Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ruse vs Rusesti

Le mai putem da pe brazda? tipsuri

Recomandari gips carton tavane. (...

ce fel de activitate intretinere ...
 Se poate imbunatati o poza sa se ...

Folosește cineva syncthing? ...

Închidere fereastra dupa deschidere.

Kit AC contine brate Unitatea ext...
 smart switch fara neutru

Ierbicid pentru parul porcului.

Smecher de talie grea

PH apa plata
 Recomandare Mocheta -pe suport pa...

ram upgrade asus rog strix

Alegere memorie USB

Manere clasice mobila sau push to...
 

Software creare comenzi de transport

* * - - - 3 votes
  • This topic is locked This topic is locked
67 replies to this topic

#1
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 285
  • Înscris: 21.09.2020
Salutare.
Intenționez să pornesc o casă de expediții și am nevoie de o automatizare a procesului de preluare comenzi de transport.
Din 6 softuri testate până acum (cu pretenții de ERP specializate pentru casele de expediții), n-am putut alege niciunul. Adică mi se pare exagerat să-mi ceri 19€/lună/utilizator și softul tău dă eroare când scriu cu diacritice, durează 40+ de secunde o schimbare de pagină (soluții web based), ai doar UN CÂMP în care eu să scriu TOATE particularitățile unei încărcături (adică succes fraiere dacă vreodată vrei să cauți ce-ai încărcat acu' 3 luni), unul singur mi-a găsit firma când am băgat C.U.I. de România, 5 din 6 crează un nomenclator cu vehiculele proprii (deși nu am) și ulterior mă asaltează cu notificări că n-am introdus datele despre vehicule și etc etc. Nu știu cine ia ghidat pe dezvoltatorii softurilor respective, dar au muncit degeaba... Și păcat, aș adăuga, că arată foarte bine, design aerisit, intuitiv, totul ordonat... dar complet degeaba la aspectul cel mai important.
Într-o casă de expediții, care în fapt ORGANIZEAZĂ transporturi de mărfuri dar NU ESTE un transportator, cel mai important lucru este preluarea unei comenzi de transport. Mai exact... eu iau comanda de la CLIENT (care poate fi un producător, un expeditor, un deținător sau orice altă entitate care are dreptul să dispună asupra mărfii respective). Comanda o iau la telefon, pe WhatsApp, pe mail etc... o formă de comunicare rapidă în care eu să primesc toate informațiile necesare (și sunt destule). Apoi mă uit ''în curtea mea'' unde am o grămadă de transportatori ce stau la dispoziția mea în urma unui contract încheiat anterior. Din grămadă îl selectez pe cel care este cel mai potrivit să facă transportul.
Odată combinate comanda cu cărăușul, eu trebuie să creez o comandă/contract de transport, pe care-l trimit clientului pentru confirmare și imediat după aceea începe joaca. Transportatorul se duce la locul de încărcare, apoi livrează, eu trimit factura către client, încasez bănuții, transportatorul îmi trimite și el factura pe cursă, eu i-o plătesc și gata. Next.
Ce vreau eu este doar partea cu preluatul comenzii și cred că Acces poate face asta, doar că e mult peste cât știu eu să-l manevrez.
Dacă cineva a înțeles cam ce vreau eu și crede că mă poate servi, să iasă în față. Banul jos, nu încape discuție, contract și tot ce implică.

#2
potae

potae

    Sorosist frumos si liber

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,429
  • Înscris: 20.08.2013
www.postis.eu nu te-ar ajuta?

#3
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,941
  • Înscris: 29.10.2014
Lumea este un loc mare si e perfect normal ca din 6 solutii nici una sa nu fie buna. Ca dezvoltator software cu peste 10 ani de vazut, ascultat si discutat cu clienti, scenariul mi-e unul familiar.

Asta e realitatea, solutia software care merge pentru unul, nu merge pentru altul. Ce pot recomanda (si asta o fac la fiecare proiect in care se discuta dezvoltarea unei solutii pentru toata lumea) e sa va luati niste programatori si sa dezvoltati in-house solutia perfecta pentru ce aveti nevoie. La o adica nu numai ca veti avea exact ceea ce va trebuie dar pe urma o veti putea licentia altora care lucreaza similar.

Edited by RedDev, 06 May 2021 - 20:46.


#4
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,582
  • Înscris: 15.11.2003
Asta l-ai incercat ?
https://www.windsoft...sa-de-expeditie

E unul dintre cele mai folosite in Ro

PS: 19 euro / luna sunt bani de tigari pentru orice soft specializat

Edited by radu103, 06 May 2021 - 21:13.


#5
kamhunter

kamhunter

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 21
  • Înscris: 12.08.2009

View Postcristian_puscasu, on 06 mai 2021 - 20:16, said:

Salutare.
Intenționez să pornesc o casă de expediții și am nevoie de o automatizare a procesului de preluare comenzi de transport.
Din 6 softuri testate până acum (cu pretenții de ERP specializate pentru casele de expediții), n-am putut alege niciunul. Adică mi se pare exagerat să-mi ceri 19€/lună/utilizator și softul tău dă eroare când scriu cu diacritice, durează 40+ de secunde o schimbare de pagină (soluții web based), ai doar UN CÂMP în care eu să scriu TOATE particularitățile unei încărcături (adică succes fraiere dacă vreodată vrei să cauți ce-ai încărcat acu' 3 luni), unul singur mi-a găsit firma când am băgat C.U.I. de România, 5 din 6 crează un nomenclator cu vehiculele proprii (deși nu am) și ulterior mă asaltează cu notificări că n-am introdus datele despre vehicule și etc etc. Nu știu cine ia ghidat pe dezvoltatorii softurilor respective, dar au muncit degeaba... Și păcat, aș adăuga, că arată foarte bine, design aerisit, intuitiv, totul ordonat... dar complet degeaba la aspectul cel mai important.
Într-o casă de expediții, care în fapt ORGANIZEAZĂ transporturi de mărfuri dar NU ESTE un transportator, cel mai important lucru este preluarea unei comenzi de transport. Mai exact... eu iau comanda de la CLIENT (care poate fi un producător, un expeditor, un deținător sau orice altă entitate care are dreptul să dispună asupra mărfii respective). Comanda o iau la telefon, pe WhatsApp, pe mail etc... o formă de comunicare rapidă în care eu să primesc toate informațiile necesare (și sunt destule). Apoi mă uit ''în curtea mea'' unde am o grămadă de transportatori ce stau la dispoziția mea în urma unui contract încheiat anterior. Din grămadă îl selectez pe cel care este cel mai potrivit să facă transportul.
Odată combinate comanda cu cărăușul, eu trebuie să creez o comandă/contract de transport, pe care-l trimit clientului pentru confirmare și imediat după aceea începe joaca. Transportatorul se duce la locul de încărcare, apoi livrează, eu trimit factura către client, încasez bănuții, transportatorul îmi trimite și el factura pe cursă, eu i-o plătesc și gata. Next.
Ce vreau eu este doar partea cu preluatul comenzii și cred că Acces poate face asta, doar că e mult peste cât știu eu să-l manevrez.
Dacă cineva a înțeles cam ce vreau eu și crede că mă poate servi, să iasă în față. Banul jos, nu încape discuție, contract și tot ce implică.

Ca sa automatizezi un proces, asa cum spui ca vrei sa o faci, trebuie sa incepi la inceput, respectiv de la modalitatea in care preiei comenzile. Definesti metadatele (informatiile) pe care tu vrei sa le ai intr-o comanda, De incercat standardizarea modalitatii de preluare a comenzilor. Cu aceste metadate poti face o interogare a unei/unor baze de date, cu furnizori, tarife, disponibilitate, date istorice privind livrarile (cu sau fara probleme). Aplicatia iti calculeaza automat cea mai buna varianta/primele x variante pe care le ai dpdv tarif, termen de livrare, etc si iti da recomandarea cea mai buna, in baza criteriilor definite. In general ERP-urile nu fac asa ceva sau, daca fac, iti trebuie fie module suplimentare, fie deavoltari custom => probleme majore la releasuri noi. Sa faci dezvoltare custom in SAP, Navision-Business Central, Sage, face mai mult decat o aplicatie custom made, pe procesele tale. Ce am scris mai sus nu este o recomandare, nu am cum sa fac asta fara sa am detalii clare privind procesul, nivelul de maturitate tehnologoca, etc. Am incercat sa iti dat cateva hinturi privind cum se poate aborda o astfel de situatie. Nu este insa singura abordare fezabila :)

#6
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004

View Postradu103, on 06 mai 2021 - 21:13, said:

PS: 19 euro / luna sunt bani de tigari pentru orice soft specializat
Lumea crescuta cu software moca de pe torrente nu prea intelege cam cat costa dezvoltarea de software.

View PostRedDev, on 06 mai 2021 - 20:44, said:

Ce pot recomanda (si asta o fac la fiecare proiect in care se discuta dezvoltarea unei solutii pentru toata lumea) e sa va luati niste programatori si sa dezvoltati in-house solutia perfecta pentru ce aveti nevoie. La o adica nu numai ca veti avea exact ceea ce va trebuie dar pe urma o veti putea licentia altora care lucreaza similar.
Da da, si vine urmatorul si vrea alta optiune si nu o cumpara. Si tot asa.

#7
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 285
  • Înscris: 21.09.2020

View Postdexterash, on 06 mai 2021 - 22:17, said:

[...] Lumea crescuta cu software moca de pe torrente nu prea intelege cam cat costa dezvoltarea de software. [...]
Zise cel care a aflat despre asta, cândva... pe un windows piratat.
Dar eu zic totuși să nu ne lansăm pe panta asta, nu cred că mai avem vârsta necesară...
Eu n-am obiectat nimic vis-a-vis de cuantumul prețului, am scos în evidență raportul utilitate/preț. Din tot ce am reușit să testez până acum, nici un program nu-mi oferă ce-mi trebuie (deși culmea, în prezentarea inițială promite), indiferent că costă 19€/lună, sau 1,9€/lună. E la fel de inutil.
O să postez mâine un .pdf detaliat cu cerințele mele.

View Postradu103, on 06 mai 2021 - 21:13, said:

Nu, m-am înscris pentru demo/prezentare, dar nu m-a contactat nimeni.

#8
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004
Din experienta zic: problema e ca fiecare vrea cate un software care sa fie cum crede el, nu cum au stabilit cei care l-au creat. Foarte bine, nimic gresit in asta, dar asta inseamna dezvoltare la comanda. Si vine cu niste costuri frumusele. Ca sa nu mai zic de costurile de intretinere...

Asa ca exista 2 solutii mari si late:
-software "generalist", mai ieftim, si adaptarea cerintelor/afacerii dupa el
-software "la comanda" cu costurile aferente

Cat despre software: mi-e greu sa cred ca scolile si companiile de stat foloseau Windows crapocito-"sutit" in anii '90.

#9
MrLion

MrLion

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 528
  • Înscris: 13.08.2020
Getex ai incercat?

#10
AztecWarrior

AztecWarrior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,031
  • Înscris: 17.02.2020

View PostRedDev, on 06 mai 2021 - 20:44, said:

Ce pot recomanda (si asta o fac la fiecare proiect in care se discuta dezvoltarea unei solutii pentru toata lumea) e sa va luati niste programatori si sa dezvoltati in-house solutia perfecta
Da sigur... respectivul are poate 2-4 camioane rablagite cu 500 KKm si tu sugerezi sa faca in house. Adica front end and back end developer, project manager, plus 2 - 3 in coding, minim 5 persoane ideal a r fi vreo 6-8. Si ar dura vreo 3-6 luni. Dupa aia unul ar trebui sa ramana permanent angajat, sau sa faca contract cu echipa de software pentru intretinere si suport. La ce salarii sunt in IT poate firma lui ar trebui sa lucreze vreo cativa ani sa acopere dezvoltarea softului.
Am lucrat o vreme la o firma ce vindea utilaje pt industria textila - si s-a cumparat un soft de gestiune adaptat pentru noi - numai gestiune si nimic altceva. Softul exista si doar a fost adaptat. 2000 euro banii jos plus 50 lunar pe eternitate (nici macar nu e mare lucru de capul lui). Daca vroiam modificari trebuiau platite destul de piperat.
Personal sa lucrez in transport as astepta Uber Freight sa vina in Romania. Si cred ca o sa vina in curand ca deja au sit in romana. Atunci oricine poate fi transportator. Te-ai duce ca taximetristii ai lua marfa lasa-o in alt loc fara atata briocratie si softuri si CMR si alte acte https://www.uber.com/ro/ro/freight/

Edited by AztecWarrior, 07 May 2021 - 07:46.


#11
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,941
  • Înscris: 29.10.2014
Din cate stiu eu salariile soferilor de TIR sunt de 2000+ euro.

Pe de alta parta aplicatia nu trebuie sa fie extrem de avantasata. Am construit aplicatii excelente cu unul sau doi oameni. In Romania se gasesc oameni foarte buni la 25-35 euro pe ora daca stii sa-i atragi.

Edited by RedDev, 07 May 2021 - 09:15.


#12
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,262
  • Înscris: 24.02.2007
Incearca sa descrii cat mai in detaliu procesul urmarit (ce date introduci, ce trebuie sa rezulte), eventual cu exemple de documente rezultate.

#13
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,582
  • Înscris: 15.11.2003

View Postpotae, on 07 mai 2021 - 09:59, said:

Astia-s de ajuns. Ti-o poate face si o singura persoana.
Se poate face cu un om. Minim o luna, maxim 2 daca tot ce se vrea e o interfata, bd cu relatiile dorite si eventual un generator de pdf-uri. Doar ca la sumele tale (corecte si de bun simt) tot da vreo 5-10000 euro Posted Image)
Se poate face si intr-o zi, doar ca iese alt rahat inutil Posted Image

Edited by radu103, 07 May 2021 - 11:25.


#14
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,941
  • Înscris: 29.10.2014

View Postpotae, on 07 mai 2021 - 09:59, said:

Doar ca la sumele tale (corecte si de bun simt) tot da vreo 5-10000 euro Posted Image)

E vorba de soft care pune in miscare o firma intreaga. Ce conteaza 5 000 - 10 000 de euro cand softul e gata si de acolo faci profit cat te suporta piata? Asta nu o inteleg, sa se planga antreprenorul ca programarea costa, dar daca e sa-si defineasca procesele corect si sa implementeze lucrurile bine, faptul ca scoate 10 000+ euro pe luna in profit, chestia asta e complet ignorata.

Da, sa ai o firma e un risc, si eu vreau sa imi fac o afacere si stiu ca ma costa niste bani initial care se poate sa-i pierd in totalitate. Bine ca stiu programare ca-mi scriu singur aplicatiile, dar contabilitate, campaniile de publicitate pe Google, grafica, toate inseamna niste bani pe care pot sa-i pierd.

Edited by RedDev, 07 May 2021 - 11:31.


#15
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,582
  • Înscris: 15.11.2003

View Postcristian_puscasu, on 06 mai 2021 - 23:12, said:

Nu, m-am înscris pentru demo/prezentare, dar nu m-a contactat nimeni.
Cauta-i la telefon, au sute de transportatori in Ro, cu mii de TIR-uri
Eu cred au ce-ti trebuie tie la un pret decent

Edited by radu103, 07 May 2021 - 11:27.


#16
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 285
  • Înscris: 21.09.2020
Bun, atenție văd că este, dar...
În acest moment NU (mai) vreau ERP. Indiferent cât costă, din ce am văzut până acum, nu mă ajută acolo unde mă doare mai tare. Și cel mai tare mă doare la preluatul comenzilor de transport. Comenzile sunt unice, am sute de clienți și câțiva zeci de transportatori, dar fiecare transport în parte este unic. Unul trimite paleți, altul role de hârtie, unul baloți de paie, altul ADR etc etc etc. În anumite locații ajungi cu Google Maps, în altele trebuie urmat un traseu special, un loc de încărcare se află în mijlocul câmpului și n-ai cum să-l ratezi, altul este în curtea altei firme. Unele sunt complet automatizate, cu totem la poartă pe bază de coduri de acces, la altele au personal de securitate la poartă. Unii vor ca șoferul să-și bage paleții în vagon, alții vor ca șoferul să aștepte în cabină sau în waiting-room-urile lor. Unii îmi dau comanda și așteaptă factura completă, alții mă bat la cap din oră-n oră să le spun unde-i mașina, când a trecut vama, factura defalcată pe diverse criterii și ce-am mâncat azi dimineață.
O comandă poate avea exclusivitate pe un camion, sau doar pe X mp de podea, sau mc de vagon. Un client plătește organizarea cap-coadă, altul plătește doar o parte și vrea factura separată pentru taxele de drum/combustibil/costuri fixe etc. Pentru unii trebuie să stau cu ochii pe ceas, alții cer și plătesc disponibilitate de 24h.
...
Sunt foarte multe informații pe care eu trebuie să le procesez rapid. Dacă aș lucra singur, nici o problemă... fac toată treaba cu pixul pe hârtie. Dar singur, pot mișca cel mult 10-15 mașini/zi, pentru că nu mă mișc suficient de repede. Ori eu am câte 3-4 cereri de colaborare noi/săptămână... La fosta firmă unde am lucrat în 4 zile ne-au venit 6 transportatori, iar din ăștia 2 au fost cu van-uri de 3,5t și amândoi au adus 38 de mașini!!! Păi numai introdusul lor în sistem a durat mai bine de jumătate de zi... timp în care activitatea noastră a trebuit să se desfășoare normal cu restul de 300+ de vehicule, din care abia jumătate dacă erau în tranzit.
Momentan mă gândesc să arunc pisica în curtea clientului, adică să-i trimit un formular .pdf, pe care el să-l completeze și să mi-l trimită înapoi. Dar tot cred că o bază de date în Acces e soluția pentru mine. Aș avea o evidență a transportatorilor, a clienților, a locațiilor, mi-aș automatiza/personaliza comanda de transport în câteva click-uri și de ce nu partea de facturi. Se poate instala pe un server în birou, o accesăm toți pe bază de user și parolă și e compatibilă cu orice. O să revin cu detaliile complete.
Oricum, ceva o să iasă din postarea astea, căci interesul este deja palpabil...

#17
AztecWarrior

AztecWarrior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,031
  • Înscris: 17.02.2020

View Postpotae, on 07 mai 2021 - 09:59, said:

Astia-s de ajuns. Ti-o poate face si o singura persoana.
Ma indoiesc. Plus ca presupune database - asta inseamna cel putin o persoana care sa se ocupe numai de partea asta. In plus toti subestimeaza timpul si necesarul uman.
Sidenote - sotia s-a dus odata sa se angajeze la West Company din Zalau ca le trebuiau cineva sa se ocupe de sit (sa posteze material si sa personalizeze tema cumparata de ei). Firma sau persoana ce se ocupa de ei i-a lasat cu ochii in soare. Situl lor era online pe jumate facut - nepersonalizat total si partial nefunctional - numere standard de US, poze cu negri fericiti, zambind, texte cand in engleza cand in romana, in loc de poze cu cazi de baie mai apareau aranjamente florale etc etc - era de rasul lumii.
La discutia cu cei de acolo a reiesit ca lor nu le trebuia doar personalizare tema si intretinere - ci orice era afisat acolo sa fie in directa legatura cu softul lor de contabilitate - sa nu trebuiasca sa introduca manual stocurile - ceva de genul ai SAGA pentru contabilitate - sa il faci sa comunice cu sit-ul. Plus doareau impementari de soft de urmarire ca sa stie la ce se uita oamenii mai mult - acum sunt astfel de softuri dar trebuie platite - creaza unul.
In fine - nu s-a angajat - iar aia au stat asa inca vreo 2 luni - pana cand cineva le-a facut situl ce il au acum, care nu are legatura directa cu baza contabila - deci nici cea mai mare companie IT din Zalau nu a putut / nu s-au inteles la bani.
Deci cam asa cu cerintele patronatului - cu cat munca este mai complexa cu atat mai greu o sa gasesti pe cineva sa o faca pe bani putini. Marii astia de la West Co au preferat sa renunte la proiectul lor de vis - si cred ca asta a fost motivul ca au fost parasiti de colaboratorul/angajatul lor.

Edited by AztecWarrior, 07 May 2021 - 13:41.


#18
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,582
  • Înscris: 15.11.2003

View Postcristian_puscasu, on 07 mai 2021 - 12:24, said:

Bun, atenție văd că este, dar...
În acest moment NU (mai) vreau ERP. Indiferent cât costă, din ce am văzut până acum, nu mă ajută acolo unde mă doare mai tare. Și cel mai tare mă doare la preluatul comenzilor de transport. Comenzile sunt unice, am sute de clienți și câțiva zeci de transportatori, dar fiecare transport în parte este unic. Unul trimite paleți, altul role de hârtie, unul baloți de paie, altul ADR etc etc etc. În anumite locații ajungi cu Google Maps,
Vrei doar modulul de transport dar ghinion, pretentiile tale sunt mult prea mari pentru nivelul tau de activitate si singurele soft-uri care ti le statisfac sunt scumpe si sunt de tip ERP cu modul de transport dezvoltat/integrat peste.
Nu sta nimeni sa dezvolte doar partea de transport ca poate apare unu mic care vrea ieftin si nu vrea toate fluxurile si procesele integrate, ca nu e viabil economic un astfel de soft.
Cineva trebuie sa-l mentina in viata si sa-l imbunatateasca iar ptr asta e nevoie de vanzari semnificative ptr a avea cativa angajati capabili.
Acele vanzari le poti face de la multi clienti care iau produs ieftin sau de la mai putini care iau aproape tot si scump, mult mai multi ca numar decat cei mici care au nevoie de soft doar ptr ca nu se descurca singuri

Edited by MarianG, 08 May 2021 - 23:07.
removed reply to deleted post


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate