Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

CFR Calatori are in 2020 pierderi de 584 de milioane de lei

* * * * - 1 votes
  • This topic is locked This topic is locked
489 replies to this topic

#37
kriiss

kriiss

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,183
  • Înscris: 06.06.2005

 AztecWarrior, on 13 mai 2021 - 11:40, said:

De ce nu il privatizeaza?
De ce statul trebuie sa fie implicat in transportul calatorilor?
Da-le incolo de trenuri sunt tehnologie de secol 19. In nici o tara - poate cateva din linii din Asia nu sunt profitabile.
Nici TGV francez nu e profitabil. Sunt tinute in viata de politicieni datorita sindicatelor puternice. Ar trebui macar sa le taie subventiile la zero.
Zilnic vad tren de pasageri cu 2-3 calatori in vagoane - uneori zero.
Si apoi cui ii place sa mearga cu trenul daca poti cu masina?

Si eu sunt de aceeasi parere - se pariaza pe un cal mort, trenul a pierdut competitia cu masina ( pe distante scurte/medii) si cu avionul (pe distante lungi).
Si asta o spun eu , un pasionat de trenuri de mic , care 'citea' mersul trenurilor si stia magistralele pe dinafara; iar cand am ajuns prin multe orase din vest ( cu masina personala sau avionul) ma duceam si in gara orasului sa vad trenurile.

Oricate investitii se vor face,  lumea (mai ales in RO , ca discutam de CFR) nu se va mai intoarce la trenuri, decat intr-o foarte mica masura care nu are justificare economica.
Nu poate concura cu confortul/accesibilitatea masinii - pleci cand vrei , unde vrei , direct de la tine de acasa fix pana la destinatie - nu schimbi trenuri , nu iei taxi/transport public pana la gara si de la gara. Ca sa nu mai spun ca in multe locuri nici nu ai cum ajunge direct cu trenul.
Trenul era full cand lumea nu isi permitea/nu avea  masina.

Iar pe distante lungi nu are cum concura cu avionul , mai ales acum la preturile modice (de multe ori) la care au ajuns biletele de avion (apropo , trebuia sa ajung de la Madrid la Lisabona si inapoi - trenul era de 2 ori mai scump decat zborul Iberia , luat cu 1 luna  jumate inainte e adevarat).
De altfel cam toate trenurile de lung parcurs din Europa s-au scos; e o incercare timida acum de a mai introduce cate ceva dar cred ca va esua , oricate eforuturi se vor face (se discuta chiar sa interzica zborurile pe distante relativ scurte ca sa te oblige sa iei trenul ...)

Edited by kriiss, 15 May 2021 - 14:43.


#38
lstefanescu14

lstefanescu14

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,348
  • Înscris: 23.05.2011
Deci suntem mai avansati ca vestul , deoarece am dat faliment cu caile ferate cu mult inaintea lor.
Decat Ford si Dacia tipa ca n avem cale ferata , sa se descurce si ei cum pot.

#39
pro-civilizatie

pro-civilizatie

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,012
  • Înscris: 19.02.2011
O dată cu creșterea prețurilor la petrol trenul va reveni pe primul loc

#40
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,226
  • Înscris: 13.06.2004
@ kriiss : culmea, că pe unele trasee trenul poate fi la competiţie cu avionul. În România cred că există trasee pe care dacă s-ar merge mai repede, ar avea mai mulţi călători trenul, că te-ai mişca mai repede (sau cel puţin la fel de repede) precum cu maşina. Da, maşina e facilă, dar dacă oferi anumite avantaje, s-ar putea ca trenul să devină tentant pentru unii.
Iar Austriecii vor băga tren direct Viena - Paris. Deci vei putea ajunge mai repede la Paris dacă nu ai chef de avion (sunt avionofob) sau de maşină (stai înţepenit cu orele). Iar de la Paris se poate la Londra cu trenul. Schimbi 3 trenuri pe Bucureşti - Londra, dar nu mai ocoleşti nu ştiu cât (ca acuma). Sper să sincronizeze orele ca să nu aştepţi prea mult... Mi-aş dori să existe din nou tren Bucureşti următoarele: Kiev, Moscova, Belgrad, Varşovia, Praga, Basel, Paris, Berlin... dar sunt vise    Posted Image

Edited by djl, 16 May 2021 - 00:56.


#41
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

 AztecWarrior, on 13 mai 2021 - 11:40, said:

Nici TGV francez nu e profitabil. Sunt tinute in viata de politicieni datorita sindicatelor puternice. Ar trebui macar sa le taie subventiile la zero.
Aoleo, pe francezi i-a anuntat cineva ca buticarii cu viziune de srl de parter in Berceni au descoperit problemele fundamentale ale retelei lor de trenuri de mare viteza?

 Wotan, on 13 mai 2021 - 14:16, said:

Nu trebuie sa confunzi CFR Infrastructura cu CFR Calatori. Sunt companii diferite.
Greseli se fac oricand, important e sa se realizeze nevoia repararii lor.

Edited by shefu_de_combinat, 16 May 2021 - 01:08.


#42
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,386
  • Înscris: 20.10.2006

 djl, on 16 mai 2021 - 00:56, said:

Iar Austriecii vor băga tren direct Viena - Paris. Deci vei putea ajunge mai repede la Paris dacă nu ai chef de avion (sunt avionofob) sau de maşină (stai înţepenit cu orele). Iar de la Paris se poate la Londra cu trenul. Schimbi 3 trenuri pe Bucureşti - Londra, dar nu mai ocoleşti nu ştiu cât (ca acuma). Sper să sincronizeze orele ca să nu aştepţi prea mult... Mi-aş dori să existe din nou tren Bucureşti următoarele: Kiev, Moscova, Belgrad, Varşovia, Praga, Basel, Paris, Berlin... dar sunt vise Posted Image
Asta e utopie a ta generata de nostalgie, Bucuresti - Paris sau Londra nu este si nu va fi ruta de mers cu trenul, aia trebuie sa ramana la avion, exceptie doar daca am avea maglev intreaga distanta. Insa Bucuresti - Timisoara, Suceava, Satu - Mare, Viena, Salonic, si altele similare ar trebui sa fie competitive pentru tren daca infrastructura ar fi ok.

#43
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,226
  • Înscris: 13.06.2004
Dacă eşti avionofob, e de mers cu trenul. Dar poate să fie şi chestie de execursie, dacă vrei să vezi lumea alfel. Numai că nu-s aşa de mulţi excursionişti.

#44
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,194
  • Înscris: 24.02.2007
Cum s-a manifestat avionofobia cand ai fost ultima data cu avionul?

#45
kriiss

kriiss

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,183
  • Înscris: 06.06.2005

 djl, on 16 mai 2021 - 12:53, said:

Dacă eşti avionofob, e de mers cu trenul. Dar poate să fie şi chestie de execursie, dacă vrei să vezi lumea alfel. Numai că nu-s aşa de mulţi excursionişti.

Hehe , ce frica mi-a fost mie la primele zboruri cu avionul. intram in vrie cu 2 zile inainte de zbor si numai ganduri negre imi veneau in cap .
La aeroport luam un 'intaritor' de obicei. In timpul zborului,  la orice piuit din avion aveam un nod in gat...

Apoi mi-a trecut. Nici nu am avut incidente, nici macar niste turbulente cat de cat  puternice,  pe niciun zbor ;  a contat si asta.

Edited by kriiss, 16 May 2021 - 16:28.


#46
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007
@Wotan

[ https://www.bizbrasov.ro/wp-content/uploads/2021/05/tren-privat-astra-1024x768.jpeg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Călătorii dintr-un tren privat spre Capitală, „abandonați” în stația Timișul de Jos. Au avut noroc tot cu CFR-ul și au mers „cu nașu’” până la destinație

Sa-i zicem adaptare la traditia feroviara Posted Image

Edited by shefu_de_combinat, 17 May 2021 - 20:04.


#47
elef

elef

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,622
  • Înscris: 03.10.2014

 shefu_de_combinat, on 17 mai 2021 - 20:04, said:

IC4 de la AnsaldoBreda .Cei de la DSB au cam fost fericiti sa scape de el.

Edited by elef, 17 May 2021 - 20:48.


#48
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007
IC2 e asta al nostru. Pentru danezi dezastrul IC2 si IC4 a avut consecinte benefice pe termen lung, grabind electrificarea cailor ferate daneze.

#49
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,386
  • Înscris: 20.10.2006

 shefu_de_combinat, on 17 mai 2021 - 20:04, said:

Mai degrabă adaptare a transportului feroviar la tradiția rutieră, acolo se întâmpla mult mai des astfel de probleme și uneori rămâi in camp/sate ore/peste noapte.

#50
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,622
  • Înscris: 01.10.2002

 shefu_de_combinat, on 17 mai 2021 - 20:04, said:

Circula din 2018 pe diverse trasee, atat in zona Brasov-Bucuresti-Constanta cat si in vestul tarii. Se mai pot strica si astea. Oricum, fiabilitatea si nivelul de securitate si comfort oferit e cu siguranta peste al automotoarelor CFR, dintre care unele au 80 de ani.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ATdb2EUwMlA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Wotan, 18 May 2021 - 11:46.


#51
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,386
  • Înscris: 20.10.2006
Singura diferenta e ca la cfr cand se strica dupa 1-2-3 ore de asteptare trimit altul dupa calatori.

#52
unu999

unu999

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,305
  • Înscris: 10.10.2019

 lstefanescu14, on 15 mai 2021 - 17:46, said:

Decat Ford si Dacia tipa ca n avem cale ferata , sa se descurce si ei cum pot.
Ce stiu aia de la Ford si Dacia? Inca n-au auzit ca masina a castigat lupta cu trenul...

#53
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,622
  • Înscris: 01.10.2002

 LunaCrystal, on 18 mai 2021 - 11:59, said:

Singura diferenta e ca la cfr cand se strica dupa 1-2-3 ore de asteptare trimit altul dupa calatori.
Cine are timp si chef sa astepte 2-3 ore...? Normal ca folosesti cea mai rapida alternativa, nu astepti dupa inlocuitor. Dar na, la CFR orele de asteptare sunt o normalitate.
Bilanţ greu de egalat la CFR. Trenurile au întârziat şase ani într-un an

#54
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,386
  • Înscris: 20.10.2006
Eu aștept și de multe ori destui călători așteaptă. Mai ales ca oricum defel circul cu cele mai lente trenuri nu cu cele mai rapide.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate