Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Aplicatie medicala / asistent med...

Google Sheet - Referire la textul...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE
 Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 

Noua Skoda Fabia IV - Informatii si fotografii oficiale

- - - - -
  • Please log in to reply
151 replies to this topic

#73
Notsure

Notsure

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,206
  • Înscris: 15.05.2016

View Postunderb, on 11 mai 2021 - 11:36, said:

Cele 2 motoare merg la fel in majoritatea situatiilor.
Diferenta dintre ele incepe sa apara dupa 4000 si sa se simta cat de cat dupa 5000. Daca crezi ca te ajuta mult cativa cai dupa 5000 de ture si ca aia fac diferenta intre un motor potrivit si unul nepotrivit pe DN atunci e si asta un fel de opinie.
In afara de marketing nu exista niciun motiv sa ai 2 versiuni de putere la un aspiat de 1L. Si nici nu exista niciun motiv sa dai bani in plus pe ala de 80 pe pt ce ofera in plus. Poate vreo suta, doua de euro. Mai mult nu merita.

Stiu asta, ca si eu am avut de ales intre o Fabia (model vechi) de 80 cai si una de 100 (1.4 benzina ambele, unul motor mai nou). Aia de 80 de fapt e mai zdravana ca aia de 100 (un strop de cuplu in plus), pentru ca aia de 100 e varianta celei de 75, dar care isi atinge puterea maxima la 6000rpm in loc de 5000rpm. Daca folosesti masina aia la peste 5k rpm, tre sa ai probleme psihice.


Nu prea ai totusi cum sa faci aspirat la 1l, poate doar exclusiv pentru oras, eventual un oras fara dealuri. Cred ca ai doar vreo 100nm de cuplu. Eu am 132nm la a mea si sunt la limita.

Eu sunt cu ochii pe una de 95cai cand ma lasa cea actuala.

Edited by Notsure, 13 May 2021 - 09:57.


#74
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010

View Postunderb, on 11 mai 2021 - 11:36, said:

Acum exista masini de oras la care nu este relevant comportamentul pe DN. Atata timp cat aspiratul de 1L nu e singura motorizare din oferta dar iti permite sa iei mai ieftin o masina de oras fara ca asta afecteaza pe nimeni, nu vad problema.


Depinde in fapt de cel care o conduce si stie ce sa ceara de la masina.
Acum vreo 15 ani baiatul cel mic a plecat cu 2 colege pentru un proiect pentru facultate de la Timisoara la Lugoj cu Solenza, 1,4MPi/75Cp.
Pe drum a circulat normal, a depasit camioane si a vazut el ca fetele stateau crispate rau, cind le`a intrebat care`i problema a aflat!
-Pai ai depasit TIR-uri cu masina de doar 75Cp!
parintii lor aveau ceva Fabia de 80Cp, fara nici o legatura cu topicul de fata, dar ei nu depaseau TIR-uri, pentru asta trebuie masina de minim 100CP, asa stiau fetele.
Posted Image
Probabil erau cititori de forum si ei !

Edited by Ion_Bumbu, 13 May 2021 - 10:10.


#75
Notsure

Notsure

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,206
  • Înscris: 15.05.2016
Fabia de 65 e cam ca o Solenza de 50 de cai, daca raportezi greutatea.

Si da, poti depasi, dar cand ai libera soseaua pana la orizont. Depinde si cu cat merge tirul.

#76
Notsure

Notsure

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,206
  • Înscris: 15.05.2016
Iar cand soseaua e aglomerata si depasesti in forta, cam tre sa o tii numai in depasiri continuu sa faci ceva, iar asa iti cam risti viata.

#77
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010
Maestre, de soferi de NFS am auzit de mult, imi pare ca dumnevoastra cam acolo sinteti!
Cind soseaua este aglomerata te adaptezi si nu faci cascadorii nici cu una puternica pentru citeva minute cistigate.
Nu este concurs! Este deplasare din A in B, doriti concurs, Logan Cup va asteapta.
Conduc masina de 2,4T cu motor de 136Cp si n-am probleme in a depasi tiruri sau altii care misca incet.
Mai nou toti se trezesc ca la curse pe sosele, urmarile sint cunoscute.
Se poate merge in conditii decente cu o masina de 1,2T si 65Cp insa trebuie sa stii sa manevrezi cutia si cum sa depasesti, faptul ca ai 150Cp
nu insemana neaparat ca esti mai sigur in depasiri, marele avantaj al unui motor mare este resursa, merge la 1/4 din putere fata de unu mic care merge la 1/2 din ea.
Problema la aste de 1l nu-i atit puterea cit ca-s in 3 cilindrii!

Edited by Ion_Bumbu, 13 May 2021 - 11:02.


#78
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
La ce te referi prin
"Problema la aste de 1l nu-i atit puterea cit ca-s in 3 cilindrii!"
?

La ce face motorul sau la cum face motorul?

Pe formula ta, un motor de 1L in 4 cil si 60cp la care puterea nu e o problema e mai bun decat unul in 3cilindri si 100cp la care nr de cilindri e o problema. Personal nu sunt de acord.

Edited by underb, 13 May 2021 - 11:23.


#79
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010
Bineinteles ca aveti tot dreptul sa nu fiti de acord, doar ca cifrele nu spun tot, repartitia momentului motor de la 240 grd la 180 grd, 3 cilindri la 4 cilindri se simte la condus la fel de mult ca de la 180 grd la 120 grd, adica de la 4 cilindri la 6 cilindri.
Poti pacali vibratiile cu arbore de contraechilibrare, cu fulie drfazoare insa acele 60 de grade de mers doar din inertie...
Personal, decit sa iau Logan/Sandero nou in 3 cilindri am preferat sa platesc mai mult pentru unu in 4 cilindri, bineinteles tot nou.

Edited by Ion_Bumbu, 13 May 2021 - 11:37.


#80
Notsure

Notsure

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,206
  • Înscris: 15.05.2016
E vorba de cuplu. Cand ai 100nm si se pun inca 2-3 in masina daca esti obisnuit singur, te trezesti ca-ti moare motoru-n drum, ca la aia care fac scoala. Nu spun ca nu e utilizabil, dar la o masima de genul, 80 cai si 130nm cred ca e limita decentei.

#81
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postutopium, on 12 mai 2021 - 08:27, said:


Dar Skoda si-a asumat o repozitionare...
Nu și-a asumat Skoda nimic, ci VW. Posted Image

#82
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007
Whatever ... tot aia e :)

View PostIon_Bumbu, on 13 mai 2021 - 11:34, said:

Poti pacali vibratiile cu arbore de contraechilibrare, cu fulie drfazoare insa acele 60 de grade de mers doar din inertie...u.
Deci daca masina mea in 3 cilindri e mai silentioasa/puternica si vibreaza mai putin decat altele cu 4 cilindrii pe care le-am condus, e de rau? :D

#83
Notsure

Notsure

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,206
  • Înscris: 15.05.2016

View PostIon_Bumbu, on 13 mai 2021 - 10:59, said:

Maestre, de soferi de NFS am auzit de mult, imi pare ca dumnevoastra cam acolo sinteti!
Cind soseaua este aglomerata te adaptezi si nu faci cascadorii nici cu una puternica pentru citeva minute cistigate.
Nu este concurs! Este deplasare din A in B, doriti concurs, Logan Cup va asteapta.
Conduc masina de 2,4T cu motor de 136Cp si n-am probleme in a depasi tiruri sau altii care misca incet.

Eu cred ca intelegi tu greu ce citesti. Asta am zis si eu, ca daca esti nevoit sa depasesti la limita, probabil soseaua e aglomerata si depasesti degeaba, ca ajungi in fundul altora si asa mai departe, depasind continuu si riscandu-ti viata.

Ce 2.4 turbo ai la 136 cai? Doar atat au putut scoate cu turbo din 2.4litri?! Din 2.4l tre sa scoti macar 150cp aspirat sau chiar spre 200 cu tehnologie mai noua. Cu turbo nu mai zic... E motor de autoutilitara, pentru cuplu?
PS: Cred ca e diesel, asta nu luasem in calcul, ca discutam toti de benzinare pe aici.

Edited by Notsure, 13 May 2021 - 16:11.


#84
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Hai ca toata lumea stie de motorul ala.
E in 5 parca :)

E si in alte versiuni de putere, evident.

#85
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010
Masina este de 2,4T, adica tone... si daca se poate merge omeneste cu aia se poate si cu o Skoda.
Oricit ar fi de echilibrat un motor in 3 cilindri cel in 4 din aceeasi serie este peste el si mai placut de condus
Luati 1l de la Renault cu 1,33 tot de la ei.
Luati 1,5l BMW cu 2l BMW aceeasi generatie sau cu 3l ...
Motoarele in 3 cilindrii sint pentru altceva facute nu pentru a fi placute la condus.

#86
kiario

kiario

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,531
  • Înscris: 19.08.2012

View Postutopium, on 13 mai 2021 - 14:20, said:

Whatever ... tot aia e Posted Image


Deci daca masina mea in 3 cilindri e mai silentioasa/puternica si vibreaza mai putin decat altele cu 4 cilindrii pe care le-am condus, e de rau? Posted Image
E de rau, ca iti trebuie un control ORL.

Edited by kiario, 13 May 2021 - 17:15.


#87
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007

View Postkiario, on 13 mai 2021 - 17:15, said:

E de rau, ca iti trebuie un control ORL.
Posibil, pentru ca e cea mai silentioasa masina pe care am condus-o (nu am condus electrice inca) Posted Image

Edited by utopium, 13 May 2021 - 17:21.


#88
Notsure

Notsure

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,206
  • Înscris: 15.05.2016
Eu nu stiu cum se simte/aude un benzinar cu 3 cilindri, nu am condus si nici pasager nu cred ca am fost in vreuna.
Cand am luat-o pe a mea, ma urcasem si intr-un 1.4TDI. Vai mama mea, tractor de-a dreptul, iar cel mai deranjant la stationare.
Una pe benzina in 3 cilindri face mai urat ca un diesel in 4? Ambele generatie curenta, sa zicem.

#89
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Pai ala nu doar ca ca era diesel in 3 cilindri. Era diesel PD in 3 cilindri. Next level :)
Iar inertia statica mica a unei caroserii usoare "ajuta" si ea.

E ok benzinarul in 3 cilindri. Un fel de diesel 6 in linie :))

Edited by underb, 13 May 2021 - 18:38.


#90
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010
Asta-i sub centura!
:D
Da, sint din alea care nu tremura dar pina la un Diesel in 6 mai au mai ales daca si
dieselul este generatie noua.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate