Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua

sugestie usa interior
 ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...
 

20% din proprietarii de electrice revin la masinile cu combustibil fosil

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
110 replies to this topic

#91
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,195
  • Înscris: 08.01.2021
Ați revenit la discuția despre scalabilitate. Discuție valabila dealtfel.

Undeva se discuta și despre scăderea constanta a preturilor la baterii.  Însă dacă revenim la scalabilitate, presupunând  cererea de baterii explodează, cum se vor modifica preturile?  Pentru ca pe de o parte apar progresele tehnologice și economia de scara, pe partea ailaltă o cerere exploziva poate duce la bottlenecks in oferta și creșteri de preț.



#92
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

 aeon, on 12 mai 2021 - 16:01, said:

Facusem o socoteala simpla mai sus, pentru 100kw capacitate si 1milion de masini, centrala de la Cernavoda cu 4 reactoare mergand la capacitate maxima ar putea sa produca energie cat sa incarce toate aceste masini full intr-o noapte. Doar Bucuresti are peste 1 milion de masini...
Ti s-a mai explicat si mai sus ca este o greseala fundamentala in calculul tau. Nu exista nici un scenariu din univers in care toate masinile vor incarca 0-100 simultan, la fel cum nu exista nici un scenariu din univers in care toate masinile dintr-o tara vor ajunge la pompa in acelasi timp. Mai lucreaza un pic la calculele alea.

 aeon, on 12 mai 2021 - 16:01, said:

Dar cata vreme masina electrica e o bascalie de figuratie si e dublata oricum de un termic serios, treaba de mai sus e neimportanta.
Pentru mine (si multi altii care au adoptat o masina electrica cu autonomie decenta) doar o masina este suficienta. Nu am avut niciodata 2 masini, indiferent de tipul de motorizare asa ca nu am nici acum.

#93
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
Nu vad unde s-a explicat, dimpotriva cred ca am fost foarte indulgent cu capacitatea centralei de la Cernavoda. Ceea ce doream sa subliniez este ca o ipotetica schimbare a parcului auto de numai 25% in Ro ar duce la un necesar de energie electrica ce depaseste capacitatea unei centrale nucleare.
Sa nu mai zicem transport si statii de transfomare costisitoare.. Probabil deja se simte efectul desi numarul de masini electrice vs total parc auto e insignifiant.
E simplu de spus "daa, facem 100 de statii de incarcare la fiecare bloc " .. de unde e adusa atata energie electrica la fiecare cand doar cateva posturi "super" au consum cat o localitate mica?
plus cred ca e evident faptul ca cererea tot mai mare de curent electric = pret tot mai mare

Edited by aeon, 12 May 2021 - 20:33.


#94
gxpopa

gxpopa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 231
  • Înscris: 21.06.2014

 george_alexandru, on 12 mai 2021 - 12:20, said:

Cred ca te-a tras curentul. Se pot exploata minele si fara sa poluezi in draci. Dar costa, si asta inseamna ca nu mai vinzi mai ieftin decat aia care exploateaza fara sa-si omoare populatia. Decizii, decizii...aia prin Brazilia au decis ca e mai important minereul decat sanatatea locuitorilor, ca eu cumpar sau nu electrica, aia tot vor sapa dupa minereu. China la fel. Nu-mi pasa, adopta tu un chinez daca ii indragesti atat de mult.


Da, m-a tras curentul produs intre urechile unora! Vreau si eu un singur exemplu de minerit facut fara poluare, indiferent de pretul  platit pentru operatiunea asta. Si nu numai in Brazilia nu se tine cont de sanatatea locuitorilor ci in toata lumea asta. Profitul celor care iti vand tie , mie si tuturor celor care au nevoie de produse sau ,doar, de fite nu tine cont de nimeni si de nimic ci doar de procente. La faza cu chinezu nu ai priceput mai nimic. Doar snobism si restul lumii duca-se draq.....


Hmm, greu cu cititul...discutia era despre Romania.
Intr-adevar era despre Romania ca tot se p..a ea contra vantului mereu dar, n-are ea ,saraca, nici-o vina decat, poate, ca permite unora ,,s-o locuiasca''.

Edited by gxpopa, 12 May 2021 - 21:42.


#95
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

 aeon, on 12 mai 2021 - 20:32, said:

Ceea ce doream sa subliniez este ca o ipotetica schimbare a parcului auto de numai 25% in Ro ar duce la un necesar de energie electrica ce depaseste capacitatea unei centrale nucleare.
O schimbare de 25% a parcului auto s-ar produce in 20 de ani in Romania... in cel mai optimist scenariu. In 20 de ani se schimba relieful in anumite zone, cred ca o sa fim OK. Si mereu se poate importa curent in caz de nevoie ... este din belsug.

#96
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,509
  • Înscris: 30.08.2017
Eu mai degrabă îmi pun probleme cu privire la rețeaua electrica decât la capacitatea de producție. Sunt zone în care deja e la pământ iar Enel nu prea investește, se bazează mai mult pe faptul că vor învesti beneficiarii. Doar că, la ce costuri sunt, nu prea e tentant.

#97
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,195
  • Înscris: 08.01.2021
Zvonistica spune ca nici interconexiunile cu vecinii nu-s grozave, iar capacitatea de import / export e deci limitata. Posibil sa fie și fake news încercând sa justifice menținerea a cet Oltenia în viata în ciuda problemelor și financiare și de mediu...

#98
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,065
  • Înscris: 16.10.2007

 aeon, on 12 mai 2021 - 16:01, said:

Facusem o socoteala simpla mai sus, pentru 100kw capacitate si 1milion de masini, centrala de la Cernavoda cu 4 reactoare mergand la capacitate maxima ar putea sa produca energie cat sa incarce toate aceste masini full intr-o noapte. Doar Bucuresti are peste 1 milion de masini...
Chiar si cu masinile actuale, daca ar merge toate la benzinarii in acelasi timp, s-ar bloca orasul (ar fi cozile ca pe vremuri in anii 80).
Nu asa se pune problema, e mai simplu de manageriat acum parerea mea.
E ca si cum as spune eu ca masinile vor disparea si toata lumea se va deplasa cu trenurile rapide ca daca toti bucurestenii vor sa mearga de Craciun la Poiana Brasov se face coada de masini pana la Ploiesti. Chiar daca se va face autostrada cu 6 benzi pe sens. Uite ca mai merg si in alta parte nu numai la Poiana.

Daca acum 150 de ani as fi spus ca tot prostul va avea o masina in ograda, masina cu autonomie de 1000km, imi sareau vizionarii in cap spunandu-mi ca nu au cum sa aduca petrol in toate colturile lumii. Iar daca spuneai ca se vor face barcute ce vor transporta 500.000 tone de petrol te duceau la balamuc.

Eu zic ca sunt solutii. Trecerea se va face treptat, pentru a amortiza impactul social. Masinile electrice se fac cu mult mai putin muncitori.

Edited by TheWarrior, 13 May 2021 - 05:49.


#99
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Consum energetic pentru deplasarea vehiculelor din Romania (model simplicat):

6 milioane tone de combustibil. 3/4 motorina si 1/4 benzina.
Putem considera ca 3 milioane de tone se consuma cu turismele.

Densitate energetica bruta - aprox 10KWh/Kg.
La un randament mediu de 30% al unui motor cu ardere interna avem 3KWh/kg densitate energetica neta.
Adica 0.003GWh/tona.
3 milioane de tone inseamna 9000GWh.
Rotunjim la 10000GWh ca nici electricele nu au randament de 100%.
Asta e tinta pt crestea capacitatii de productie a energiei electrice.

Date suplimentare - un reactor de la Cernavoda are in jur de 0.7GWh si asigura aprox 10% din necesarul actual.
Romania, desi pare ca nu e, este sub nivelul de motorizare al tarilor vestice. Numarul de masini va creste in continuare. La fel si necesarul energetic total la nivel national.

Spor la treaba!

PS. Pentru cei care nu au o perspectiva generala prea clara asupra lucrurilor care ii inconjoara- un AC auto are puterea de 2-3x mai mare decat un AC obisnuit rezidential. Adica in jur de 25.000- 30.000BTU.

Parere personala - masina electrica este optima si recomandata in oras.

#100
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,065
  • Înscris: 16.10.2007

 underb, on 13 mai 2021 - 07:33, said:

Parere personala - masina electrica este optima si recomandata in oras.
Asta cred si eu, si banuiesc ca toti care locuiesc in orase mari (poluate cu noxe cat si fonic) sunt de aceeasi parere.

Tractoarele pe camp, vapoarele transatlantice, etc, alea tot pe motorina bineinteles.

#101
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,079
  • Înscris: 16.10.2018

 ro_explorer, on 12 mai 2021 - 22:05, said:

In 20 de ani se schimba relieful in anumite zone, cred ca o sa fim OK. Si mereu se poate importa curent in caz de nevoie ... este din belsug.
Oh, da!!! Nu-mi zice că la mine în curte va crește un munte în următorii ani cu un râu ce va curge frumos cu debit ok să-mi pot construi o minihidrocentrală...

Omule, sincer, tu ești ok? Trimite-mi în privat numărul de telefon al dealerului....

#102
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,477
  • Înscris: 17.09.2007

 _R_A_D_U, on 13 mai 2021 - 07:52, said:

Trimite-mi în privat numărul de telefon al dealerului....
Vezi ca daca esti interesat se poate comanda online de la https://www.tesla.com/de_de
Din cate stiu nu au dealeri, deci nu e nevoie sa-ti trimita ceva pe privat. Posted Image

 underb, on 13 mai 2021 - 07:33, said:

La un randament mediu de 30% al unui motor cu ardere interna avem 3KWh/kg densitate energetica neta.
Mama lui Stefan cel Mare are randamentul ala in orase.

Edited by Hansolo, 13 May 2021 - 08:51.


#103
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,336
  • Înscris: 15.10.2007

 ro_explorer, on 12 mai 2021 - 22:05, said:

O schimbare de 25% a parcului auto s-ar produce in 20 de ani in Romania... in cel mai optimist scenariu. In 20 de ani se schimba relieful in anumite zone, cred ca o sa fim OK. Si mereu se poate importa curent in caz de nevoie ... este din belsug.

tu ai auzit de expresia securitate energetica?
cred ca nu

#104
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 Hansolo, on 13 mai 2021 - 08:52, said:


Vezi ca daca esti interesat se poate comanda online de la https://www.tesla.com/de_de
Din cate stiu nu au dealeri, deci nu e nevoie sa-ti trimita ceva pe privat. Posted Image


Mama lui Stefan cel Mare are randamentul ala in orase.
Parca am scris de la inceput ca e un calcul simplificat si ca e un randament mediu.


Asta pt ca m-am raportat la cantitatea totala de combustibil consumata pe an de turisme.

Tinta a fost ordinul de marime, nu valoarea exacta.

Daca tinteam valoarea exacta discutia se ducea in balarii cu caldura recuperata iarna la termice vs consumul extra de energie iarna la electrice care uneori il egaleaza pe cel al motorului si asa mai departe...

#105
Satrupmanaconasule

Satrupmanaconasule

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 27.03.2021

 tatimeu, on 13 mai 2021 - 08:54, said:



tu ai auzit de expresia securitate energetica?
cred ca nu
In 20 de ani vor fi zero MW din cei 30% produsi pe carbune si importul in floare. La ce pret va avea electricitatea si in contextul in care subventiile vor fi zero, o sa duduie strazile de biciclete poate !
La un cost de 1500 euro anual pentru 15 mii de km pe combustibil, nu vor cumpara multi romani electricele vietii triple la pret.
Mereu confundati urbea cu restul lumii....


#106
Satrupmanaconasule

Satrupmanaconasule

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 27.03.2021

 ro_explorer, on 12 mai 2021 - 22:05, said:


O schimbare de 25% a parcului auto s-ar produce in 20 de ani in Romania... in cel mai optimist scenariu. In 20 de ani se schimba relieful in anumite zone, cred ca o sa fim OK. Si mereu se poate importa curent in caz de nevoie ... este din belsug.
De la cine importi ? De la ungari ? 😂😂😂 pai ala e tot cel produs de noi si trecut prin niste firme de casa...
Ai granita doar cu doua state UE din care una nu isi acopera consumul intern din productia proprie....

#107
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

 underb, on 15 mai 2021 - 08:15, said:

.... consumul extra de energie iarna la electrice care uneori il egaleaza pe cel al motorului si asa mai departe...
Asta ai scos-o cam din burta (ca sa fiu politicos). Sistemul de încălzire trage   3-5 KW. Motorul cel mai leșinat de pe o electrica e pe la 40-50kw.

Edited by ro_explorer, 15 May 2021 - 10:16.


#108
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 ro_explorer, on 15 mai 2021 - 10:06, said:

Asta ai scos-o cam din burta (ca sa fiu politicos). Sistemul de încălzire trage   3-5 KW. Motorul cel mai leșinat de pe o electrica e pe la 40-50kw.
Îți irosești energia aiurea aici.

Edited by ericmario, 15 May 2021 - 17:23.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate