Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Despre calitatea fotografiilor transpuse pe hârtie
#1
Posted 29 March 2021 - 18:52
Buna ziua ! Sunt la inceputurile fotografierii cu aparat mirrorless pentru începãtori. Il am de doar 2 luni si sunt nemultumit de tiparirea pozelor de pe stick-ul USB pe hârtie la un laborator foto. Este cel mai aproape de adresa mea . Pe ecranul monitorului meu PC pozele in cauza aveau în zonele negre ,mai intunecate ,vizibile anumite detalii. Apãreau și alte obiecte acolo. Dupa ce am primit pozele de la labortor astãzi, transpuse pe hârtie ,în acele zone mai intunecate nu numai ca nu se mai observau detaliile altor lucruri din zonele puternic umbrite ,ci au devenit fotografiile si mai intunecate in acele zone ,fara sa se mai observe altceva acolo .Restul pozei ,unde era mai multa lumina ,culorile au ramas normale ,sã zic așa. Ce-mi recomandati ? Sa mai incerc și la alt laborator foto sau trebuie sa fiu atent pe viitor în cazul zonelor mai intunecoase la setarile aparatului ? Va multumesc pentru ajutor !
|
#2
Posted 29 March 2021 - 18:55
Ai un mod HDR in camera? Incearca niste poze in situatii similare cu cele de care vorbesti vezi ce iese.
|
#4
Posted 29 March 2021 - 19:21
Se numeste gama dinamica. Hartia nu-ti ofera asa multa ca monitorul.
|
#5
Posted 29 March 2021 - 19:25
Le editezi ca sa compenseze pierderile de detalii in zonele intunecoase. Gimp e un editor foto foarte capabil.
|
#6
Posted 29 March 2021 - 19:26
Pt. procesare de imagini monitorul se tine la 100 lux, se seteaza luminozitatea cat mai jos a.i. sa redea si negru si detalii in umbra si in lumina, iar contrastul se seteaza si el a.i. sa nu arda luminile si sa nu "zgarie" retina.
Monitoarele foarte bune pot reda luminozitate si contrast arhisuficient si la 100 lux. Daca nu ai monitor foarte bun nu te poti baza pe el la procesare. La tonuri si nuante e problema si mai mare, plus spatiul de culoare care atat pt srgb cat si pe CMYK este foarte mic si prost dar ele se folosesc la printat, si trebuie convertite culorile, si pe auto iese prost, unele se modifica catastrofal de mult si trebuie bibilite pe canale si subcanale de culoare. Hartia doar reflecta lumina incidenta, deci are o latitudine de redare mult mai mica decat se poate obtine cu sursa de lumina. In trecut nu era o problema deoarece filmele diapozitiv aveau latitudine de expunere extrem de mica, insa de cand cu procesarea pe monitoare, trebuie calibrate special. Desigur problema poate fi si de la tipul de hartie fotografica, dsca e mai contrast reda umbrele mai beznoase, apoi poate sa fie si de la developare, substante, temperatura, timp de procesare, si nu in ultimul rand la cum e setat contrastul din softul minilabului. Edited by loock, 29 March 2021 - 19:33. |
#7
Posted 29 March 2021 - 19:28
Poti vb cu cei de la laborator sa ridice putin din shadows, insa niciodata nu va arata ca pe monitor (in functie si de ce printezi)....imaginea de pe monitor fiind luminata din spate, iar cea printata depinde de cata lumina reflecta....
|
#8
Posted 29 March 2021 - 19:52
Ar fi interesant de pus una din pozele problema aici - sa vedem cum o percepem pe monitoare diferite.
Posibil ca monitorul calibrat gresit - dar poate fi problema si la laborator, ca astia lucreaza cu gigei care nu stiu decat "auto". Si eu am avut nenumarate probleme la "laboratoare" - imagini editate pe monitor calibrat, printate pe imprimanta foto ieseau aproape identic cu ce aveam pe monitor; la laborator ieseau ca dracu`. |
#9
Posted 29 March 2021 - 20:12
crokodilu, on 29 martie 2021 - 18:55, said:
Ai un mod HDR in camera? Incearca niste poze in situatii similare cu cele de care vorbesti vezi ce iese. Freak404, on 29 martie 2021 - 19:00, said:
Ce fel de monitor ai? Este monitorul calibrat? dani.user, on 29 martie 2021 - 19:21, said:
Se numeste gama dinamica. Hartia nu-ti ofera asa multa ca monitorul. loock, on 29 martie 2021 - 19:26, said:
Pt. procesare de imagini monitorul se tine la 100 lux, se seteaza luminozitatea cat mai jos a.i. sa redea si negru si detalii in umbra si in lumina, iar contrastul se seteaza si el a.i. sa nu arda luminile si sa nu "zgarie" retina. Monitoarele foarte bune pot reda luminozitate si contrast arhisuficient si la 100 lux. Daca nu ai monitor foarte bun nu te poti baza pe el la procesare. La tonuri si nuante e problema si mai mare, plus spatiul de culoare care atat pt srgb cat si pe CMYK este foarte mic si prost dar ele se folosesc la printat, si trebuie convertite culorile, si pe auto iese prost, unele se modifica catastrofal de mult si trebuie bibilite pe canale si subcanale de culoare. Hartia doar reflecta lumina incidenta, deci are o latitudine de redare mult mai mica decat se poate obtine cu sursa de lumina. In trecut nu era o problema deoarece filmele diapozitiv aveau latitudine de expunere extrem de mica, insa de cand cu procesarea pe monitoare, trebuie calibrate special. Desigur problema poate fi si de la tipul de hartie fotografica, dsca e mai contrast reda umbrele mai beznoase, apoi poate sa fie si de la developare, substante, temperatura, timp de procesare, si nu in ultimul rand la cum e setat contrastul din softul minilabului. florinel, on 29 martie 2021 - 19:52, said:
Ar fi interesant de pus una din pozele problema aici - sa vedem cum o percepem pe monitoare diferite. Posibil ca monitorul calibrat gresit - dar poate fi problema si la laborator, ca astia lucreaza cu gigei care nu stiu decat "auto". Si eu am avut nenumarate probleme la "laboratoare" - imagini editate pe monitor calibrat, printate pe imprimanta foto ieseau aproape identic cu ce aveam pe monitor; la laborator ieseau ca dracu`. Dizlpower, on 29 martie 2021 - 19:28, said:
Poti vb cu cei de la laborator sa ridice putin din shadows, insa niciodata nu va arata ca pe monitor (in functie si de ce printezi)....imaginea de pe monitor fiind luminata din spate, iar cea printata depinde de cata lumina reflecta.... florinel, on 29 martie 2021 - 19:52, said:
Ar fi interesant de pus una din pozele problema aici - sa vedem cum o percepem pe monitoare diferite. Posibil ca monitorul calibrat gresit - dar poate fi problema si la laborator, ca astia lucreaza cu gigei care nu stiu decat "auto". Si eu am avut nenumarate probleme la "laboratoare" - imagini editate pe monitor calibrat, printate pe imprimanta foto ieseau aproape identic cu ce aveam pe monitor; la laborator ieseau ca dracu`. |
#10
Posted 29 March 2021 - 20:13
Gasesti pe internet mire de calibrare pentru luminozitate/contrast, poti incerca in prealabil o astfel de calibrare pentru monitor.
Asta doar ca sa te asiguri ca esti ceva mai aproape de realitate. In rest, daca tu doresti sa faci printuri - atunci cea mai buna varianta e sa investesti intr-o imprimanta foto cu 6 culori; sa calibrezi monitor/imprimanta pana ce iese pe hartie ce ai pe monitor si asta e. Cu laboratoarele e oricum loterie. Azi ti le face bune, maine proaste...etc, in functie de operator, cat de uzate sunt solutiile (in cazul fericit in care printeaza in proces foto si nu pe vreo imprimanta) https://www.photofri.../info/calibrate Edited by florinel, 29 March 2021 - 20:17. |
|
#11
Posted 29 March 2021 - 20:20
loock, on 29 martie 2021 - 19:26, said:
Pt. procesare de imagini monitorul se tine la 100 lux, se seteaza luminozitatea cat mai jos a.i. sa redea si negru si detalii in umbra si in lumina, iar contrastul se seteaza si el a.i. sa nu arda luminile si sa nu "zgarie" retina. Monitoarele foarte bune pot reda luminozitate si contrast arhisuficient si la 100 lux. Daca nu ai monitor foarte bun nu te poti baza pe el la procesare. La tonuri si nuante e problema si mai mare, plus spatiul de culoare care atat pt srgb cat si pe CMYK este foarte mic si prost dar ele se folosesc la printat, si trebuie convertite culorile, si pe auto iese prost, unele se modifica catastrofal de mult si trebuie bibilite pe canale si subcanale de culoare. Hartia doar reflecta lumina incidenta, deci are o latitudine de redare mult mai mica decat se poate obtine cu sursa de lumina. In trecut nu era o problema deoarece filmele diapozitiv aveau latitudine de expunere extrem de mica, insa de cand cu procesarea pe monitoare, trebuie calibrate special. Desigur problema poate fi si de la tipul de hartie fotografica, dsca e mai contrast reda umbrele mai beznoase, apoi poate sa fie si de la developare, substante, temperatura, timp de procesare, si nu in ultimul rand la cum e setat contrastul din softul minilabului. florinel, on 29 martie 2021 - 20:13, said:
Gasesti pe internet mire de calibrare pentru luminozitate/contrast, poti incerca in prealabil o astfel de calibrare pentru monitor. Asta doar ca sa te asiguri ca esti ceva mai aproape de realitate. In rest, daca tu doresti sa faci printuri - atunci cea mai buna varianta e sa investesti intr-o imprimanta foto cu 6 culori; sa calibrezi monitor/imprimanta pana ce iese pe hartie ce ai pe monitor si asta e. Cu laboratoarele e oricum loterie. Azi ti le face bune, maine proaste...etc, in functie de operator, cat de uzate sunt solutiile (in cazul fericit in care printeaza in proces foto si nu pe vreo imprimanta) Freak404, on 29 martie 2021 - 19:00, said:
Ce fel de monitor ai? Este monitorul calibrat? Edited by tiberiu88mai, 29 March 2021 - 20:20. |
#13
Posted 29 March 2021 - 21:41
@tiberiu88mai, incerc sa te ajut.
Eu am renuntat demult sa transpun fotografiile digitale pe hartie. Asa cum au spus colegii, hartia si pigmentii au resurse foarte limitate in a reda stralucirile si complexitatea nuantelor de culoare. Uite cum as incepe eu sa abordez problema semnalata de tine. Descarc de pe net un program foarte util, free (daca il folosesti ca user casnic): FastStone Image Viewer for Windows. Il instalez pe computer (functioneaza in XP, 7, 8,..., 10). Pot sa-l setez sa fie programul default pentru vizualizarea/editarea fotografiilor. Deschid in acest program fotografia cu pricina. Foarte confortabil, se deschide pe tot ecranul, nu ma deranjeaza barele si alte chestii pe desktop. Daca fac click undeva pe ecran, poza se deschide rapid la 100%, adica un pixel de pe ecran corespunde la un pixel din fisierul pozei (de fapt, default, lupa programului este setata la 200%, dar eu am ales 100% din setari, nu vreau pixeli nereali, adaugati prin interpolare). Daca aduc cursorul mouserului pe marginea din stanga ecranului, apoi pe marginea din dreapta, sau pe marginea de jos, se deschid automat meniuri si liste cu unelte de prelucrare fotografica, fara sa dispara poza in lucru. In cazul tau, cu umbrele prea negre, fara detalii, trebuie sa aduci cursorul in stanga si sa faci click pe unealta numita Adjust Lighting (Ajustare Lumini). Se deschde jos o ferestra cu cursoare. Tragi de cursor spre dreapta. In umbre vei vedea detalii care erau ascunse pana acum. Cand sti multumit apesi pe OK, apoi, in final, daca nu faci si alte imbunatatiri, salvezi, Save As... Inainte de toate, verifica pe mira de control pe care am pus-o aici (Calibrare) daca ecranul tau este bine reglat, adica trebuie sa vezi distinct toate dreptunnghiurile, toate trecerile treptate de la alb la negru. Daca in dreapta ultimele dreptunghiuri apar toate la fel de negre, va trebui sa maresti valoarea gamma (din softul monitorului sau din softul placii grafice). Daca nu faci acest reglaj, pozele, chiar corect expuse, se vor vedea inecate in negru (pe alt calculator se vor vedea frumos, la tine nu.) Attached Files |
#14
Posted 29 March 2021 - 22:37
Se plange ca pe hartie nu vede zonele intunecate ce le vede pe monitor, nu invers.
|
#15
Posted 29 March 2021 - 23:10
Asa este, se plange de poze pe hartie. Se simte si o oarecare nemultumire de cum se vede poza pe monitor.
Eu l-am indemnat sa renunte la hartie si, in plus, sa corecteze fisierele din camera foto care au erori nu prea mari de expunere - si doar dupa aceea sa le imprime. Daca doreste sa continue cu pozele pe hartie, ar putea sa micsoreze blocarea detaliilor in umbre, dupa procedeul pe care i l-am indicat, si abia asa sa mearga la imprimanta. Adica sa faca sarcina imprimantei mai usoara (se stie ca fisierul pentru imprimanta nu trebuie sa fie prea "bogat", oricul este depasit cu mult de capabilitatea camerei foto de a furniza detalii). |
|
#16
Posted 30 March 2021 - 13:19
Nu cred ca are rost sa renunțe la hartie...hartia printata are farmecul ei, dar depinde foarte mult la cine printezi.
De regulã, cel care Printeaza isi cunoaște (sau ar trebui sã isi cunoascã) echipamentul pe care printeaza. Bineînțeles, un print mai mare va pare ca scoate in evidențã mai multe detalii...eventual poți sa ii ceri sa vezi cum aratã poza ta oe monitorul lui. Edited by Dizlpower, 30 March 2021 - 13:21. |
#17
Posted 08 April 2021 - 08:19
Anca12, on 29 martie 2021 - 21:41, said:
@tiberiu88mai, incerc sa te ajut. Eu am renuntat demult sa transpun fotografiile digitale pe hartie. Asa cum au spus colegii, hartia si pigmentii au resurse foarte limitate in a reda stralucirile si complexitatea nuantelor de culoare. Uite cum as incepe eu sa abordez problema semnalata de tine. Descarc de pe net un program foarte util, free (daca il folosesti ca user casnic): FastStone Image Viewer for Windows. Il instalez pe computer (functioneaza in XP, 7, 8,..., 10). Pot sa-l setez sa fie programul default pentru vizualizarea/editarea fotografiilor. Deschid in acest program fotografia cu pricina. Foarte confortabil, se deschide pe tot ecranul, nu ma deranjeaza barele si alte chestii pe desktop. Daca fac click undeva pe ecran, poza se deschide rapid la 100%, adica un pixel de pe ecran corespunde la un pixel din fisierul pozei (de fapt, default, lupa programului este setata la 200%, dar eu am ales 100% din setari, nu vreau pixeli nereali, adaugati prin interpolare). Daca aduc cursorul mouserului pe marginea din stanga ecranului, apoi pe marginea din dreapta, sau pe marginea de jos, se deschid automat meniuri si liste cu unelte de prelucrare fotografica, fara sa dispara poza in lucru. In cazul tau, cu umbrele prea negre, fara detalii, trebuie sa aduci cursorul in stanga si sa faci click pe unealta numita Adjust Lighting (Ajustare Lumini). Se deschde jos o ferestra cu cursoare. Tragi de cursor spre dreapta. In umbre vei vedea detalii care erau ascunse pana acum. Cand sti multumit apesi pe OK, apoi, in final, daca nu faci si alte imbunatatiri, salvezi, Save As... Inainte de toate, verifica pe mira de control pe care am pus-o aici (Calibrare) daca ecranul tau este bine reglat, adica trebuie sa vezi distinct toate dreptunnghiurile, toate trecerile treptate de la alb la negru. Daca in dreapta ultimele dreptunghiuri apar toate la fel de negre, va trebui sa maresti valoarea gamma (din softul monitorului sau din softul placii grafice). Daca nu faci acest reglaj, pozele, chiar corect expuse, se vor vedea inecate in negru (pe alt calculator se vor vedea frumos, la tine nu.) Anca12, on 29 martie 2021 - 23:10, said:
Asa este, se plange de poze pe hartie. Se simte si o oarecare nemultumire de cum se vede poza pe monitor. Eu l-am indemnat sa renunte la hartie si, in plus, sa corecteze fisierele din camera foto care au erori nu prea mari de expunere - si doar dupa aceea sa le imprime. Daca doreste sa continue cu pozele pe hartie, ar putea sa micsoreze blocarea detaliilor in umbre, dupa procedeul pe care i l-am indicat, si abia asa sa mearga la imprimanta. Adica sa faca sarcina imprimantei mai usoara (se stie ca fisierul pentru imprimanta nu trebuie sa fie prea "bogat", oricul este depasit cu mult de capabilitatea camerei foto de a furniza detalii). Dizlpower, on 30 martie 2021 - 13:19, said:
Nu cred ca are rost sa renunțe la hartie...hartia printata are farmecul ei, dar depinde foarte mult la cine printezi. De regulă, cel care Printeaza isi cunoaște (sau ar trebui să isi cunoască) echipamentul pe care printeaza. Bineînțeles, un print mai mare va pare ca scoate in evidență mai multe detalii...eventual poți sa ii ceri sa vezi cum arată poza ta oe monitorul lui. florinel, on 29 martie 2021 - 19:52, said:
Ar fi interesant de pus una din pozele problema aici - sa vedem cum o percepem pe monitoare diferite. Posibil ca monitorul calibrat gresit - dar poate fi problema si la laborator, ca astia lucreaza cu gigei care nu stiu decat "auto". Si eu am avut nenumarate probleme la "laboratoare" - imagini editate pe monitor calibrat, printate pe imprimanta foto ieseau aproape identic cu ce aveam pe monitor; la laborator ieseau ca dracu`. Edited by tiberiu88mai, 08 April 2021 - 08:05. |
#18
Posted 08 April 2021 - 09:11
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users