Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?
 

Fonduri stații încărcare electrice

- - - - -
  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011
Doresc să inițiez acest suviect pentru a dezbate problema stațiilor de încărcare electrice. Dacă în 2019 se asigurau fonduri ce acopereau până la 90% din investiții dar doar pentru stații în municipii, cu minim 3 puncte, din care 2 de putere, treaba cu numărul de puncte și cu puterea lor a fost scoasă în 2020 dar stațiile se pot instala în continuare doar în localități cu peste 50.000 de locuitori și finanțarea acoperă până în 80% din investiție.
http://evgo.ro/finan...sini-electrice/
Totuși, ar fi de apreciat dacă în 2021 s-ar oferi fonduri pentru investiții barem în localitățile adiacente localităților mari deoarece există un necesar de stații pentru tranzit.

A accesat cineva de pe forum astfel de fonduri până acum? Făra fonduri pe moment investiția se recuperează prea greu la ce preț au stațiile, în special cele de putere.

#2
cristiandrei

cristiandrei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,134
  • Înscris: 19.05.2005
In localitatile mici este mai rezonabil sa sustii cumva instalarea de statii la casele utilizatorilor, nu prea vad rostul unei statii de putere intr-o localitate cu 500 de masini din care poate 1-2 electrice, nu este inca momentul.

#3
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011

 cristiandrei, on 20 mai 2021 - 13:54, said:

In localitatile mici este mai rezonabil sa sustii cumva instalarea de statii la casele utilizatorilor, nu prea vad rostul unei statii de putere intr-o localitate cu 500 de masini din care poate 1-2 electrice, nu este inca momentul.

Păi și dacă eu vreau să plec în țară cu mașina, pe drum mă opresc și sun la poartă la cei care au stații private și mă tocmesc să mă lase să o încarc? Ideea e că ar trebui să avem stații pentru tranzit, în speță pe drumurile circulate. Mă rog, este doar o opinie. Momentan oricum nu au apărut informații (sau nu știu eu) legate de finanțare pe 2021.

Stațiile de încărcare private sunt accesibile, doar cele DC sunt scumpe, nu își pune însă mai nimeni DC acasă.

Ideea fondurilor este să se stimuleze în avans dezvoltarea de infrastructură deoarece altfel normal ca oamenii se tem de achiziționarea vehicolelor electrice.

#4
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,945
  • Înscris: 17.01.2012
1. ai zis bine chestia cu opritul la porți - așa va apărea o aplicație în care să se-nregistreze toți cei ce au așa ceva-n curte, și scot și ei un ban grămadă!
2. exact asta va fi problema mașinilor electrice „în masă”: într-un cartier de 5000 de apartamente, unde construiești 5000 de puncte de-ncărcare? :o

#5
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011
1. Pe moment stațiile de încărcare personale sunt "dumb", neavând o astfel de funcție.
2. Nu este nevoie de o stație de încărcare pe apartament. Unii vor abea garaj, alții vor opta pentru fast charge și pentru restul se vor putea instala stații level 2 în parcările existente. Este un proces de durată.

#6
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,868
  • Înscris: 15.04.2019
Voi vă puneți totuși problema câte stații de încarcare poate susține actuala rețea de distribuție? Aveți idee cât costă un transformator medie-joasă (+ extinderea rețelei subterane de medie)? Toți vor să le dea statul bani să-și cumpere statie de încarcare (pe care eventual s-o poată și inchiria). Da' sa le dea și de o plantație de panouri solare, să aibă din ce s-o alimenteze.

#7
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011
Tu nu îți pui problema că distribuitorii de JT iau 30% din tot ce plătești pe factură? Sunt o grămadă de bani pe care îi înhață cu drag, hai să nu le plângem de milă. Este interesul lor să dezvolte rețeaua.

#8
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011
https://www.profit.r...ctrice-19030452
Programul din 2019..

#9
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,945
  • Înscris: 17.01.2012

 benis, on 20 mai 2021 - 14:33, said:

2. Nu este nevoie de o stație de încărcare pe apartament. Unii vor abea garaj, alții vor opta pentru fast charge și pentru restul se vor putea instala stații level 2 în parcările existente. Este un proces de durată.

hai să-ți mai zic odat' : 5000  - CINCI MII - în condițiile în care mulți parchează la 5 minute de mers pe jos de scara unde locuiesc
(iar cifra aia e mult subestimată)
și or fi distribuitorii obligați să dezvolte rețeaua, dar 5.000 x 15 kWh = 75.000 kWh / cartier (75 MEGAVAȚIORĂ) - deci unde construiesc ei aceste stații de distribuție, pe fiecare cartier, în condițiile în care n-ai loc să-ntorci un cal (putere :P )??? :o

era să uit: și să suporte și consumul casnic din aceste apartamente (pe vechea rețea de distribuție...)

#10
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011
Păi nu toți încarcă simultan. Eu zic să lăsăm deoparte problemele distribuitorilor care sunt plătiți gros pentru asta în România și să ne concerntăm pe problema fondurilor.
Oare ăștia cum se descurcă acum, în 2021?

Attached Files



#11
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,945
  • Înscris: 17.01.2012
pe pariu (o bere neagră!) că TOȚI (...hai, bine, 90%) o vor face noaptea?
iar distribuitorul tre să ia-n considerare și un factor de multiplicare de fo' 10...15% pt eventualele dezvoltări pe verticală.

ăăă...acolo-i olanda? păi știi că blocuri cu 4 etaje există doar în centrele orașelor și se numesc clădiri de birouri? în rest e o-nșiruire de cartiere de case, case și iar case!!!
(cam ca la noi la valea ciorii Posted Image )

nu mă lua drept un dușman, dar dacă-ți dau dreptate se stinge discuția... Posted Image

io sunt adeptul standardizării: de ce nu ar exista un singur tip de acumulatori, poziționați sub podeaua mașinii, pe care să-i schimbi la o stație, atunci când s-au descărcat?
știu, veți zice că unii sunt mai noi alții mai vechi: se poate standardiza și modalitate de plată în funcție de câtă energie are înmagazinată bateria la momentul achiziției.
iar acumulatorii să nu fie ai mașinii, ci ai producătorilor de acumulatori și să plătești o sumă de-nchiriere
așa se rezolvă și problema reciclării

amintiți-vă că la-nceput, fiecare producător de telefoane avea propriul tip de mufă de-ncărcare
acum toți au același tip (cu mici evoluții, dar există adaptoare extrem de ieftine, comparativ cu prețul telefonului)

așa că NU stațiile personale de-ncărcare ar trebui să fie ținta, ci altceva!

Edited by gushpi, 21 May 2021 - 08:07.


#12
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Ai luat in calcul cât cântărește un pachet de ăsta de acumulatori pe care să l tot schimbi la nici 500 de km ?

#13
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,771
  • Înscris: 25.01.2007
Pe măsură ce va exista cerere, și va fi viabil economic, vor apărea privați, benzinării care vor investi. Nu vad de ce ar sponsoriza și asta statul.

#14
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,945
  • Înscris: 17.01.2012

 DarthBane, on 21 mai 2021 - 17:06, said:

Ai luat in calcul cât cântărește un pachet de ăsta de acumulatori pe care să l tot schimbi la nici 500 de km ?

se poate imagina un sistem culisant sub podea, vii cu un cărucior - iei acumulatorii goi, cu alt cărucior introduci pe cei plini.
(hai măi, ce naiba, ne-ncurcăm în probleme de grădiniță? :o )

iar greutatea va tot scădea, pe măsură ce se vor implementa tehnologiile pe bază de grafen sau de alte alea, despre care tot citim, dar nu mai apar odat' și odat' !!!

#15
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011

 slai, on 21 mai 2021 - 17:09, said:

Pe măsură ce va exista cerere, și va fi viabil economic, vor apărea privați, benzinării care vor investi. Nu vad de ce ar sponsoriza și asta statul.
Pentru a deveni viabil economic trebuie să existe mai multe mașini electrice. Pentru a exista mai multe mașini electrice, trebuie inițial puncte de încărcare. De aceea este necesară subvenția de stat.

#16
goldieczr

goldieczr

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 08.07.2020

 gushpi, on 21 mai 2021 - 08:07, said:

io sunt adeptul standardizării: de ce nu ar exista un singur tip de acumulatori, poziționați sub podeaua mașinii, pe care să-i schimbi la o stație, atunci când s-au descărcat?

Nu cred ca va exista niciodata asa ceva.
La momentul de fata, bateriile unei Tesla, ca exemplu, cantaresc peste 500kg. Cu tot cu carutul ala, e mult prea greu. Chiar daca sa zicem ca o sa ajunga la 100kg, ai o fata, o femeie gravida, cineva bolnav, cineva batran, cum te astepti sa care dupa ei asa ceva, chiar si cu carut?
Bateriile sunt de o dimensiune extrem de mare, chiar daca cu timpul vor ajunge mai mici, tot n-o sa ajunga nici pe aproape de dimensiunea unei baterii pt masina termica, sa zici ca e usor de schimbat.
Pe langa asta, bateriile sunt amplasate sub masina, pentru a ajuta cu centrul de greutate. Cum o sa reusesti tu sa te bagi pe sub masina sa schimbi bateria? Chiar daca o sa vii cu ceva idei nebunesti, nu ai cum sa stii exact locul ei incat sa nimeresti 'locasul' fara sa te chinui. Bateriile sunt prinse de masina ca motorul termic, sunt conectori, cabluri pe care daca pui o picatura de noroi ti s-a dus tot. Gandeste-te ca absolut totul depinde de bateria aia. De la motoare, accelerare, franare, sistem de inchidere, lumini, absolut totul. Gandeste-te ca nu o prinzi cum trebuie sau in timp se strica mecanismul ala si iti pica pe autostrada, il omoara pe ala din spate, si pe tine ca ramai fara frane (care sunt 100% electrice).
Bateriile sa fie acoperite (cost) de producator si tu doar sa te inchiriezi. Pai la valoarea pe care o are o baterie crezi ca n-o sa fie furata / vanduta? O sa devina mai ceva decat catalizatoarele. Si cum crezi ca poti doar sa te duci la benzinarie, iei alta baterie si pleci? Ar trebui sa aiba fiecare benzinarie un hangar plin de baterii ca sa acopere nevoia de baterii pt toti oamenii. Bucurestiul are 2 milioane locuitori. Asta inseamna intre 4-10 milioane baterii, ca trebuie sa acoperi si pentru bateriile defecte, sa ai ce sa-i dai omului inapoi daca are o problema cu ea, trebuie sa ai si niste baterii de rezerva, ca nu ai de unde sa citesti in stele exact numarul de baterii de care ai nevoie. Extrem de mult spatiu necesar.
Ai dat un exemplu bun dar l-ai inteles gresit, cel cu telefoanele si incarcatoarele. Exemplul, tradus in problema noastra auto, ar fi ca toti producatorii sa faca acelasi tip de tehnologie de incarcare, astfel incat consumatorul sa poata sa-si aleaga unul mai ieftin, mai scump, dar sa functioneze toate pe acelasi principiu si sa fie multi-brand. Ma indoiesc ca tu, cand ramai fara baterie te duci si inchiriezi alta. Telefoanele chiar au devenit imposibil de ajuns la baterie fara sa desfaci tot telefonul si sa spui pa-pa la garantie, tocmai pentru riscurile pe care le supune 'joaca' asta cu bateriile.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate