Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
teava rezistenta panou apa calda

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata
 Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool
 Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...
 

Sfat anvelope 4x4

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1
r_a_d_uk

r_a_d_uk

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 02.04.2016
Salut, tatal meu si-a luat un Duster 4x4 si trebuie sa alegem niste anvelope, cele de pe masina sunt praf si trebuie schimbate cat mai rapid.

E singura masina deci merge cu ea si in oras si in concediu si la lucru(animale, agricultura), anume pe camp si pe dealuri, pe drumuri de caruta, urcari mai abrupte, noroaie si in cazuri izolate si prin zapada. Drumurile sunt practicabile in general de cam orice 4x4 chiar si cu anvelope de strada, dar daca tot e nevoie de anvelope noi am vrea sa mergem la sigur.

Vrem sa echipam masina cu 1 set de roti (sau maxim 2) care sa acopere toate aceste situatii. Am tot citit pe subiect dar inca nu m-am lamurit care e combinatia perfecta.

Este de ajuns un set de Anvelope AT pt toate situatiile? Sunt ok pe asfalt? Sunt legale si iarna? Sau e mai ok un set de strada All-Season pentru deplasari mai lungi pe asfalt, iar pentru deplasarile de zi cu zi si pentru lucru sa foloseasca anvelope de offroad AT sau MT indiferent de anotimp?

#2
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020
Sunt pareri impartite,alegi ce vrei.Unii ca mine opteaza pentru doua seturi,adica unu de vara si unu de iarna.Altii zic allseason.Si mai sunt unii ce pun anvelope mai speciale,adica AT sau MT.....Vezi tu mai departe......Exista si riscul sa te faci de ras,adica sa nu poata masina sa parcurga in offroad chiar cu anvelope at sau mt....Posted Image ..

#3
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Eu m-aș uita ce gume pune Subaru pe mașini, din fabrică, pentru că ăia chiar fac 4x4.

#4
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020
Pai conform raspunsului tau nu ar fi indicat sa puna ce pune Subaru,ca Subaru avand bune capacitati offroad urca si cu gume modeste...

#5
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Era doar o sugestie.

#6
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Eu pentru iarna as lua un set separat de anvelope de iarna cu jante de tabla. Iar in restul timpului ar merge niste AT-uri dar cam greu de gasit marimea respectiva, in general multi posesori pun putin diferit (pe 70).

#7
wiseguy76

wiseguy76

    just don't

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,151
  • Înscris: 24.05.2006
General Grabber

Dar, anvelope offroad pe sosea, se uzeaza mai repede, consuma mai mult, si fac si zgomot.

#8
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,040
  • Înscris: 22.05.2003
Duster nu este o masina puternica si cu acceleratii agresive, iar daca mai faceti si niste light offroad, e de dorit sa folositi niste anvelope care sa aiba aderenta si in noroi.

Prea putini oameni inteleg importanta anvelopelor. Isi schimba placutele de frana si pun niste chinezarii ieftine acolo unde conteaza mai mult: anvelopa.

Recomand Michelin Cross Climate (Allseson), care pot fi folosite si iarna.

Am o cunostinta care pe toate masinile firmei (Duster, Dokker, Logan) a pus CrossClimate si e foarte multumit, mai ales ca scapa de calvarul schimbarii anvelopelor iarna/vara.

Alternativ, vezi si Bridgestone Weather Control A005e.

#9
radu_vasile59

radu_vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,255
  • Înscris: 02.04.2011
BF Goodrich T/A KO2. AT cu compozitie si arhitectura ok si pentru iarna. Un singur set de roti. Este un tip de anvelopa folosita des pe Patrol, Land Cruiser si similare. Deci buna pentru off-road. On-road e ok, doar un pic mai zgomotoasa si nu permite regim de raliu, penrtu ca franarea nu va fi la nivel cu gumele de asfalt. Dar nici Duster-ul nu permite asa ceva ca are suspensie moale si are ruliu serios.

#10
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,436
  • Înscris: 31.01.2010
Noi foloseam BFG AT iarna vara, MT-urile sint mult prea zgomotoase pe asfalt.

#11
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,680
  • Înscris: 08.10.2004
AT-uri. cooper discoverer at3 daca mergi in offroad usor.
cooper stt pt off road mai agresiv.
ambele sunt ok si pe asfalt.
personal cred ca nu ai nevoie de nimic mai mult decat AT3.

#12
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 Adm, on 18 iunie 2021 - 20:47, said:

Duster nu este o masina puternica si cu acceleratii agresive, iar daca mai faceti si niste light offroad, e de dorit sa folositi niste anvelope care sa aiba aderenta si in noroi.

Prea putini oameni inteleg importanta anvelopelor. Isi schimba placutele de frana si pun niste chinezarii ieftine acolo unde conteaza mai mult: anvelopa.

Recomand Michelin Cross Climate (Allseson), care pot fi folosite si iarna.

Am o cunostinta care pe toate masinile firmei (Duster, Dokker, Logan) a pus CrossClimate si e foarte multumit, mai ales ca scapa de calvarul schimbarii anvelopelor iarna/vara.

Alternativ, vezi si Bridgestone Weather Control A005e.
Bridgestone Blizzak LM-32 poate.

ps. M+S = mud and snow.

#13
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,074
  • Înscris: 10.07.2013
[ https://www.anvelope-autobon.ro/anvelope/firestone-multiseason-2/imagini/firestone-multiseason-2_1_pr.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Anvelope 4x4 Firestone Multiseason2 XL 215/65 R16 102V - https://www.e-pneus....-r16-102v-89739

Edited by xmanyacs77, 19 June 2021 - 06:26.


#14
Thuraya_123

Thuraya_123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,648
  • Înscris: 18.10.2017
Inainte de toate, ce intelegi tu prin drum de caruta, camp, etc? Ca in multe locuri, exemplu sleaurile de tractor, am iesit cu un Renault 4x2, anvelope de vara si putina indemanare.
Cea mai buna varianta sunt BFG AT, dar pregateste sa ai zgomot, franare mai lunga, directie mai slaba si nu in ultimul rand, ca trebuie sa le schimbi mult mai des.

Personal, ti-as recomanda niste gume de iarna, care daca sunt bune treci lejer pe unde treci si cu at-urile, atat timp cat stii sa simti si sa manevrezi masina.
Eu am MT pe cj5 si iti spun lejer ca se impotmolesc usor in noroaie si in zapada afanata. In noroaie in mod special, fiindca creneurile nu degajeaza noroiu si se invarte roata degeaba.

#15
OwlDoom

OwlDoom

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 399
  • Înscris: 02.01.2009
Pe un Duster în aceleași condiții descrise de tine, am folosit cu succes General Grabber AT all-season. Dar după 2-3 ani trebuie schimbate.

#16
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
"Este de ajuns un set de Anvelope AT pt toate situatiile?"
E de ajuns dar se comporta mai prost pe asfalt alunecos si sunt putin cam zgomotoase decat unele A/S.

"Sunt legale si iarna?"
Sunt legale.

"Sau e mai ok un set de strada All-Season pentru deplasari mai lungi pe asfalt, iar pentru deplasarile de zi cu zi si pentru lucru sa foloseasca anvelope de offroad AT sau MT indiferent de anotimp?"
La un mom dat se va satura de schimbat roti si va merge cu un singur set tot timpul.

Problema reala dpmdv este iarna daca trebuie sa mearga si pe asfalt si pe drumuri neasfaltate. Drumurile neasfaltate sunt mult mai grele iarna (si nu ma refer la zapada sau pamant inghetat) decat vara si cam trebuie M/T. Astea din pacate se comporta destul de prost pe asfalt ud, pe polei sau pe zapada superficiala. Dar daca nu pleaca nicaieri iarna poate lasa M/T si pe asfalt.

Parerea mea e sa iei acum niste gume A/T si cand/daca veti simti nevoia si de un al doilea set de gume luati atunci al doilea set. La o adica se pot pune si lanturi.
A/S din pacate sunt mai fragile decat A/T si la km multi pe drumuri neasfaltate le vei strica probabil. Sunt mai milt de asfalt. Nu au carcasa la fel de rezistenta ca A/T.

Edited by underb, 19 June 2021 - 08:08.


#17
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,795
  • Înscris: 01.11.2011
Ai putea lua cauciucuri normale și pentru cele câteva situații când intri pe drumuri fără aderență, un set de lanțuri. Lanțurile fac de rușine și anvelopele MT. Dezavantaj: pierzi 15 minute să le montezi.

Anvelopele AT nu-s grozave nici pe asfalt, nici în afara lui.

#18
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,680
  • Înscris: 08.10.2004
eu merg cu at-urile de la cooper si sunt exact ce trebuie

ia si citeste pe site aici reviews si teste si e mai usor sa te decizi: https://www.tyrerevi...--AT3-Sport.htm

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate