Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

Statii incarcare Romania: cu plata / free

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
678 replies to this topic

#73
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,321
  • Înscris: 09.09.2006

View Postglaurentiu, on 04 aprilie 2021 - 07:12, said:

[...]deci capacitati ar mai fi, chiar daca sunt imbatranite, desi s-au mai adaugat clar fotovoltaicele+eolianul+nuclear si au fost taiate cele pe carbune, posibilitate de transport a energiei se pare ca este.
Totul ar fi sa se foloseasca in mod inteligent infrastructura, adică, dacă ne uitam la graficele de productie/export/import ale Transelectrica se vede ca noaptea exportam, nu foarte mult dar exista export.
Am facut o propunere catre primaria Cluj Napoca,prin care le solicitam o priza legata la sistemul de iluminat public, exista o gramada de modele de stalpi de iluminat prevazuti cu statii incorporate, solicitare respinsă, precum si densificarea statiilor de incarcare in cartiere, statii de putere mai mica dar mai dese, in loc de cele de putere mare, care sa ramana doar pentru cazuri exceptionale sau pentru cei ce tranziteaza (lucru la care se gandesc si ei).
Cine i-ar opri sa faca statiile din cartiere  sa porneasca doar noaptea, dupa o anumita ora, astfel incat surplusul de energie sa fie bagat in baterii?
Ca dupa obiceiurile  de transport a majoritatii noastre, o medie de 6 ore de incarcare la 2 kwh, ar duce spre aproape 100 km urban ceea cea ar acoperi necesitatile.
O problemă ar fi că Transelectrica nu are NIMIC de-a face cu partea asta a afacerii. Problema apare la distribuția energiei, nu la transportul ei. Rețelele din orașe (posturi de transformare, cabluri) sunt vechi și îmbătrânite și suprasolicitate (gestionate de Electrica Distribuție - Muntenia Nord, Sud, etc. - nu știu cum le zice entităților similare din Moldova, Ardeal, Banat și restul), nu liniile de transport de înaltă tensiune (care sunt gestionate de TransElectrica).
Iar aia e altă gâscă în altă traistă.

#74
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

View Postro_explorer, on 04 aprilie 2021 - 09:14, said:


Nu ma înțelege greșit... Nu țin cu ursul dar nu m-aș aventura cu familia în mașină la un traseu prin România, Bulgaria sau Grecia. Nu încă.
Este o diferență majora intre vestul Europei și blocul estic când vine vorba de confortul și plăcerea condusului electric fără griji. Peste 5 ani situația o sa fie mai buna.
In Romania e acceptabil. Sunt cateva locuri unde ai nevoie de masina long range, in rest e ok. Majoritatea oraselor au cateva statii rapide.
In Bulgaria nu stiu cum e, dar in Grecie e horror. E cum era in la noi acum 5 ani.

#75
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007

View Postro_explorer, on 04 aprilie 2021 - 09:14, said:

Nu ma înțelege greșit... Nu țin cu ursul dar nu m-aș aventura cu familia în mașină la un traseu prin România, Bulgaria sau Grecia. Nu încă.
Este o diferență majora intre vestul Europei și blocul estic când vine vorba de confortul și plăcerea condusului electric fără griji. Peste 5 ani situația o sa fie mai buna.
Cat timp iti faci un pic de planning/research, nu mi se pare nimic complicat. Eu pentru orice calatorie mai lunga fac planning suficient de amanuntit incat astfel de probleme sa nu existe.

#76
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,078
  • Înscris: 16.10.2018

View Postutopium, on 04 aprilie 2021 - 11:03, said:

Cat timp iti faci un pic de planning/research, nu mi se pare nimic complicat. Eu pentru orice calatorie mai lunga fac planning suficient de amanuntit incat astfel de probleme sa nu existe.
Planning faci facă știi când pleci. Dacă primești telefon ACUM (e ora 12) că trebuie să ajungi la 18.00 în Constanța și ești din Craiova, ai belit cariciu. Ori ”suni un prieten cu teedeeii” ori fugi repede și închiriezi una. Altă soluție nu există.

#77
peter_k

peter_k

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 21.07.2007
Pai na, norocul e ca nu stam toti non-stop la dispozitia altora care sa ne faca planul zilnic dupa bunul lor plac. Cei care traiesc in stilul acesta intr-adevar n-au motive sa-si cumpere masina electrica deocamdata.

#78
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007

View Post_R_A_D_U, on 04 aprilie 2021 - 11:14, said:

Planning faci facă știi când pleci. Dacă primești telefon ACUM (e ora 12) că trebuie să ajungi la 18.00 în Constanța și ești din Craiova, ai belit cariciu. Ori ”suni un prieten cu teedeeii” ori fugi repede și închiriezi una. Altă soluție nu există.
Eu am carnet de 24 de ani si nu mi s-a intamplat niciodata sa am de mers 300+ km fara sa stiu cu minim 2 zile inainte. Pentru cei care au de facut "comisioane" de astea neasteptate, probabil ca nu e buna o electrica. Eu n-am probleme de astea.

#79
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View Postutopium, on 04 aprilie 2021 - 11:03, said:


Cat timp iti faci un pic de planning/research, nu mi se pare nimic complicat. Eu pentru orice calatorie mai lunga fac planning suficient de amanuntit incat astfel de probleme sa nu existe.
Nu e vorba de planning. E vorba de a nu sta mai mult de 15 minute la o stație de încărcare. Pe try asta ai kevoie de stații DC intre 100 și 300 KW. Cate astfel de stații sunt în Europa de Est?
A, da, dacă nu ai nici o problema sa stai 1-2 ore la un renovatio în câmp, corect, poți sa îți planifici în avans. Eu nu am de gând sa stau mai mul  de 15-20 min la o stație.

Dacă nu aveam asa ceva aici nu luam electrica.

#80
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007
In 20 de minute si la 50 KW poti incarca 100 de km. Daca mergi de la Cluj la Viena cu o masina cu autonomie de 400 de km, faci o oprire de jumate de ora in Debrecen si inca una de jumate de ora in Budapesta si esti ok. N-as face oricum Cluj-Viena fara o pauza de minim o ora jumate-doua (de fapt as face pauza la Budapesta peste noapte in mod normal).

Edited by utopium, 04 April 2021 - 19:35.


#81
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Nu, nu asa merge treaba.
Eu nu zic sa mergi de la Cluj la Viena ... mergi de la Cluj la Corfu ...

Uite, ca exemplu, un planning cu ABRP pentru o excursie de vacanta, cu familia, de acasa (nordul Stockholmului) pana la Legoland (Danemarca), 950Km ...
Am pus ca date de calcul o Tesla cu degradare 5% baterie si la care vreau sa ajung cu 20% baterie la destinatie, am bagaje si pasageri extra si consum marit fata de standard , plus vant din fata ... ca sa simulez realitatea.


Attached File  home-legoland.JPG   359K   47 downloads

Ei bine, asa ceva nu este posibil azi in Europa de est ... pur si simplu nu se poate. Nu cu masina asta, nu cu timpii astia.

Edited by ro_explorer, 04 April 2021 - 19:53.


#82
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007
Probabil, dar nici nu sunt interesat sa merg 11 ore cu masina/zi, in mod normal nu imi doresc sa depasesc 5-6 ore maxim de mers intr-o zi. Daca as merge in Corfu, nu as merge fara sa stau peste noapte undeva (probabil 2 nopti tinand cont ca Google estimeaza vreo 17 ore pana in Corfu), indiferent de masina, deci tot acelasi lucru ar fi. Desi nu, nu m-as duce in Corfu cu masina nici daca as avea acolo asigurata cazarea gratis. De ce as vrea sa fac 34 de ore pe drumuri (dus/intors) ca sa ma duc in Corfu cand spre Grecia sunt o gramada de avioane care fac sub 2 ore? Masina electrica nu e pentru cine vrea sa faca maraton facand trasee care iau 10+ ore (fara pauze) pe zi ... dar pentru nevoile tipice e deja suficienta.

In ultimii 8 ani o singura data am trecut de 350 de km parcursi intr-o zi, cand am fost pana la Praga (cu oprire peste noapte in Budapesta la dus si Viena/Budapesta la intors). Si oricum m-am oprit si atunci pe traseu cate o ora-doua (Debrecen/Brno/Oradea), deci aveam timp sa incarc mai mult decat suficient si nu am trecut de bariera de 350 de km condusi fara oprire. Nu-mi amintesc sa fi facut vreodata in 24 de ani de soferie (peste 200.000 de km parcursi) mai mult de 350 de km fara sa fac o pauza de minim o ora. Iar masinile electrice cu autonomie de 350+ km sunt deja ceva normal. Oricum mi se intampla foarte rar sa merg undeva la mai mult de 500 de km cu masina ... pentru mine ceva aflat la 500+ km inseamna ca merg cu avionul si eventual inchiriez o masina la destinatie.

#83
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

View Postro_explorer, on 04 aprilie 2021 - 13:03, said:


Nu e vorba de planning. E vorba de a nu sta mai mult de 15 minute la o stație de încărcare. Pe try asta ai kevoie de stații DC intre 100 și 300 KW. Cate astfel de stații sunt în Europa de Est?
A, da, dacă nu ai nici o problema sa stai 1-2 ore la un renovatio în câmp, corect, poți sa îți planifici în avans. Eu nu am de gând sa stau mai mul  de 15-20 min la o stație.

Dacă nu aveam asa ceva aici nu luam electrica.
Sunt de 75kW la reprezentantele VW. Sunt si cateva de peste 100kW(parca in Cluj, Bucuresti si una in constructie la Sinaia) dar prea putine. In schimb s-au montat SuC in Timisoara, Bucuresti si se vor mai monta in Sibiu si parca Craiova.
Dar da, iti inteleg pozitia. Inca suntem in urma la viteza de incarcare. Dar lucrurile evolueaza.

View Post_R_A_D_U, on 04 aprilie 2021 - 11:14, said:


Planning faci facă știi când pleci. Dacă primești telefon ACUM (e ora 12) că trebuie să ajungi la 18.00 în Constanța și ești din Craiova, ai belit cariciu. Ori ”suni un prieten cu teedeeii” ori fugi repede și închiriezi una. Altă soluție nu există.
Daca ai o astfel de viata trebuie sa ramai la TDI.
Eventual in functie de cate urgente din astea ai, iti calculezi daca merita o a doua masina electrica pentru restul drumurilor. Tu stii mai bine.

PS. Cu o Tesla o sa poti sa faci drumul respectiv, in 6 ore, peste cateva luni cand o sa se dea drumul la superchargere.

Edited by bzalex, 05 April 2021 - 07:04.


#84
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View Postutopium, on 05 aprilie 2021 - 00:56, said:

Probabil, dar nici nu sunt interesat sa merg 11 ore cu masina/zi, in mod normal nu imi doresc sa depasesc 5-6 ore maxim de mers intr-o zi.
Evident.. nici eu nu conduc mai mult de 6-8 ore într-o zi. Mie îmi place sa ma opresc și sa admir natura, sa fac poze, sa stau cu familia la un restaurant și sa mâncăm ceva nou și bun... Se cheamă concediu, nu transport de marfa perisabila.

DAR... vreau sa fac poze unde vreau eu, sa ma opresc sa mănânc sau sa dorm unde vreau eu, nu acolo unde îmi dictează o priza slaba de curent.
Da, ocazional mai faci compromisuri căci la urma urmei viata e făcută din compromisuri... dar prefer sa le fac ocazional, în rest sa fac ce îmi place.

Călătoria aia la Legoland s-ar face cu stat peste noapte în sudul Suediei... nu ma vad conducând 950km continuu.
Dar alegerea locului de dormit nu ar fi influențata de poziționarea sau disponibilitatea stațiilor de încărcare.

Așadar, pentru mine, utilizarea mașinii electrice se va face în zona europeana cu infrastructura care sa permită asta. Pentru restul lumii exista avion și exista închiriat de mașină.
Cine găsește o placere în a vana charger este liber sa și-o satisfacă :).

Și pentru inițiator, soluția pentru adus mașină de la 600km era simpla și evidenta: platforma.

Edited by ro_explorer, 05 April 2021 - 09:28.


#85
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007

View Postro_explorer, on 05 aprilie 2021 - 09:23, said:

DAR... vreau sa fac poze unde vreau eu, sa ma opresc sa mănânc sau sa dorm unde vreau eu, nu acolo unde îmi dictează o priza slaba de curent.
Da, ocazional mai faci compromisuri căci la urma urmei viata e făcută din compromisuri... dar prefer sa le fac ocazional, în rest sa fac ce îmi place.
Corect, cateodata va trebui sa faci anumite compromisuri ... din punctul meu de vedere, care nu fac drumuri lungi intr-o singura zi, ar fi foarte rare acele situatii, deci nu prea e asta o limitare. Sigur, as prefera o autonomie de 500+ km si atunci chiar nu m-ar interesa deloc aspectul asta cu incarcarea.

Momentan "problema" mea cu electricele e ca inca nu exista masina pe care o doresc. In schimb PHEV exista foarte apropiat de ceea ce imi doresc (nici el ideal, pentru ca la PHEV-uri inca sunt probleme cu capacitatea portbagajului).

#86
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,514
  • Înscris: 25.01.2007

View Postro_explorer, on 05 aprilie 2021 - 09:23, said:


Și pentru inițiator, soluția pentru adus mașină de la 600km era simpla și evidenta: platforma.

Lool, ai idee cat costa platforma pentru 600km versus, sa zicem, cei 80kw pe care o sa-i consum pe drum + vreo 2-3 ore de incarcat?
Ma astept sa plec cu bateria plina de la dealer, deci un 200km de km ii am deja asigurati.
Plus ca pe traseu as avea la cine sa innoptez si sa mai las masina la incarcat peste noapte gratis pentru ultimii 150 km pana acasa.
Unde mai e distractia daca nu te chinui putin sa ajungi gratis acasa, dupa ce ai dat aproape 14k pe masina. :)

Singura problema e sa nu ma trezesc prin mai cu x,y orase din drum in carantina.

#87
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,056
  • Înscris: 06.08.2006

View Postro_explorer, on 04 aprilie 2021 - 13:03, said:

... ai kevoie de stații DC intre 100 și 300 KW. Cate astfel de stații sunt în Europa de Est?.

Vor fi din ce in ce mai multe! Posted Image

#88
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View PostMeister, on 05 aprilie 2021 - 11:33, said:

Lool, ai idee cat costa platforma pentru 600km [...]
Vrei sa iti faci treaba sau sa te plangi?
Eu credeam ca vrei sa iti faci treaba.

View PostFujitsu, on 05 aprilie 2021 - 12:00, said:

Vor fi din ce in ce mai multe! Posted Image
Asta zic si eu ... nu sunt. Ca vor fi, vom vedea la momentul respectiv ce si cum. Eu dau inca 5 ani pentru ca sa poti merge in Romania fara griji si 10 ani pentru Grecia.

#89
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,056
  • Înscris: 06.08.2006
Eu cred ca abordam greșit problema EV:
- nu putem avea pretenția de Comfort identic la alimentare cu una termică .
- EV trebuie luat așa cum este - cu nevoi speciale.  Când mergi la drum lung planifici cazări/opriri mai lungi in zona stațiilor type 2 , intercalat cu încărcari rapide 50kW - pauze de câte o ora.

Dacă nu corespunde ca stil, închiriezi o termică și mergi liniștit in concediu 🙂

Edited by Fujitsu, 05 April 2021 - 14:10.


#90
peter_k

peter_k

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 21.07.2007
Aproape complet de acord:
- confortul mi se pare superior: alimentez acasa, peste noapte Posted Image Fara timp pierdut la benzinarie, fara stat la coada, si mult mai ieftin Posted Image
- la drum lung as merge exclusiv pe incarcari rapide (sau o pauza undeva peste noapte)
- perfect de acord cu inchirierea pentru concediu, daca EV-ul devine o limitare. In acest caz, se poate opta pentru un EV mai ieftin, exclusiv pentru oras, iar diferenta de pret acopera cu brio concediile

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate