Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Statii incarcare Romania: cu plata / free
#73
Posted 04 April 2021 - 09:41
glaurentiu, on 04 aprilie 2021 - 07:12, said:
[...]deci capacitati ar mai fi, chiar daca sunt imbatranite, desi s-au mai adaugat clar fotovoltaicele+eolianul+nuclear si au fost taiate cele pe carbune, posibilitate de transport a energiei se pare ca este. Totul ar fi sa se foloseasca in mod inteligent infrastructura, adică, dacă ne uitam la graficele de productie/export/import ale Transelectrica se vede ca noaptea exportam, nu foarte mult dar exista export. Am facut o propunere catre primaria Cluj Napoca,prin care le solicitam o priza legata la sistemul de iluminat public, exista o gramada de modele de stalpi de iluminat prevazuti cu statii incorporate, solicitare respinsă, precum si densificarea statiilor de incarcare in cartiere, statii de putere mai mica dar mai dese, in loc de cele de putere mare, care sa ramana doar pentru cazuri exceptionale sau pentru cei ce tranziteaza (lucru la care se gandesc si ei). Cine i-ar opri sa faca statiile din cartiere sa porneasca doar noaptea, dupa o anumita ora, astfel incat surplusul de energie sa fie bagat in baterii? Ca dupa obiceiurile de transport a majoritatii noastre, o medie de 6 ore de incarcare la 2 kwh, ar duce spre aproape 100 km urban ceea cea ar acoperi necesitatile. Iar aia e altă gâscă în altă traistă. |
#74
Posted 04 April 2021 - 09:55
ro_explorer, on 04 aprilie 2021 - 09:14, said: Nu ma înțelege greșit... Nu țin cu ursul dar nu m-aș aventura cu familia în mașină la un traseu prin România, Bulgaria sau Grecia. Nu încă. Este o diferență majora intre vestul Europei și blocul estic când vine vorba de confortul și plăcerea condusului electric fără griji. Peste 5 ani situația o sa fie mai buna. In Bulgaria nu stiu cum e, dar in Grecie e horror. E cum era in la noi acum 5 ani. |
#75
Posted 04 April 2021 - 11:03
ro_explorer, on 04 aprilie 2021 - 09:14, said:
Nu ma înțelege greșit... Nu țin cu ursul dar nu m-aș aventura cu familia în mașină la un traseu prin România, Bulgaria sau Grecia. Nu încă. Este o diferență majora intre vestul Europei și blocul estic când vine vorba de confortul și plăcerea condusului electric fără griji. Peste 5 ani situația o sa fie mai buna. |
#76
Posted 04 April 2021 - 11:14
utopium, on 04 aprilie 2021 - 11:03, said:
Cat timp iti faci un pic de planning/research, nu mi se pare nimic complicat. Eu pentru orice calatorie mai lunga fac planning suficient de amanuntit incat astfel de probleme sa nu existe. |
#77
Posted 04 April 2021 - 11:52
Pai na, norocul e ca nu stam toti non-stop la dispozitia altora care sa ne faca planul zilnic dupa bunul lor plac. Cei care traiesc in stilul acesta intr-adevar n-au motive sa-si cumpere masina electrica deocamdata.
|
#78
Posted 04 April 2021 - 12:05
_R_A_D_U, on 04 aprilie 2021 - 11:14, said:
Planning faci facă știi când pleci. Dacă primești telefon ACUM (e ora 12) că trebuie să ajungi la 18.00 în Constanța și ești din Craiova, ai belit cariciu. Ori ”suni un prieten cu teedeeii” ori fugi repede și închiriezi una. Altă soluție nu există. |
#79
Posted 04 April 2021 - 13:03
utopium, on 04 aprilie 2021 - 11:03, said: Cat timp iti faci un pic de planning/research, nu mi se pare nimic complicat. Eu pentru orice calatorie mai lunga fac planning suficient de amanuntit incat astfel de probleme sa nu existe. A, da, dacă nu ai nici o problema sa stai 1-2 ore la un renovatio în câmp, corect, poți sa îți planifici în avans. Eu nu am de gând sa stau mai mul de 15-20 min la o stație. Dacă nu aveam asa ceva aici nu luam electrica. |
#80
Posted 04 April 2021 - 19:34
In 20 de minute si la 50 KW poti incarca 100 de km. Daca mergi de la Cluj la Viena cu o masina cu autonomie de 400 de km, faci o oprire de jumate de ora in Debrecen si inca una de jumate de ora in Budapesta si esti ok. N-as face oricum Cluj-Viena fara o pauza de minim o ora jumate-doua (de fapt as face pauza la Budapesta peste noapte in mod normal).
Edited by utopium, 04 April 2021 - 19:35. |
#81
Posted 04 April 2021 - 19:43
Nu, nu asa merge treaba.
Eu nu zic sa mergi de la Cluj la Viena ... mergi de la Cluj la Corfu ... Uite, ca exemplu, un planning cu ABRP pentru o excursie de vacanta, cu familia, de acasa (nordul Stockholmului) pana la Legoland (Danemarca), 950Km ... Am pus ca date de calcul o Tesla cu degradare 5% baterie si la care vreau sa ajung cu 20% baterie la destinatie, am bagaje si pasageri extra si consum marit fata de standard , plus vant din fata ... ca sa simulez realitatea. home-legoland.JPG 359K 47 downloads Ei bine, asa ceva nu este posibil azi in Europa de est ... pur si simplu nu se poate. Nu cu masina asta, nu cu timpii astia. Edited by ro_explorer, 04 April 2021 - 19:53. |
#82
Posted 05 April 2021 - 00:56
Probabil, dar nici nu sunt interesat sa merg 11 ore cu masina/zi, in mod normal nu imi doresc sa depasesc 5-6 ore maxim de mers intr-o zi. Daca as merge in Corfu, nu as merge fara sa stau peste noapte undeva (probabil 2 nopti tinand cont ca Google estimeaza vreo 17 ore pana in Corfu), indiferent de masina, deci tot acelasi lucru ar fi. Desi nu, nu m-as duce in Corfu cu masina nici daca as avea acolo asigurata cazarea gratis. De ce as vrea sa fac 34 de ore pe drumuri (dus/intors) ca sa ma duc in Corfu cand spre Grecia sunt o gramada de avioane care fac sub 2 ore? Masina electrica nu e pentru cine vrea sa faca maraton facand trasee care iau 10+ ore (fara pauze) pe zi ... dar pentru nevoile tipice e deja suficienta.
In ultimii 8 ani o singura data am trecut de 350 de km parcursi intr-o zi, cand am fost pana la Praga (cu oprire peste noapte in Budapesta la dus si Viena/Budapesta la intors). Si oricum m-am oprit si atunci pe traseu cate o ora-doua (Debrecen/Brno/Oradea), deci aveam timp sa incarc mai mult decat suficient si nu am trecut de bariera de 350 de km condusi fara oprire. Nu-mi amintesc sa fi facut vreodata in 24 de ani de soferie (peste 200.000 de km parcursi) mai mult de 350 de km fara sa fac o pauza de minim o ora. Iar masinile electrice cu autonomie de 350+ km sunt deja ceva normal. Oricum mi se intampla foarte rar sa merg undeva la mai mult de 500 de km cu masina ... pentru mine ceva aflat la 500+ km inseamna ca merg cu avionul si eventual inchiriez o masina la destinatie. |
|
#83
Posted 05 April 2021 - 07:03
ro_explorer, on 04 aprilie 2021 - 13:03, said: Nu e vorba de planning. E vorba de a nu sta mai mult de 15 minute la o stație de încărcare. Pe try asta ai kevoie de stații DC intre 100 și 300 KW. Cate astfel de stații sunt în Europa de Est? A, da, dacă nu ai nici o problema sa stai 1-2 ore la un renovatio în câmp, corect, poți sa îți planifici în avans. Eu nu am de gând sa stau mai mul de 15-20 min la o stație. Dacă nu aveam asa ceva aici nu luam electrica. Dar da, iti inteleg pozitia. Inca suntem in urma la viteza de incarcare. Dar lucrurile evolueaza. _R_A_D_U, on 04 aprilie 2021 - 11:14, said: Planning faci facă știi când pleci. Dacă primești telefon ACUM (e ora 12) că trebuie să ajungi la 18.00 în Constanța și ești din Craiova, ai belit cariciu. Ori ”suni un prieten cu teedeeii” ori fugi repede și închiriezi una. Altă soluție nu există. Eventual in functie de cate urgente din astea ai, iti calculezi daca merita o a doua masina electrica pentru restul drumurilor. Tu stii mai bine. PS. Cu o Tesla o sa poti sa faci drumul respectiv, in 6 ore, peste cateva luni cand o sa se dea drumul la superchargere. Edited by bzalex, 05 April 2021 - 07:04. |
#84
Posted 05 April 2021 - 09:23
utopium, on 05 aprilie 2021 - 00:56, said:
Probabil, dar nici nu sunt interesat sa merg 11 ore cu masina/zi, in mod normal nu imi doresc sa depasesc 5-6 ore maxim de mers intr-o zi. DAR... vreau sa fac poze unde vreau eu, sa ma opresc sa mănânc sau sa dorm unde vreau eu, nu acolo unde îmi dictează o priza slaba de curent. Da, ocazional mai faci compromisuri căci la urma urmei viata e făcută din compromisuri... dar prefer sa le fac ocazional, în rest sa fac ce îmi place. Călătoria aia la Legoland s-ar face cu stat peste noapte în sudul Suediei... nu ma vad conducând 950km continuu. Dar alegerea locului de dormit nu ar fi influențata de poziționarea sau disponibilitatea stațiilor de încărcare. Așadar, pentru mine, utilizarea mașinii electrice se va face în zona europeana cu infrastructura care sa permită asta. Pentru restul lumii exista avion și exista închiriat de mașină. Cine găsește o placere în a vana charger este liber sa și-o satisfacă . Și pentru inițiator, soluția pentru adus mașină de la 600km era simpla și evidenta: platforma. Edited by ro_explorer, 05 April 2021 - 09:28. |
#85
Posted 05 April 2021 - 10:39
ro_explorer, on 05 aprilie 2021 - 09:23, said:
DAR... vreau sa fac poze unde vreau eu, sa ma opresc sa mănânc sau sa dorm unde vreau eu, nu acolo unde îmi dictează o priza slaba de curent. Da, ocazional mai faci compromisuri căci la urma urmei viata e făcută din compromisuri... dar prefer sa le fac ocazional, în rest sa fac ce îmi place. Momentan "problema" mea cu electricele e ca inca nu exista masina pe care o doresc. In schimb PHEV exista foarte apropiat de ceea ce imi doresc (nici el ideal, pentru ca la PHEV-uri inca sunt probleme cu capacitatea portbagajului). |
#86
Posted 05 April 2021 - 11:33
ro_explorer, on 05 aprilie 2021 - 09:23, said: Și pentru inițiator, soluția pentru adus mașină de la 600km era simpla și evidenta: platforma. Lool, ai idee cat costa platforma pentru 600km versus, sa zicem, cei 80kw pe care o sa-i consum pe drum + vreo 2-3 ore de incarcat? Ma astept sa plec cu bateria plina de la dealer, deci un 200km de km ii am deja asigurati. Plus ca pe traseu as avea la cine sa innoptez si sa mai las masina la incarcat peste noapte gratis pentru ultimii 150 km pana acasa. Unde mai e distractia daca nu te chinui putin sa ajungi gratis acasa, dupa ce ai dat aproape 14k pe masina. Singura problema e sa nu ma trezesc prin mai cu x,y orase din drum in carantina. |
#87
Posted 05 April 2021 - 12:00
|
#88
Posted 05 April 2021 - 12:22
Meister, on 05 aprilie 2021 - 11:33, said:
Lool, ai idee cat costa platforma pentru 600km [...] Eu credeam ca vrei sa iti faci treaba. Fujitsu, on 05 aprilie 2021 - 12:00, said:
Vor fi din ce in ce mai multe! |
#89
Posted 05 April 2021 - 14:08
Eu cred ca abordam greșit problema EV:
- nu putem avea pretenția de Comfort identic la alimentare cu una termică . - EV trebuie luat așa cum este - cu nevoi speciale. Când mergi la drum lung planifici cazări/opriri mai lungi in zona stațiilor type 2 , intercalat cu încărcari rapide 50kW - pauze de câte o ora. Dacă nu corespunde ca stil, închiriezi o termică și mergi liniștit in concediu 🙂 Edited by Fujitsu, 05 April 2021 - 14:10. |
#90
Posted 05 April 2021 - 14:41
Aproape complet de acord:
- confortul mi se pare superior: alimentez acasa, peste noapte Fara timp pierdut la benzinarie, fara stat la coada, si mult mai ieftin - la drum lung as merge exclusiv pe incarcari rapide (sau o pauza undeva peste noapte) - perfect de acord cu inchirierea pentru concediu, daca EV-ul devine o limitare. In acest caz, se poate opta pentru un EV mai ieftin, exclusiv pentru oras, iar diferenta de pret acopera cu brio concediile |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users