Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

6 = CX-5

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
335 replies to this topic

#253
officer_nats

officer_nats

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 770
  • Înscris: 14.10.2018

View Postdaemonus, on 30 mai 2022 - 05:45, said:

Oricum, ultimele 2 lovituri s-au resimtit in masina foarte puternic, si neaparand vizual, am zis ca poate am bafta.
Le gasesti pe plastice si tabla (masca, bara, capota fata, pavilion)....

#254
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008

View Postofficer_nats, on 30 mai 2022 - 17:35, said:

Le gasesti pe plastice si tabla (masca, bara, capota fata, pavilion)....
Le-am regasit ulterior pe parbriz ...in afara campului vizual al soferului.

#255
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
Fotografia asta "se intampla" ieri. Azi sunt putin sub 45.000, asa ca am schimbat ulei+filtre. Luam asfalt pe roti, marcam km, totul in regula. Am scos azi o bujie sa vad in ce "hal" se prezinta. Arata excelent.

Attached Files



#256
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
46.000 si am reusit sa sparg ieri oglinda de pe partea soferului, incercand o scot afara sa "ung" motorul (am spalat masina si iar s-a intepenit oglinda). Am inlocuit-o astazi cu alta noua (sticla), dar cu senzorul "blind spot" de pe cea originala a masinii - cel aftermarket nu e compatibil cu masina. La 50K, masina va "suferi urmatoarele":
1. schimb ulei si filtru cutie de viteze
2. demontare si curatire galerie de admisie
3. curatie supape admisie
4. verificare (si inlocuire daca e cazul) valva PCV.
Toate piesele implicate in aceasta operatiune preventiva de mententanta (si zic eu de bun simt "tehnic" - daca e OK exprimarea) sunt originale Mazda.
Am verificat astazi lichidul de frana, este absolut OK, nu e nevoie de schimbare. Il voi schimba preventiv totusi la urmatorul schimb de placute de frana (daca nu sufera modificari - va fi verificat din 5k in 5k).

#257
tauru242

tauru242

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,106
  • Înscris: 06.09.2005
Oglinzile ti le schimba pe garantie. Chiar si pe cea extinsa. Eu sunt la a treia pe stanga(originala plus inca una si asta care e acum pe ea) si la a doua pe dreapta. Din spusele celor de la service cica au schimbat pana la urma ceva la designul corpului a.i. sa nu mai intre apa. Cert e ca a trecut un an si n-am mai avut probleme. Sa mai asteptam insa.

#258
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
Curățarea admisiei e parte a reviziei obligatorii sau o faci la cerere?


#259
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008

View PostKiloW, on 16 iunie 2022 - 07:09, said:

Curățarea admisiei e parte a reviziei obligatorii sau o faci la cerere?
O fac in regie proprie, din dorinta proprie - dupa ei ... potopul. Inainte de a cumpara masina, in urma cu un an si doua luni, am citit destule despre motorul de 2.5 aspirat. Dupa ce am luat, am continuat lectura. La GDI-uri, marea buba se pare ca este o clasica "buba" de la diesel si anume depuneri pe jeg pe supape si pe traseul de admisie. Galeria de admisie este full plastic, deci cumva ma astept la o relativa curatenie, comparativ cu tigaia nemteasca spre exemplu, dar sunt foarte curios dupa 50K, cum se prezinta "inlet ports" si supapele. Avand in vedere ca sunt un practicant al "italian-tunning-ului" (adica mersul turat), dar uleiul l-am schimbat mult inainte specificatiilor producatorului, ma astept sa gasesc curatenie.
Oricum, operatiunea va fi documentata cu fotografii aici.

PS. Locul asta virtual tine loc si de "carte de service", si daca voi vinde masina in viitor, aici va putea fi verificata. Oricum, in ceea ce ma priveste, ce este aici este 100% realitatea, neinflorita, nepolishata. Cu bune si cu rele.

#260
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
48.000+, functioneaza ireprosabil.

#261
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
Fiindcă am promis că orice operațiune importantă va fi documentată aici, iat-o pe prima. Schimbul de ulei la cutia de viteze, ulei care nu se schimbă niciodată "că cutia așa e făcută". Șansoneta asta o veți auzi (cred) la orice marcă.
Am folosit ulei original Mazda FZ, am găsit și înlocuitori, dar am preferat așa. Nu l-am găsit ușor, am luat 5 litri, în ciuda celor 3.5 litri "service fill". Acești 3.5 litri au intr-adevăr o justificare daca nu scoți baia de ulei să o cureți și sa schimbi si filtrul de ulei. Am folosit și la filtru tot original Mazda (fact: pe multe componente care le mai am gen curele, garnituri, valve PCV scrie MADE IN JAPAN, pe filtrul de ulei de la cutia de viteze scrie MADE IN USA). Aș fi preferat o garnitura la baia de ulei în locul gasketului, dar aia e, am folosit ELRING, am mai folosit și la alte aplicații și cred că-și va face treaba. Revenind la cantitatea de ulei, în final, au fost 4.5 litri - nivelul făcut ca la carte, temperatura uleiului 500C, relanti, motor pornit, mașina trecută prin R,N,D,manual de câteva ori.
Nu e complicat absolut deloc, doar un pic "murdăricioasă" treaba. Se dă jos admisia de aer, de la priza frontală până la clapeta de accelerație (adică și carcasa filtrului de aer) - doar șuruburi de 10. Se dă jos scutul, șuruburi de 10 și câteva clipsuri. La baie, tot șuruburi de 10 sunt, bușonul de golire este un hexagon dar nu-mi amintesc dimensiunea (parcă H5...nu-mi aduc aminte). Joja este foarte scurtă, din plastic și este prinsă de cutie tot cu un șurub de 10.

Revenind la celebra șansonetă :
"Foaie verde iasomie,
Uleiul de la cutie,
Nu se schimba niciodată,
Așa-i de la mă-sa dată,
La uleiul din cutie
Să nu se umble-n vecie"

Veți vedea în fotografii cam ce se strânge pe magnetul de pe interiorul băii și în interiorul băii, și trageți voi concluziile dupa 50.000km. Eu am mai pus un magnet, m-a prins nepregătit, dar la următorul schimb la 100.000k voi mai instala unul (japonezii cam așa fac). Nu este dat nici un interval de schimb de ulei, unii au făcut operațiunea la 40.000km, alții la 120.000km - cert este că fotografiile văzute nu prea difereau cu nimic de ale mele, cumva mă simt mai liniștit că tot jegul ăla nu mi se mai plimbă prin cutie. Dacă e vreunul dintre voi care s-a încumetat la operațiunea asta și are experiențe cu alt ulei decât ce original, scrieți aici. Puteți face și un versus între filtru nou de ulei de cutie și filtrul vechi - oricum, pentru mine rămâne un mister de ce au ales această combinație "uluitoare" de filtru mic și ulei veșnic, având în vedere cum se prezintă lucrurile după doar 50.000km.

Continuarea ....

Attached Files



#262
tauru242

tauru242

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,106
  • Înscris: 06.09.2005
Ai schimbat până acum plăcuțele de frână? La mine tocmai ce a început să scoată sunetul ăla "chițăit" și nu prea am timp sa le schimb și mai am ceva drumuri de făcut. Max. 1000 km. O mai ține?

#263
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008

View Posttauru242, on 03 august 2022 - 17:37, said:

Ai schimbat până acum plăcuțele de frână? La mine tocmai ce a început să scoată sunetul ăla "chițăit" și nu prea am timp sa le schimb și mai am ceva drumuri de făcut. Max. 1000 km. O mai ține?
La 40.000 am schimbat si discurile :) Placutele la 20.000 :)

#264
tauru242

tauru242

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,106
  • Înscris: 06.09.2005
Eu am 70000 cu setul original de placute. :D

#265
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
51.000 trecute fix. Rotile se invarte care este ele roate.

#266
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
Azi despre asta a fost taina ....

Attached Files



#267
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
The big one so far .... jos galeria de admisie, curatite porturile de intrare + valvele. Sunt doar 52.000km. Masina a mers mult in afara, si cam de fiecare data a beneficiat de "tunning italian". Egal 0. Un separator aer ulei (catch can) si ulei mai bun decat cel Mazda (care-i facut de Total) probabil ca vor asigura mai putin jeg.

Nu e un job simplu, dar nici extrem de dificil. Mediu spre dificil ar fi poate o descriere mai buna. Urmatoarea tura - la 100.000km. Pana atunci sper sa-mi gasesc o perie rotativa metalica subtire, flexibila si 15 cm lungime, sa poata fi atasata la o freza tip Dremel (sau Panzer). Desi azi am avut frezele, nu le-am putut folosi.

Ca agenti chimici am avut Motip DPF Cleaner, Valvoline EGR Cleaner si CRC GDI Intake Valve Cleaner. Desi le-am folosit pe rand, cel mai bun randament l-a avut Valvoline EGR Cleaner. Am folosit 2 periute de dinti pentru copilasi, caci sunt mai mici si patrund mai bine pe langa valve.
Recomand ca inainte de a da galeria jos, o suflare cu aer comprimat pentru indepartarea prafului si a nu permite sa patrunda in motor atunci cand dati galeria jos. De asemenea, un aspirator de lichide este musai. Lucrarea se poate face si cu masina la sol, ridicata de partea dreapta pentru a putea roti motorul si inchide valvele deschise, dar este mult mai comod pe elevator.

Totodata, am localizat si "gura de vizitare" pentru volanta si convertizor, dar nu am putut localiza surubul de drain de pe convertizor. Nici in fotografii nu am zarit ceva asemanator, si realitatea a confirmat.

S-a curatit si clapeta de acceleratie, si galeria de admisie. S-au schimbat garniturile aferente, desi cele vechi erau absolut OK. Am folosit garnituri originale, exista insa si aftermarket.

Attached Files



#268
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Din pacate fara injectie duala cum au unele motoare de la Toyota si VAG nu prea poti sa scapi de asta.

#269
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008

View PostMembruAnonim, on 20 august 2022 - 20:25, said:

Din pacate fara injectie duala cum au unele motoare de la Toyota si VAG nu prea poti sa scapi de asta.
Stiu. De asta prefer sa o fac preventiv, sa nu dau ocazia namolului sa preia controlul, ca dupa aia e mai nasol.

#270
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
52.000 trecute fix. Ieri i-am facut ITP sa am si eu o contorizare oficiala a odometrului. La anul repetam. In alta ordine de idei, as vrea sa folosesc un alt ulei in afara de cel Mazda care nu-mi inspira prea mare incredere. Sugestii ?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate