Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
20% din proprietarii de electrice revin la masinile cu combustibil fosil
Last Updated: May 17 2021 08:00, Started by
Torquemada-666
, May 11 2021 12:31
·
0
#37
Posted 11 May 2021 - 14:10
Am luat odata prin 2019 un Audi e-tron hibrid, masina noua, bateria full indica autonomie ~42km (seara pe la ora 19:00). Peste noapte cam frig (0-2 grade), a doua zi dimineata la 8:00 indica 24km "ramasi" . Am plecat prin oras, si nici 10km mai tarziu cand probabil (sigur de fapt) pornise si motorul cu benzina de mai multe ori indica 12km ramasi. Inca 3-4 opriri la semafor si am iesit din oras cu sub 6km "electrici" (care s-au terminat in parcare la supermaket).
Pai sa nu iti bagi :- in ea de baterie si masina de peste 50k eur?? Am zis ca se incarca "in mers".. da, am incarcat vreo "2km" in mai bine de 350 km parcusi, chiar cu insistenta pe frana (cand indica ca trimite energia in baterii). Banuiesc ca marele consumator a fost caldura (adica frigul de afara, totusi nu sub 0 grade). Merita sa stau pentru asta cateva ore la incarcat? |
#38
Posted 11 May 2021 - 14:10
Eu am terminat leasing-ul la masina de firma (Audi A4 B8) si datorita faptului ca nu mai conduc atat de mult ca in trecut (faceam chiar si 70.000km pe an), am zis sa incerc un model electric. Cum Tesla sarea de buget, am luat un VW ID4 ca e mai mare si mai incapator. Si sincer inteleg articolul foarte bine.
Din punctul meu de vedere masiniile electrice excluzand Tesla sunt foarte foarte ok pentru oras. O persoana care circula si in oras si in exterior, care merge des in concedii cu masina si asa mai departe nu are de ce sa treaca la un model electric. Ce trebuie sa iei in calcul cand cumperi o astfel de masina: - Am fost nevoit sa instalez un sistem pentru incarcarea masinii in garaj-ul subteran al blocului. Sistemul de la VW costa 600eur excl montaj. Cu acest sistem masina se incarca full cam in 10-12 ore, la speedcharger care le gasesc in general pe autostrada, incarc de la 10 la 80% in aproximativ 30-45 de minute. - Distanta care o pot parcurge cu un plin in oras este intre 350 si 450km, in functie de stilul de condus si temperatura exterioara. Pe autostrada maxim 320km. Pot spune ca pentru oras este foarte ok si cu siguranta pe viitor infrastructura o sa se dezvolte si o sa avem acces la si mai multe speedcharger-uri. Cand mergi la un meeting lasi masina undeva sa se incarce, cand te intorci ai cel putin 80% si tot asa. In schimb eu sunt dependent si de o masina pe benzina. Daca zic ca vreau sa plec undeva si am de parcurs 300km sau mai mult, atunci prefer sa nu ma risc cu o masina electrica si sa pierd timp mereu cu incarcatul. |
#39
Posted 11 May 2021 - 14:15
aeon, on 11 mai 2021 - 14:10, said:
Pai sa nu iti bagi :- in ea de baterie si masina de peste 50k eur?? Si eu, ca detinator de PHEV, am facut greseala asta la inceput, pana am inteles ca nu e o masina electrica. E o masina pe benzina cu ajutor electric, atat ... |
#40
Posted 11 May 2021 - 14:23
business11, on 11 mai 2021 - 14:10, said:
.. - Am fost nevoit sa instalez un sistem pentru incarcarea masinii in garaj-ul subteran al blocului. Sistemul de la VW costa 600eur excl montaj. Cu acest sistem masina se incarca full cam in 10-12 ore, la speedcharger care le gasesc in general pe autostrada, incarc de la 10 la 80% in aproximativ 30-45 de minute. - Distanta care o pot parcurge cu un plin in oras este intre 350 si 450km, in functie de stilul de condus si temperatura exterioara. Pe autostrada maxim 320km. ... Asta suna foarte bine, o noapte de incarcat pentru ~400km e super . Valabil si cand e frig sau foarte cald? |
#41
Posted 11 May 2021 - 14:25
Ghita_Bizonu, on 11 mai 2021 - 13:37, said:
Masina electruca este un FÎS politic. Pe ce se bazeaza? "O scãdere a costului bateriilor ºi utilizarea liniilor de producþie dedicate vor face automobile eletrice mai ieftine pentru cumpãrãtori." Baterii se produc de peste 100 de ani. A scazut costul ? NUUUUUU!!!! Poate a crescut ... De la peste $1100 in 2010, la vreo $175 in 2018 si au mai scazut de atunci. Attached Files |
#42
Posted 11 May 2021 - 14:31
aeon, on 11 mai 2021 - 14:23, said: Asta suna foarte bine, o noapte de incarcat pentru ~400km e super . Valabil si cand e frig sau foarte cald? Temperaturi extreme de iarna si vara nu am avut pana acum. Masina o am de cam 1,5 luni. As spune ca temperatura medie a fost undeva la 15 grade si nu am avut A/C pornit pana acum. La orele cu trafic scazut in oras si cu un stil foarte pasiv de condus am reusit 413km si mai aveam 38km ramasi (de aici am spus 450km, chiar daca nu am reusit pana acum sa ii parcurg). In conditii super normale de trafic, vreme si stil de condus undeva la 350km trebuie sa reincarci. |
#43
Posted 11 May 2021 - 14:34
Eu ma uit ca la majoritatea constructorilor cam pentru o baterie "extinsa" gen +25kw platesti in plus 8-9k€. Deci vine vreo 300-350€/kwh.
|
#44
Posted 11 May 2021 - 14:38
Daca avem 1.000.000 de masini electrice cu baterii de 50 kWh asta ar insemna 1.000.000 x 50= 50.000.000.kWh, 50.000 MWh
iar Romania are o putere instalata de 24.000 MW. |
#45
Posted 11 May 2021 - 14:55
Aiurea si-un praz verde. Taman in America unde toti au case si garaje unde pot sa-si puna masilile la incarcat PE TIMPUL NOPTII, cind nu sint consumatori. Ar trebui sa fie un respiro pentru producatorii de electricitate care altfel trebuie sa reduca productia din lipsa consumatorilor. Mai degraba cred ca ăia 20% sint dintr-ăia care vor sa faca vrum-vrum la intersectie.
|
#47
Posted 11 May 2021 - 15:31
Se omite o chestie foarte importanta, daca vor sa renunte la eletrica, de ce vor?
Poate au modele luate de mult timp cu autonomie si performante reduse. Poate nu au unde sa o incarce. Etc. Adica probleme care fie s-au rezolvat fie se pot, si vor fi rezolvate. Cati vor sa renunte la electrica ca nu sunt multumti de cum merge masina in comparatie cu una pe benzina? Ma astept ca procentul sa fie foarte mic. Cati vor sa treaca pe electrica daca s-ar luat in considerare experienta de condus, lasand la o parte infrastructura de incarcare si costul initial? Electricele sunt scumpe, poate nu chiar justificat, omologul Dacia Spring in India costa la jumatate, interesant, nu? Daca intradevar guvernele ar dori sa reduca poluarea ar fi simplu sa implementeze niste masuri pentru adoptia masinilor electrice, dar nu cred ca este in lista de prioritati pentru majoritatea statelor. PS: mi-a palcut aia cu incarcatul a unui milion de masini in acelasi timp, nu pare realistic pentru multi ani de acum in colo, dar uite asa apar "piedici" pentru masinile electrice. |
#48
Posted 11 May 2021 - 15:32
stoshiba, on 11 mai 2021 - 14:38, said:
Daca avem 1.000.000 de masini electrice cu baterii de 50 kWh asta ar insemna 1.000.000 x 50= 50.000.000.kWh, 50.000 MWh iar Romania are o putere instalata de 24.000 MW. Centrala de la Cernavoda cand va avea toate cele 4 reactoare functionale, cu ele "la blana" ar putea alimenta cele 1.000.000 de masini intr-o noapte Avem in jur de 8milioane de masini in RO, probabil nici jumatate sunt efectiv folosite deci 4 centrale "tip Cernavoda" ar fi suficient doar pentru masini . Se fac repede, avem deja o jumatate de centrala in cat? 40 de ani? Edited by aeon, 11 May 2021 - 15:32. |
#49
Posted 11 May 2021 - 15:42
#50
Posted 11 May 2021 - 15:55
kolfleading, on 11 mai 2021 - 14:25, said:
BA DAAAAA!!!! A scazut. De la peste $1100 in 2010, la vreo $175 in 2018 si au mai scazut de atunci. kolfleading, on 11 mai 2021 - 14:25, said:
BA DAAAAA!!!! A scazut. De la peste $1100 in 2010, la vreo $175 in 2018 si au mai scazut de atunci. |
#51
Posted 11 May 2021 - 16:02
Masina electrica "nu polueaza"-ipocrizie maxima. Polueaza prin energia electrica ce trebuie produsa si mai ales polueaza prin acumulatori, bateriile alea. Mult mai rau decat cele conventionale, pentru ca si masinile vechi au acumulatori, pentru pornire si folosite uneori si pentru muzica la iarba verde.
Nu agreez bateriile si nu folosesc decat la telefon si la, evident, masina. In rest orice este legat prin fir la retea este sfant, deci drept transport electric fezabil eu vad tramvaiul, metroul, troleibuzul, CFR-ul electric, si nu am in oras sau in afara lui niciuna din astea, le-am vazut doar la Bucuresti. Daca s-ar inventa soselele cu retele de contact ar fi o chestie. Au fost doar 15 grade si nu ai pornit AC in masina? La mine AC-ul in masina merge de la 12 C in sus. Deja merge la blana in perioada asta, nici 16 nu ma mai multumeste si dau LO. Am un Golf 5 din 2008, 1,9 TDI. Incarc cu motorina timp de 2-3 minute si ma duc pana la Constanta si cam jumatate din drumul de intoarcere, asta vara la intoarcere pe A1 am realimentat. |
|
#52
Posted 11 May 2021 - 16:04
Nu ca vreau sa stric bucuria cuiva, dar gandind realist, masinile electrice cu baterii (fie ele pe litiu sau nichel), reprezinta doar o faza de testare.
Nu este posibil sa aiba loc o inlocuire in masa a autovehiculelor prin trecerea acestora pe electric. Acum e ok - sunt relativ putine si poate fi o chestie interesanta mai ales daca stai intr-un oras mare si aglomerat in care faci zilnic drumuri casa-job-etc de 20-30-40 km. Dar daca nu apar (urgent) alte variante de stocare a energiei electrice ce sa fie nu doar mai ieftine si mai eficiente ci si realizate din materiale ce se gasesc din abundenta ... automobilele electrice vor fi ca-n zicala aia: ”nascut talent si mort speranta !” Asta doar prin prisma disponibilitatii materialelor utilizate in acest moment pentru productia de baterii. Litiul - ca asta-i cel mai utilizat - ca si nichelul de altfel, sunt metale rare. De ce oare le-o fi zicand asa ? Si am presupus ca productia de energie electrica si constructia de noi retele de distributie s-ar face usor si rapid. Dar nu-i deloc asa ... E clar ca, intr-un viitor nu foarte indepartat, se va renunta la arderea benzinei si motorinei in motoarele autovehiculelor. Dar, dpmdv, e putin probabil ca motoarele termice actuale sa fie inlocuite cu tehnologia utilizata in prezent la masinile electrice. Mult mai fezabila mi se pare tehnologia cu hidrogen de exemplu, folosita pe Toyota Mirai de ceva ani buni. Este o sursa de energie ecologica si practic inepuizabila. Da, deocamdata tehnologia nu-i deloc ieftina, dar .... |
#53
Posted 11 May 2021 - 16:13
Iar la electrice e super mișto mai ales în cartierele de blocuri sa vezi cabluri peste tot. Îmi și închipui cum arata. Electrice sub forma actuala vorba colegului o sa aibă viata scurta. E logic sa fie asa.
|
#54
Posted 11 May 2021 - 16:20
Torquemada-666, on 11 mai 2021 - 12:31, said:
"Infrastructura electrică din Statele Unite este pe 120 V, față de 220 V în Europa. Bine, asta nu înseamnă că pe „bătrânul continent” n-are fi probleme. În iarnă, de exemplu, în mai multe regiuni din Franța și Marea Britanie, proprietarii de mașini electrice au fost sfătuiți să nu mai încarce bateriile acasă pentru a nu intra rețelele în colaps." Poate le returneaza si banii pe masinile electrice, ca doar oamenii au platit dupa reclama si marketingul efectuat. Cumva marketing fenta. Electricgate? La cat mai mare procentul. In plus au uitat ceva The study found that people buying Tesla vehicles are the least likely EV owners to go back to gas, while Fiat 500e buyers are much more likely to go back to gas. Studiul original la https://www.nature.c...ta-availability cu ceva chart-uri acolo Setul de date xls la https://datadryad.or...10.25338/B8WS6R Cineva cu mai mult timp a analizat xls si a concluzionat: 4 initial surveys were sent out from 2015-2019 and and final survey was sent out in 2019 to those who respond. From the data set 93% of the cars were made 2013-2018 most of the vehicles were less than 5 years old. Out of the final survey: 64.3% have their original PEV 28% bought new a PEV 7.7% bought a non PEV Meaning 92.3% were still driving a PEV at the moment of final survey Car brands were people still have original PEV or bought new PEV Ford: 85.7% BMW: 86.1% Chevy: 95.4% Fiat: 71.0% Nissan: 86.4% Toyota: 93.0% Kia: 88.2% Tesla: 97.8% The PEV discontinuance rate of 20% is customers buying new vehicles. Effectively cutting the sample size from 4800 to 1700. And out of those 1700 less than 400 got new non PEV. Ca tot se caineaza ce mare procent e ala 20% (care este), ia vezi cum se sta si la brand-loyalty https://www.forbes.c...-experian-says/ https://www.jdpower....d-loyalty-study Edited by Hansolo, 11 May 2021 - 16:27. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users