Hibrid: Plug-in vs. self-charging (a.k.a "full hybrid") - PROs & CONs

#19
Posted 19 April 2021 - 12:39

#20
Posted 19 April 2021 - 13:14

Chiar poti sa mergi numai electric cu un phev fara sa intre termicul daca faci 30 km/zi ? Cu a/c cald rece incalzire in volan/scaun etc ?
|
#21
Posted 19 April 2021 - 13:30

burebista, on 19 aprilie 2021 - 12:39, said:
Prius-ul meu n-are frina regenerativa? ![]() Ba are: https://en.wikipedia...tive_brake#Cars KiloW, on 19 aprilie 2021 - 10:23, said:
Nu am testat Passat PHEV, insa am testat Superb care e cam aceeasi masina, si consumul de autostrada e sensibil peste cel al termicului pur (chiar si comparat cu ala de acum 10 ani, cu ala modern nici nu mai vorbesc). PESTE ?!? 'Daamn... ![]() KiloW, on 19 aprilie 2021 - 10:23, said:
Toyota e poate o optiune, insa mie unuia nu-mi place de nicio culoare nici cvt-ul nici ecvt-ul. Degustibus. Mda... problema e ca imi plac mai mult Passat sau A4, plus ca le gasesc si break (da, sunt fan ![]() Anyways, din ce spui trag concluzia ca, din varii motive, PHEV nu sunt la fel de eficiente ca un full-hybrid daca nu stai dupa priza cu ele. motive = greutate in plus data de baterii, sau pur si simplu ca inginerii de la Porsche nu-s la fel de destepti ca japonezii si sud coreenii... TBD ![]() Edited by serban83, 19 April 2021 - 13:30. |
#22
Posted 19 April 2021 - 13:34

serban83, on 19 aprilie 2021 - 13:30, said:
PESTE ?!? 'Daamn... ![]() In plus, daca folosesti masina predominant in oras si doar ocazional la drum lung, consumul la drum lung practic nu conteaza in costul total al masinii. |
#23
Posted 19 April 2021 - 13:36

Fujitsu, on 19 aprilie 2021 - 12:27, said:
Deci, profil similar cu al unui sofer de EV, dar cu ANXIETATE DE AUTONOMIE ![]() As recomanda filmul SUNT TIMID DAR MA TRATEZ. Poate va indragostiti de full electrice pana la urma ![]() Cred ca e o diferenta intre teama de a ramane cu masina descarcata pe vreun drum judetean obscur si acel film. Sunt in aceeasi barca cu "range anxiety", conduc electrice doar prin oras (spark gen) si cand vad procentajul bateriei scazand ma nelinisteste ![]() serban83, on 19 aprilie 2021 - 13:30, said:
Anyways, din ce spui trag concluzia ca, din varii motive, PHEV nu sunt la fel de eficiente ca un full-hybrid daca nu stai dupa priza cu ele. motive = greutate in plus data de baterii, sau pur si simplu ca inginerii de la Porsche nu-s la fel de destepti ca japonezii si sud coreenii... TBD VW nu cred ca le au asa bine cu eficienta la hibride ![]() Edited by onzaueb, 19 April 2021 - 13:38. |
#24
Posted 19 April 2021 - 14:31

#25
Posted 19 April 2021 - 14:56

Daca n-ai posibilitatea s-o incarci acsa sau la birou nu prea e fun, la mall-uri vei incarca greu, cativa km in 2 ore, chiar nu merita. Plus ca ocupi si locurile celor care au electrice si au cu adevarat nevoie de priza respectiva.
Edited by vj_Heaven, 19 April 2021 - 14:57. |
#26
Posted 19 April 2021 - 14:56

In concluzie poti sa mergi gratis in oras cu o masina hibrid cu baterie ce tine 100 km? Ca eu nu prea inteleg ce spuneti voi
|
#27
Posted 19 April 2021 - 15:21

ro_explorer, on 19 aprilie 2021 - 13:34, said:
Colegul "a testat" ... altii de pe aici conducem zilnic asa ceva. Aia e legenda urbana. Depinde de stilul de condus (ca la orice masina de altfel). ![]() Pentru comparatie, Ioniq hibrid clasic (nu phev) le-a iesit la 6.3 pe autostrada. Si 4 in oras. Ce spuneam nu se aplica la condus zilnic, ci la drumurilea alea lungi de 1000km. Sau nu musai 1000, da' hai macar peste 250. Daca vorbim de foit zilnic in jurul casei atunci merita un PHEV, cu conditia sa nu fie exorbitant de scump, si sa mergi suficient de mult incat sa conteze economia (ca daca faci 500km/an in oras e irelevant cat de economic e pe aia 500km), insa suficient de putin cat sa mergi doar electric. Vezi exact cat si unde mergi (220 zile x drumul la birou, vacantele, umplut sifoanele) si apoi poti sa-ti dai seama care e cea mai buna optiune pentru tine. Insa fa calculul pe hartie, ca genul asta de chestii "eu fac 20.000km pe an, 90% urban" sunt extrem de aproximative. Ca sa faci 18.000km/an urban trebuie sa dormi in masina practic... Multi confunda "90% din timp" cu "90% din km"... Edited by KiloW, 19 April 2021 - 15:35. |
#28
Posted 19 April 2021 - 15:36

cipi_v, on 19 aprilie 2021 - 14:56, said:
In concluzie poti sa mergi gratis in oras cu o masina hibrid cu baterie ce tine 100 km? Ca eu nu prea inteleg ce spuneti voi Nu 100... vreo 35-40 tine bateria... Daca mai dai si drumul la incalzire iarna mai ramai cu vreo 25km.... dar da poti sa mergi doar pe baterie, si doar cu PHEV. |
|
#29
Posted 19 April 2021 - 15:40

KiloW, on 19 aprilie 2021 - 15:21, said:
Ce spuneam nu se aplica la condus zilnic, ci la drumurilea alea lungi de 1000km. Eu garantez ca masina mea de exemplu PHEV de 225CP putere totala (care nu este Passat GTE) consuma mai putin decat echivalentul masinii identice dotate cu motor termic de 220CP si la acelasi nivel cu masina identica cu motor termic de 136CP, in pofida faptului ca am 300Kg in plus la masa masinii, adaugati de sistemul hibrid. |
#30
Posted 19 April 2021 - 15:40

KiloW, on 19 aprilie 2021 - 15:21, said:
Cand vorbim de mers cu restrictie +5km/h pe regulator, e destul de irelevant stilul de condus ![]() Pentru comparatie, Ioniq hibrid clasic (nu phev) le-a iesit la 6.3 pe autostrada. Si 4 in oras. Ce spuneam nu se aplica la condus zilnic, ci la drumurilea alea lungi de 1000km. Sau nu musai 1000, da' hai macar peste 250. Daca vorbim de foit zilnic in jurul casei atunci merita un PHEV, cu conditia sa nu fie exorbitant de scump, si sa mergi suficient de mult incat sa conteze economia (ca daca faci 500km/an in oras e irelevant cat de economic e pe aia 500km), insa suficient de putin cat sa mergi doar electric. Vezi exact cat si unde mergi (220 zile x drumul la birou, vacantele, umplut sifoanele) si apoi poti sa-ti dai seama care e cea mai buna optiune pentru tine. Insa fa calculul pe hartie, ca genul asta de chestii "eu fac 20.000km pe an, 90% urban" sunt extrem de aproximative. Ca sa faci 18.000km/an urban trebuie sa dormi in masina practic... Multi confunda "90% din timp" cu "90% din km"... Eu fac 20.000km/an din care 15.000 in oras si nu dorm in masina.... 15.000/320 zile (sa zicem ca restul de 45 zile merg in afara plus ca mai e cate o zi cand nu conduc) = 47km/zi.... din care ~ 15 sunt servici dus/intors, restul fataiala prin oras... |
#31
Posted 19 April 2021 - 15:44

KiloW, on 19 aprilie 2021 - 15:21, said:
[...]genul asta de chestii "eu fac 20.000km pe an, 90% urban" sunt extrem de aproximative. Ca sa faci 18.000km/an urban trebuie sa dormi in masina practic... Multi confunda "90% din timp" cu "90% din km"... Hai sa calculam: 16100Km strict pentru deplasarea utilitara obligatorie. La asta mai adaugi iesiri de weekend, iesiri pana la antrenamentul juniorilor, iesiri la supermarket .. plus 2000 Km aiurea in excursii (cumulat, pe an). Totul se duce lejer in 20000Km/an din care doar 2000 sunt distanta lunga. Ia zi .. dorm in masna? Masina mea curenta am luat-o cu 3Km la bord pe 26 februarie 2019. Am facut cu ea vreo 3000 Km in excursii in astia 2 ani de cand ma plimb cu ea ... in rest, pe langa casa . Odometrul arata azi: 43375 Km. Nu pierd mai mult de 1H, 1H10M in masina intr-o zi. Edited by ro_explorer, 19 April 2021 - 15:48. |
#32
Posted 19 April 2021 - 15:52

Anul muncitoresc standard are 220-240 zile. Restul sunt weekenduri, vacante, etc.
Mergeti mult, eu m-as muta daca ar trebui sa fac atatia km zilnic. De fapt la un moment dat am facut naveta 200km/zi.. si m-am mutat... si dupa cateva luni am inceput s-o fac iar, in sens invers. ![]() Bine poate voi faceti 70km intr-o ora, pe la mine in oras la orele de birou 15km/h viteza medie e un vis frumos. Pe la mine bicicleta "da fum" masinilor dpdv al vitezei medii. Daca as face 70km/zi si eu as lua electrica (pe langa o termica de vacanta/weekend), sau phev. @Mirel 15km/zi dus/intors la birou, faci 3500km/an. Hai 5000 daca esti workohoolic; si n-ai sambete duminici si paste si craciun. Restul de "fataiala" in oras pana la 15000 cu ce viteze medii le faci? Vorbim de un oras mare si aglomerat, sau de un orasel de provincie? Edited by KiloW, 19 April 2021 - 16:00. |
#33
Posted 19 April 2021 - 15:55

ro_explorer, on 19 aprilie 2021 - 15:40, said:
Ce spui tu nu este bazat pe experienta personala. Tu poti cita din ce reviste vrei ... nu e acelasi lucru ca experienta personala. Eu garantez ca masina mea de exemplu PHEV de 225CP putere totala (care nu este Passat GTE) consuma mai putin decat echivalentul masinii identice dotate cu motor termic de 220CP si la acelasi nivel cu masina identica cu motor termic de 136CP, in pofida faptului ca am 300Kg in plus la masa masinii, adaugati de sistemul hibrid. Punctul pe "i" si ma amuza comparatia GTE de 220 cp cu 1.5 tsi de 150 cp si dupa ce baga accelerari de toti caii se uita la consum zicand "vaaai, phev-u consuma mai mult". CP in plus nu sunt "gratis", in special la accelerari puternice. Edited by onzaueb, 19 April 2021 - 15:57. |
|
#34
Posted 19 April 2021 - 16:04

Am spus "AUTOSTRADA, MERS PE REGULATOR CU RESTRICTIE +5km/h". Insa e greu cand citesti si nu intelegi.
Edited by KiloW, 19 April 2021 - 16:04. |
#35
Posted 19 April 2021 - 16:34

KiloW, on 19 aprilie 2021 - 16:04, said:
Am spus "AUTOSTRADA, MERS PE REGULATOR CU RESTRICTIE +5km/h". Insa e greu cand citesti si nu intelegi. Dar per toata distanta, in regim mixt, consuma o idee mai putin caci partea hibrida isi face simtita prezenta prin recuperarea si reutilizarea energiilor in mod normal pierdute prin franare. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users