem ca sunt mai irelevante fiind mai teoretice asa. Daca stii sa programezi si in alte limbaje inafara de BoringLand sau cum se numeste ce se studiaza in liceu baga-te mai bine la o privata parerea mea, cat sa ai hartia si trage tare sa te angajezi. La absorbirea facultatii vei fi mai castigat cu cel putin 1500e lunar net in plus.
|
#8
Posted 21 June 2021 - 01:36
Cred ca: kopac@ si parabellum sunt cele doua extreme, unul poate demonstra ca aproape nu ai nevoe de matematica, celalat poate demonstra ca fara sa stii de ex teorii recursive nu existi.
Practic dupa mine sa calculezi o medie, un max, un min, ecuatii de nivel mediu, factorial, modulo, logica matematica, puteri, progresii... Edited by iulian_1976, 21 June 2021 - 01:48. |
#9
Posted 21 June 2021 - 01:51
Doar primul capitol si urmatoarele, dar primul e cel mai important
|
#10
Posted 21 June 2021 - 08:13
Eu in aprox 4 ani de programare am folosit cam tot. Analiza, algebra, trigonometrie, un pic de geometrie, un pic de statistica. Nu neapărat de nivel Fields dar un pic acolo sa fie.
Edited by KiloW, 21 June 2021 - 08:13. |
|
#11
Posted 21 June 2021 - 11:20
Hexius, on 20 iunie 2021 - 19:03, said:
Ce capitole din matematica de Liceu constituie o baza necesara in programarea uzuala a unui licean care se pregateste sa dea Bacalaureatul la anul la informatica si admitere la universitate de Informatica (Liceu-Bac-Admitere Facultate). Pentru inceput vreau sa aprofundez cat mai eficient cele mai importante capitole si concepte din matematica care au relevanta pana la Facultate. Stiu ca mai departe depinde de ce vreau sa fac sau daca ma duc pe ML sau AI, Statistica variaza mult tipul de matematici folosite sau ce se va mai preda in facultate, dar deocamdata pe ce ar trebui sa imi indrept in mod special atentia pana la facultate. Ce capitole de matematica constituie baza absolut necesara de ex pentru rezolvarea tipurilor de probleme de pe PbInfo si Info Arena? Multumesc frumos! Logică matematică |
#12
Posted 22 June 2021 - 08:26
Capitolele relevante sint nici unul sau toate, in functie de job. Eu in 20 de ani am folosit urmatoarele capitole din matematica: adunare, scadere, inmultire, impartire, modulo, radical si ridicare la putere.
|
#13
Posted 22 June 2021 - 09:38
Una este sa te duci in extreme sa spui ca ai folosit tot cand esti constient ca jobul tau este o nisa si alta sa fii corect in explicatii.
Cam toti care scriu aici, stiu ca au avut nevoie de un max, min, modulo, logica matematica... etc hai sa ne umflam un pic sa bagam mare cate stim noi Edited by iulian_1976, 22 June 2021 - 09:39. |
#14
Posted 22 June 2021 - 10:07
in npm exista pachete numite isEven si isOdd. Oare de cata matematica este nevoie pentru asta?
Si daca exista aceste pachete, ce rost mai are sa stii modulo? |
#15
Posted 22 June 2021 - 11:02
matematica folositoare direct? relativ putina.
Ideea cu matematica e ca ajuta la dezvoltarea unui mod de gandire asemanator ce ce e nevoie in programare. Asa cum la matematica ti se da o cerinta initiala si ti se cere un rezultat final (fara sa fie mereu clar pasii intermediari) asa e uneori si in programare. |
|
#16
Posted 22 June 2021 - 12:31
Relativ putina pentru ce?
Daca faci grafica pe calculator, de-aia 3D, trebuie sa stii geometrie (inclusiv analitica), trigonometrie, algebra liniara/spatii vectoriale (de exemplu sa nu te uiti ca boul la poarta noua cand trebuie sa treci de la un sistem de referinta la altul) si o gramada de alte chestii, inclusiv legate de probabilitati si statistica daca intri ceva mai tare in subiect. Daca bagi ceva computer vision, poate inclusiv 3D, din nou ai nevoie de matematica daca vrei sa fii dincolo de code monkey. Idem pentru machine learning. Idem pentru foarte multe altele, pentru ca software-ul poate sa faca mult mai mult decat sa bage niste edit box-uri pe ecran si sa traga niste liniute colorate. De exemplu, poate simula curgerea unor fluide, sau fortele implicate intr-o structura de-aia inginereasca, inclusiv deformari, etc. Cum nimeni nu are un glob de cristal, neputand ghici viitorul, nu are de unde sti daca o sa aiba sau nu nevoie de matematica aia. Sigur, poti sa ajungi la 'self fulfilling profecy', pentru ca daca esti tabula rasa cu matematica, n-o sa te angajeze nimeni in pozitie unde sa ai nevoie de matematica. Asa ca ramai la nivelul de code monkey si gata, 'eu n-am avut nevoie de nici o matematica'. |
#17
Posted 22 June 2021 - 13:00
Termenul de "code monkey" n-are nici o legatura cu folosirea matematicii sau nu.
|
#18
Posted 22 June 2021 - 13:14
Folosirea matematicii prin copy/paste sau apelarea de biblioteci care folosesc matematica nu se pune.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users