Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Fonduri stații încărcare electrice
Last Updated: Jun 23 2021 00:04, Started by
benis
, May 20 2021 13:37
·
0
#1
Posted 20 May 2021 - 13:37
Doresc să inițiez acest suviect pentru a dezbate problema stațiilor de încărcare electrice. Dacă în 2019 se asigurau fonduri ce acopereau până la 90% din investiții dar doar pentru stații în municipii, cu minim 3 puncte, din care 2 de putere, treaba cu numărul de puncte și cu puterea lor a fost scoasă în 2020 dar stațiile se pot instala în continuare doar în localități cu peste 50.000 de locuitori și finanțarea acoperă până în 80% din investiție.
http://evgo.ro/finan...sini-electrice/ Totuși, ar fi de apreciat dacă în 2021 s-ar oferi fonduri pentru investiții barem în localitățile adiacente localităților mari deoarece există un necesar de stații pentru tranzit. A accesat cineva de pe forum astfel de fonduri până acum? Făra fonduri pe moment investiția se recuperează prea greu la ce preț au stațiile, în special cele de putere. |
#2
Posted 20 May 2021 - 13:54
In localitatile mici este mai rezonabil sa sustii cumva instalarea de statii la casele utilizatorilor, nu prea vad rostul unei statii de putere intr-o localitate cu 500 de masini din care poate 1-2 electrice, nu este inca momentul.
|
#3
Posted 20 May 2021 - 14:01
cristiandrei, on 20 mai 2021 - 13:54, said:
In localitatile mici este mai rezonabil sa sustii cumva instalarea de statii la casele utilizatorilor, nu prea vad rostul unei statii de putere intr-o localitate cu 500 de masini din care poate 1-2 electrice, nu este inca momentul. Păi și dacă eu vreau să plec în țară cu mașina, pe drum mă opresc și sun la poartă la cei care au stații private și mă tocmesc să mă lase să o încarc? Ideea e că ar trebui să avem stații pentru tranzit, în speță pe drumurile circulate. Mă rog, este doar o opinie. Momentan oricum nu au apărut informații (sau nu știu eu) legate de finanțare pe 2021. Stațiile de încărcare private sunt accesibile, doar cele DC sunt scumpe, nu își pune însă mai nimeni DC acasă. Ideea fondurilor este să se stimuleze în avans dezvoltarea de infrastructură deoarece altfel normal ca oamenii se tem de achiziționarea vehicolelor electrice. |
#4
Posted 20 May 2021 - 14:20
1. ai zis bine chestia cu opritul la porți - așa va apărea o aplicație în care să se-nregistreze toți cei ce au așa ceva-n curte, și scot și ei un ban grămadă!
2. exact asta va fi problema mașinilor electrice „în masă”: într-un cartier de 5000 de apartamente, unde construiești 5000 de puncte de-ncărcare? |
#5
Posted 20 May 2021 - 14:33
1. Pe moment stațiile de încărcare personale sunt "dumb", neavând o astfel de funcție.
2. Nu este nevoie de o stație de încărcare pe apartament. Unii vor abea garaj, alții vor opta pentru fast charge și pentru restul se vor putea instala stații level 2 în parcările existente. Este un proces de durată. |
#6
Posted 20 May 2021 - 14:51
Voi vă puneți totuși problema câte stații de încarcare poate susține actuala rețea de distribuție? Aveți idee cât costă un transformator medie-joasă (+ extinderea rețelei subterane de medie)? Toți vor să le dea statul bani să-și cumpere statie de încarcare (pe care eventual s-o poată și inchiria). Da' sa le dea și de o plantație de panouri solare, să aibă din ce s-o alimenteze.
|
#7
Posted 20 May 2021 - 14:55
Tu nu îți pui problema că distribuitorii de JT iau 30% din tot ce plătești pe factură? Sunt o grămadă de bani pe care îi înhață cu drag, hai să nu le plângem de milă. Este interesul lor să dezvolte rețeaua.
|
#8
Posted 20 May 2021 - 16:21
#9
Posted 21 May 2021 - 07:29
benis, on 20 mai 2021 - 14:33, said:
2. Nu este nevoie de o stație de încărcare pe apartament. Unii vor abea garaj, alții vor opta pentru fast charge și pentru restul se vor putea instala stații level 2 în parcările existente. Este un proces de durată. hai să-ți mai zic odat' : 5000 - CINCI MII - în condițiile în care mulți parchează la 5 minute de mers pe jos de scara unde locuiesc (iar cifra aia e mult subestimată) și or fi distribuitorii obligați să dezvolte rețeaua, dar 5.000 x 15 kWh = 75.000 kWh / cartier (75 MEGAVAȚIORĂ) - deci unde construiesc ei aceste stații de distribuție, pe fiecare cartier, în condițiile în care n-ai loc să-ntorci un cal (putere )??? era să uit: și să suporte și consumul casnic din aceste apartamente (pe vechea rețea de distribuție...) |
#10
Posted 21 May 2021 - 07:50
Păi nu toți încarcă simultan. Eu zic să lăsăm deoparte problemele distribuitorilor care sunt plătiți gros pentru asta în România și să ne concerntăm pe problema fondurilor.
Oare ăștia cum se descurcă acum, în 2021? Attached Files |
|
#11
Posted 21 May 2021 - 08:07
pe pariu (o bere neagră!) că TOȚI (...hai, bine, 90%) o vor face noaptea?
iar distribuitorul tre să ia-n considerare și un factor de multiplicare de fo' 10...15% pt eventualele dezvoltări pe verticală. ăăă...acolo-i olanda? păi știi că blocuri cu 4 etaje există doar în centrele orașelor și se numesc clădiri de birouri? în rest e o-nșiruire de cartiere de case, case și iar case!!! (cam ca la noi la valea ciorii ) nu mă lua drept un dușman, dar dacă-ți dau dreptate se stinge discuția... io sunt adeptul standardizării: de ce nu ar exista un singur tip de acumulatori, poziționați sub podeaua mașinii, pe care să-i schimbi la o stație, atunci când s-au descărcat? știu, veți zice că unii sunt mai noi alții mai vechi: se poate standardiza și modalitate de plată în funcție de câtă energie are înmagazinată bateria la momentul achiziției. iar acumulatorii să nu fie ai mașinii, ci ai producătorilor de acumulatori și să plătești o sumă de-nchiriere așa se rezolvă și problema reciclării amintiți-vă că la-nceput, fiecare producător de telefoane avea propriul tip de mufă de-ncărcare acum toți au același tip (cu mici evoluții, dar există adaptoare extrem de ieftine, comparativ cu prețul telefonului) așa că NU stațiile personale de-ncărcare ar trebui să fie ținta, ci altceva! Edited by gushpi, 21 May 2021 - 08:07. |
#12
Posted 21 May 2021 - 17:06
Ai luat in calcul cât cântărește un pachet de ăsta de acumulatori pe care să l tot schimbi la nici 500 de km ?
|
#13
Posted 21 May 2021 - 17:09
Pe măsură ce va exista cerere, și va fi viabil economic, vor apărea privați, benzinării care vor investi. Nu vad de ce ar sponsoriza și asta statul.
|
#14
Posted 24 May 2021 - 10:48
DarthBane, on 21 mai 2021 - 17:06, said:
Ai luat in calcul cât cântărește un pachet de ăsta de acumulatori pe care să l tot schimbi la nici 500 de km ? se poate imagina un sistem culisant sub podea, vii cu un cărucior - iei acumulatorii goi, cu alt cărucior introduci pe cei plini. (hai măi, ce naiba, ne-ncurcăm în probleme de grădiniță? ) iar greutatea va tot scădea, pe măsură ce se vor implementa tehnologiile pe bază de grafen sau de alte alea, despre care tot citim, dar nu mai apar odat' și odat' !!! |
#15
Posted 24 May 2021 - 12:24
slai, on 21 mai 2021 - 17:09, said:
Pe măsură ce va exista cerere, și va fi viabil economic, vor apărea privați, benzinării care vor investi. Nu vad de ce ar sponsoriza și asta statul. |
|
#16
Posted 23 June 2021 - 00:04
gushpi, on 21 mai 2021 - 08:07, said:
io sunt adeptul standardizării: de ce nu ar exista un singur tip de acumulatori, poziționați sub podeaua mașinii, pe care să-i schimbi la o stație, atunci când s-au descărcat? Nu cred ca va exista niciodata asa ceva. La momentul de fata, bateriile unei Tesla, ca exemplu, cantaresc peste 500kg. Cu tot cu carutul ala, e mult prea greu. Chiar daca sa zicem ca o sa ajunga la 100kg, ai o fata, o femeie gravida, cineva bolnav, cineva batran, cum te astepti sa care dupa ei asa ceva, chiar si cu carut? Bateriile sunt de o dimensiune extrem de mare, chiar daca cu timpul vor ajunge mai mici, tot n-o sa ajunga nici pe aproape de dimensiunea unei baterii pt masina termica, sa zici ca e usor de schimbat. Pe langa asta, bateriile sunt amplasate sub masina, pentru a ajuta cu centrul de greutate. Cum o sa reusesti tu sa te bagi pe sub masina sa schimbi bateria? Chiar daca o sa vii cu ceva idei nebunesti, nu ai cum sa stii exact locul ei incat sa nimeresti 'locasul' fara sa te chinui. Bateriile sunt prinse de masina ca motorul termic, sunt conectori, cabluri pe care daca pui o picatura de noroi ti s-a dus tot. Gandeste-te ca absolut totul depinde de bateria aia. De la motoare, accelerare, franare, sistem de inchidere, lumini, absolut totul. Gandeste-te ca nu o prinzi cum trebuie sau in timp se strica mecanismul ala si iti pica pe autostrada, il omoara pe ala din spate, si pe tine ca ramai fara frane (care sunt 100% electrice). Bateriile sa fie acoperite (cost) de producator si tu doar sa te inchiriezi. Pai la valoarea pe care o are o baterie crezi ca n-o sa fie furata / vanduta? O sa devina mai ceva decat catalizatoarele. Si cum crezi ca poti doar sa te duci la benzinarie, iei alta baterie si pleci? Ar trebui sa aiba fiecare benzinarie un hangar plin de baterii ca sa acopere nevoia de baterii pt toti oamenii. Bucurestiul are 2 milioane locuitori. Asta inseamna intre 4-10 milioane baterii, ca trebuie sa acoperi si pentru bateriile defecte, sa ai ce sa-i dai omului inapoi daca are o problema cu ea, trebuie sa ai si niste baterii de rezerva, ca nu ai de unde sa citesti in stele exact numarul de baterii de care ai nevoie. Extrem de mult spatiu necesar. Ai dat un exemplu bun dar l-ai inteles gresit, cel cu telefoanele si incarcatoarele. Exemplul, tradus in problema noastra auto, ar fi ca toti producatorii sa faca acelasi tip de tehnologie de incarcare, astfel incat consumatorul sa poata sa-si aleaga unul mai ieftin, mai scump, dar sa functioneze toate pe acelasi principiu si sa fie multi-brand. Ma indoiesc ca tu, cand ramai fara baterie te duci si inchiriezi alta. Telefoanele chiar au devenit imposibil de ajuns la baterie fara sa desfaci tot telefonul si sa spui pa-pa la garantie, tocmai pentru riscurile pe care le supune 'joaca' asta cu bateriile. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users