Anulare zgomot, active noise cancelling
Last Updated: Aug 11 2021 11:30, Started by
strehaia
, Apr 17 2021 13:53
·
0
#19
Posted 18 April 2021 - 20:49
Vreau sa defazez sunetul primit de microfonul montat sub capota si redat in boxele masinii.
|
#20
Posted 18 April 2021 - 21:10
Sa il defazezi in raport cu ce?
Ai nevoie de 2 semnale. Zici ca unul e microfonul. Care este al 2 lea si ce reprezinta? |
#21
Posted 18 April 2021 - 23:39
Primul semnal e microfonul, redat defazat in boxe. al doilea e direct in urechi.
|
#22
Posted 18 April 2021 - 23:51
Daca faci asta anulezi/cancelezi si din sunetul sistemului audio.
Aici nu e ca la inregistrari de studio. |
#23
Posted 18 April 2021 - 23:59
Microfonul e sub capota.
Anulez zgomotul motorului, care intra in habitaclu. |
#24
Posted 19 April 2021 - 00:47
#25
Posted 20 April 2021 - 20:38
Dupa ce m-am jucat vreo doua zile si doua nopti cu pluginuri si vst hosturi am realizat ca nu se poate cu laptopul. Microfonul se aude intotdeauna in urma.(ca un ecou)
|
#26
Posted 22 July 2021 - 20:38
Renault are active noise cancelling fàcut de Bose din 2015. Acolo trebuie documentat.
|
#27
Posted 11 August 2021 - 10:22
strehaia, on 20 aprilie 2021 - 20:38, said:
Dupa ce m-am jucat vreo doua zile si doua nopti cu pluginuri si vst hosturi am realizat ca nu se poate cu laptopul. Microfonul se aude intotdeauna in urma.(ca un ecou) De fapt e foarte posibil ca latenţa provenită din trecerea semnalului prin laptop (intrare > ieşire > sistem audio) să îţi realizeze practic inversarea in fază a semnalului O variantă foarte simplă şi fără latenţă ca să inversezi semnalul este să inversezi firele la difuzoare Doar că ce încerci să faci nu este fezabil dintr-un motiv foarte simplu, şi anume că zgomotul preluat de microfonul plasat sub capotă nu este identic, nici măcar pe aproape, cu acelaşi zgomot ajuns în habitaclu (sau în spaţiul din afara maşinii sau orice alt spaţiu unde ai vrea sau ai încerca să anulezi astfel zgomotul, exceptând spaţiul de sub capotă). Soluţia nu este fezabilă nici în ipoteza în care plasezi difuzorul care redă semnalul inversat chiar în spaţiul de sub capotă, din motive evidente cred. Teoretic ar putea funcţiona cu un sistem de dispozitive cu un design de captare a zgomotului cât mai direcţional (minim două preferabil mai multe) plasate în mai multe puncte ale habitaclului, dar nu poţi face procesarea cu laptopul, e absolut necesar un sistem integrat cu latenţe de procesare foarte mici (şi, evident, efectul latenţei fiind calculat la procesare). Unele maşini au astfel de sisteme built in (vezi şi postul anterior). Reducerea zgomotului e mult diferită în mediul ambiant faţă de cască. Edited by antinari, 11 August 2021 - 10:23. |
#28
Posted 11 August 2021 - 11:30
În mod normal trebuie setat locul de unde se ia mostra de zgomot. În habitaclu zgomotul nu este la fel peste tot.
Sistemele performante pun sistemul doar pentru șofer, adică preiau un noise sample din doi sensori puși în tetieră, lângă urechi. Mostra este prelucrată prin defazarea spectrală, adică la 50Hz poate că trebuie defazat la -164,23 grade, iar la 11Khz la -140 grade. Sistemul de analiză este tip FFT și seamănă foarte mult (ca principiu) cu corecțiile FIR. Evident, pentru fiecare frecvență trebuie aplicată o întârziere, astfel încât suprapunera să rejecteze zgomotele cât mai bine. Apropo, este nevoie de difuzoare separate care să emită zgomotul antifazat, tot prin zona tetierei din considerente lesne de înțeles. Soluții cu instalația mașinii și pluginuri nu există la un nivele cât de cât rezonabil. A se uita de Bose și alte companii life style shit. Americanii încearcă de mulți ani de zile să fabrice așa ceva pentru elicopterele lor militare. Încă nu le-a ieșit. Tot în cască pun sistemul de reducere. Un sistem ultraperformant, nivel de cost ridicat, peste 20K, reduce zgomotul cu 10-15dB îninte de a face artefacte. Pentru că nu ne dorim să auzim totul cu efect flanger, isn’t it?!? �� Edited by antic, 11 August 2021 - 11:31. |
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users