Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 

Nelămuriri în privința atestatelor, in special ADR

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
baiatulsimplu2019

baiatulsimplu2019

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 263
  • Înscris: 15.09.2019
Salut.
Atestatele care țin de ADR (adr colete, adr cisterne, adr clasa 1, adr clasa 7) se pot face deodata cu atestatul CPI marfa, sau prima data trebuie sa ai atestatul CPI marfa, si abia apoi poti sa faci toate demersurile pentru ADR?

ADR-ul cate atestate contine, 4, adica ADR colete, ADR cisterne, ADR clasa 1 si ADR clasa 7?
Care cum se fac, care se fac impreuna, si care separat? Ca am auzit tot felul de pareri, si nu am inteles nimic. Vreau pareri de la cei care detin toate astea, ca sa inteleg concret.


#2
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 21.09.2020
Salut.
ADR-ul se face independent de alte atestate, sau categorii pe permis. Poți face ADR, doar cu categoria B și fără nici un alt atestat.
În practică, problema apare la examen. Pentru fiecare tip de atestat, ai alocat un anumit timp, ori dacă tu vrei să faci CPI, ADR 3 tipuri, agabaritic etc etc... s-ar putea să nu ți se poată aloca tot timpul prevăzut și atunci vei susține mai multe examene, în zile diferite.
ADR-ul, este un card de plastic, care are scrise pe el diferite clase de produse și substanțe periculoase. La emitere, vor fi vizibile pe el doar cele pentru care ai susținut și promovat examenul. Deci indiferent câte ''tipuri'' de ADR ai, va fi întotdeauna un singur plastic.
ADR-ul include:
1. mărfuri generale ce conțin produse și substanțe periculoase, inclusiv în cantități limitate (cunoscut și ca ''ADR colete'')
2. mărfuri și substanțe perculoase transportate în cisterne (cunoscut și ca ''ADR cisterne'')
3. mărfuri și substanțe explozive (cunoscut și ca ''ADR clasa I'')
4. mărfuri și substanțe radioactive (sau ''ADR clasa VII)
În sistemul public, poți obține doar părțile de la primele 3 puncte, pentru radioactive e nevoie de un angajator autorizat de de CNCAN... e mai complicat.

#3
baiatulsimplu2019

baiatulsimplu2019

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 263
  • Înscris: 15.09.2019

View Postcristian_puscasu, on 03 mai 2021 - 11:07, said:

Salut.
ADR-ul se face independent de alte atestate, sau categorii pe permis. Poți face ADR, doar cu categoria B și fără nici un alt atestat.
În practică, problema apare la examen. Pentru fiecare tip de atestat, ai alocat un anumit timp, ori dacă tu vrei să faci CPI, ADR 3 tipuri, agabaritic etc etc... s-ar putea să nu ți se poată aloca tot timpul prevăzut și atunci vei susține mai multe examene, în zile diferite.
ADR-ul, este un card de plastic, care are scrise pe el diferite clase de produse și substanțe periculoase. La emitere, vor fi vizibile pe el doar cele pentru care ai susținut și promovat examenul. Deci indiferent câte ''tipuri'' de ADR ai, va fi întotdeauna un singur plastic.
ADR-ul include:
1. mărfuri generale ce conțin produse și substanțe periculoase, inclusiv în cantități limitate (cunoscut și ca ''ADR colete'')
2. mărfuri și substanțe perculoase transportate în cisterne (cunoscut și ca ''ADR cisterne'')
3. mărfuri și substanțe explozive (cunoscut și ca ''ADR clasa I'')
4. mărfuri și substanțe radioactive (sau ''ADR clasa VII)
În sistemul public, poți obține doar părțile de la primele 3 puncte, pentru radioactive e nevoie de un angajator autorizat de de CNCAN... e mai complicat.
In regula. Si, la primele 3 atestate, asta inseamna 3 examene diferite pe calculator?
Sa zicem ca le obtin pe toate 3, mai devreme sau mai tarziu, unde trebuie sa ma adresez apoi pentru ADR clasa VII? Merita sa ai si clasa VII, te ajuta pe viitor?

#4
calabrezu

calabrezu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 427
  • Înscris: 03.12.2018
Da' pentru ce iti trebuie toate atestatele posibile?
Nu auzi ca alea pentru clasele 1 si 7 nu le poti face asa ''ca vrea muskiu' tau'' ? Trebuie sa te trimita intreprinderea sa le faci.
Toti incepatorii va aruncati la fel de fel de atestate si nu va folosesc la nimic. Fa tu marfa si eventual adr colete si vezi tu mai incolo ce mai faci, ca nu cred ca te angajeaza nimeni pe cisterna daca abia ai luat permisul. Iar agabaritice degeaba il faci ca nu e util decit pentru transportor. Nu te va angaja nimeni sa cari pale de eoliana din primul an.

#5
baiatulsimplu2019

baiatulsimplu2019

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 263
  • Înscris: 15.09.2019

View Postcalabrezu, on 03 mai 2021 - 14:56, said:

Da' pentru ce iti trebuie toate atestatele posibile?
Nu auzi ca alea pentru clasele 1 si 7 nu le poti face asa ''ca vrea muskiu' tau'' ? Trebuie sa te trimita intreprinderea sa le faci.
Toti incepatorii va aruncati la fel de fel de atestate si nu va folosesc la nimic. Fa tu marfa si eventual adr colete si vezi tu mai incolo ce mai faci, ca nu cred ca te angajeaza nimeni pe cisterna daca abia ai luat permisul. Iar agabaritice degeaba il faci ca nu e util decit pentru transportor. Nu te va angaja nimeni sa cari pale de eoliana din primul an.
Voiam sa fac toate atestatele ca sa fie acolo. In caz ca am nevoie de ele mai tarziu, sa nu mai pierd atunci timp cu ele. Am 5 ani de permis, nu sunt incepator. Doar la categoria C sunt incepator, si urmeaza E. Stiu ca nu ma pune nimeni sa efectuez transporturi agabaritice cat timp voi fi la inceput, insa am zis sa fie acolo, daca imi va trebui mai tarziu.

#6
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Din cate stiu clasa 7 se face la Cernavoda doar cu specialisti de acolo, ceva de genul. Cred ca am vazut doar de vreo 2 ori in viata mea ADR clasa 7 pe strada. Clasa 1 se poate face oriunde cred, posibil sa vina ceva nene de la pirotehnisti, dar si aia e degeaba, tot asa cred ca am vazut o singura data masina civila cu clasa 1, la vehicule militare se intalneste mai des.
E greu sa inveti pt toate examenele in acceasi zi, eu am luat la limita ADR cisterne din cauza ca m-am zbatut sa iau marfa cpc (la 5 ani, fara test scris doar grila ) si ADR-urile (colete cisterne)
In viata reala nu prea merita sa cari ADR, toate politiile din lume sar pe tine daca te vad cu placutele deschise sa te controleze, si de regula e greu sa nu gresesti ceva la cate milioane de reguli sunt, mai ales la legarea marfii adr unde trebuie puse nenumarate chingi in pozitii speciale, paleti pe marfa inainte de chingi si teapa ca n-ai paleti ca asa e firma, etc.
Apoi ai traseu specific ADR, nu ai voie in multe tunele si te pune sa ocolesti prin toate nebuniile de sate cu camionul, si cu gps-ul pe mod adr tot e chin, eventual poate iti da firma traseu dar si acolo vezi ce indicatoare gasesti in teren. Si pt ce, pt 100 de euro in plus la salariu? Daca ai doar o cursa ADR pe luna poate, dar daca ai mai multe iti bagi picioarele in el ADR. Si dupa dai de vreo politie care iti da ditamai amenda pt ceva nerespectare, ADR sau nu ca tot s-au gandit sa controleze ADR-ul ca na e mare pericol. Pur si simplu nu merita. ADR lucri daca vrei pe cisterna acasa seara, local, dar nu te baga nimeni pe cisterna ADR fara multi ani in spate.
ADR cisterne e cel mai greu examen. Totodata sansele sa conduci o cisterna ADR sunt minime in primii 5 ani, si fara o motivatie serioasa, gen bani buni si seara acasa nu merita.
Eu am facut ADR a doua oara strict ca firma la care lucru vroia atunci sa ma trimita pe ADR, am refuzat dar am zis sa fie acolo ca invatasem deja tot demult.
Agabariticul e cam degeaba, mai nou mai intreaba si unele politii pe afara de el, dar in general e doar valabil in Romania ca in afara nu exista atestat agabaritic. Ala se invata usor. Pe agabaritic, la incepatori iar e naspa treaba ca uneori te trimite firma fara autorizatie, autorizatii false si alte magarii si ramai si fara permis, nu stiu daca mai e asa acum dar acum cativa ani se practica.
Si mai e o tentatie la ADR sa inchizi placutele, sa dai prin tunele, se practica, si amenda e gen 6k euro in Austria pt treaba asta.

Edited by SpeedDemon, 03 May 2021 - 15:15.


#7
calabrezu

calabrezu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 427
  • Înscris: 03.12.2018
Degeaba ai 5ani de categ. B daca nici macar nu ai luat E-ul. Aia nu conteaza in meseria asta, tot incepator esti. In locul tau nici nu m-as gandi sa arunc banii pe atestat agabaritic si adr cisterna. Poate peste 5ani.
Eu am facut agabaric doar prima data, tot asa in spirit de turma, de gura unui prieten, ca sa fie acolo. Si nu am condus in 5ani decit 3curse cu gabarit. Legal, cu autorizatie. In veci nu-l mai fac, desi anul asta voi lua al 4lea rand de atestate. La fel cu cele clasele 1 si 7, nici nu ma gandesc vreodata sa arunc banii pe ele.
Adr cisterne il fac din nou, pentru ca nu platesc in plus decit taxa de examinare. Mai naspa e ca maitoate firmele serioase te pun sa mergi in echipaj citeva saptamani dupa angajare, indiferent de cita vechime ai pe cisterna. Ceea ce nu e de mine.

#8
baiatulsimplu2019

baiatulsimplu2019

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 263
  • Înscris: 15.09.2019

View Postcalabrezu, on 03 mai 2021 - 15:36, said:

Degeaba ai 5ani de categ. B daca nici macar nu ai luat E-ul. Aia nu conteaza in meseria asta, tot incepator esti. In locul tau nici nu m-as gandi sa arunc banii pe atestat agabaritic si adr cisterna. Poate peste 5ani.
Eu am facut agabaric doar prima data, tot asa in spirit de turma, de gura unui prieten, ca sa fie acolo. Si nu am condus in 5ani decit 3curse cu gabarit. Legal, cu autorizatie. In veci nu-l mai fac, desi anul asta voi lua al 4lea rand de atestate. La fel cu cele clasele 1 si 7, nici nu ma gandesc vreodata sa arunc banii pe ele.
Adr cisterne il fac din nou, pentru ca nu platesc in plus decit taxa de examinare. Mai naspa e ca maitoate firmele serioase te pun sa mergi in echipaj citeva saptamani dupa angajare, indiferent de cita vechime ai pe cisterna. Ceea ce nu e de mine.
Planul imi este ca, dupa cativa ani de condus camionul, fie ca in tara sau in afara, sa revin in tara, si sa lucrez pe cisterna. Si, nu, nu vreau sa fac asta doar pentru ca am auzit ca ar fi salarii frumoase, ci si pentru ca pare interesant. Si, totusi, as lucra in tara, si as fi acasa mai des, si poate banii sunt ca si la acela care lucrează in afara pe
transportt marfa. Sau ma insel?

View PostSpeedDemon, on 03 mai 2021 - 15:12, said:

Din cate stiu clasa 7 se face la Cernavoda doar cu specialisti de acolo, ceva de genul. Cred ca am vazut doar de vreo 2 ori in viata mea ADR clasa 7 pe strada. Clasa 1 se poate face oriunde cred, posibil sa vina ceva nene de la pirotehnisti, dar si aia e degeaba, tot asa cred ca am vazut o singura data masina civila cu clasa 1, la vehicule militare se intalneste mai des.
E greu sa inveti pt toate examenele in acceasi zi, eu am luat la limita ADR cisterne din cauza ca m-am zbatut sa iau marfa cpc (la 5 ani, fara test scris doar grila ) si ADR-urile (colete cisterne)
In viata reala nu prea merita sa cari ADR, toate politiile din lume sar pe tine daca te vad cu placutele deschise sa te controleze, si de regula e greu sa nu gresesti ceva la cate milioane de reguli sunt, mai ales la legarea marfii adr unde trebuie puse nenumarate chingi in pozitii speciale, paleti pe marfa inainte de chingi si teapa ca n-ai paleti ca asa e firma, etc.
Apoi ai traseu specific ADR, nu ai voie in multe tunele si te pune sa ocolesti prin toate nebuniile de sate cu camionul, si cu gps-ul pe mod adr tot e chin, eventual poate iti da firma traseu dar si acolo vezi ce indicatoare gasesti in teren. Si pt ce, pt 100 de euro in plus la salariu? Daca ai doar o cursa ADR pe luna poate, dar daca ai mai multe iti bagi picioarele in el ADR. Si dupa dai de vreo politie care iti da ditamai amenda pt ceva nerespectare, ADR sau nu ca tot s-au gandit sa controleze ADR-ul ca na e mare pericol. Pur si simplu nu merita. ADR lucri daca vrei pe cisterna acasa seara, local, dar nu te baga nimeni pe cisterna ADR fara multi ani in spate.
ADR cisterne e cel mai greu examen. Totodata sansele sa conduci o cisterna ADR sunt minime in primii 5 ani, si fara o motivatie serioasa, gen bani buni si seara acasa nu merita.
Eu am facut ADR a doua oara strict ca firma la care lucru vroia atunci sa ma trimita pe ADR, am refuzat dar am zis sa fie acolo ca invatasem deja tot demult.
Agabariticul e cam degeaba, mai nou mai intreaba si unele politii pe afara de el, dar in general e doar valabil in Romania ca in afara nu exista atestat agabaritic. Ala se invata usor. Pe agabaritic, la incepatori iar e naspa treaba ca uneori te trimite firma fara autorizatie, autorizatii false si alte magarii si ramai si fara permis, nu stiu daca mai e asa acum dar acum cativa ani se practica.
Si mai e o tentatie la ADR sa inchizi placutele, sa dai prin tunele, se practica, si amenda e gen 6k euro in Austria pt treaba asta.
Planul imi este ca, dupa cativa ani de condus camionul, fie ca in tara sau in afara, sa revin in tara, si sa lucrez pe cisterna. Si, nu, nu vreau sa fac asta doar pentru ca am auzit ca ar fi salarii frumoase, ci si pentru ca pare interesant. Si, totusi, as lucra in tara, si as fi acasa mai des, si poate banii sunt ca si la acela care lucrează in afara pe transport marfa. Sau ma insel?

#9
britneysbitch

britneysbitch

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,295
  • Înscris: 06.01.2012

Quote

Planul imi este ca, dupa cativa ani de condus camionul

Știi cum e, viața e ceea ce se întâmplă în timp ce noi ne facem planuri ... :)

#10
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 21.09.2020
Da, 3 examene diferite.
Clasa VII te califică pentru transportul de mărfuri sau substanțe radioactive, dar astfel de transporturi sunt extrem de reglementate. Dacă ajungi la așa ceva, te umpli de bani, dar eu zic să faci copii înainte să te angajezi... sper că ai prins ideea. În plus, nici o parte a unui astfel de transport nu ajunge în zona privată, totul este organizat și efectuat de companii de stat, deci...
Clasa I în schimb, o poți obține ca și coletele și cisternele, dar cu munca e mai greu. În primul rând că la transportul de materiale explozive se folosesc vehicule specializate... și astea nu-s chiar pe toate drumurile. Și nici transporturile astea nu se întâmplă zilnic. Eu sunt din Petroșani (HD) și aici pe defileul Jiului lucrează ăia de la Hidroconstrucția Cluj și ei au vreo 2 ARO-uri din-alea pentru explozive. Dar de câțiva ani buni de când lucrează aici, nu știu dacă am văzut mașinile alea în mișcare în mai mult de 10-15 ocazii diferite.
Munca la cisternă e la fel ca orice altă muncă. Cu puțină atenție lucrezi cu o mănușă... dar are și părți nasoale. 16000L într-un bidon de 35000 și o să mergi ca-n desene animate, la alimentare e nebunie cu curățenia și condensul, la chimice (non-ADR) te omoară mirosurile iar la ADR ești monitorizat non-stop, plus salopeta de plastic pe tine (să vezi ce fain îi la 30+ de grade vara).
Dacă vrei să muncești, să faci bani dar nici să nu te rupi cu munca, îți recomand containerele interschimbabile (așa numitele BDF-uri). Se lucrează de noapte, dar... te plimbi între depozite și schimbi containere. Nu chingi, nu rampă ocupată, nu transpalet, nu examen pe calculator la intrare, nu ''warten'' pe marginea străzii. Prin lege shift-ul poate avea maxim 10h, se lucrează de luni seara până sâmbătă dimineața, noaptea drumurile's libere, noaptea depășirea este permisă mai peste tot, mașinile de obicei merg 90+ la oră, dimineața te parchezi unde vrei tu că toate parcările sunt goale și iei mai mult decât la prelată și/sau frig (sporul de noapte). Trebuie doar să înveți joaca cu volanu' și proțapu', dar e mult mai simplu decât pare la prima vedere. Și nici n-o să mai vrei semiremorcă după-aia :)))

#11
calabrezu

calabrezu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 427
  • Înscris: 03.12.2018
Degeaba merg masinile cu +90 daca iti vin acasa amenzile  de radar. Pentru camioane e 80 limita in toata Europa, nu trebuie sa fie indicator de viteza. In ianuarie am luat un blitz la Koln la 6dimineata, zona fara indicator si in aprilie mi-a venit amenda acasa.
Degeaba te opresti dimineata sa dormi ca nu ai poti decit intr-o parare chioara, unde nu intra nimeni. Iar munca de noapte te ajunge in citiva ani. Asa ca mai bine nu.

#12
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005

View Postcristian_puscasu, on 03 mai 2021 - 20:35, said:

Da, 3 examene diferite.
Clasa VII te califică pentru transportul de mărfuri sau substanțe radioactive, dar astfel de transporturi sunt extrem de reglementate. Dacă ajungi la așa ceva, te umpli de bani, dar eu zic să faci copii înainte să te angajezi... sper că ai prins ideea. În plus, nici o parte a unui astfel de transport nu ajunge în zona privată, totul este organizat și efectuat de companii de stat, deci...

Legende de parcare...vad zilnic transporturi radioactive,cel mai mult se folosesc in industria pharma.Asta transporta soferii normali restul nu sunt pentru civili.

Edited by bolo, 04 May 2021 - 20:03.


#13
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 21.09.2020

View Postbolo, on 04 mai 2021 - 20:03, said:

Legende de parcare...vad zilnic transporturi radioactive,cel mai mult se folosesc in industria pharma.Asta transporta soferii normali restul nu sunt pentru civili.

Vezi că confunzi etichetele de pericol. Ce vezi tu zilnic este pericol biologic, iar noi vorbim de materiale nucleare. Etichetele sunt ambele cu negru și galben și de la distanță te pot induce în eroare, dar în realitate sunt diferite. Pericolul biologic are un cap de mort în mijloc, în timp ce radioactivele au un punct.

#14
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005
Nu confund nimic.
Suna la ei si intreaba daca te umplu de bani

https://isotopes.be/

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate