Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Noua Skoda Fabia IV - Informatii si fotografii oficiale
#55
Posted 12 May 2021 - 07:08
Eu nu zic ca motorul i-a ridicat, ci ca daca se bazau asa de masiv pe un motor si era un fail ca si fiabilitate, evident ar fi pierdut clienti. Din fericire pentru ei a fost un motor foarte reusit. Nu exista nici o comparatie intre ce procent din masinile lor vandute aveau 1.2 TSI acum 10 ani si ce procent au acum 1.0 TSI.
@eric, stiu ca se mai schimba liderul de la an la an, dar acum sunt mai frecvent pe 1 decat pe 2. Iar 2020 a fost un an in care modelele lor electrificate au avut probleme (software in general). Cat despre electrificare, solutia nu e sa pui PHEV-ul existent, care e scump, ci sa ai un HEV/PHEV ieftin. Iar aici au ramas in urma. Edited by utopium, 12 May 2021 - 07:10. |
#56
Posted 12 May 2021 - 07:17
Ai dreptate nu a dat failurile 1.2 TSI, totusi este un motor relativ nou.
Pentru masina ta așteaptă al 2 lea proprietar sa vezi ce îți spune despre fiabilitatea motorului cu schimburi de ulei la 2-3 ani 👍 VW a ajuns pe primul loc datorita celor N firme deținute fixare cu minim 7 modele |
#57
Posted 12 May 2021 - 07:33
utopium, on 12 mai 2021 - 07:08, said:
@eric, stiu ca se mai schimba liderul de la an la an, dar acum sunt mai frecvent pe 1 decat pe 2. Iar 2020 a fost un an in care modelele lor electrificate au avut probleme (software in general). Doar daca baga la calcul si carnatii si ce mai vand ei pe acolo, aia de la VW. Edited by ioppo, 12 May 2021 - 07:33. |
#58
Posted 12 May 2021 - 07:59
utopium, on 12 mai 2021 - 07:08, said:
Eu nu zic ca motorul i-a ridicat, ci ca daca se bazau asa de masiv pe un motor si era un fail ca si fiabilitate, evident ar fi pierdut clienti. Din fericire pentru ei a fost un motor foarte reusit. Nu exista nici o comparatie intre ce procent din masinile lor vandute aveau 1.2 TSI acum 10 ani si ce procent au acum 1.0 TSI. @eric, stiu ca se mai schimba liderul de la an la an, dar acum sunt mai frecvent pe 1 decat pe 2. Iar 2020 a fost un an in care modelele lor electrificate au avut probleme (software in general). Cat despre electrificare, solutia nu e sa pui PHEV-ul existent, care e scump, ci sa ai un HEV/PHEV ieftin. Iar aici au ramas in urma. Atata timp cat numarul de modele pe care s-ar preta un astfel de motor mic a crescut destul de mult de atunci, e normal ca 1.0 sa se vanda in mai multe unitati decat 1.2 si sa acopere un procentaj mai mare de modele din portofoliul VAG decat acoperea 1.2ul. Asta nu spune nimic despre motor. Pur si simplu, asta a fost motorul pe care il aveau cand au marit portofoliul de modele. Te poti raporta la modelele vandute atunci, prezente si acum, daca vrei sa faci o comparatie onesta. Cele clasice - Fabia, Polo, Golf, Octavia si care mai erau inainte de a aparea 1.0. Cam atat. Legat de Fabia, sunt niste lucruri care mi-au placut intotdeauna la ea. In primul rand s-a pastrat tot timpul versiunea break. Nisa e din ce in ce mai mica dar concurenta e zero. Era pacat sa dispara. Polivalenta este maxima la o astfel de masina. E buna la orice practic. Nu are consola fata de neam prost care usor-usor si-a facut intrarea si in clasa mica si e in general o masina bine legata intr-o clasa in care majoritatea, indiferent de materialele folosite au o asamblare jenanta. Si-a pastrat o garda la sol normala. Edited by underb, 12 May 2021 - 08:03. |
#59
Posted 12 May 2021 - 08:03
MicroEdge, on 12 mai 2021 - 07:17, said:
Ai dreptate nu a dat failurile 1.2 TSI, totusi este un motor relativ nou. Pentru masina ta așteaptă al 2 lea proprietar sa vezi ce îți spune despre fiabilitatea motorului cu schimburi de ulei la 2-3 ani 👍 VW a ajuns pe primul loc datorita celor N firme deținute fixare cu minim 7 modele Nu iti recomanda nimeni sa schimbi uleiul la 3 ani, e 2 ani sau 30.000 de km. Eu am schimbat pe la 25.000 km si un pic sub 2 ani in medie (la 20 de luni ultima data), va merge linistit pana la 300.000 de km ca dup-aia va fi prea batrana (tinand cont ca eu o voi vinde la sub 100.000 de km, pana va face noul proprietar inca 200.000 de km va fi mult prea batrana). Ce se intampla cu o masina mai veche de 15 ani nu prea mai e relevant in ziua de azi, doar in tarile sarace mai ai raspandire semnificativa la astfel de epave. Si nici Romania nu mai e asa de saraca ca acum 15 ani. Chiar si la o masina de peste 12 ani e irelevant, ca masina aia mai valoreaza 10% din valoarea initiala, nu prea mai e nimeni interesat de fiabilitatea unei masini care valoreaza sub 2.000 de euro (in cazul unei compacte). Pe nemti ii intereseaza cum se comporta masina in primii maxim 8-10 ani/150.000 km, apoi oricum scapa de ea majoritatea dintre ei. Acolo vom ajunge si noi. Eu deja procedez ca nemtii, pe masura ce creste nivelul de trai asa vor face si altii. |
#60
Posted 12 May 2021 - 08:08
Varsta medie a parcului auto din Romania e de vreo 12 ani. Cu siguranta conteaza ce se intampla si dupa varsta de 12 ani. Asta in conditiile in care nivelul de trai a crescut mult acum 10-15 ani si mai lent dupa aia.
|
#61
Posted 12 May 2021 - 08:27
underb, on 12 mai 2021 - 07:59, said:
Te poti raporta la modelele vandute atunci, prezente si acum, daca vrei sa faci o comparatie onesta. Cele clasice - Fabia, Polo, Golf, Octavia si care mai erau inainte de a aparea 1.0. Versatilitatea Fabia creste (odata cu pretul), dar sa lansezi model nou fara versiune electrificata in 2021 e o greseala. Oricat imi place 1.0 TSI, nu as mai cumpara in 2021 masina care sa nu fie macar partial electrica. underb, on 12 mai 2021 - 08:08, said:
Varsta medie a parcului auto din Romania e de vreo 12 ani. Fabia noua va fi perceputa ca fiind scumpa in primul rand raportat la Fabiile second Dar Skoda si-a asumat o repozitionare, si Octavia e acum scumpisoara, nu mai e masina mai ieftina decat Golful cu dimensiuni de Passat, acum e cel putin la pret de Golf daca nu chiar peste, doar ca s-a apropiat si mai tare de Passat. Iar Fabia s-a dus si ea in versiunea asta mai spre Golf. Edited by utopium, 12 May 2021 - 08:38. |
#62
Posted 12 May 2021 - 10:22
Lumea e "putin" ratacita. Majoritatea cumpara numele nu masina si se asteapta ca daca are acelasi nume ca acum 10, 15 sau 20 de ani sa coste la fel ca atunci, chiar daca acum o masina de clasa mica e mai apropiata de o compacta mai veche (si chiar o depaseste la multe capitole) decat de o masina mica mai veche.
Fabia are 4.1m si botul cu vreo 10cm mai scurt decat al unei compacte daca nu cu mai mult. Fiecare intelege ce poate din asta. |
#63
Posted 12 May 2021 - 16:40
Z_E_U_S, on 10 mai 2021 - 20:31, said: Nu pricep faza asta. Poate ”traduci”... Skoda a pus 65, 95, 110 și 150 de cai. Ce e rău în asta? Uite unul din motivele pentru care Fabia se va conduce mai bine decât Sandero. Pentru că trenul de rulare, șasiul, sistemul de franare și alte chestii sunt gândite sa "duca" mai mult de 100 CP cat se pot pune in acest moment pe Sandero! Din acest punct de vedere, eu cred că Fabia va fi clar peste Sandero. Rămâne de văzut dacă și prețul va fi unul "omenesc". Bănuiesc că o Fabia dotată acceptabil (pentru mine asta înseamnă radio cu bt și 6 boxe, ac automat, senzori spate, bancheta rabatabila asimetric, geamuri electrice fata, oglinzi electrice in culoarea caroseriei + manere uși...) cu motorul de 95 CP va fi undeva pe la 13000-13500 de euro. Iar varianta break sa fie undeva pe la 14000, preturi de listă. Dacă va fi așa și o poți scoate pe la 12000... 13000 max cu rabla și ceva discounturi, eu zic că poate fi o mașină de luat in calcul. |
#64
Posted 12 May 2021 - 16:59
esti mult prea optimist cu preturile alea. nu uita ca motorul de 95cp este deja al 3lea deci trebuie sa fie ceva diferente de pret.
|
|
#66
Posted 12 May 2021 - 18:54
Eu m-as astepta sa fie cu vreo 1.000 de euro sub Scala tinand cont ca e mai mica (la dotari similare/motoare similare).
|
#67
Posted 12 May 2021 - 21:10
BaXXon, on 10 mai 2021 - 21:57, said: Eu vorbeam de prețuri. Iar acestea speculez că vor fi între ălea 2. Tehnologie mai nouă ca Scala dar sub Octavia. Vedem ce va ieși. La motoare de același fel. Că nu poți pune același preț și la 65 cai, și la 150... LauCalin, on 12 mai 2021 - 16:40, said:
Uite unul din motivele pentru care Fabia se va conduce mai bine decât Sandero. Pentru că trenul de rulare, șasiul, sistemul de franare și alte chestii sunt gândite sa "duca" mai mult de 100 CP cat se pot pune in acest moment pe Sandero! Din acest punct de vedere, eu cred că Fabia va fi clar peste Sandero. ... LauCalin, on 12 mai 2021 - 16:40, said:
... Rămâne de văzut dacă și prețul va fi unul "omenesc". Bănuiesc că o Fabia dotată acceptabil (pentru mine asta înseamnă radio cu bt și 6 boxe, ac automat, senzori spate, bancheta rabatabila asimetric, geamuri electrice fata, oglinzi electrice in culoarea caroseriei + manere uși...) cu motorul de 95 CP va fi undeva pe la 13000-13500 de euro. Iar varianta break sa fie undeva pe la 14000, preturi de listă. Dacă va fi așa și o poți scoate pe la 12000... 13000 max cu rabla și ceva discounturi, eu zic că poate fi o mașină de luat in calcul. Edited by Z_E_U_S, 12 May 2021 - 21:11. |
#69
Posted 13 May 2021 - 08:46
pai daca ceea ce s-a spus mai sus vis-a-vis de parte mecanica identica pentru 65 CP si 150 CP eu zic ca nu e ok, dar inginerii stiu mai bine decat mine.
poate ca partea mecanica este conceputa pentru 150 si atunci e o risipa daca se regaseste si la cea de 65 sau e invers si atunci nu cred ca e optimizata pentru cea de 150. zic si eu (eu unu nu vreau , frane directie gandita pentru o masina cu 65 CP la o masina cu motor de 150 CP) Edited by tatimeu, 13 May 2021 - 08:47. |
|
#70
Posted 13 May 2021 - 09:07
Probabil diferenta intre cea de sub 100Cp si cea de 150Cp va fi la suspensia spate independenta, cele "mici" semiindependenta si marimea discurilor de frinare, ventilatei si cam atit la partea mecanica insa suficient sa-i salte pretul.
Edited by Ion_Bumbu, 13 May 2021 - 09:07. |
#72
Posted 13 May 2021 - 09:22
LauCalin, on 12 mai 2021 - 16:40, said:
Exista si Sandero cu motor aspirat de 2 litri si 149 CP ce dezvolta 205 Nm pe aceeasi caroserie. Are 1.160 kg si ajunge la 100 km/h in 8 secunde, viteza maxima fiind de 202 km/h. Are suspensie Renault Sport, frane disc pe toate cele patru roti si jante de 17". Doar normele de poluare foarte stricte din Europa fac ca pe Sandero de pe batranul continent sa se puna actualele motoare si nu ca sasiul, trenul de rulare si franele nu sunt gandite sa "duca" mai mult. Pretul unui asemenea Sandero este de 15.800 euro. In banii astia are selector R.S. Drive cu trei moduri de rulare (Stndard, Sport Sport+), asistenta la pornirea in rampa, ESP, MediaNav compatibil Apple CarPlay si AA, climatizare automata, oglinzi electrice, tempomat si camera de mers inapoi. Oare asa ceva s-ar vinde in Romania avand in vedere ca pretul din Europa ar trebui sa fie sensibil mai mare decat cel din America de Sud? Edited by gabrieln2016, 13 May 2021 - 09:27. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users