Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 

Sofer pe duba pana in 3,5 tone - la ce sa ma astept?

- - - - -
  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1
xxgeoxx

xxgeoxx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 422
  • Înscris: 22.07.2006
Buna seara.
Am o "oarecare" oferta de a ma angaja pe o duba de pana in 3,5 t , sofer in Europa.
Nu am experienta in domeniu, am 51 ani, am lucrat in alt domeniu, am doar permis "B" de aproape 30 ani. Am inteles ca as lucra vreo 30-40 zile plecat, cu 1 sapt in tara.
Rog pe cei care au facut acest job sa-mi spuna cateva impresii, la ce sa ma astept...
Va rog sa ma ajutati cu sfaturi, nu stiu daca pot face fata cerintelor...

#2
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,865
  • Înscris: 25.01.2007
unde dormi?

#3
villacrown

villacrown

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 11.01.2015
In duba,

#4
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,854
  • Înscris: 06.10.2008
Depinde la cine lucrezi. Nu o sa ai program asa ca o sa mergi zi lumina.

#5
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 01.12.2018
Ce marfa transporti?
Eventualele amenzi cine le plateste?

Edited by tioopedi, 18 May 2021 - 19:31.


#6
al-padrino

al-padrino

    TCB

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,958
  • Înscris: 13.11.2016

View Postxxgeoxx, on 18 mai 2021 - 19:19, said:


Am o "oarecare" oferta de a ma angaja pe o duba de pana in 3,5 t , sofer in Europa.
Nu am experienta in domeniu, am 51 ani, am lucrat in alt domeniu, am doar permis "B" de aproape 30 ani. Am inteles ca as lucra vreo 30-40 zile plecat, cu 1 sapt in tara.
Rog pe cei care au facut acest job sa-mi spuna cateva impresii, la ce sa ma astept...
Va rog sa ma ajutati cu sfaturi, nu stiu daca pot face fata cerintelor...
Ai 51 de ani, fara experienta in domeniu, ai lucrat in alt domeniu, nici nu stii daca faci fata cerintelor.
Asta nu e un inceput bun de drum.

#7
xxgeoxx

xxgeoxx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 422
  • Înscris: 22.07.2006

View Posttioopedi, on 18 mai 2021 - 19:30, said:

Ce marfa transporti? Eventualele amenzi cine le plateste?
nu stiu. voi afla zilele urmatoare, la interviu... deocamdata, radarele am inteles ca le plateste firma...
Ma intereseaza exact legat de conditiile de trai (5-6 sapt, cat sunt pe drumuri)... La ce sa ma astept ?? Cum este "traiul" in parcarile de tiruri/dube?

View Postal-padrino, on 18 mai 2021 - 19:39, said:

Ai 51 de ani, fara experienta in domeniu, ai lucrat in alt domeniu, nici nu stii daca faci fata cerintelor. Asta nu e un inceput bun de drum.
De acord cu tine. De aceea intreb pe cei cu experienta in ac domeniu, sa stiu la ce sa ma astept si sa incerc sa-mi dau seama daca fac fata sau nu.

#8
wiseguy76

wiseguy76

    just don't

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,219
  • Înscris: 24.05.2006
Daca stii sa dai cu spatele si sa mergi dupa GPS, cu restul te inveti tu.

#9
A10

A10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,073
  • Înscris: 19.12.2012
Nu te astepta la ceva impresionant.  Tocmai criteriile lipsa da de banuit faptul ca angajatorul nu gaseste persoane pt genul asta de serviciu si te-a luat pe tine fara niciun atu in ideea ca esti mai tolerant cu lipsa regulilor..  Astia tineri isi baga picioarele de in firmele astea de "curierat" destul de rapid

#10
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postal-padrino, on 18 mai 2021 - 19:39, said:


Ai 51 de ani, fara experienta in domeniu, ai lucrat in alt domeniu, nici nu stii daca faci fata cerintelor.
Asta nu e un inceput bun de drum.
sa stea acasa.Nu se va descurca acolo.Va munci mai mult de 5-6 saptamani zi pana pe la 12-1 noaptea.

#11
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,027
  • Înscris: 07.11.2006

View Postvillacrown, on 18 mai 2021 - 19:26, said:

In duba,

In duba,pe jos,in padure dormeam cand aveam 18-20 de ani.Atunci n-avea importanta.
Dar la 51 de ani?
Dormi in duba,in parcarile sordide de la marginea drumului,mananci pe apucate,gonesti ca nebunu' (radarele le plateste firma?),Plateste pe dracu,vor gasi 1001 de motive sa n-o faca.
Tahometru va avea duba?Ce salariu vei avea?O suma x pe hartie,restul la "negru"?Bani de carburant primesti?Contract de munca ti se face?Asigurare,concediu,drepturile angajatului,etc.,etc.,etc.
Limbi straine cunosti?
Familie ai?Ce parere are despre asta?

#12
al-padrino

al-padrino

    TCB

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,958
  • Înscris: 13.11.2016

View Postxxgeoxx, on 18 mai 2021 - 19:41, said:

De acord cu tine. De aceea intreb pe cei cu experienta in ac domeniu, sa stiu la ce sa ma astept si sa incerc sa-mi dau seama daca fac fata sau nu.
Eu te inteleg, dar e cam tarziu la varsta asta. Incearca macar prin tara sa gasesti ceva de genul asta. Macar stii vreo limba straina la nivel de conversatie ?

#13
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
vezi ca trebuie sa stii limbi straine la nivel conversational la nivel foarte bine.Altfel nu te vei intelege cu lumea

#14
dimripper

dimripper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 663
  • Înscris: 12.04.2007
3,5 to. Nu are tahograf (LE), ca se incadreaza la B. Citisem ceva de unguri ca vor sa introduca obligativitatea tahometrului pentru ce depaseste 2,4to, ca adormeau soferii romani ce duceau muncitori in Vest si faceau carnagii pe la ei. In fine.

Mann, 3,5 to e o jucarie, intr.o ora te obisnuiesti cu ea. Conditia e sa fii sofer decent si pe un turism normal. Eu lucrez in Germania, inginer, dar prin natura jobului mai plimb si masini din astea, Ford Transit majoritatea. M.am adaptat super repede, desi pana sa vin aici aveam mare boala pe masinile mari in oras, in special combi. Acum zic sincer ca cel putin in afara oraselor e chiar o placere, postul de pilotaj e mai sus decat la orice turism, vizibilitatea asupra drumului, peisajului, imprejurimilor e maxima. Am deja mii bune de km cu Transit, dar si cu Transporter.

Nu trebuie sa traga in parcari cu tirurile, poate intra cu 3,5 in orice parcare amenajata. Noi aveam 12 masini in parcarea garii din Nürnberg, care e foarte ingusta si joasa, incapeau centimetric sub tavan si le dadeam antenele jos. Cat timp i se plateste parcarea, poate petrece noaptea in una cu o temperatura care sa.i permita se odihneasca. Oricum in parcare in aer liber cu motorul pornit e ilegal.

Mare dezavantaj, daca ai ajuns la varsta asta si ai probleme de spate, scaunul de bus/duba de 3,5 o sa te rupa. Mai ales cel de Transit. Ford are scaune execrabile in toata gama. Vezi ce e in parcul auto al firmei.

View Post220v, on 18 mai 2021 - 20:05, said:

vezi ca trebuie sa stii limbi straine la nivel conversational la nivel foarte bine.Altfel nu te vei intelege cu lumea

Da' niste sopenhauer n.o trebui? Pe la noi vin polonezi si croati cu 3 cuvinte in gura, intind avizul, descarca si asta a fost.

Edited by dimripper, 18 May 2021 - 20:22.


#15
Kean

Kean

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 14.09.2016
La varsta ta nu m-as mai incumeta sa hoinaresc prin Europa,mai ales ca n-o sa primesti banii care-i ia un tirist de 40t.Ai auzit de soferul ala roman care a fost injunghiat in Franta.Acum vorba aia,te-ai conservat pana la o anumita varsta si de acum vrei sa ai necazuri.
Am condus si eu dube dar trebuie sa cunosti engleza si germana la nivel cat de cat de conversatie altfel o lalai cu hartiile de descarcare incarcare.

#16
sorin147

sorin147

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,364
  • Înscris: 11.08.2003
Nu prea avem cu ce sa te ajutam, mergi acolo o luna-doua si vezi daca iti place sau nu.
Lui frate-miu i-a luat 6 luni pana sa se obisnuiasca cu munca de curier. De precizat ca, inainte de asta, toata viata a "muncit" cam  2 ore pe zi. Dupa alea 6 luni, parca era pestele in lac, toate ii veneau natural.

Mie unul nu-mi place sa conduc noaptea. Crezi ca te ajuta parerea mea despre condus mii de kilometri?

#17
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Salut, eu sunt sofer de camion, dar stiu oarecum e treaba la duba.
La duba se lucra curse express in general, de multe ori e sclavie pura, salarii mici pt faptul ca lucri in tari dezvoltate si o oboseala imensa. Depinde de firma, poate fi pretentia sa conduci 25+ de ore incontinuu, pauze foarte scurte. Eu am condus odata 15 ore masina mica si nu mai imi trebuie vreodata. Ca idee la camion te aresteaza pe loc sa te gaseasca ca ai condus 25 de ore fara pauza.
In Germania e cu foi de somn, alta distractie, oricum le falsifica lumea, alte magarii, plata la dube e fie la zi fie la km. Unii prefera duba ca ajung odata pe saptamana in Romania, dar unde zici tu nu e cazul. Apoi e risc mare de  teapa, macar incearca la o firma mai mare pana vezi care e treaba.
Sunt niste motive pt care soferii de duba au porecle gen "necalificati", "cotetari". Poti avea pat in duba carosata, sau sa ai porumbar, nu stiu exact denumirea deasupra cabinei in duba cu prelata.
La duba cu prelata se plateste mai bine, dar e riscul sa iti taie prelata, sa te rastoarne vantul.
In Franta nu e voie sa dormi in duba, amenda e mare, asa ca solutia e...sa conduci chior de somn sa termini treaba in franta fara sa dormi, sau sa te ascunzi cine stie unde.
E naspa pe duba, daca ai sti cate  dube mergand serpuit sau care erau sa se loveasca de ceva obstacol lucrari am vazut. Am vazut si dube lovite de camioane pe marginea drumului, etc. Politia germana le zice la soferii de dube "bombe cu ceas" , se moare din cauza somnului la volan, sa conduci peste 10 ore pe zi nu e deloc ok. Stiu ca aparuse intr-o vreme pe grupurile soferesti ceva mesaje, soferul de duba condusese 36 de ore, dormise dupa 4 ore si deja dispecerul visa alta cursa lunga si era revoltat ca soferul refuza. Nu cred ca asa e peste tot dar e o realitate a vietii pe duba.

Si se cheama tahograf, o sa fie si pe dube din 2024-2026.
Asa ca chestie eu nu mi-as lasa copilul sa lucre pe duba. La 18 ani se poate face categoria C1, lucri pe camion 7.5 tone la program, cu tahograf.

Edited by SpeedDemon, 18 May 2021 - 20:23.


#18
Ghytza333

Ghytza333

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 01.02.2018
Aste e pentru tineri. Te alearga de o sa iti iasa pe ochi. Mai bine iti faceai permis si te duceai pe camion. Aveai program, conditii mai bune, bani mai multi.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate