Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne
 Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 

Statii incarcare Romania: cu plata / free

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
678 replies to this topic

#55
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,042
  • Înscris: 22.05.2003
Autonomia de 50 km electric in Bucuresti inseamna real minim baterie de 10kwh, pt consumul real e pe la 20kw/100km.
Eu vorbesc de realitate, nu poveste.
Cate masini medii au baterii de 10kw? Cati kw mai au disponibili in 10 ani?

#56
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007
Toate PHEV-urile recente VW au 13 kwh (Octavia, Passat, Superb, Golf), deci se incadreaza fara probleme. In 10 ani schimbi oricum acumulatorul sau masina. Asta e cea mai mica problema, eu m-as multumi si cu 8 kWh in Cluj si un portbagaj mai mare/pret de achizitie mai mic.

Edited by utopium, 03 April 2021 - 12:13.


#57
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

 Adm, on 03 aprilie 2021 - 12:00, said:

Eu vorbesc de realitate, nu poveste.
Cate masini medii au baterii de 10kw?
Toate masinile PHEV au obligativitatea prin lege sa asigure minim 50Km electric in regim de oras IRL. Lega a aintrat in vigoare in 2020 asadar toate modelele 2020 si mai noi au autonomia aia.

 Adm, on 03 aprilie 2021 - 12:00, said:

Cati kw mai au disponibili in 10 ani?
Garantia la bateriile de le PHEV este tipic 8 ani sau 100k Km. Garantia inseamna degradare sub 80%.
Asta inseamna, realistic vorbind, ca dupa 10 ani ai cel putin 75% din capacitatea initiala.

Edited by ro_explorer, 03 April 2021 - 12:54.


#58
ergon

ergon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,152
  • Înscris: 27.07.2006

 Groot, on 03 aprilie 2021 - 09:44, said:

Ce amuzant este ca aveti senzatia ca aveti de ales intre a cumpara masini cu combustibili fosili sau electrice/hibride.
Daca spuneai "ca veti avea de ales", peste niste ani, era OK. Cati ani insa...vom vedea.

Deocamdata ai de unde alege.

 Andrei_006, on 02 aprilie 2021 - 18:42, said:

Atunci de ce mai trecem pe electric? Doar sa ne irosim viata in statia de incarcare?
Pentru "salvarea" planetei. Si pentru ca e la moda, e cool...😀

#59
Victor5

Victor5

    Verba volant, scripta manent

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,273
  • Înscris: 05.04.2011
Pîna la urma ce a priceput initiatorul topicului? Sa treaca prin Cluj ca sa-si încarce masina sau sa se mute la casa? Mai bine, zic eu, e sa-si închirieze o masina cu motor termic pentru drumuri lungi

#60
Elenistic

Elenistic

    Distrug pesedisti pe banda rulanta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,803
  • Înscris: 19.06.2017

 ro_explorer, on 02 aprilie 2021 - 20:37, said:


Din care realitate? Aia in care pica sistemele nationale de curent de la masini electrice? In ce univers paralel se intampla asta?

Tu cred ca nu stii in ce hal fluctueaza deja tensiunea curentului electric in Romania. Si nu, nu e de la electrice. Insa cand s-or mai adauga si alea...praful si pulberea se vor alege...

 Groot, on 03 aprilie 2021 - 09:44, said:

Ce amuzant este ca aveti senzatia ca aveti de ales intre a cumpara masini cu combustibili fosili sau electrice/hibride.

E chiar dragut.

Marii producatori zic bye-bye la termice.

Ce amuzant e cum crezi matale ca totul va merge ca pe roate si nu vor exista sincope in "planul" asta.

E chiar dragut.


Intre timp citeste articolasul asta si mai mediteaza...

https://www.bbc.com/...nology-56156801

 Victor5, on 03 aprilie 2021 - 19:02, said:

Pîna la urma ce a priceput initiatorul topicului? Sa treaca prin Cluj ca sa-si încarce masina sau sa se mute la casa? Mai bine, zic eu, e sa-si închirieze o masina cu motor termic pentru drumuri lungi

Daca se muta la casa eu zic sa fie atent sa n-aiba vreo moara pe strada :)))

Cred ca asta e lectia topicului.

#61
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014

 Elenistic, on 03 aprilie 2021 - 19:32, said:

Ce amuzant e cum crezi matale ca totul va merge ca pe roate si nu vor exista sincope in "planul" asta.

E chiar dragut.


Ooo, ba da, sincope vor exista, pentru ca Romania.

Dar se vor alinia fortat pentru ca va fi foarte simplu sa te aliniezi cand producatorii nu mai vand masini de care vrei tu.

#62
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,268
  • Înscris: 16.08.2016
Ar fi interesant de văzut statistici cu producția și consumul de energie electrica din 1980 pana în 2020.
Momentan nu am găsit ceva relevant.

#63
StefanN1234

StefanN1234

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,102
  • Înscris: 21.04.2020

 MicroEdge, on 03 aprilie 2021 - 11:57, said:


O sa dispară. Care e utilizate a 3 mașini pe familie ce fac în total 10.000 km pe an?
Oricum o sa apara mai multe servicii de car sharing.
Masinile o sa mai dispară dacă o sa se aplice legea pe bune și rca ul o sa fie pe persoana nu pe masina si corelat cu abaterile în trafic.
Car sharing in varianta românească: fie iau mașina și fac cerculețe cu ea ca doar nu e a mea sau îmi oprește 300 de euro ca a găsit nu știu ce zgaritetura închipuita.

#64
Elenistic

Elenistic

    Distrug pesedisti pe banda rulanta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,803
  • Înscris: 19.06.2017

 Groot, on 03 aprilie 2021 - 19:55, said:



Ooo, ba da, sincope vor exista, pentru ca Romania.

Dar se vor alinia fortat pentru ca va fi foarte simplu sa te aliniezi cand producatorii nu mai vand masini de care vrei tu.

Ma refeream si la nivel global.

#65
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,176
  • Înscris: 16.05.2012

 Adm, on 03 aprilie 2021 - 12:00, said:

Autonomia de 50 km electric in Bucuresti inseamna real minim baterie de 10kwh, pt consumul real e pe la 20kw/100km.
Eu vorbesc de realitate, nu poveste.

Eu cu Ioniq plugin am mers de multe ori peste 100 km/zi cu un consum de benzina 0. Am priza acasa si la job.
Bateria neta de 8.5kwh...deci se poate daca ai niste prize pe aproape si masina incarca cat sta degeaba.

#66
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,514
  • Înscris: 25.01.2007
Stau deja la casa, curent am trifazic 15kw alocati, sistemul de fotovoltaice e pe drum. Nu am grija curentului, pica curentul 1-2 ori pe an cand se repara ceva la retea, cateva minute. Am luat masina de la 600km distanta ca era cu 500e mai ieftina si era configuratia care imi convenea. Nu cred ca e dracu chiar asa de negru, ba chiar e o oportunitate sa-ti cunosti masina si in afara orasului.
Nu vad de ce nu m-as duce cu masina si in concediu prin Europa. Si cu masina termica tot in 3 zile ajung in Germania, prima zi maxim pana la granita, a doua in Austria si a 3a la destinatie. Mai mult de 5-600km nu bag pe zi si nu ma grabeste nimeni.

Edited by Meister, 03 April 2021 - 21:31.


#67
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

 Meister, on 03 aprilie 2021 - 21:26, said:

Nu vad de ce nu m-as duce cu masina si in concediu prin Europa.
In Europa de vest e boboc ... mergi ca omul, 2 ore, te opresti 20 min pentru o cafea si un pipi ... in timpul asta faci "plinul" si continui.
Problema apare cand ajungi in blocul de est unde reteaua electrica DC fast charge lipseste cu desavarsire.

Eu unul mi-am luat gandul de la ceva concedii de vizitat orase prin europa de est cu masina pentru urmatorii cativa ani. Noroc ca e o intreaga lume a de descoperit si vizitat in partea vestica si de nord pana atunci.

#68
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007

 ro_explorer, on 03 aprilie 2021 - 22:34, said:

Problema apare cand ajungi in blocul de est unde reteaua electrica DC fast charge lipseste cu desavarsire.
Cum lipseste cu desavarsire daca doar in Romania sunt cateva sute de statii de incarcare? Poate cele Tesla lipsesc cu desavarsire.

#69
glaurentiu

glaurentiu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 206
  • Înscris: 05.07.2007

 MicroEdge, on 03 aprilie 2021 - 20:38, said:

Ar fi interesant de văzut statistici cu producția și consumul de energie electrica din 1980 pana în 2020.
Momentan nu am găsit ceva relevant.

Exista un document scos de catre Institutul de statistica, care spune cam asa,
productia maxima in anii 1980, mai precis 1989, 75851 mil kwh

Anul 1992 ,54195,  Anul 1995 ,59267,  Anul 1998 ,53496,  Anul 2001, 53866,  Anul 2004, 56482,  Anul 2007, 61673,

Anul 2010, 60979, Anul 2013, 58888,  Anul 2016, 65104,  Anul 2019, 59623.
  
UM: Milioane kWh

Vorbim aici de productia interna, nu de consum, care este posibil sa fie mai mare din cauza importurilor.
Sursa http://statistici.in...les/insse-table, unde se poate selecta productia aferenta fiecarui an din 1992 incoace.
Concluziile le poate trage oricine, dar o sa fie partinitoare clar, si de o parte si de cealalta, iubitori de masini electrice vs petrolhead
Cifrele spun cam asa, in anul 2019 productia a fost de 78 % din valoarea maxima inregistrata in 1989, deci capacitati ar mai fi, chiar daca sunt imbatranite, desi s-au mai adaugat clar fotovoltaicele+eolianul+nuclear si au fost taiate cele pe carbune, posibilitate de transport a energiei se pare ca este.
Totul ar fi sa se foloseasca in mod inteligent infrastructura, adică, dacă ne uitam la graficele de productie/export/import ale Transelectrica se vede ca noaptea exportam, nu foarte mult dar exista export.
Am facut o propunere catre primaria Cluj Napoca,prin care le solicitam o priza legata la sistemul de iluminat public, exista o gramada de modele de stalpi de iluminat prevazuti cu statii incorporate, solicitare respinsă, precum si densificarea statiilor de incarcare in cartiere, statii de putere mai mica dar mai dese, in loc de cele de putere mare, care sa ramana doar pentru cazuri exceptionale sau pentru cei ce tranziteaza (lucru la care se gandesc si ei).
Cine i-ar opri sa faca statiile din cartiere  sa porneasca doar noaptea, dupa o anumita ora, astfel incat surplusul de energie sa fie bagat in baterii?
Ca dupa obiceiurile  de transport a majoritatii noastre, o medie de 6 ore de incarcare la 2 kwh, ar duce spre aproape 100 km urban ceea cea ar acoperi necesitatile.

Edited by glaurentiu, 04 April 2021 - 07:19.


#70
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

 Meister, on 02 aprilie 2021 - 18:13, said:

Unde pe A1 se poate incarca o masina electrica daca vrei sa ajungi de la Buc la Constanta? Doar CCS.
Ma uit pe ABRP si imi zice Fundulea, Lehliu si Cernavoda. Fundulea si Lehliu nu apar cu verde, asta inseamna ca nu sint disponibile?
La Cernavoda, e un Mol dar si acolo e cu dus intors, ori incarc cu 7kw pt 29 de lei de ma plictisesc ori 44 de lei pentru probabil nici 20kw (baterie mica 32kw).
Nici la Renovatio nu am vazut nimic pe traseu, decat la punctul de pornire si sosire. Teoretic as putea ajunge daca merg babeste, dar n-as vrea sa risc.
ABRP are baza de date cu chargere mai slab intretinuta. Si nu apar toate. Verifica in plugshare. Poti incarca linistit si la Fundulea, Lehliu si Cernavoda. La Cernavoda planifica nivelul bateriei in asa fel incat sa bagi cati mai multi kWh daca vrei un pret mai bun. La 22kWh incarcati iesi cam la acelasi pret ca la Renovatio.

#71
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

 Meister, on 02 aprilie 2021 - 18:13, said:

Renovatio ca are statii destule in Cluj, Sibiu, Pitesti, Bucuresti, fie si la tariful de 2 lei/CCS. Type 2 iese din discutie altfel fac 2 zile pe drum.
Eventual dorm in masina 4 ore cat incarca si o iau mai departe. :) A incarcat cineva CCS gratis in orasele mentionate si poate sa impartaseasca locatile?


Pana sa ajungem ca in vestul Europei cu zeci de mii de statii pe tara, in Romania inca trebuie planificare serioasa la drum lung cu masina mica.
In Sibiu am incarcat gratis la Kaufland-ul din nord de langa autostrada. Sau cu cupoane la cel din centru.

Planificarea o faci in general o singura data, ca dupa aceea stii unde sunt statiile. Eventual mai verifici din cand in cand daca au mai aparut unele noi.
Statii cam sunt, dar la gratis e coada de taximetristi. Daca te grabesti, cele cu bani sunt in general libere.

#72
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

 utopium, on 04 aprilie 2021 - 06:44, said:

Cum lipseste cu desavarsire daca doar in Romania sunt cateva sute de statii de incarcare? Poate cele Tesla lipsesc cu desavarsire.
Nu ma înțelege greșit... Nu țin cu ursul dar nu m-aș aventura cu familia în mașină la un traseu prin România, Bulgaria sau Grecia. Nu încă.
Este o diferență majora intre vestul Europei și blocul estic când vine vorba de confortul și plăcerea condusului electric fără griji. Peste 5 ani situația o sa fie mai buna.

Edited by ro_explorer, 04 April 2021 - 09:15.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate