6 = CX-5
Last Updated: Aug 28 2023 17:50, Started by
daemonus
, Apr 19 2021 23:10
·
12
#253
Posted 30 May 2022 - 17:35
#254
Posted 30 May 2022 - 22:17
#255
Posted 06 June 2022 - 17:17
Fotografia asta "se intampla" ieri. Azi sunt putin sub 45.000, asa ca am schimbat ulei+filtre. Luam asfalt pe roti, marcam km, totul in regula. Am scos azi o bujie sa vad in ce "hal" se prezinta. Arata excelent.
Attached Files |
#256
Posted 15 June 2022 - 21:47
46.000 si am reusit sa sparg ieri oglinda de pe partea soferului, incercand o scot afara sa "ung" motorul (am spalat masina si iar s-a intepenit oglinda). Am inlocuit-o astazi cu alta noua (sticla), dar cu senzorul "blind spot" de pe cea originala a masinii - cel aftermarket nu e compatibil cu masina. La 50K, masina va "suferi urmatoarele":
1. schimb ulei si filtru cutie de viteze 2. demontare si curatire galerie de admisie 3. curatie supape admisie 4. verificare (si inlocuire daca e cazul) valva PCV. Toate piesele implicate in aceasta operatiune preventiva de mententanta (si zic eu de bun simt "tehnic" - daca e OK exprimarea) sunt originale Mazda. Am verificat astazi lichidul de frana, este absolut OK, nu e nevoie de schimbare. Il voi schimba preventiv totusi la urmatorul schimb de placute de frana (daca nu sufera modificari - va fi verificat din 5k in 5k). |
#257
Posted 16 June 2022 - 07:00
Oglinzile ti le schimba pe garantie. Chiar si pe cea extinsa. Eu sunt la a treia pe stanga(originala plus inca una si asta care e acum pe ea) si la a doua pe dreapta. Din spusele celor de la service cica au schimbat pana la urma ceva la designul corpului a.i. sa nu mai intre apa. Cert e ca a trecut un an si n-am mai avut probleme. Sa mai asteptam insa.
|
#258
Posted 16 June 2022 - 07:09
Curățarea admisiei e parte a reviziei obligatorii sau o faci la cerere?
|
#259
Posted 16 June 2022 - 21:07
KiloW, on 16 iunie 2022 - 07:09, said:
Curățarea admisiei e parte a reviziei obligatorii sau o faci la cerere? Oricum, operatiunea va fi documentata cu fotografii aici. PS. Locul asta virtual tine loc si de "carte de service", si daca voi vinde masina in viitor, aici va putea fi verificata. Oricum, in ceea ce ma priveste, ce este aici este 100% realitatea, neinflorita, nepolishata. Cu bune si cu rele. |
#261
Posted 01 August 2022 - 17:47
Fiindcă am promis că orice operațiune importantă va fi documentată aici, iat-o pe prima. Schimbul de ulei la cutia de viteze, ulei care nu se schimbă niciodată "că cutia așa e făcută". Șansoneta asta o veți auzi (cred) la orice marcă.
Am folosit ulei original Mazda FZ, am găsit și înlocuitori, dar am preferat așa. Nu l-am găsit ușor, am luat 5 litri, în ciuda celor 3.5 litri "service fill". Acești 3.5 litri au intr-adevăr o justificare daca nu scoți baia de ulei să o cureți și sa schimbi si filtrul de ulei. Am folosit și la filtru tot original Mazda (fact: pe multe componente care le mai am gen curele, garnituri, valve PCV scrie MADE IN JAPAN, pe filtrul de ulei de la cutia de viteze scrie MADE IN USA). Aș fi preferat o garnitura la baia de ulei în locul gasketului, dar aia e, am folosit ELRING, am mai folosit și la alte aplicații și cred că-și va face treaba. Revenind la cantitatea de ulei, în final, au fost 4.5 litri - nivelul făcut ca la carte, temperatura uleiului 500C, relanti, motor pornit, mașina trecută prin R,N,D,manual de câteva ori. Nu e complicat absolut deloc, doar un pic "murdăricioasă" treaba. Se dă jos admisia de aer, de la priza frontală până la clapeta de accelerație (adică și carcasa filtrului de aer) - doar șuruburi de 10. Se dă jos scutul, șuruburi de 10 și câteva clipsuri. La baie, tot șuruburi de 10 sunt, bușonul de golire este un hexagon dar nu-mi amintesc dimensiunea (parcă H5...nu-mi aduc aminte). Joja este foarte scurtă, din plastic și este prinsă de cutie tot cu un șurub de 10. Revenind la celebra șansonetă : "Foaie verde iasomie, Uleiul de la cutie, Nu se schimba niciodată, Așa-i de la mă-sa dată, La uleiul din cutie Să nu se umble-n vecie" Veți vedea în fotografii cam ce se strânge pe magnetul de pe interiorul băii și în interiorul băii, și trageți voi concluziile dupa 50.000km. Eu am mai pus un magnet, m-a prins nepregătit, dar la următorul schimb la 100.000k voi mai instala unul (japonezii cam așa fac). Nu este dat nici un interval de schimb de ulei, unii au făcut operațiunea la 40.000km, alții la 120.000km - cert este că fotografiile văzute nu prea difereau cu nimic de ale mele, cumva mă simt mai liniștit că tot jegul ăla nu mi se mai plimbă prin cutie. Dacă e vreunul dintre voi care s-a încumetat la operațiunea asta și are experiențe cu alt ulei decât ce original, scrieți aici. Puteți face și un versus între filtru nou de ulei de cutie și filtrul vechi - oricum, pentru mine rămâne un mister de ce au ales această combinație "uluitoare" de filtru mic și ulei veșnic, având în vedere cum se prezintă lucrurile după doar 50.000km. Continuarea .... Attached Files |
#262
Posted 03 August 2022 - 17:37
Ai schimbat până acum plăcuțele de frână? La mine tocmai ce a început să scoată sunetul ăla "chițăit" și nu prea am timp sa le schimb și mai am ceva drumuri de făcut. Max. 1000 km. O mai ține?
|
|
#263
Posted 03 August 2022 - 23:10
#265
Posted 09 August 2022 - 19:58
51.000 trecute fix. Rotile se invarte care este ele roate.
|
#267
Posted 20 August 2022 - 15:39
The big one so far .... jos galeria de admisie, curatite porturile de intrare + valvele. Sunt doar 52.000km. Masina a mers mult in afara, si cam de fiecare data a beneficiat de "tunning italian". Egal 0. Un separator aer ulei (catch can) si ulei mai bun decat cel Mazda (care-i facut de Total) probabil ca vor asigura mai putin jeg.
Nu e un job simplu, dar nici extrem de dificil. Mediu spre dificil ar fi poate o descriere mai buna. Urmatoarea tura - la 100.000km. Pana atunci sper sa-mi gasesc o perie rotativa metalica subtire, flexibila si 15 cm lungime, sa poata fi atasata la o freza tip Dremel (sau Panzer). Desi azi am avut frezele, nu le-am putut folosi. Ca agenti chimici am avut Motip DPF Cleaner, Valvoline EGR Cleaner si CRC GDI Intake Valve Cleaner. Desi le-am folosit pe rand, cel mai bun randament l-a avut Valvoline EGR Cleaner. Am folosit 2 periute de dinti pentru copilasi, caci sunt mai mici si patrund mai bine pe langa valve. Recomand ca inainte de a da galeria jos, o suflare cu aer comprimat pentru indepartarea prafului si a nu permite sa patrunda in motor atunci cand dati galeria jos. De asemenea, un aspirator de lichide este musai. Lucrarea se poate face si cu masina la sol, ridicata de partea dreapta pentru a putea roti motorul si inchide valvele deschise, dar este mult mai comod pe elevator. Totodata, am localizat si "gura de vizitare" pentru volanta si convertizor, dar nu am putut localiza surubul de drain de pe convertizor. Nici in fotografii nu am zarit ceva asemanator, si realitatea a confirmat. S-a curatit si clapeta de acceleratie, si galeria de admisie. S-au schimbat garniturile aferente, desi cele vechi erau absolut OK. Am folosit garnituri originale, exista insa si aftermarket. Attached Files |
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users