Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Jocuri Android Multiplayer online...

Diferenta consum smart meter - Co...

Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II
 Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024

Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea
 Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?

Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?
 Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...

Ditra 25
 

Tesla Model 3 LR - 2021

* * * * - 5 votes
  • Please log in to reply
936 replies to this topic

#577
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Sunt foarte faine alea made in China. Am analizat una in detaliu si progresele in materie de finisaje sunt imense. Vorbim de detalii aici.

#578
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,469
  • Înscris: 15.06.2007
Daca esti asa de chitibusar cu "tolerante si alinieri" perfecte, trebuia sa iti iei lexus. Cica aia sunt maniaci cu precizia.  Chiar nu face lexus nimic electric?

Cand intrat  pe piata cu Lexus, concurenta a luat pentru studiu cateva exemplare, reverse enginering.. si americanii constatasera ca nu au cum sa-i copieze, pentru ca liniile lor de asamblare erau cu ordine de  marime mai slabi la precizie.

#579
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,961
  • Înscris: 06.04.2007
Dar nu e vb sa fie chitibusar, realitatea e ca sunt ceva defecte la care nu te-ai astepta la masina asta, sunt spuse si de altii, poate nu asa categoric.
Adica sa n-o dam pe extreme, colegu a aratat ceva ce s-a relatat si de alti posesori de Tesla, masina in sine e super faina pt ce a fost facuta, dar pica la aspecte secundare.
Sa faci din asta o ironie pt faptu ca a spus ce a vazut si il deranjeaza ...esti un ironic finut...

#580
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,469
  • Înscris: 15.06.2007
Pentru lumea "automobilistica" in domeniul electricelor Tesla, probabil echivaleaza ceea ce a fost cu 100 de ani in  urma Ford model T.  Cel mai important lucru era sa creasca productia, calitatea mai pe urma.

#581
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postro_explorer, on 17 ianuarie 2022 - 13:35, said:

Am analizat una in detaliu si progresele in materie de finisaje sunt imense. Vorbim de detalii aici.
Eu n-am ochiul asa format ca tine pentru Tesla; azi a venit un prieten la mine, parcat masina una langa alta si eu sincer nu-mi dau seama de diferentele de calitate.

Daca e sa observ ceva, am observat asta la BMW Posted Image

(am cautat pe internet mai multe poze si la mai multe am vazut imbunatura aia ca la mine, inclusiv in poza de pe wikipedia)

Foarte, foarte rapida masina aia a lor; doua saptamani a durat de cand a dat comanda pana ce i-a fost livrata.
Inca se obisnuiesc cu ea ca mi-au scris azi: "We need to charge Tesla on the way quickly, so can ping you when we are almost done?"

Edited by MembruAnonim, 18 January 2022 - 03:09.


#582
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,326
  • Înscris: 09.09.2006

View PostMembruAnonim, on 18 ianuarie 2022 - 02:55, said:

[...]Daca e sa observ ceva, am observat asta la BMW Posted Image[...]
E chestie de unghi. Dacă faci poze de unde trebuie da, așa pare. Curbura stâlpului e diferită de curbura aripii. Dacă faci poza drept însă...
Attached File  20220118_105437.jpg   169.91K   47 downloads

#583
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,181
  • Înscris: 08.01.2021
La Mazda cx30 are ceva asemănător la stâlp (chiar mult mai "urat") și e un feature de aerodinamica, ceva gen redus zgomotul.

#584
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,919
  • Înscris: 03.12.2005

View Postro_explorer, on 17 ianuarie 2022 - 13:09, said:

Am demontat tot ce e de demontat ca sa indrept/aliniez panelurile laterale (mai precis, aripa fata si portierele de pe dreapta). La portiere lipseste un unghi de reglaj la balamale, unde sunt niste gauri perfect circulare in elementele de prindere si in cazul carora niste gauri ovale care sa permita cateva grade de reglaj ar fi rezolvat problema.
La modelele facute in China (am studiat un Model 3 si un Y asamblate acolo) acele elemente lipsesc de asemenea (gaurile tot perfect rotunde sunt) dar sunt aliniate perfect. Ceea ce difera intre cele 2 tipuri de masini (si garantez ca absolut toate model 3 iesite de la freemont au aceeasi problema, caci se vede cu ochiul liber daca stii unde sa te uiti) este alinierea stalpilor A si B, lucru care iese direct din matrita. Cei 2 stalpi au o toleranta mai mare la matritele din Freemont si muuult mai mica la cele din China.
Daca imi pun mintea as putea sa aliniez perfect panourile, dar asta ar presupune sa demontez ambele portiere de pe dreapta si sa ovalizez gaurile care sa imi permita miscarea cu pricina. Cea mai mare problema e la stalpul A, deci teoretic doar demontand si modificand balamalele de la portiera dreapta fata ar rezolva problema - dar e pur si simplu o chestie de OCD la momentul asta Posted Image - nu consider ca merita efortul.

Am impresia ca te-ai uitat doar la partea de pe usa. Pe stalp vad gauri patrate, si oricum si alea rotunde au un mic grad de libertate, altfel ar fi mult prea greu de bagat usa in ele.
Chiar si o usa montata perfect in timp se lasa, de-aia trebuie sa existe posibilitate de reglaj. Si oricat de perfect ar fi jigging-ul la asamblarea caroseriei, tolerante de ordinul a 2-3mm sunt normale si sunt acoperite de plaja de reglaj a balamalelor. Sau se ajusteaza prin deformare daca nu ajunge. E si asta o tehnica, dezvolt alta data.
Oricum, pentru fata-spate, sus-jos, colt in sus/jos ai tot ce trebuie pe stalp. Doar probleme de genul Muchia de jos/sus inauntru/afara sunt mai dificil de obtinut.

Ce mai vad e ca au folosit cea mai ieftina balama posibila, iar genul asta de balama ii obliga sa echipeze usa montata pe caroserie. Mai important, asta inseamna ca la orice revopsire ulterioara a usii trebuie refacut aliniamentul. Solutia consacrata e aia cu demontare unde astea au boltul ala fix. In felul asta fiecare parte a balamalei ramane montata pe elementul suport si pastreaza reglajele. Si nu vad blocator pe filete.


[ https://a.allegroimg.com/original/03ea9b/7e8143a14f67ade659cc3e326daa/Tesla-3-zawiasy-drzwi-lewy-prawy-przod-tyl-komplet - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#585
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View PostMembruAnonim, on 18 ianuarie 2022 - 02:55, said:

Eu n-am ochiul asa format ca tine pentru Tesla;
Cel mai simplu test (toate Model 3 din Freemont il pica): Te uiti la reflexia lumii inconjuratoare pe laterala dreapta a masinii (dreapta din perspectiva soferului, ca sa stabilim niste referinte aici). Ai sa vezi ca toate reflexiile sunt "rupte" la imbinari. Asta este cauzat in primul rand de portiera fata care nu e aliniata cu cea spate si nici cu aripa fata in plan vertical.
Inca un reper de nealiniere se gaseste la ambele portiere spate, unde portiera "se pierde" in aripa spate. Forma complexa a elementelor si tolerantele de fabricatie nu permite un aliniament perfect decat cu eforturi f mari.

View Postsebulbus, on 18 ianuarie 2022 - 09:34, said:

Am impresia ca te-ai uitat doar la partea de pe usa.
Am dat portiera dreapta jos de tot. Ma gandeam sa fabric niste saibe la profil (din tabla de 0.5-1mm grosime) pe care sa le folosesc ca distantiere in punctul de prindere a balamalelor in stalp/portiera ca sa fac aliniamentul in plan vertical ... dar intre timp am devenit comod si m-am invatat cu ea asa stramba Posted Image ... peste 2 ani jumate cand o sa ii vina timpul sa o schimb sper sa fie modelele europene pe piata (oricum, nu e garantat ca o sa fie tot Tesla - concurenta se incinge in domeniu).

Am sa pun o poza cu partea dreapta cand o sa fie masina cat de cat prezentabila (acum, cu vremea asta, nici nu ajung cu ea OK de la spalatorie).

Edited by ro_explorer, 18 January 2022 - 10:40.


#586
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postro_explorer, on 17 ianuarie 2022 - 13:09, said:

Am demontat tot ce e de demontat ca sa indrept/aliniez panelurile laterale (mai precis, aripa fata si portierele de pe dreapta).
What the...duck??
Asta e mașină de 60k, nu?
Îmi amintești de un vecin care scosese tot ce se putea scoate la mașină s-o antifoneze.
Aia fiind Dacia 1310, totuși! :D
No offense, știu că e mașină bună în general da' nu mi se pare acceptabil "DIY" la banii ăștia!
Dacă mai pui în balanță și problema cu bateria și povestea cu interfața grafică, începe să sune a iTesla!
https://gadget.ro/ap...elurile-vocale/

View Postro_explorer, on 18 ianuarie 2022 - 10:39, said:

Ma gandeam sa fabric niste saibe...
Minitehnicus ca tot românul! :lol:
👍
Acuma nu te supăra, că ne știm demult, da' cred că la Logan nu meștereai atât! :roflmao:

Edited by garett, 18 January 2022 - 10:55.


#587
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postgarett, on 18 ianuarie 2022 - 10:53, said:

What the...duck??
Asta e mașină de 60k, nu?
Depinde ce asteptari ai. Si nu e ca si cum nu stiam ce cumpar, ca nu am cumparat "orb" - am testat destul inainte. Eu am dat banii aia pe tehnologie, nu pe detaliile de asamblare. Da, ar fi fost frumos sa fie totul perfect dar nu e. Multora nici nu le pasa.
Oricum, dupa cum ai mentionat, mai tare ma doare lipsa de ergonomie de la interfata noua decat alinierea portierei. Daca as si chitit pe tinut masina asta "a la long" as alinia-o la milimetru (plus ceva PPF peste tot). Asa, incerc doar sa invat cat mai mult pe ea si sa o mentin in stare cat mai apropiata de stock. Orice bani as baga in ea extra nu mi-i recuperez deloc, asadar, un polish pe an (dupa sezonul rece) si multi Km.

Apropos de baterie, sunt in proces de deep discharge in trepte. Consum cate cca 10-15% pe zi si apoi o las sa doarma. A recuperat ca prin minune 1Kwh deja in estimarile BMS. Acum sunt la 20%. O cobor pana la 5% si apoi o incarc la 100% sa vad ce minune se intampla.

Edited by ro_explorer, 18 January 2022 - 11:15.


#588
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postbuntzi, on 18 ianuarie 2022 - 09:00, said:

E chestie de unghi. Dacă faci poze de unde trebuie da, așa pare. Curbura stâlpului e diferită de curbura aripii. Dacă faci poza drept însă...
Attachment 20220118_105437.jpg
Ai dreptate cu unghiul; nu puteau gasi o solutie ca sa se vada mai ok din mai multe unghiuri? parca nu are deloc continuitate capota si cu stalpul.
La F30 (seria3 precedenta) pare mai ok facut dupa cum se vede in poza aici.

View PostKiloW, on 18 ianuarie 2022 - 09:03, said:

La Mazda cx30 are ceva asemănător la stâlp (chiar mult mai "urat") și e un feature de aerodinamica, ceva gen redus zgomotul.
La Mazda3 a mea pare ok acolo la stalp.

Edited by MembruAnonim, 18 January 2022 - 16:44.


#589
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,919
  • Înscris: 03.12.2005
La F30 problema reala de fitment e bara fata, care-i foarte usor de pus anapoda doar din cat de mare-i plaja de reglaj, si apoi pretind toti papagalii ca-i facuta praf o masina la care poate doar s-a inlocuit un far sau s-a dat jos pentru revopsire. Am citit ceva de genul pe un grup din ala de experti.

View Postro_explorer, on 18 ianuarie 2022 - 10:39, said:

Am dat portiera dreapta jos de tot.

Let me guess. Daca nu ti-a luat o zi de injurat s-o pui la loc, ai demontat-o din suruburile de pe usa, adica balamaua a ramas pe stalp.

#590
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Da, ai ghicit. Am vrut doar sa vad unde/cum as putea modifica pentru aliniere. După ce am văzut am pus la loc :).

#591
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,181
  • Înscris: 08.01.2021

View PostMembruAnonim, on 18 ianuarie 2022 - 16:37, said:

La Mazda3 a mea pare ok acolo la stalp.
Attachment IMG_8507.jpeg

La CX-30 se vede aici ce spuneam. Insa e feature, nu e bug...

Scuze de offtopic

Attached Files



#592
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,326
  • Înscris: 09.09.2006

View Postro_explorer, on 18 ianuarie 2022 - 11:00, said:

[...]Eu am dat banii aia pe tehnologie, nu pe detaliile de asamblare. [...]Multora nici nu le pasa.[...]
Te cred și încerc să înțeleg (nu prea-mi iese da' e chestie de fixuri personale), dar am impresia că ăsta este unul dintre principalele motivele pentru care calitatea asamblării este...așa cum este: Mult prea mulți clienți dispuși să treacă cu vederea aspectul ăsta al detaliilor de asamblare.

#593
zippo123

zippo123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,958
  • Înscris: 04.05.2003
ro_explorer cred ca stia cu un an inainte ce anume trebuie sa "bibileasca" la noua masina (era f bine informat despre toate problemele aparute la masini fabircate in US).
Stiu asta pentru ca l-am intrebat inainte daca e sigur de M3 avand in vedere ca se lansa si Polestar.
Deci asta ca o "masina de 60k ...nu ar trebui sa umbli la ea", a fost asumata, dinainte de a o cumpara :).

Eu sunt curios doar daca ai avut probleme pana acum cu meterialul folosit pentru scaune. Am inteles ca sunt f sensibile la solutii banale gen "dezinfectant de maini", etc.

#594
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postbuntzi, on 19 ianuarie 2022 - 06:42, said:

Mult prea mulți clienți dispuși să treacă cu vederea aspectul ăsta al detaliilor de asamblare.
Suntem diferiti ca prioritati. Si pentru mine conteaza nivelul de finisaje, asadar, daca pot face ceva sa imbunatatesc situatia, voi face. Insa prioritatea era alta la masina asta (si livreaza in acea directie cu brio).

View Postzippo123, on 19 ianuarie 2022 - 13:27, said:

Eu sunt curios doar daca ai avut probleme pana acum cu meterialul folosit pentru scaune. Am inteles ca sunt f sensibile la solutii banale gen "dezinfectant de maini", etc.
Scaunele arata ca noi dupa 7 luni si 20K Km. Inclusiv cel al soferului. Singura diferenta de o masina noua este un set de cute pe marginea sezutului, margine pe care efectiv te asezi cand te urci in masina.

Le curat cu o carpa inmuiata in apa atunci cand spal masina. Eventual pun putin sapun in apa unde inmoi carpa. Nu am folosit nici un fel de alte chimicale caci nu a fost nevoie.


Pe partea de baterie. Am terminat calibrarea. Nu sunt 100% multumit de rezultat :). Am dus bateria la 5%. Am lasat masina sa doarma vreo 2 ore, apoi am pus-o la incarcat pe AC/11KW si am lasat-o pana la 100%.
A durat 7 ore toata treaba (ultima ora a tras f putina energie, cca 3-6KW, cu indicatorul de baterie la 100% - probabil ca facea egalizare de elementi). Energia raportata la 5% era de 4.8Kwh si a incarcat 71.5 KWh.
Practic, un total de 76Kwh, ceea ce ar fi oarecum conform asteptarilor. Totusi, acum BMS-ul imi arata nominal full pack: 74.5 KWh si o autonomie ideala maxima de 545Km (fata de 570 cand era noua).

Nici nu stiu cum sa interpretez numerele astea:
Daca ma iau dupa distanta ideala maxima, am degradare de 4.3%
Daca ma iau dupa valoarea NFP din BMS, am degradare de 5.81%
Daca stau sa calculez cu mana energia estimata ramasa la 5% , plus cea bagata pana la 100%, da o degradare de 4.9% :).

Oricum, am sa consider 6% (worst case plus margin) ca fiind degradarea dupa 7 luni si 20.000 Km, ceea ce e cam maxim dpdv statistic. Sunt curios cum o sa evolueze aceasta degradare in continuare. Sper sa se plafoneze.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate