Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Alimentatoarele originale au prot...

Windows 11 22H2 isi da reset sing...

C.E.R.F. '96
 Sfat convertire mini caseta camer...

Overwatch2

Anul asta vinerea neagra chiar va...

Izolare balcon deasupra camerei
 banda alergat acasa

Quartier Azuga - str. Azuga - zon...

Reprezentanța B.B.C. (Brown, Bove...

Analizele Medicale, intre fericir...
 Recomandare carcasa si sursa cu pwm

Cum s-ar putea face plafonarea pr...

Preparing automatic repair diagno...

Planul Samsung pentru urmatorii 5...
 

Anulare zgomot, active noise cancelling

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#19
strehaia

strehaia

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 655
  • Înscris: 08.07.2020
Vreau sa defazez sunetul primit de microfonul montat sub capota si redat in boxele masinii.

#20
cutzu_rexi

cutzu_rexi

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 764
  • Înscris: 28.09.2017
Sa il defazezi in raport cu ce?
Ai nevoie de 2 semnale. Zici ca unul e microfonul. Care este al 2 lea si ce reprezinta?

#21
strehaia

strehaia

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 655
  • Înscris: 08.07.2020
Primul semnal e microfonul, redat defazat in boxe. al doilea  e direct in urechi.

#22
edigee

edigee

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,663
  • Înscris: 16.10.2008
Daca faci asta anulezi/cancelezi si din sunetul sistemului audio.
Aici nu e ca la inregistrari de studio.

#23
strehaia

strehaia

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 655
  • Înscris: 08.07.2020
Microfonul e sub capota.

Anulez zgomotul motorului, care intra in habitaclu.

#24
strehaia

strehaia

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 655
  • Înscris: 08.07.2020
https://www.electron...-in-automobiles

Nu inventez nimic, doar ma adaptez.

#25
strehaia

strehaia

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 655
  • Înscris: 08.07.2020
Dupa ce m-am jucat vreo doua zile si doua nopti cu pluginuri si vst hosturi am realizat ca nu se poate cu laptopul. Microfonul se aude intotdeauna in urma.(ca un ecou)

#26
Ger0nimo

Ger0nimo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 818
  • Înscris: 21.07.2021
Renault are active noise cancelling fàcut de Bose din 2015.  Acolo trebuie documentat.

#27
antinari

antinari

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,809
  • Înscris: 08.12.2006

View Poststrehaia, on 20 aprilie 2021 - 20:38, said:

Dupa ce m-am jucat vreo doua zile si doua nopti cu pluginuri si vst hosturi am realizat ca nu se poate cu laptopul. Microfonul se aude intotdeauna in urma.(ca un ecou)
Chiar cu o placă de sunet foarte bună şi soft cu latenţă foarte mică tot va exista o latenţă, fie ea şi de ordinul milisecundelor tot contează.
De fapt e foarte posibil ca latenţa provenită din trecerea semnalului prin laptop (intrare > ieşire > sistem audio) să îţi realizeze practic inversarea in fază a semnalului Posted Image
O variantă foarte simplă şi fără latenţă ca să inversezi semnalul este să inversezi firele la difuzoare Posted Image
Doar că ce încerci să faci nu este fezabil dintr-un motiv foarte simplu, şi anume că zgomotul preluat de microfonul plasat sub capotă nu este identic, nici măcar pe aproape, cu acelaşi zgomot ajuns în habitaclu (sau în spaţiul din afara maşinii sau orice alt spaţiu unde ai vrea sau ai încerca să anulezi astfel zgomotul, exceptând spaţiul de sub capotă). Soluţia nu este fezabilă nici în ipoteza în care plasezi difuzorul care redă semnalul inversat chiar în spaţiul de sub capotă, din motive evidente cred. Teoretic ar putea funcţiona cu un sistem de dispozitive cu un design de captare a zgomotului cât mai direcţional (minim două preferabil mai multe) plasate în mai multe puncte ale habitaclului, dar nu poţi face procesarea cu laptopul, e absolut necesar un sistem integrat cu latenţe de procesare foarte mici (şi, evident, efectul latenţei fiind calculat la procesare). Unele maşini au astfel de sisteme built in (vezi şi postul anterior). Reducerea zgomotului e mult diferită în mediul ambiant faţă de cască.

Edited by antinari, 11 August 2021 - 10:23.


#28
antic

antic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 199
  • Înscris: 04.12.2004
În mod normal trebuie setat locul de unde se ia mostra de zgomot.  În habitaclu zgomotul nu este la fel peste tot.  
Sistemele performante pun sistemul doar pentru șofer,  adică preiau un noise sample din doi sensori puși în tetieră,  lângă urechi. Mostra este prelucrată prin defazarea spectrală,  adică la 50Hz  poate că trebuie defazat la -164,23 grade,  iar la 11Khz la -140 grade. Sistemul de analiză este tip FFT și seamănă foarte mult (ca principiu) cu corecțiile FIR. Evident,  pentru fiecare frecvență trebuie aplicată o întârziere,  astfel încât suprapunera să rejecteze zgomotele cât mai bine.   Apropo,  este nevoie de difuzoare separate care să emită zgomotul antifazat,  tot prin zona tetierei din considerente lesne de înțeles.

Soluții cu instalația mașinii și pluginuri nu există la un nivele cât de cât rezonabil.  A se uita de Bose și alte companii life style shit.  
Americanii încearcă de mulți ani de zile să fabrice așa ceva pentru elicopterele lor militare.   Încă nu le-a ieșit.  Tot în cască pun sistemul de reducere.

Un sistem ultraperformant,  nivel de cost ridicat,  peste 20K,   reduce zgomotul cu 10-15dB îninte de a face artefacte.  
Pentru că nu ne dorim să auzim totul cu efect flanger, isn’t it?!?   ��

Edited by antic, 11 August 2021 - 11:31.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate