Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...
 Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei
 E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 

Casă de Expediții nou-nouță

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 21.09.2020
Salutare.
Am decis să pun volanu'n cui și să mai stau și pe acasă, așa că după paște o să mă apuc de treabă, respectiv înființarea unei case de expediții.
S.R.L.-ul este deja (trebuie doar CAEN-ul schimbat), am și o marcă înregistrată (aștept notificarea de la O.S.I.M., să plătesc eliberarea certificatului) și aproape toate informațiile necesare. Aproape toate...
Pentru cine nu știe... casa de expediții este o entitate care organizează transporturi, fără a fi ea însăși un transportator. Activitatea este foarte bine reglementată și controlată, deci nu vorbim de un telefon, un laptop, o conexiune la internet și-un cont pe 123Cargo. Cel puțin, nu în cazul meu. Îmi iau licența pentru activități conexe, atestat de manager de transport am deja, fac asigurare de garanție financiară, mă înscriu în USER, FIATA, UNTRR, îmi implementez ISO-urile necesare... adică treabă serioasă.
Bun.
Așa cum am spus, am aproape toate informațiile necesare... deci nu toate. Ce m-ar mai interesa acum, ar fi așa:
- Merită investiția într-un software ERP? Că eu nu prea sunt convins... În afară de ținut minte niște facturi și de generat niște documente, n-am reușit să găsesc altceva care să merite atâția bani. Dar poate că nu știu eu exact ce și cum, deci dacă e cineva mai bine documentat și vrea să mă lumineze...

#2
Ru-Warrior

Ru-Warrior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,442
  • Înscris: 12.08.2017
nu vrei sa ai un asociat in vestul tarii?
as intra cu 10000 lei, ca imi place domeniul.

#3
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 21.09.2020
Salut.
Nu resping ideea, dar trebuie să discutăm serios și mai ales trebuie să fii hotărât. Bani se fac, nu-i problemă, dar seriozitatea e criteriul principal. Nu mă înțelege greșit, te rog, nu te iau de sus și nici nu încerc să te sperii, vreau doar să știi că odată urcat la bord, nu opresc la orice colț de stradă (dacă-mi permiți analogia).
În altă ordine de idei... Legea 120/2015 (investitor individual), ca bază de negociere, dar îmi rezerv dreptul absolut de decizie asupra strategiei de exit (căci va fi una, am un alt proiect mai mare).
[email protected] sau mesaj privat cu o formă de contact și discutăm.

#4
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

 cristian_puscasu, on 01 mai 2021 - 21:45, said:

- Merită investiția într-un software ERP? Că eu nu prea sunt convins... În afară de ținut minte niște facturi și de generat niște documente, n-am reușit să găsesc altceva care să merite atâția bani. Dar poate că nu știu eu exact ce și cum, deci dacă e cineva mai bine documentat și vrea să mă lumineze...

depinde de câți clienți ai și care e fluxul de lucru.
Un ERP bine implementat te poate ajuta enorm.
De exemplu poate să-ți semanlizeze că clientul din orașul X are marfă de trimis fix în ziua în care un caminion de al tău descarcă acolo.

Pare banal dar când ai multe camioane și mulți clienți nu mai e așa de simplu de ținut minte și urmărit chestii din astea.

În plus poate să automatizeze o grămadă de procese, de exemplu când generezi un AWB  notifică automat șoferul cel mai propiat de punctul de ridicare, trimite email/sms la client confirmarea comenzii, generează aviz de însoțire a mărfii, actualizează inventarul, etc.
Nu sunt în domeniu, poate exemplele nu sunt cele mai bune dar sper că ai prins ideea.

Edited by DaculScoril0, 03 May 2021 - 03:10.


#5
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 21.09.2020
''Procesul tehnologic'' la mine e cam așa:
Odată stabiliți termenii și condițiile de transport cu un client (via telefon, e-mail, chat...):
a) ori îi trimit eu comanda de transport (un .pdf pe care-l completează el conform cu înțelegerea) și mi-l trimite înapoi semnat și ștampilat, ori
b) îmi trimite el .pdf-ul lui, semnat și ștampilat.
Mai departe eu trimit o nouă comandă de transport, de data asta către transportator, iar acesta mi-o confirmă (conform contractului ce-l avem).
După ce se termină tărășenia (adică comenzile s-au executat cu succes), eu facturez către client, iar transportatorul către mine. Dacă apar probleme, fiecare parte implicată își notifică asiguratorii.
..........................
Ca un ERP să mă notifice de postări punctuale pe burse ar trebui să fie integrat cu platformele respective.
Am văzut că generează comenzi de transport, doar că le generează ''în curtea mea'', să zic așa... adică eu o creez, o trimit clientului, el o confirmă și gata. Ori asta nu-mi place. Dacă eu tastez 1200kg (cu clientul la telefon) în loc de 12000kg, iar clientul nu observă greșeala mea... (acest exemplu este caz real).
Eu îi trimit clientului comanda blank, în așa fel încât să se știe cine a scris greșit...
Iar metoda mea de ''ținut minte'' comenzi și facturile aferente, se bazează pe... good old tăvi de documente. Dacă există hârtii în tăvi, înseamnă că am o cursă în tranzit, ori o factură neîncasată.
Aș vrea să trec și eu la varianta 100% digital, dar cum am spus deja, nu prea se justifică banii.

#6
belisima

belisima

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 579
  • Înscris: 31.05.2007
Consider foarte buna ideea ta de afacere.Spui ca al lucrat,deci cunosti domeniul.Casa de expeditie are nevoie in primul rand de niste contracte ferme si eu as merge pe varianta ca acestea ar trebui sa fie punctul de plecare.Pe intern ,se prefera transporturi cu incarcare la rampa,fara decopertari,fara depasirea greutatii,tarif bun.Le vei avea pe astea,vei avea succes garantat. Bafta!

#7
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 21.09.2020

 belisima, on 04 mai 2021 - 06:42, said:

[...]Casa de expeditie are nevoie in primul rand de niste contracte ferme[...]
Da și nu.
Contractele cu clienții îți asigură un volum de muncă de care ești sigur, dar... prețul nu e ca și cel de ''last minute'', mulți îți condiționează activitatea paralelă de concurența lor (adică să nu le faci concurență lucrând cu competitorii lor), dacă prețurile pieței urcă brusc riști să pierzi startul (că deh... ai mașinile la contract) și cel mai deranjant e că nu prea câștigi mare lucru (ei deja știu mai bine ca tine câți bani să-ți dea și ce cheltuieli ai tu), deci... nu e așa mare grozăvie cu contractele astea. Crezi că dacă se băteau spedițiile pe ele, le ofereau ei pe 99 de ani??!!!!!
Fiecare își urmărește scopul, producătorul vrea să aiibă depozitul gol, cărăușul să învârtă roata și casa de expediție să-i cupleze pe ăștia doi... Acuma, că batem palma pe veci, sau că facem comenzi de transport câte 200 la zi, asta e... bani să iasă!

#8
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

 cristian_puscasu, on 03 mai 2021 - 07:16, said:

''Procesul tehnologic'' la mine e cam așa:
Odată stabiliți termenii și condițiile de transport cu un client (via telefon, e-mail, chat...):
a) ori îi trimit eu comanda de transport (un .pdf pe care-l completează el conform cu înțelegerea) și mi-l trimite înapoi semnat și ștampilat, ori
b) îmi trimite el .pdf-ul lui, semnat și ștampilat.
Mai departe eu trimit o nouă comandă de transport, de data asta către transportator, iar acesta mi-o confirmă (conform contractului ce-l avem).
După ce se termină tărășenia (adică comenzile s-au executat cu succes), eu facturez către client, iar transportatorul către mine. Dacă apar probleme, fiecare parte implicată își notifică asiguratorii.

tu știi mai bine care îți sunt procesele și fluxul de date.
Numai tu poți evalua dacă investția într-un ERP se justifică financiar sau nu.

Dar pentru că ai cerut sfatul: e mai ușor de implementat un ERP când ești la început și poți funcționa cu hârtie și tăvi de documente.

Pentru că va veni un moment, și eu îți doresc ca acest moment să vină cât mai repede Posted Image, când nu vei mai putea face față doar cu evidența pe hârtie.

Deci, părerea mea: un sistem ERP nu e o prioritate acum, la început, folosește-ți energia și resursele să-ți pui afacerea pe picioare dar nu neglija aspectul ERP. Pune ceva bani deoparte, fă un fond special pentru asta. Interesează-te din timp care sunt opțiunile, vorbește cu cei din branșă despre sistemele pe care le folosec, află plusuri, minusuri, etc.
Caută un business analyst (nu programator) cu care să te poți înțelege, fă-ți temele din timp. Vei constata că sunt și soluții mai ieftine, poate și mai potrivite pentru tine decât un sistem masiv cum e SAP sau ceva asemănător.
Dacă planifici din timp, nu va trebui să dai răcoală când vei fi nevoit să implementezi sistemul și din criză de timp va trebui să bagi mâna adânc în buzunar.


 cristian_puscasu, on 03 mai 2021 - 07:16, said:

Ca un ERP să mă notifice de postări punctuale pe burse ar trebui să fie integrat cu platformele respective.
Am văzut că generează comenzi de transport, doar că le generează ''în curtea mea'', să zic așa... adică eu o creez, o trimit clientului, el o confirmă și gata. Ori asta nu-mi place. Dacă eu tastez 1200kg (cu clientul la telefon) în loc de 12000kg, iar clientul nu observă greșeala mea... (acest exemplu este caz real).

Integrarea cu alte sisteme se face în mod curent, mai toate sistemele pun la dispoziție puncte de interconectare (API) prin care o să poți să  te legi la sistemele partenerilor.

Edited by DaculScoril0, 05 May 2021 - 07:56.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate