Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Ma impiedic de termice in oras...

* * - - - 12 votes
  • This topic is locked This topic is locked
302 replies to this topic

#289
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Sau troleibuze. În Bucureşti ar trebui extinsă reţeaua de transport electric (tramvai + troleibuz).
Scopurile subiectelor de genul e să-şi arate unii tăria, frustările şi nemulţumirile.
Strict la subiect, lăsând de o parte partea cu generarea curentului electric (care în Bucureşti e în mare parte termo - nu ştiu cât curent se "importă"), "cazanele" ar trebui trase pe dreapta cu ocazia diverselor controale şu asta ar face ub mediu un pic mai bun.

Edited by djl, 13 April 2021 - 11:14.


#290
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Dejele definește cazane.
Și zi-ne după aia ce eficiență energetică au aparatele tale electrice dân  casă.

#291
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Machina de spălat şi frigiderul sunt clasa A. La maşină de spălat nu m-ar fi deranjat ceva C sau D.
"Cazan" = maşină în stare proastă, care scoate mult fum.

#292
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
Eu pentru aia care anuleaza in mod deliberat FAP-ul de exemplu, le-as casa automat masina. Care e prins cu asa ceva i se retrage talonul definitiv, fara posibilitate sa o mai reinmatriculeze (asta pe langa o amenda tapana).

#293
Notsure

Notsure

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,206
  • Înscris: 15.05.2016

View PostNeaceasca85, on 07 aprilie 2021 - 09:31, said:

Aia cu start stop-ul si obligativitatea opririi motorului e o prostie, prea multe porniri nu fac bine demarorului si bateriei, apoi daca mai e si vara si esti in soare...trebuie AC.

Nu de asta, dar poluarea nu cand stau masinile la ralanti 30 secunde apare la semafor, peste 90% din ea apare la demarare.


Iar initiatorul are alte probleme decat motoarele termice, trebuie sa caute mai in profunzime. Niste meditatie poate ajuta. Sau ceva diazepam.


Iar despre proliferarea electricelor, eu zic sa vedem de unde scoatem energie electrica intai, ca dupa ce isi iau un sfert din oameni electrica, sa vezi probleme...tre sa faci centrale cu gramada si sa arzi pacura-n draci. Iar tehnologia electricelor momentan e rudimentara, se uzeaza rapid, au autonomie mica, polueaza mai grav ca termicele, chiar daca nu local.

Edited by Notsure, 13 April 2021 - 23:16.


#294
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Capacitatea de productie n-ar fi o problema. Gestionarea consumulùi e.

Aprox 2 milioane de litri de benzina inseamna vreo 20 milioane KWh. La un randament de mediu de ~20% inseamna 4 milioane kwh sau 4TWh. Romania produce vreo 60TWh.
Problema e ca doar 1/3 e consum rezidential. Àdica vreo 20TWh. Asta inseamna ca reteaua de distributie cam pentru asta e dimensionata. Iar daca baga toti masina la incarcat la ora 17 varful de consum devine destul de mare.

Dar, tinand cont de varsta medie a parcului auto, varsta care nu se va schimba prea usor in timp ca asta e puterea de cumpàrare la nivel national, fenomenul EV ne va ocoli la modul general pt mult timp de acum inainte.



Legat de initiator - din pacate s-a suparat si s-a retras.

Edited by underb, 14 April 2021 - 05:36.


#295
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,262
  • Înscris: 21.03.2020
S-o fi impiedicat de un jipan mai maricel...

#296
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
@underb
De unde ai gasit cifra cu cele 2 milioane de litri de benzina?
In Romania sunt inmatriculate cam 5.5 milioane de masini. 2 milioane de litri anual inseamna juma' de litru de masina, mai rational decat pe vremea lui nea Nicu Posted Image
Daca fac in medie 10.000km/an, cu un consum mediu de 8l/100km, inseamna ca fiecare haleste 800l/an.  5.5x800=4400 milioane anual...

Putem calcula si invers. 5.5 milioane de masini, cu un consum mediu 20kwh/100km, si 10000km anual inseamna 5.5x20x100=11000 de milioane de kwh....11twh

Edited by KiloW, 14 April 2021 - 10:39.


#297
Notsure

Notsure

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,206
  • Înscris: 15.05.2016
Eu cred ca media este sub 10k km anual, sunt multe masini care circula o data la 2 saptamani, cred ca pe la 5-7k Km ar fi mai realist, dar oricum mult peste estimarile lui underb. Eu tot cred ca nu va face fata productia.

#298
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
https://www.zf.ro/co...oliere-17084361

Sunt cam 7 milioane de tone, sa zicem. Benzina are cam 750g/l, motorina parca peste 800.

Mai relevant e ca ambele au in jur de 12.5 kWh per kg sau 12.5 MWh per tona.

#299
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View PostKiloW, on 14 aprilie 2021 - 10:35, said:

@underb
De unde ai gasit cifra cu cele 2 milioane de litri de benzina?
In Romania sunt inmatriculate cam 5.5 milioane de masini. 2 milioane de litri anual inseamna juma' de litru de masina, mai rational decat pe vremea lui nea Nicu Posted Image
Daca fac in medie 10.000km/an, cu un consum mediu de 8l/100km, inseamna ca fiecare haleste 800l/an.  5.5x800=4400 milioane anual...

Putem calcula si invers. 5.5 milioane de masini, cu un consum mediu 20kwh/100km, si 10000km anual inseamna 5.5x20x100=11000 de milioane de kwh....11twh
Am scos-o din burta, evident.
In total se consuma 6-7 milioane de tone de combustibil. Aici incluzand si motorina consumata atat de transportatori cat si de privati. Pandemia pribabil a mai schimbat unele chestii.
Am zis ca 2 mil doar la benzina e plauzibil. Nu am intentionat sa cuprind  tot parcul auto ca se presupune ca cine merge la drum lung si are rulaj mare are diesel si ca cine merge la drum lung nu va lua electrica.

View Postsebulbus, on 14 aprilie 2021 - 15:42, said:

https://www.zf.ro/co...oliere-17084361

Sunt cam 7 milioane de tone, sa zicem. Benzina are cam 750g/l, motorina parca peste 800.

Mai relevant e ca ambele au in jur de 12.5 kWh per kg sau 12.5 MWh per tona.
Am luat in calcul ~9KWh/L la un randament de aprox 20-25% cat are in medie un motor pe benzina in trafic. Totul rotunjit, evident.
Deci fiecare litru de benzina consumat ar trebui inlocuit cu 2KWh de energie electrica.
La masina electrica nu am mai luat in calcul randamentul pt ca e irelevant tinand cont de abaterilor acceptabile (pentru mine) ale calculului initial.





---------------------

O greseala stupida s-a strecurat totusi.
Am calculalt pt milioane de litri nu milioane de tone.
De x1000 :)

View PostNotsure, on 14 aprilie 2021 - 10:40, said:

Eu cred ca media este sub 10k km anual, sunt multe masini care circula o data la 2 saptamani, cred ca pe la 5-7k Km ar fi mai realist, dar oricum mult peste estimarile lui underb. Eu tot cred ca nu va face fata productia.
Asa este.



------------------
PS.
Refac.
Raman la cele 2 mil de tone benzina.
Rotunjesc la 10KWh/L. Randament de 20-25% al motorului termic pe benzina in trafic.
Deci 2-2.5KWh/litru curati.
X 2 miliarde aà veni 4-5TWh.

Dintr-o intamplare rezultatul initial a fost corect :)
Probabil am gresit si la conversia KWh in TWh.

Edited by underb, 15 April 2021 - 08:07.


#300
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
Mie mi-a dat dublu prin ambele metode. Asta inseamna ca presupunerea mea ca in Romania ar fi 5.5 milioane de masini care fac 10.000km anual e falsa. Ori sunt mai putine masini, ori fac mai putini km.  Ar sta in picioare daca jumatate din masinile inmatriculate sunt epave care nu se misca nici 1m....

PS
Nu am tinut cont nici de pierderile din retea... si am presupus ca la incarcarea lenta acasa randamentul e 100%.

Edited by KiloW, 15 April 2021 - 09:38.


#301
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011
Măi, sunt deacord cu inițiatorul că "termicele" sunt o problemă însă:
1. La început credeam că a vrut să blesteme termitele și a scăptat o literă.
2. Mai trebuie să avem răbdare, nu se pot schimba peste noapte toate autovehiculele.

Acestea fiind spuse, "mașina săracului" de la Dacia nu reușește să facă față precomenzilor. Deci problema nu este la oameni care ar achiziționa în general cu drag o electrică cât la producători care nu fac față cererii și la americani care au distrus lanțul de distribuție la microcipuri cu beșinile lor și asta face producerea oricărui automobil mai dificilă.
Eu port mască cu filtru antiparticole deoarece sunt alergic la poluare, chiar la propriu, nu la figurat. Asta e, trebuie răbdare și îngăduință.

View PostNotsure, on 13 aprilie 2021 - 23:08, said:

Nu de asta, dar poluarea nu cand stau masinile la ralanti 30 secunde apare la semafor, peste 90% din ea apare la demarare.


Iar initiatorul are alte probleme decat motoarele termice, trebuie sa caute mai in profunzime. Niste meditatie poate ajuta. Sau ceva diazepam.


Iar despre proliferarea electricelor, eu zic sa vedem de unde scoatem energie electrica intai, ca dupa ce isi iau un sfert din oameni electrica, sa vezi probleme...tre sa faci centrale cu gramada si sa arzi pacura-n draci. Iar tehnologia electricelor momentan e rudimentara, se uzeaza rapid, au autonomie mica, polueaza mai grav ca termicele, chiar daca nu local.

Oricum e mai puțin poluant, s-a demonstrat că și dacă se folosește cărbune pentru generarea energiei pentru mașinim poluarea e mai rdusă pentru că eficiența per ansamblu e mai mare și pentru că e mai ușor să pui un filtru baban decât 1 milion de filtre mici. Electricele nu se uzează rapid, nu o spun eu, o spune bunul simț, din moment ce producătorii oferă în general garanție dublă față de termice. Singura problemă e la minarea materialelor pentru baterii, asta nu înseamnă că la termice nu avem probleme, doar în catalizator sunt o groază de metale rare a căror extracție vine cu costuri pentru mediu. Totuși important este să nu poluăm în oraș și oamenii să fugă la munte de poluare unde construiesc orașe ca să arate ca la ei acasă și deci poluează mai mult.

View Postsebulbus, on 10 aprilie 2021 - 09:48, said:


Bine, sunt rau. Probabil motivul e ca au folosit un ventilator de cabina cu motor mai mic ca sa economiseasca energie si nu are putere sa impinga printr-un filtru cu carbon. Doar un alt compromis pe langa cauciucurile de bicicleta, scaunele de autobuz si plasticele skinny pe care le adopta majoritatea ca sa mai lungeasca autonomia.

Culmea, la ID3 e invers, sunt ditamai roțile pe ea, ceea ce e bine că ajută la transmiterea puterii la șosea (altele degeaba au o groază de KW căci nu îi pot transmite la șosea) însă, e drept, nu e foarte ieftin (cauciucurile alea costă mai mult, consumul e mai mare).

View PostGlCA_Contras, on 10 aprilie 2021 - 10:03, said:

Nu-i asa ca daca ar fi doar electrice bara la bara ar fi mai relaxat traficul in Bucuresti? Ar ajuge coloana cu 2 sec. mai devreme la urmatorul semafor/ambuteiaj Posted Image

nu stiam noi cum sa rezolvam problema infrastructurii, a parcarilor si a fluidizarii traficului. solutia lu CRG e geniala! Posted Image

Ar fi totuși un avantaj, mai puțină poluare. Sincer, dacă ar fi piste de bicicletă mi s-ar rupe dacă ar fi o groază de electrice blocate în trafic. Însă e drept că și electricele poluează câta: Cauciucurile. Însă poluează mai puțin la frânare deoarece se face electric și nu se uzează plăcuțele.

View Postspooky51, on 09 aprilie 2021 - 08:02, said:




Daca folosesti electricitatea pentru gatit si incalzirea locuintei poti spune asta, altfel nu prea e valabil. Ar fi foarte comod ca electricitatea sa fie ieftina si la indemana. In loc de tevi de apa si gaze am avea cabluri de curent electric, usor de tras si cu durata lunga de viata. Electricitatea ar fi trebuit sa fie viitorul inca de acum 100 de ani insa uite ca nu s-a intamplat asta, desi la electricitate ar fi fost mai usor sa separi productia de transport si distributie. E mai usor sa controlezi un singur generator de poluare la 50 km de oras decat poluatori peste tot, e mai usor sa arzi gazul la 50 km de oras si nu in fiecare locuinta, insa nu se intampla asta. Nici macar energia atomica nu ne-a ajutat sa facem asta.
Gazul nu este neapărat un dușman, gazul metan poate fi generat cu ajutorul energiei electrice în exces din regenerabile. Este cea mai eficientă metodă de stocare. Și dacă tot îl ai stocat, de ce să nu îl arzi direct la aragaz, de ce să îl mai convertești mai întâi în energie electrică? Singurul dezavantaj ar fi vara, faci ceva mai multă căldură în casă.

Edited by benis, 15 April 2021 - 13:04.


#302
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005

View Postbenis, on 15 aprilie 2021 - 13:18, said:

Însă poluează mai puțin la frânare deoarece se face electric și nu se uzează plăcuțele.

Un pumn de material din 8 placute de frana care tin cateva zeci de mii de km sunt ultima grija cand vine vorba de poluare. Hai sa ne uitam intai la majoritatea a ceea ce numim "spatii verzi" si-s mai degraba terenuri virane goale de vegetatie. Ai tone de praf la dispozitie numai de acolo.
Hai sa ne uitam la cate mii de tone de nisip, sare si clorura se arunca iarna si nu se matura niciodata. Hai sa ne uitam la santierele invelite la misto cu cate o plasa chioara si la masinile care ies nespalate din ele.

Ah, da. Si am uitat de miile de tone de lemne arse pentru incalzire in sobe cu randament mic si la plasticul si cauciucul arse la margini de metropola. Estimati voi cat o fi ala.

Edited by sebulbus, 15 April 2021 - 13:48.


#303
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,450
  • Înscris: 02.09.2006

View PostNeaceasca85, on 07 aprilie 2021 - 10:05, said:

Eu am 2 bransamente trifazice in curte, pentru ca eu si fratele avem 2 case separate. Si tot nu sunt fan electrice. Trebuie sa ma misc repede pentru un diesel cu DSG. Dacia mi-a distrus copilaria si nu-mi place mirosul de benzina.

..........
Draga, lasa-ti familia sa-si faca conturi separate daca au ceva de povestit, nu trebuie sa ne tii la curent in fioecare postare ce face restul familiei tale!

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate