Statii incarcare Romania: cu plata / free
#109
Posted 06 April 2021 - 00:23
Daca tot esti asa legist trebuia sa ti dai raport si la propriile tale postari off topic. Nu de alta, dar sunt o gramada, numai pe topicul asta.
Sau moderatorii ar trebui sa le ignore pe ale tale ? In fine, nu ma obosesc se dau quote la tot ce ai scris tu brambura aici, pe langa subiect si apoi sa ti si raportez posturile, mi se pare o chestie de om marunt, noi sa fim sanatosi si tu sa te bucuri ca am fost suspendat eu in urma raportarilor tale. Bafta ! |
#110
Posted 06 April 2021 - 07:20
DarthBane, on 05 aprilie 2021 - 23:45, said:
Sunt de acord cu tine, dar daca si tu esti de acord cu mine, hai sa incetam cu acest jihad impotriva ICE . Are rostul si rolul lui, iar EV nu poate INCA sa il inlocuiasca. Acum 5 ani "rezistentii" imi spuneau ca un turbo mic care reduce consumul cu 30% fata de un aspirat de putere comparabila nu e o idee buna, ca renunti la istoricul de fiabilitate a unei aspirate pentru o reducere a consumului care pana la urma nu se simte asa de tare in buzunar, adica vreo 100 de lei pe luna la vreo 15.000 km pe an. Intre timp majoritatea s-au lamurit ca fiabilitatea nu e o problema la turbo-urile mici si ca mai ai si taxe/asigurari mai mici, deci economia nu e doar la combustibil. "Rezistenta" la schimbare e normala, multi oameni sunt conservatori, dar... "Resistance is futile" Suntem intr-un proces alert de schimbare a industriei, aspirate > turbo mici > hibride/PHEV > electrice. Pe masura ce evolueaza domeniul energiei, evolueaza si masinile. Iar infrastructura tine pasul si ea... In urmatorii 3 ani va fi o explozie de statii de incarcare, vor deveni banale in orasele peste 100.000 de locuitori si in Romania. E clar ca procentul "progresistilor" e mult mai mare in orasele mari, de aia o primarie gen Cluj are deja in cam toate parkingurile publice (inclusiv cele de cartier) locuri speciale pentru masini electrice. Si la fel au deja o buna parte din centrele comerciale mari, cladirile mari de birouri, iar mai nou tot mai multe hoteluri si institutii. Eu am deja la birou infrastructura pentru electrice in parcare de vreo 3 ani, si noi suntem o firma de sub 100 de angajati cu o cladire mica de birouri. Nu e statie de mare putere, dar e irelevant, ca masina sta parcata la birou 8 ore de obicei. Iar acasa imi voi face tot in curte cand va fi cazul sa cumpar urmatoarea masina, probabil in 2023. Ca idee, deja un sfert din masinile din curtea blocului (doua cladiri mici de apartamente) sunt hibride. Prin 2025 vor fi jumate electrificate si unele si cu incarcare, deci inevitabil si infrastructura se va adapta la nevoile proprietarilor. Intre timp va deveni foarte rapid un standard sa faci parcari la blocuri private prevazute cu statii de incarcare, iar evolutia va fi foarte rapida. |
#111
Posted 06 April 2021 - 07:26
DarthBane, on 05 aprilie 2021 - 23:45, said:
ma enerveaza cand vor unii sa mi impuna electrica pt ca ei sunt majoritari si se pliaza pe stilul lor de viata. Uite, pe al meu nu se pliaza, cel putin acum, inca nu se pliaza, nu e ce mi trebuie mie. Termicele vor dispare cu timpul dar nu de pe azi pe maine. E vorba de schimbarea unor mentalitati care o sa dureze pana actuala generatie de fani tdi iese la pensie |
#112
Posted 07 April 2021 - 08:09
#113
Posted 07 April 2021 - 09:49
wrc2007, on 07 aprilie 2021 - 08:09, said:
pai si cu TCO ce facem? nu luam in calcul si pretul la revizii, impozit, restul de diferente de costuri? sau la tedei nu se strica/ repara nimic niciodata? wrc2007, on 07 aprilie 2021 - 08:09, said:
dar a devenit si topicul asta..iar..o bataie de joc de comparatie. |
#114
Posted 07 April 2021 - 09:54
peter_k, on 07 aprilie 2021 - 09:49, said:
Nu sunt sigur ca inteleg unde e contradictia cu ce am spus. peter_k, on 07 aprilie 2021 - 09:49, said:
My bad, ma opresc cu comparatia. din egoism. |
#115
Posted 07 April 2021 - 11:56
De acord, am putea (si ar trebui) sa facem mult mai mult pentru reducerea poluarii. Am observat insa o mentalitate foarte defectuoasa: in loc sa facem un pas mic inainte, aratam cu degetul la altul, care ar putea face mult mai multe, asa ca nu mai facem nici noi nimic. Din pacate, si din cauza asta suntem unde suntem.
Eu cred ca prin simplul fapt ca facem trecerea pe EV, si mai impartasim din experienta noastra (cu bune, cu rele), deja facem o mica schimbare. There is hope. Edited by peter_k, 07 April 2021 - 11:56. |
#116
Posted 07 April 2021 - 13:41
Momentan suntem cam saraci ca popor ca sa ne permitem masini noi de 20k+ euro ... si nu prea sunt multe electrice/hibride plug-in (macar compacte) sub 20k+ euro (cu bonus inclus). Deci acolo e problema principala, nu la accesul la statii de incarcare ... problema e ca inca suntem prea saraci ca sa ne permitem masini noi de 20k+ ... eventual ne permitem masini noi pe la 10-15k, dar in banii aia nu iei compacta hibrida plug-in sau electrica. Insa nivelul de trai creste, electricele devin si ele mai accesibile, asa ca in 5 ani vom vedea o evolutie semnificativa.
|
#117
Posted 07 April 2021 - 13:48
Chiar si asa ...
Lipsa statiilor este insa o problema majora. Sa luam Bucuresti-Constanta, ca traseu. Unde ar putea alimenta 500 de masini, sa zicem, din cele cateva mii ce pleaca spre mare intr-o zi ?? Vrei sa cumpere oamenii electrice, dar nu le oferi ce le trebuie ... Sa zicem ca sunt locuri la statii acum, cand sunt foarte putine pe strada. Dar daca luna viitoare apar cateva mii de masini pe strada ?? Cu rugaciuni nu se rezolva lipsa curentului din baterie ... Edited by shymano, 07 April 2021 - 13:48. |
#118
Posted 07 April 2021 - 14:14
shymano, on 07 aprilie 2021 - 13:48, said: Sa luam Bucuresti-Constanta, ca traseu. adevarul ca da, si la benzina alimenteaza 500 de masini in acelasi timp...? sau ca toti pleaca cu bateria goala de la Buc si de la Cta... |
|
#119
Posted 07 April 2021 - 14:24
Enel X România instalează 25 de stații de reîncărcare pentru automobile electrice în 12 orașe din România, prin intermediul unui parteneriat cu NEPI Rockcastle, cel mai mare investitor imobiliar în zona de retail real estate din România.
Stațiile de reîncărcare rapidă sunt instalate în centre comerciale din portofoliul NEPI Rockcastle din București, Sibiu, Deva, Râmnicu Vâlcea, Târgu-Mureș, Drobeta-Turnu Severin, Timișoara, Buzău, Galați, Brăila, Târgu-Jiu și Satu Mare. Fiecare dintre cele 25 permițând reîncărcarea simultană a două vehicule electrice. Cu aceste unități, numărul punctelor de reîncărcare instalate de Enel X România în toată țara depășește 120. Stațiile de reîncărcare JuicePump vor permite reîncărcarea a două vehicule electrice în același timp cu o putere de 50 kW DC respectiv 22 kW AC. În curent continuu, încărcarea până la 80% din nivelul bateriei durează aproximativ 25 de minute, în funcție de modelul și specificațiile mașinii. |
#120
Posted 07 April 2021 - 14:29
wrc2007, on 07 aprilie 2021 - 14:14, said:
https://evmarket.ro/...-a1-si-a2-5083/ adevarul ca da, si la benzina alimenteaza 500 de masini in acelasi timp...? sau ca toti pleaca cu bateria goala de la Buc si de la Cta... La electrica, ESTI. Pentru ca autonomia e de rahat ... Nu au toti bani de Tesla, sa aiba 800+km autonomie. |
#121
Posted 07 April 2021 - 14:34
shymano, on 07 aprilie 2021 - 14:29, said: La benzina nu esti obligat sa alimentezi pe drum (daca pleci cu plinul facut). La electrica, ESTI. Pentru ca autonomia e de rahat ... Nu au toti bani de Tesla, sa aiba 800+km autonomie. Și la ce-ți trebuie 800+ la o autostradã 200+ ? |
#122
Posted 07 April 2021 - 14:37
shymano, on 07 aprilie 2021 - 14:29, said:
La benzina nu esti obligat sa alimentezi pe drum (daca pleci cu plinul facut). La electrica, ESTI. Pentru ca autonomia e de rahat ... Nu au toti bani de Tesla, sa aiba 800+km autonomie. Au inceput sa apara tot mai multe masini cu baterie de peste 50-60kwh. UIte acum e o promotie la Kona Highway 24.000 de euro cu 480 de km autonomie...poti merge lejer Buc-Ct cu 130 km/h. |
#125
Posted 07 April 2021 - 15:11
shymano, on 07 aprilie 2021 - 14:29, said:
La benzina nu esti obligat sa alimentezi pe drum (daca pleci cu plinul facut). La electrica, ESTI. Pentru ca autonomia e de rahat ... Nu au toti bani de Tesla, sa aiba 800+km autonomie. sau stii din globul de cristal? eram retoric, ca raspunsul l-ai dat deja. dar macar daca nu te pricepi, abtine te de la pareri. |
#126
Posted 07 April 2021 - 15:27
wrc2007, on 07 aprilie 2021 - 15:11, said:
dar macar daca nu te pricepi, abtine te de la pareri. Ridicati in slavi un sistem care nu exista. Cand or fi statii de incarcare peste tot si o autonomie decenta asigurata pe masinile electrice, atunci sa aveti pretentii, astia care incercati sa impuneti trecerea la electrica. Daca unii va deplasati doar in oras si/sau in afara pe distante de pana in 300km, nu toata lumea merge la fel. Cand o sa se poata cumpara Spring-ul, de exemplu, fara sa astepti deblocarea programului de precomanda, o sa sariti in sus, ca e lumea a dracu si nu vrea sa-si ia electrica, care mai e si ieftina pe deasupra, sa o poata cumpara orice prost ... Nu mai conteaza ca abia prinzi suta la ora, sau ca abia ajungi de la Bucuresti la Pitesti, sau ca stai la incarcat 18h/10h/5h/1h. Oare or sa poata alimenta toti posesorii de electrice la statii rapide ?? Nu in viata asta ... Cum am mai zis, luna asta sau luna viitoare, vor fi cateva mii de pozesori de electrice, sa zicem. Unde le incarca ?? La soare ?? Aaa, SE VOR FACE ... mda, despre multe lucruri s-a tot mintit in tara asta, ca se vor face ... Asigura infrastructura si dupa aia sari cu pretentii. Edited by shymano, 07 April 2021 - 15:28. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users