Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Euro NCAP a testat noile Logan și Sandero, iar rezultatele sunt dezamăgitoare

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
199 replies to this topic

#1
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004

Quote

Lovitură pentru Dacia: Euro NCAP a testat noile Logan și Sandero


Ultima rundă a testelor Euro NCAP reprezintă o lovitură pentru noile modele lansate de Dacia, Logan și Sandero. Ambele modele au primi numai două stele, rezultatele fiind departe de așteptări.

Cea mai nouă rundă de teste desfășurate de Euro NCAP nu aduce vești bune pentru fanii Dacia. Atât Dacia Sandero Stepway, cât și Dacia Logan au primit două stele la testele de impact, un rezultat care îi dezamăgește pe fani. Așteptările erau mari, dat fiind că noile modele Dacia sunt realizate pe platforma CMF-B a grupului Renault, la fel ca și Clio și Captur, care au obținut anterior cinci stele.
Diferența este că testele Dacia au fost realizate pe procedura din 2021 a Euro NCAP, cea mai dură din istoria organismului de testare european, în timp ce Clio și Captur au fost supuse testelor din 2019, ceva mai relaxate. Diferențele semnificative în ceea ce privește sistemele de siguranță activă dintre modelele Renault și Dacia au fost cele care au „îngropat” modelele Dacia, mai ales că exact acesta este domeniul în care Euro NCAP a ridicat standardele între cele două sesiuni de teste.

Rezultatele noii sesiuni de testare ar fi trebuit prezentate abia mâine, 14 aprilie dar, dintr-o eroare a Euro NCAP, comunicatul de presă a ajuns online cu o zi mai devreme. În acest moment nu sunt disponibile informațiile detaliate și imaginile din timpul testelor, urmând ca acestea să fie adăugate la articol în momentul în care vor fi publicate pe site-ul Euro NCAP.


„Dacia Sandero Stepway și Logan rămân fidele filosofiei „fără fițe” a mărcii de buget, având specificații de siguranță mai slabe. Sistemul de frânarea autonomă de urgență este simplu, bazat doar pe radar și reacționează doar în cazul altor vehicule, dar nu poate preveni impactul cu pietoni sau bicicliști. În plus, nu se oferă asistent de bandă. Cu toate acestea, protecția în caz de accident este respectabilă, cu performanțe care i-ar fi permis să obțină patru stele dacă nu ar fi fost celelalte deficiențe”, explică specialiștii Euro NCAP rezultatul obținut de modelele Dacia.
„Siguranța a avansat, iar acum cei mai importanți pași se fac folosind tehnologia pentru a preveni producerea accidentelor. Clar, Dacia și-a găsit piața sa și se simte bine acolo, dar un rezultat de două stele arată puțină ambiție, chiar și pentru un produs low-cost. Decizia de a nu oferi o cameră video este clar în dezacord cu direcția pieței și dezamăgește, mai ales că Dacia știe că mașinile sale vor trebui în curând să se supună noului Regulament General de Siguranță”, a comentat Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP.

Care este poziția oficială Dacia după rezultatele Euro NCAP

Dacia a transmis Promotor.ro poziția oficială a companiei față de rezultatele testelor Euro NCAP în cazul modelelor Sandero Stepway și Logan.
„Dacia este preocupată de clienții săi și de siguranța lor și, an după an, îmbunătățește siguranța modelelor sale. Ca rezultat, fiecare generație de vehicule este mai sigură decât cea anterioară. Dacia este bine cunoscută ca o marcă pragmatică, una care propune mașini moderne, integrând nivelul corect de echipamente. Concret, acest lucru înseamnă că siguranța pasivă este foarte bună pentru adulți și ocupanții copii (4 stele din 5).
În termeni de asistență la condus, aceasta a fost dimensionată la nivelul corect cerut de clienții noștri. În acest sens, noile Sandero/Stepway/Logan sunt primele modele Dacia care propun AEB (sistemul de frânare de urgență) în standard. Protocoalele de testate Euro NCAP sunt din ce în ce mai severe la fiecare doi ani, cu o importanță în creștere a ADAS (prevenirea unora dintre accidente), cu un impact direct asupra ratingului general.
Dacia va continua să își concentreze efortul pe siguranța reală în cazul unui accident, dar va lua în considerare astfel de rezultate pentru a echipa modelele sale cu și mai multe sisteme de asistență de siguranță, imediat ce clienții le vor aștepta”, au precizat cei de la Dacia.

Reamintim că generația anterioară a lui Dacia Sandero obținuse patru stele la testele Euro NCAP în 2013.





Sursa
https://www.promotor...itoare-18850725


Nu pot să zic decât atât: lol.

Edited by waterman, 14 April 2021 - 08:57.


#2
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,078
  • Înscris: 16.10.2018
Am mai zis și pe celălalt topic, aceste teste sunt cam vax albina. Cine cumpără mașina ținând cont de ele, va lua țeapă. Niște sisteme electronice fac diferența intre 2 și 5 stele. Consider neconcludent...

Edited by _R_A_D_U, 14 April 2021 - 09:07.


#3
bluesnake

bluesnake

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,749
  • Înscris: 22.11.2006
E cu 2 puncte de vedere aici:

1. Dacia s-a zgarcit la cativa euro sa puna o camera din aia cu recunoastere de XYZ, probabil inginerii se asteptau la 3*. Platforma oricum e capabila.
2. EuroNCAP s-au inasprit in privinta tehnologiilor si i-au taxat maxim. altfel testele de impact arata 4*.

#4
CryTeku

CryTeku

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 938
  • Înscris: 29.11.2013
Din pacate tot vor fi unele persoane care cred ca diferenta dintre 2 stele si 4 stele nu se simte...

Pacat, eu sunt total dezamagit, pentru ca poti face o masina ieftina care sa fie buna si sigura... dar interesul Dacia si, mai ales, interesul politic de a mulge aceasta fabrica aduce astfel de rezultate.

#5
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,904
  • Înscris: 07.11.2006
Adica platforma este de Clio&Captur.Alea doua au primit fiecare cinci stele,iar Loganu' si Sandero cate doua.
Inseamna ca ori au fost masluite masuratorile (in ambele cazuri) ori asta-i realitatea.Eu inclin sa cred spre varianta numero uno,pentru ca la cat de parsivi si marsavi sunt francezii ii cred in stare de orice.

#6
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,291
  • Înscris: 07.02.2003
Sa vezi acum cati fani o sa zica ba ca testele nu sunt bune, ba ca e e aceeasi platforma, ba ca au taxat pe nedrept muhahahahaha... smioc Posted Image Uitand ca de fapt TOATE masinile sunt testate la fel.
Si alte marci au modele mai ieftine care au iesit praf la teste... se poate, asta e realitatea. Cerintele de securitate in 2021 sunt totusi altele fata de acum 10 ani.

Edited by andreic, 14 April 2021 - 09:12.


#7
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
O intrebare stupida: stiind ca standardele vor fi altele (superioare), de ce nu le-au facut anul trecut? Doar nu asteptau minuni cand au sisteme lipsa.

#8
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004

View Post_R_A_D_U, on 14 aprilie 2021 - 09:07, said:

Niște sisteme electronice fac diferența intre 2 și 5 stele. Consider neconcludent...

Din ce pricep eu, problemele sunt la impact nu la electronice.

#9
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,145
  • Înscris: 30.08.2017
Clio 5 stele, Sandero 2 stele. Aceeași platforma. Am impresia că ăștia și-au bătut joc de mașină, probabil gândindu-se ca lumea cumpăra orice rahat pe motiv că e ieftin.

Nu vreau să mă gândesc ce scor va obține Spring, având în vedere că e produsă în China.

Edited by george_alexandru, 14 April 2021 - 09:16.


#10
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,078
  • Înscris: 16.10.2018

View PostCryTeku, on 14 aprilie 2021 - 09:07, said:

Din pacate tot vor fi unele persoane care cred ca diferenta dintre 2 stele si 4 stele nu se simte...

Pacat, eu sunt total dezamagit, pentru ca poti face o masina ieftina care sa fie buna si sigura... dar interesul Dacia si, mai ales, interesul politic de a mulge aceasta fabrica aduce astfel de rezultate.
Sunt curios cât ar fi luat Fabia, Polo, Ibiza în actuala situație, având în vedere că la precedentele au luat 5 stele.

#11
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,364
  • Înscris: 15.06.2004

Quote

Uitand ca de fapt TOATE masinile sunt testate la fel.
Pai scrie in articol - n-au fost testate la fel ptr ca s-au schimbat standardele intre timp.
Daciile au fost testate pe standardele noi, mai stricte.

#12
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,078
  • Înscris: 16.10.2018

View Postwaterman, on 14 aprilie 2021 - 09:13, said:

Din ce pricep eu, problemele sunt la impact nu la electronice.
Nu vreau să fiu avocatul Dacia însă, din linkul tău:
„Dacia Sandero Stepway și Logan rămân fidele filosofiei „fără fițe” a mărcii de buget, având specificații de siguranță mai slabe. Sistemul de frânarea autonomă de urgență este simplu, bazat doar pe radar și reacționează doar în cazul altor vehicule, dar nu poate preveni impactul cu pietoni sau bicicliști. În plus, nu se oferă asistent de bandă. Cu toate acestea, protecția în caz de accident este respectabilă, cu performanțe care i-ar fi permis să obțină patru stele dacă nu ar fi fost celelalte deficiențe”, explică specialiștii Euro NCAP rezultatul obținut de modelele Dacia. Siguranța a avansat, iar acum cei mai importanți pași se fac folosind tehnologia pentru a preveni producerea accidentelor...

#13
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,364
  • Înscris: 15.06.2004
Daca ar retesta toate marcile si modelele pe standardele noi ar fi si la alea alte rezultate, mai slabe.
Dar cum se testeaza doar cand apar pe piata , nu dupa 2 ani...

#14
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,108
  • Înscris: 05.06.2002
Detectie pietoni? Franare automata? Nu se refera la impact, dar in anumite situatii pot sa faca mare diferenta.

View Posteiffel, on 14 aprilie 2021 - 09:17, said:

Daca ar retesta toate marcile si modelele pe standardele noi ar fi si la alea alte rezultate, mai slabe.
Dar cum se testeaza doar cand apar pe piata , nu dupa 2 ani...
Da, ar trebui un tabel de echivalare. :)

#15
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,078
  • Înscris: 16.10.2018

View Postandreic, on 14 aprilie 2021 - 09:10, said:

Sa vezi acum cati fani o sa zica ba ca testele nu sunt bune, ba ca e e aceeasi platforma, ba ca au taxat pe nedrept muhahahahaha... smioc Posted Image Uitand ca de fapt TOATE masinile sunt testate la fel.
Si alte marci au modele mai ieftine care au iesit praf la teste... se poate, asta e realitatea. Cerintele de securitate in 2021 sunt totusi altele fata de acum 10 ani.
Eu aș zice să mai citești o dată ce scrie în acel link...

#16
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004

View Post_R_A_D_U, on 14 aprilie 2021 - 09:07, said:

Am mai zis și pe celălalt topic, aceste teste sunt cam vax albina. Cine cumpără mașina ținând cont de ele, va lua țeapă.

Cine cumpără o mașină nouă și nu ia cea mai ieftină variantă, și are familie, se uită și la stelele ălea.
Pentru că la ce statistică a accidentelor avem, testele ălea poate te ajută să ai familie și după un accident.

Ce spui tu că testele sunt vax e copilărism.

#17
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,176
  • Înscris: 04.11.2016
Modelele Dacia au fost testate după cel mai recent protocol, adica  cel demarat în 2020. Pentru ratingul final, sunt luate în calcul patru categorii de bază: siguranța pasagerilor adulți, siguranța copiilor, protejarea participanților la trafic vulnerabili (ex: bicicliști) și sistemele de asistență (ADAS). Cu toate ca fiecare categorie are, în final, propriul punctaj, evaluarea finală este stabilită în funcție de cea mai slabă categorie. În calculul Dacia, Euro NCAP a acordat 4 stele pentru siguranța pasagerilor adulți, tot patru stele pentru protecția copiilor, trei stele pentru protejarea participanților la trafic vulnerabili și doar două stele pentru sistemele de asistență aflate în dotare.
Dacia a fost trasa cel mai mult in jos de decizia de a nu se folosi o camera radar frontala pentru ca aici este cea mai mare discordanta cu ceea ce exista acum pe piata. Daca ar fi folosita o asemenea camera plus un Lane Assist  ar fi fost poate o masina de patru stele.

Zic sa mai asteptam un piculet si sa vedem rezultatele detaliate comparandu-le apoi pe sectiuni cu masini de 5, 4 si 3 stele.

#18
bluesnake

bluesnake

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,749
  • Înscris: 22.11.2006
acum ce sa zic, la mine sistemele alea m-au ajutat in 2 situatii destul de serioase, cand au reactionat mai rapid decat mine. Odata la un animal care a sarit in strada si apoi la un pieton care s-a aruncat pe trecere brusc, fara sa se uite. Au si ele rolul lor, Dacia s-a zgarcit un pic si NCAP i-a ars.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate