Hibrid: Plug-in vs. self-charging (a.k.a "full hybrid") - PROs & CONs

#37
Posted 19 April 2021 - 19:20

Minunat ![]() Ziceai ca 136cp termici... E BMW x1 220cp? Aia de care spuneam au măsurat la 7.9 pe autostrada. Cred ca MINI Countryman SE All4. Deci tot aia. |
#38
Posted 19 April 2021 - 20:52

#39
Posted 19 April 2021 - 21:24

De ce n-o fi ales full electric? |
#40
Posted 19 April 2021 - 23:08

Salutare, Ma confrunt cu dilema din titlu (in vederea urmatoarei masini pe care mi-as cumpara-o), si nu reusesc sa gasesc un raspuns pertinent. Starea de fapt: 1) am nevoie de o masina cu care ocazional sa fac drumuri foarte lungi "dintr-o bucata" (ex: ~1200 km in ~14 ore); deci sa stau dupa statiile de incarcare nu e o optiune. Asta imi limiteaza optiunile ECO la o hibrida. 2) in afara acelor curse lungi, nu am posibilitatea de a incarca masina acasa si/sau la birou. Si de-aici dilema mea: Mi-ar placea ceva gen Passat / A4, dar alea se gasesc doar in varianta plug-in hibrid. Merita sa imi iau asa ceva ? Sau alea sunt avantajoase doar daca le poti incarca la fiecare ~100 km ? Cand nu le incarci si de bazezi doar pe self-charging... se incarca singure suficient de bine ? Obtin un consum comparabil cu un Camry Hybrid (care e self-charging only) ? Teoriile pe care le aud imi spun ca 1) plug-in hibridele au ceva greutate in plus data de baterii (Care sunt mai multe decat la o hibrida full) iar asta "le trage in jos", si practic nu sunt rentabile dpdv. al consumului daca nu le poti incarca foarte des (la fiecare ~100km) ? 2) plug-in hibridele pur si simplu nu sunt la fel de performante cand vine vorba de self-charging (din franat) ca cele "full hibrid". Ce parere aveti ? Unde-i adevarul in practica intre optiunile astea doua ? Ms. In cazul tau lipsa posibilităților de incarcare face ca solutia phev sa pice. Daca din numarul de km totali, mersul prin oras nu reprezinta macar 40%, pica si varianta cu hibrida si iesi mai avantajos cu o benzinara clasica sau si mai bine cu un mild hibrid. |
#41
Posted 20 April 2021 - 06:35

Deci, profil similar cu al unui sofer de EV, dar cu ANXIETATE DE AUTONOMIE ![]() ![]() Edited by utopium, 20 April 2021 - 06:37. |
#42
Posted 20 April 2021 - 07:19

... am comandat un Model 3 ... e pe vine - cica in mai e livrarea. ![]()
N-am anxietati de astea, doar ca n-am ce EV sa cumpar inca. Stii vreo berlina gen Octavia la care sa ies cu una bine dotata, dupa eco-tichete, pe la 26.000 de euro? Ca eu nu stiu. Cu Octavia PHEV pot sa ies pe-acolo. Autonomie de 500 de km e deja suficient pentru mine, deci nu poti zice ca sunt pretentios ![]() |
#43
Posted 20 April 2021 - 07:54

Nissan Leaf era pe la pretul asta. ![]() Adica eu chiar nu merg tare, dar limita de 144 km/h as atinge-o totusi destul de des. Edited by utopium, 20 April 2021 - 08:01. |
#44
Posted 20 April 2021 - 08:41

Daca n-ai posibilitatea s-o incarci acsa sau la birou nu prea e fun, la mall-uri vei incarca greu, cativa km in 2 ore, chiar nu merita. Plus ca ocupi si locurile celor care au electrice si au cu adevarat nevoie de priza respectiva. N-am inteles de ce "ocupi si locurile celor care au electrice" e problema, daca ai bateria phev-ului descarcata. Nu asta e scopul? Sa o incarci si sa mergi electric? Nu asta fac si masinile electrice? Problema intervine daca bateria e incarcata dar inca ocupi statia de incarcare, iar asta e valabil chiar daca ai EV. |
#45
Posted 20 April 2021 - 11:28

#46
Posted 20 April 2021 - 11:31

benzina dezvoltă MULT mai mulți produși cancerigeni decât motorina! Adaugi si tu un studiu, ceva? Teste de laborator? Dar nu aici, ci la topicurile despre masini cu combustie interna te rog ... nu distruge topicul asta aducand dieselul in discutie, nu despre asta se vorbeste aici. Edited by ro_explorer, 20 April 2021 - 11:32. |
#47
Posted 20 April 2021 - 12:20

off-topic: țin să te anunț că ai căzut în capcana declarațiilor politic-corecte, dar incorect ecologic! ... si in plus era si Euro4, nu avea FAP, asta se intampla prin 2007, ai de capu' meu, si al concetatenilor, ma duc sa caut niste cenusa (organica) sa-mi pun in cap. Edited by KiloW, 20 April 2021 - 12:22. |
|
#48
Posted 20 April 2021 - 12:50

Si eu m-as uita dupa un plugin (am statia de incarcare pe locul pe care parchez dieselul
![]() |
#49
Posted 20 April 2021 - 12:57

Si eu m-as uita dupa un plugin (am statia de incarcare pe locul pe care parchez dieselul ![]() ![]() Ah, era sa uit ... Volvo V60 recharge ![]() Mai e si V90 plugin Edited by ro_explorer, 20 April 2021 - 12:54. |
#51
Posted 20 April 2021 - 13:43

Sigur ... se stie! Adaugi si tu un studiu, ceva? Teste de laborator? Dar nu aici, ci la topicurile despre masini cu combustie interna te rog ... nu distruge topicul asta aducand dieselul in discutie, nu despre asta se vorbeste aici. Există si hibride diesel, de ce nu s ar putea discuta si despre ele ? O autonomie de 50 de km electric pt fâțâială prin oraș sau cât să ieși din oraș si apoi un diesel eficient dpdv al consumului care poate încărca acumulatorul in extraurban, de ce ar fi o idee proastă ? |
#52
Posted 20 April 2021 - 13:53

Există si hibride diesel, de ce nu s ar putea discuta si despre ele ? Am avut la munca asa ceva ... Inclusiv un Mercedes diesel hibrid (nu plugin). |
|
#53
Posted 20 April 2021 - 14:06

Da, probabil e tot o decizie politică, nu una obiectivă.
Tocmai cand dieselul de la euro 5 in sus a ajuns chiar un motor ok ca emisii, îl aruncăm la gunoi, implicit banii investiți in R&D... La traseele mele zilnice un hibrid diesel s ar fi potrivit ca o mănușă, dar dacă nu exista..., asta e. |
#54
Posted 20 April 2021 - 14:27

sa le zica careva astora de la skoda ca 115kw nu vine 218cp:
[ https://i.imgur.com/yCLNThU.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users