Matematica distractiva pentru copilul meu ?
#19
Posted 02 June 2021 - 12:07
Am auzit de o strategie interesanta, aia cu morcovul.. incepea vancanta de vara si vroia un copil o bicicleta; parintii/buniii i-au zis ca daca face 10 000 de exercitii din culegeri, primeste bicicleta. Seamana cu aia cu ciocolata de mai sus, totusi, ciocolata in excees aduce mai mutl rau decat bine, incercati fara mancare (o excursie, o activitate impreuna, etc)
Edited by romanasu, 02 June 2021 - 12:08. |
#20
Posted 02 June 2021 - 12:18
Distractiv poate fi sa folosesti matematica pentru a desena lucruri pe calculator. De exemplu o animatie cum se invart planetele in jurul soarelui. Dar asta de prin liceu cand stii macar putina programare, mai greu in clasa a 4-a.
|
#21
Posted 02 June 2021 - 14:58
alexandersch, on 31 mai 2021 - 21:28, said:
Vorbim de copil de clasa 4. Copiii la astfel de vârste sunt atraşi de jocuri. Or, matematica frumoasă pentru un copil de 10 ani e cea explicată exclusiv prin joc. De pildă ce reprezintă 1 + x = 3 ? Adică avem un măr, îl punem lângă o cutiuţă care are alte mere, şi, suntem siguri că mărul ştiut alături de cele din cutiuţă, ne face să avem...3 mere. Câte crede copilul că sunt în cutie ? Şi asta trebuie repetat...repeta...şi iar repetat. Cel mai frumos se prinde ceva, şi e plăcut, când e spus prin intermediul unei poveşti. De exemplu, poveşti despre cum au apărut numerele, simbolurile din matematică. Cine le-a creat, când, şi cum ? Astfel de povestiri şi mie îmi place să ascult fiind om în toată firea, darmite unui copil ! A se citi cărţuliile cu câteva pagini scrise de Florica T. Câmpan: "Aventurile numărului pi" "Poveşti celebre din istoria matematicii" "Povestiri cu proporţii şi simetrii" "Despre originea teoremei lui Pitagora" "Papirusul din Moscova şi matematicile vechilor egipteni" "Variate aplicaţii ale matematicii" "Poveşti despre numere măiestre" "Probleme celebre din istoria matematicii" "De la papirusul Rhind la calculatorul electronic" "Vechi şi nou în matematică" "Licuricii din adâncuri sau Convorbiri despre fundamentale matematicii" "Printre linii şi suprafeţe" "Bolyai sau aventura geometriei neeuclidiene" "Cum au apărut numerele". Şi de asemenea, dacă poţi să citeşti online în engleză cărţile scrise de un mare istoric al matematicii, Florian Cajal, care s-a ocupat de istoria simbolurilor matematice, de istoria sistemelor de numărare la diferite popoare, de istoria ecuaţiilor şi a altor concepte matematice. . . . . . . . . Te felicit pentru pasiunea ta de a pune copilul pe un drum în viaţă, un drum foarte bun, spun eu ! Bravo. Nu-i apreciez deloc pe părinţii care îi întreabă pe copii: "ce vrei să te faci când vei fi mare ?", de parcă un copil ar avea experienţă de viaţă, să ştie el ! Pe astfel de părinţi nu-i interesează viitorul copiilor lor, lăsându-i să decidă ei, şi, cei mai mulţi decid...rău. Viaţa performantă de la maturitate, se face începând încă din copilărie ! Edited by lupini, 02 June 2021 - 15:10. |
#22
Posted 04 June 2021 - 10:47
Bursul, on 31 mai 2021 - 22:33, said:
Faci o cautare de comori cu exercitii de matematica. De exemplu, de la usa faci la dreapta (bagi un exercitiu) pasi. Sau A=1, B=2 .... Urmatorul indiciu se afla in _ _ _ _ _ _ _ si dai un set de exercitii in care sa afle locul respectiv. Va fi mai multa munca pentru tine, dar dupa aia nu mai scapi de fiica-ta. Mai ales daca comoara e din ciocolata. A fost o vreme in care fiu-miu ma batea la cap non stop sa-i mai fac o cautare de comori. Vroia sa manance ciocolata E buna ideea, adica mi-a trecut deja prin minte, n am reusit insa sa o aplic din lipsa de timp insa poate voi reusi, mersi. Devanu, on 01 iunie 2021 - 19:16, said:
Autor, de ce nu incerci sa inveti limba romana inainte de a impune ceva copilului? Semnat de cineva care are salariul cat 4-5 profesori de matematica de aceeasi varsta cu mine si care a luat 6.60 la proba de mate de la bac. Pentru ca nu imi este necesara. Semnat tot de cineva care are la fel venitul comparativ cu tine si care a luat mult peste nota ta de bac la mate. Hai sa nu ne legam de profii de mate caci ei fac un bine copiiilor nostri chiar daca sunt umiliti in ceea ce fac. AWE, on 01 iunie 2021 - 19:46, said:
Eu sunt de parere ca de fapt doar deschizi topicuri cu potential de trolleala pentru amuzamentul propriu. De cand dracu' a devenit matematica cel mai important lucru in viata (in afara cazului in care chiar iti faci o cariera bazata pe asta si esti implicit, pasionat)? Pentru calcule simple exista aritmetica si pentru orice altceva s-au inventat computere, nu e nevoie sa faci performanta cu pixul pe hartie. Raspunul ti la dat carolina imediat sub intrebarea ta. Si nu, nu este adevarat ce zici. Topicul este pe bune doar enuntul e formulat in specificul meu care ii face pe multi sa le sara mustarul, atata tot, altfel totul e pe bune si chiar astept un raspuns pertinent din partea ta daca ai unul. Poate ma insel, insa pt mine matematica a contat si atunci vorbesc din ce am trait. dani.user, on 02 iunie 2021 - 12:18, said:
Distractiv poate fi sa folosesti matematica pentru a desena lucruri pe calculator. De exemplu o animatie cum se invart planetele in jurul soarelui. Dar asta de prin liceu cand stii macar putina programare, mai greu in clasa a 4-a. Am dus-o la LogiSchool, nu pot sa zic ca s-a descurcat wow, a facut fata si ii placea sa creeze jocuri in Scratch. Asta e si ideea sa o atrag in partea asta fara sa ii dau efectiv exercitii de matematica caci asta nu imi doresc pt ca stiu ca o sa o urasca daca fac asta, dar prin activitati sa o dezvolt, activitati care sa fie distractive si recreative dar care totodata sa o solicite putin intelectual. lupini, on 02 iunie 2021 - 14:58, said:
Copiii la astfel de vârste sunt atraşi de jocuri. Or, matematica frumoasă pentru un copil de 10 ani e cea explicată exclusiv prin joc. De pildă ce reprezintă 1 + x = 3 ? Adică avem un măr, îl punem lângă o cutiuţă care are alte mere, şi, suntem siguri că mărul ştiut alături de cele din cutiuţă, ne face să avem...3 mere. Câte crede copilul că sunt în cutie ? Şi asta trebuie repetat...repeta...şi iar repetat. Cel mai frumos se prinde ceva, şi e plăcut, când e spus prin intermediul unei poveşti. De exemplu, poveşti despre cum au apărut numerele, simbolurile din matematică. Cine le-a creat, când, şi cum ? Astfel de povestiri şi mie îmi place să ascult fiind om în toată firea, darmite unui copil ! A se citi cărţuliile cu câteva pagini scrise de Florica T. Câmpan: "Aventurile numărului pi" "Poveşti celebre din istoria matematicii" "Povestiri cu proporţii şi simetrii" "Despre originea teoremei lui Pitagora" "Papirusul din Moscova şi matematicile vechilor egipteni" "Variate aplicaţii ale matematicii" "Poveşti despre numere măiestre" "Probleme celebre din istoria matematicii" "De la papirusul Rhind la calculatorul electronic" "Vechi şi nou în matematică" "Licuricii din adâncuri sau Convorbiri despre fundamentale matematicii" "Printre linii şi suprafeţe" "Bolyai sau aventura geometriei neeuclidiene" "Cum au apărut numerele". Şi de asemenea, dacă poţi să citeşti online în engleză cărţile scrise de un mare istoric al matematicii, Florian Cajal, care s-a ocupat de istoria simbolurilor matematice, de istoria sistemelor de numărare la diferite popoare, de istoria ecuaţiilor şi a altor concepte matematice. . . . . . . . . Te felicit pentru pasiunea ta de a pune copilul pe un drum în viaţă, un drum foarte bun, spun eu ! Bravo. Nu-i apreciez deloc pe părinţii care îi întreabă pe copii: "ce vrei să te faci când vei fi mare ?", de parcă un copil ar avea experienţă de viaţă, să ştie el ! Pe astfel de părinţi nu-i interesează viitorul copiilor lor, lăsându-i să decidă ei, şi, cei mai mulţi decid...rău. Viaţa performantă de la maturitate, se face începând încă din copilărie ! Multumesc. Un mesaj cum ma asteptam sa primesc, un mesaj conform asteptarilor. Ma bucur ca mai sunt altii care gandesc ca si mie si sper ca ai inteles ca tonul ignorant prin care am formulat mesajul a fost oarecum pentru trolii care urmeaza sa intre pe topic, oamenii de buna credinta ma astept sa nu il ia in seama. Voi cumpara cu siguranta o parte din cartile pe care mi le-ai recomandat, o sa ma documentez cu care ar fi bine sa incep. |
#23
Posted 04 June 2021 - 13:18
#24
Posted 04 June 2021 - 16:20
alexandersch, on 04 iunie 2021 - 10:47, said:
Voi cumpara cu siguranta o parte din cartile pe care mi le-ai recomandat, o sa ma documentez cu care ar fi bine sa incep. Doar la anticariate sau online mai poţi să le găseşti pentru că au fost publicate prin anii 1970. Sunt nişte broşuri de câte 30-40 de pagini, ce cuprind poveşti matematice concentrate foarte captivante, care acum am văzut că se vând cu 10 lei. Când le cumpărasem eu la final de secol 20, erau...1 leu bucata. Poveştile alături de jocurile matematice sunt cele mai bune şi frumoase metode de a atrage pe cineva spre acest domeniu. Prima dată trebuie formată gândirea matematică, apoi aplicarea acesteia prin simboluri scrise. Şi mai e ceva: în niciun moment în care copilul greşeşte, să nu fie criticat. Criticare unei greşeli e întotdeauna neproductivă. În schimb compararea şi explicarea, aduc corectarea greşelilor. Din ele se trag învăţături. De exemplu, un joc simplu de gândire este...limita. La ce formă poate ajunge un triunghi dacă i se mai adaugă o latură (devenind pătrat), încă una (devenind pentagon ca şi clădirea din Washington), apoi încă una (devenind haxagon ca forma hărţii Franţei), apoi heptagon, octogon...şi tot aşa, adăugând laturi până când...şi e întrebat copilul până când ce crede el că formă va avea ? Evident...n-gon ce va deveni un...cerc. Asta în limbaj matematic se scrie că lim n→∞ = cerc. Adică, oricâte laturi s-ar adăuga (n), forma geometrică nu poate deveni altceva decât cerc. Adică cercul e limita care poate deveni un poligon cu o infinitate de laturi. Aşa devine matematica frumoasă şi înţeleasă. Şi jocurile nu trebuie să fie doar mentale ci şi practice, cu obiecte. Cea mai frumoasă matematică, şi de fapt orice ştiinţă, e cea "învăţată în bucătărie, în grădină, pe stradă...". Edited by lupini, 04 June 2021 - 16:28. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users