Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

CFR Calatori are in 2020 pierderi de 584 de milioane de lei

* * * * - 1 votes
  • This topic is locked This topic is locked
489 replies to this topic

#1
argonaut

argonaut

    Beware of the bird

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 29,220
  • Înscris: 29.07.2013
Pentru ca vechiul topic legat de CFR a implinit o venerabila varsta, propun sa continuam discutiile pe date actualizate, aici.

Cateva chestii de ultima ora:

În programul de guvernare PNL - USR - PLUSla categoria feroviar se menționează construirea de linii de tren spre aeroporturile din Brașov, Sibiu, Oradea, Timișoara, Cluj -Napoca și Constanța, iar la obiective sunt trecute și finalizările studiilor de fezabilitate pentru tronsoanele Timișoara - Caransebeș și Cluj - Oradea. Pentru CFR Marfă se dorește ”demararea unui proces amplu de restructurare, care să-i permită continuarea activității”, iar la CFR Călători ”se va demara proiectul prin care se vor investi 13 milioane de Lei pentru achiziționarea a 2.300 de terminale mobile pentru taxare, dotate cu imprimante”.

Starea de fapt:
  • Trenurile de călători circulă cu o viteză aproape egală cu cea a primelor rame de pasageri folosite în urmă cu peste 150 de ani, în vremea lui Carol I. Dacă primele trenurile cu abur din epoca lui Carol mergeau cam cu 30 km/h, acum viteza medie a trenurilor CFR Călători este de 44 de km/h. Viteza medie în perioada interbelică era mai mare decât cea din prezent.
  • Compania de stat CFR Călători a ratat toate șansele de modernizare pe care le-a avut după 1989. Actualul program de guvernare prevede o nouă strategie orientată și înspre trenuri metropolitane (în jurul marilor orașe), așa cum este și în vestul Europei. Dar, singura măsură concretă pentru revitalizarea societății este cumpărarea mai multor automate de tichete
  • În acest timp, unul din trei trenuri are întârziere, iar întârzierea totală a curselor CFR Călători din 2019 este de aproape 4 ani și șase luni.
  • Bugetul anual al companiei de stat este de 2 miliarde de lei, dintre care 1,1 miliarde sunt subvenții. Chiar și așa, societatea națională înregistrează pierderi de 584 de milioane de lei în 2020.
  • CFR Călători nu a mai cumpărat o locomotivă de peste zece ani, în condițiile în care bugetul de investiții pe 2020 a fost de 250.000 de lei.
  • Cel mai rapid tren este București-Constanța (sau retur). Europa Liberă a mers de patru ori cu acest tren în aprilie, de fiecare dată a întârziat minim 7 minute și maxim 40 de minute.

La peste 150 de ani de istorie a căilor ferate din România, starea rețelei, a vagoanelor, a gărilor este descrisă frecvent drept dezastruoasă. Revolta călătorilor a fost auzită de atâtea ori fără nici un rezultat încât mersul trenurilor a ajuns subiect de glumă. Așa a fost dintotdeauna? Există soluții?

#2
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,331
  • Înscris: 24.09.2017
e oldschool boss, da bine la hipsteri. mama nu plange de dor/ ca vin incet ca si Carol.

in alta ordine de idei, eu am fost cu trenu pana in Grecia. uff ce misto e. am fost la Venetia cu trenu, cica personal, scria acolo ca merge cu 100km/h.

solutia e sa lege orase, cum se intampla si afara. cu cat creste Bucurestiul cu atat de mult o sa fie folositor sa iei un tren din satul x, care te duce la gura de metrou.

Edited by bobitad, 12 May 2021 - 23:07.


#3
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Ce sa mai vorbim. Tocmai a avut loc un accident imposibil.

Edited by pasilla, 12 May 2021 - 23:06.


#4
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,332
  • Înscris: 22.10.2007
cine a scris articolul de la digi e de-a dreptul minunat, cu poza in fata nu-si da seama ca e limitator de inaltime.
macar daca ar fi copiat de la ceilalti care au scris articole pe aceeasi tema.

starea de fapt  vad ca evita sa spuna exact care e problema, desi da indicii prin ultima fraza: infrastructura dezastruoasa, linia bucuresti-constanta e proaspata, de asta si merge trenul ok, dar daca n-o intretin o sa ajunga fix ca celelalte.
locomotivele noi sunt inutile daca nu au pe unde sa mearga, automate de bilete... mda, sa zicem ca sunt ok in special pt turisti.

Edited by _-livio-_, 12 May 2021 - 23:19.


#5
britneysbitch

britneysbitch

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,295
  • Înscris: 06.01.2012

Quote

bugetul de investiții pe 2020 a fost de 250.000 de lei

Sper că e un typo, altfel sincer putem să emigrăm cu toții.

#6
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,193
  • Înscris: 24.02.2007
Infrastructura se modernizeaza pe ici pe colo

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ipeAPJmaG-k?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#7
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,332
  • Înscris: 22.10.2007
e bine ca se modernizeaza, dar cu cea veche ce se intampla? ca acolo e buba.

#8
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

 britneysbitch, on 12 mai 2021 - 23:10, said:

Sper că e un typo, altfel sincer putem să emigrăm cu toții.
Sindicate, sinecuri,  chestii....de unde bani de investitii ?

Edited by pasilla, 12 May 2021 - 23:28.


#9
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,621
  • Înscris: 01.10.2002
Firmele private Astra Trans Carpatic, Regio Calatori, Softrans reusesc sa faca profit si sa ofere conditii mai bune de calatorie. Solutia e logica...

#10
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010

 dani.user, on 12 mai 2021 - 23:16, said:

Infrastructura se modernizeaza pe ici pe colo

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ipeAPJmaG-k?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

In afara de coridorul IV (Curtici - Arad - Deva - Alba Iulia - Sighisoara - Brasov) nu se modernizeaza nimic. Doar se carpeste cat sa nu sara trenu de pe sine prea des.

 Wotan, on 12 mai 2021 - 23:56, said:

Firmele private Astra Trans Carpatic, Regio Calatori, Softrans reusesc sa faca profit si sa ofere conditii mai bune de calatorie. Solutia e logica...

Cu subventii de la stat sa plimbi trenu gol, cum era pana anu asta cum naiba sa nu faci profit. Ba chiar Regio Calatori iti mai baga si niste azbest asa ca bonus.
Iar conditiile in vagoane sunt cam la fel de proaste la toate. Problema este calatorul. Cu CFR merg multi care au gratis sau cei ce nu au de ales, sau blatisti. Si combinat cu lipsa de curatenie si nesimtirea si lipsa de civilizatie a unor concetateni, ajung vagoanele sa arate groaznic.

In schimb la Astra Trans Carpatic sau Softrans altfel sta treaba. Iar la Regio Calatori, in afara de ruta aia pe Bucuresti - Brasov, restul de rute ce le-au luat ofera conditii la fel sau chiar mai slabe ca la CFR si tot cu o "fauna" pestrita si necivilizata.

Apropo de Astra Trans Carpatic, au adus la un moment dat o rama de tren diesel din Danemarca si se laudau ca e super smechera ca prinde 200km arata bengos pentru Romania. Au uitat sa spuna de ce Danemarca a interzis circulatia acelor rame de tren(fabricate in 2008)... Hint: era ceva legat de siguranta feroviara.

Edited by qew, 13 May 2021 - 00:03.


#11
Alex_23

Alex_23

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,310
  • Înscris: 01.09.2012
Au adus mai multe si chiar circula
TFC ul o sa vina si ei cu ceva noutăți ca se baga pe București - Constanța  și Buzau - Mangalia

#12
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,653
  • Înscris: 05.02.2012
CFR , Posta Romana si altele similare = same shit, pierderi de milioane in fiecare an, productivitate 0

later edit : vad ca posta si-a mai revenit ... desi nu imi explic din ce . In fine

Edited by Andreysc7, 13 May 2021 - 00:53.


#13
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,629
  • Înscris: 22.11.2007
sa il privatizam, pai nuu?!

#14
vladut01

vladut01

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,410
  • Înscris: 23.12.2015
Cand a avut ultima data profit? Cam asta cred ca ar fi intrebarea?

#15
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,718
  • Înscris: 12.01.2018

 pasilla, on 12 mai 2021 - 23:27, said:


Sindicate, sinecuri,  chestii....de unde bani de investitii ?
Piulite de 100 lei bucata,,neamuri cumetrii

#16
sorin147

sorin147

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,303
  • Înscris: 11.08.2003
Ia in calcul ca anul trecut nu prea a fost vreme de plimbat dar trenurile alea aveau un program de mers.
Mie imi place mult sa merg cu trenul in vacanta / excursie: nu stau incotopenit in scaun ore intregi in trafic, nu nervi sau emotii ca merg unii ca-n Carmageddon, stiu cat de cat la ce ora sunt la destinatie. Ca nu pot lua juma de casa dupa mine e alta treaba dar intr-un rucsac de 78l intra tot ce am nevoie pentru mine si copil.

#17
unu999

unu999

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,305
  • Înscris: 10.10.2019

 bossake, on 13 mai 2021 - 01:16, said:

sa il privatizam, pai nuu?!

Daca am fi cu totul imbecili, am privatiza CFR-ul. Sper ca n-am ajuns totusi in halul asta. In Europa cred ca britanicii sunt cam singurii cu retea feroviara privatizata, iar in ultimii ani tot apar discutii despre renationalizarea ei.

La fel ca si autostrazile, reteaua feroviara ajuta economia indirect. O autostrada nu e gandita sa adune profit din taxe de autostrada, la fel nici caile ferate nu sunt gandite sa faca profit din taxe. Insa cand in feroviar bagam bani cu taraita, e clar ca infrastructura a ajuns varza, deci interesul pentru feroviar scade, deci apar si mai multi imbecili care propun scaderea investitiilor si tot asa.

In general, ca sa ducem reteaua feroviara la 120 km/h: nu trebuie sa facem exproprieri, nu trebuie sa facem studii geo, nu trebuie sa facem studii de mediu, ci trebuie doar sa o reparam pentru a a junge la starea din anii '80. Atat!


Noi, de destepti ce suntem, am spart CFR-ul in bucati si bucatele. Azi, chiar daca CFR Calatori cumpara cele mai faine trenuri, in extrem de multe zone ele tot cu restrictie de viteza vor circula, deoarece infrastructura n-a mai vazut de zeci de ani investitii serioase. Dar lasa, noi visam doar autostrazi, autostrazi, autostrazi, iar apoi ne minunam ca trenul merge cu 20 km/h, in loc de 100+ km/h.

 Wotan, on 12 mai 2021 - 23:56, said:

Firmele private Astra Trans Carpatic, Regio Calatori, Softrans reusesc sa faca profit si sa ofere conditii mai bune de calatorie.
Firmele alea traiesc din subventii.

 Wotan, on 12 mai 2021 - 23:56, said:

Solutia e logica...
E foarte logica: sa reparam dracului macar liniile dintre resedintele de judet.

#18
marius664

marius664

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,259
  • Înscris: 13.08.2017

 pasilla, on 12 mai 2021 - 23:06, said:

Ce sa mai vorbim. Tocmai a avut loc un accident imposibil.
Si ce legatura are asta cu subiectul...Nici macar nu-i vorba de CFR in accident, ei n-au nici o vina...

 vladut01, on 13 mai 2021 - 05:31, said:

Cand a avut ultima data profit? Cam asta cred ca ar fi intrebarea?
Cand era Szentes director a venit cu niste idei care au avut ca rezultat cresterea veniturilor companiei...Dar o companie feroviara puternica se pare ca nu-i pe placul politicienilor care detin firme auto de transport, prin urmare ungurul a fost mazilit rapid...

Edited by marius664, 13 May 2021 - 08:27.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate