Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE
 Va rog recomandati echipa serioa...

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 Amenda in Lipsa ?

Acoperire gol extrior intre termo...

Intreprindere individuala fara ac...

Marci Biciclete - recomandari
 Lipsa Tensiune pe o Faza, bransam...

Recomandare bicicleta copil 5 ani.

Recomandare kit automat acces usa

Stimulente AJOFM
 

sa vorbim despre contracte de inchiriere...

- - - - -
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
miki3

miki3

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 801
  • Înscris: 05.02.2006
As dori sa vorbim despre contracte de inchiriere ce clauze sa mai trecem astfel ca ambele parti implicate sa fie ,, puse la adapost“
Incep eu:
1.Data platii eu pana acum am trecut ca plata sa fie facuta in prima saptamania a lunii pentru luna in curs, altii trec data de 01 a lunii, altii intre 10-15 ale lunii sau se trece de comun acord cu chiriasul in functie de data cand isi incaseaza salariul?

2. cheltuielile curente cad in sarcina chiriasului(care sunt acestea?) iar cele generale in sarcina proprietarului.  Ceva detalii aici

3. Garantia un punct sensibil, de obicei se cere o luna de garantie, care se restituie la final dar abia dupa ce se achita toate utilitatile(se stie ca intretinerea se afiseaza cu doua luni in urma), factura curent dupa cateva saptamani, si in conditiile in care nu sunt si alte distrugeri, in afara celor de folosinta, uzura...
cum vedeti voi treaba asta cu garantia pentru ca de multe ori citesc chiriasi care se plang ca proprietarul i-a oprit garantia, etc dar intrebarea este el chiriasul si-a achitat tot la data plecarii, a anuntat oficial in scris data cand se muta, cum vedeti toata treaba asta care sa fie cat mai clara si cinstita.

4. Vi s-a intamplat situatia in care chiriasul sa nu plateasca  la timp, sa inventeze situatii de intarzieri salariale,o luna , a doua luna situatii personale dificile si tot asa,  si sa fii impresionat cumva si sa dai dovada de intelegere, ca mai apoi   sa iti dea o teapa si sa fii dezamagit ca tu ai incercat sa -l ajuti si el te-a luat de prost? Cum menegeriati aceste  situatii? cineva imi spunea sa nu te implici emotional in relatia cu chiriasul pentru ca nici la banca nu te duci sa te plangi si sa nu mai platesti rata.

Sunt multe de spus dar as vrea sa continuam si prin exemple si de la voi, poate invatam unii de la altii.

Edited by miki3, 28 March 2021 - 14:08.


#2
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020
Garantia 3 luni in avans fara alte negocieri , daca nu vrea inseamna ca intentiona sa dea o teapa . Garantia asta mare il responsabilizeaza pe chirias , nu-si va permite sa distruga ceva pt ca va plati din buzunarul lui .
Nu exista intarzieri de plata din partea chiriasului ( n-are decat sa se imprumute ) pt ca tu ai pus la dispozitie imobilul fara sa-i incomodezi sederea . Nu plateste la timp chirie sau utilitatile -direct preaviz sa-si caute inalta parte .
Contract cu toate astea stipulate si semnatura ca a luat la cunostinta .

#3
maccip

maccip

    45 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,205
  • Înscris: 06.01.2007
Sa pui clauze cat mai defavorabile chiriasului, sa vezi ce chiriasi misto o sa ai.Exista cadru legal atat in ceea ce priveste garantia, cat si intarzierile. De ce te-ai duce tu ca chirias la unul care-ti cere tot felul de prostii, doar in favoarea lui? Te duci cand nu-ti pasa, cand oricum nu ai de gand sa respecti nimic.

#4
der25

der25

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,472
  • Înscris: 01.12.2017
1. Data platii e intre 25-30 a lunii anterioare. O singura data in 2 ani si ceva a intarziat pana pe 1.
2. El isi schimba becurile. Eu am rezolvat o mica problema la centrala. Alte defectiuni n-am avut.
3. Nu am cerut garantie. Pana acum n-am avut probleme la intretinere si utilitati. Daca la plecare nu va plati utilitatile pe o luna, asta e, le trec la pierderi.
4. Nu stiu daca asta e implicare emotionala, dar de Craciun si Paste, ii duc copilului o punguta cu dulciuri, o papusica.......totul sub 20-30 de lei......eu nu saracesc, dar chiriasa cea mica (2.5 ani), vine de fiecare data la usa cand merg acolo si ma intreaba ce mai fac!Posted Image

Ce voi face la urmatorul chirias:
- iau garantie chiria pe o luna
- nu mai platesc ei utilitatile, le iau eu banii si platesc eu. Cam stiu consumurile, cu aproximatie. La 3 luni facem o regularizare.
Am avut o problema, de exemplu, cu rds, la care exista un singur cont de client si daca chiriasul nu plateste, astia suspenda cablul si netul si la mine acasa. A uitat sa platesca  rds, in euforia botezului fetei si am ramas fara net acasa.
L-am sunat si a platit repede.

Edited by der25, 28 March 2021 - 14:39.


#5
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020

View PostDDooGG, on 28 martie 2021 - 14:25, said:

Garantia 3 luni in avans fara alte negocieri , daca nu vrea inseamna ca intentiona sa dea o teapa . Garantia asta mare il responsabilizeaza pe chirias , nu-si va permite sa distruga ceva pt ca va plati din buzunarul lui .
Nu exista intarzieri de plata din partea chiriasului ( n-are decat sa se imprumute ) pt ca tu ai pus la dispozitie imobilul fara sa-i incomodezi sederea . Nu plateste la timp chirie sau utilitatile -direct preaviz sa-si caute inalta parte .
Contract cu toate astea stipulate si semnatura ca a luat la cunostinta .
Eu zic ca utilitatile trebuie sa fie pe numele chiriasului...

#6
der25

der25

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,472
  • Înscris: 01.12.2017

View PostDDooGG, on 28 martie 2021 - 14:25, said:

Garantia 3 luni in avans fara alte negocieri ,
Daca ceilalti cer garantia pe o luna, degeaba ceri tu pe 3 luni, ca nu mai vine nimeni.

#7
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020

View Postmcd2020, on 28 martie 2021 - 14:36, said:

Eu zic ca utilitatile trebuie sa fie pe numele chiriasului...
Numai daca e firma, se poate .

View Postder25, on 28 martie 2021 - 14:38, said:

Daca ceilalti cer garantia pe o luna, degeaba ceri tu pe 3 luni, ca nu mai vine nimeni.
Nu e nici o pierdere ca nu vin teparii . Eu asa am procedat si n-am avut surprize neplacute niciodata . De venit vin chiriasii dar numai cei seriosi nu toate ciurucurile care n-au bani sa ia o eugenie.

Eu prefer firmele si contracte pe minim 5 ani . Cu persoane fizice nu ma incurc ca nu merita . La firme programul e de la 7-8 la 18-19 dupa care e liniste de mormant . Nu  scandaluri , nu  chefuri , nu stres .

#8
miki3

miki3

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 801
  • Înscris: 05.02.2006
Garantie 2 luni se cerea acum vreo 10 ani, cand curios preturile la chirii erau mai mari ca acum, chiriasi se  gaseau si erau si mult mai seriosi si stabili.
Acum vorbim de chirii mult mai mici, garantie o luna si chiriasi putini, deci si conditiile contractuale trebuie adaptate, la situatia actuala.


Firmele cred ca inchiriaza mai mult la parter, zona centrala si ap cu suprafata mare, nu?

#9
ambr0zie

ambr0zie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,539
  • Înscris: 04.01.2006
Am sa raspund din punctul de vedere al unui fost chirias care a schimbat multe chirii, in multi ani. Si am mai gresit-o si eu, nu prin distrugeri sau neplata, ci pentru ca au fost chestiuni care nu erau scrise clar  in contract si am zis ca mergem pe logica si bun simt. Uneori logica si bunul simt difera de la om la om.
Totul trebuie scris clar, obligatii si drepturi de ambele parti.

Quote

1.Data platii eu pana acum am trecut ca plata sa fie facuta in prima saptamania a lunii pentru luna in curs, altii trec data de 01 a lunii, altii intre 10-15 ale lunii sau se trece de comun acord cu chiriasul in functie de data cand isi incaseaza salariul?
Proprietarii seriosi ma intrebau la inceput cum ar fi ok pentru mine. Proprietarii neseriosi de obicei veneau sau sunau neanuntati o data la 2-3-6 luni - buna ziua, vreau banii. O data am patit sa ma contrazic cu proprietara, se trezise dupa 5 luni (nu raspundea la telefon si nu avea/nu voia sa dea email sau alte date) ca vrea banii pe toata perioada si bagase din burta o luna in plus. Nu am avut cum sa demonstrez si sunt convins ca m-a inselat cu o luna - voit sau nevoit, nu stiu. Recomand ca plata sa se faca prin transfer bancar, ca nici tu, ca proprietar, nici chiriasul sa pretinda ca plata s-a facut/nu s-a facut.

Quote

2. cheltuielile curente cad in sarcina chiriasului(care sunt acestea?) iar cele generale in sarcina proprietarului.  Ceva detalii aici
Eu inteleg prin asta ca utilitatile sunt platite de chirias plus micile reparatii banale din casa. Ca si chirias mi se parea de prost gust sa cer bani proprietarului pentru un bec ars. Sau ca am vrut eu sa schimb colacul de WC. Sau, cand am vazut ca omul e super OK si ne intelegem, am schimbat sifonul stricat de la chiuveta din baie, l-am cumparat si evident l-am schimbat singur, ca era simplu.
Dar mai sunt cheltuieli unde chiriasul, dupa parerea mea, nu are treaba. Spre exemplu o reparatie majora unde nu e vina lui, o teava sparta, defectiuni la centrala, anumite electrocasnice care se strica fara ca vina sa fie a chiriasului.
Un punct asupra caruia proprietarii si chiriasii nu se inteleg e treaba cu varuitul. Daca ai un chirias care fumeaza si impute peretii, sau ii murdareste, e ceva, dar varuitul periodic, in conditii normale, mi se pare obligatia proprietarului.
La fel obligatia proprietarului sunt, dupa parerea mea, anumite reparatii ale blocului, daca apar - reparatii acoperis, reparatii lift, etc.

Quote

3. Garantia un punct sensibil, de obicei se cere o luna de garantie .......
De aici pleaca multe discutii. Cand am fost chirias am platit maximum 2 luni garantie la inchiriere, si asta intr-un singur caz, daca imi amintesc bine, in rest doar o luna.
Si aici am avut unii proprietari idioti si asta a fost si vina mea. La plecare, daca se putea sa nu returneze nimic, eventual sa mai dau si eu ceva, pentru ca masina de spalat din 1987 era ca noua, eu am stricat-o si de la mine a aparut rugina. Sau frigiderul din 1990 (exemplele sunt reale) - nu conteaza ca avea 25 de ani, eu l-am stricat, i-am ars motorul, eu sa-l platesc, ca era bun.
La ultima mea chirie a fost simplu si normal - cand am plecat, am anuntat cu o luna inainte, la data eliberarii apartamentului proprietarul a venit si a verificat ca totul era OK, a verificat ultimele facturi, iar dupa ce au venit si ultimele facturi care corespundeau cu perioada mea, a scazut din garantie si mi-a dat diferenta.

Quote

4. Vi s-a intamplat situatia in care chiriasul sa nu plateasca  la timp, sa inventeze situatii de intarzieri salariale
Asta trebuie s-o ai in contract. Eu am platit intotdeauna la timp chiria si utilitatile. Dar aveam in contract o clauza, daca imi amintesc bine, cum ca daca nu plateam 30 de zile puteam fi evacuat. Daca vezi ca te tot amana, e clar ca omul nu e un chirias de incredere.

Ca si proprietar iti mai recomand ceva - discuta, si nu doar atat, ci ai grija sa ai scris orice e relevant, pentru ca de multe ori chestiile subintelese difera de la om la om. Am ramas masca intr-o zi cand m-am trezit cu proprietara peste mine duminica, fara sa anunte, fara nimic, sa vada ce mai e prin casa. Si asta a fost si vina mea, pentru ca in contract nu scria ca are sau n-are voie.
La fel, mie mi se parea subinteles ca perdeaua veche, rupta si vai de steaua ei din balcon e ... rupta, murdara si vai de steaua ei, dar la plecare proprietara plangea teatral ca era noua si trebuie platita. Teatru ieftin, o observasem din prima zi, dar nu as fi zis ca poate cineva fi atat de nesimtit.
Nu spun, sub nicio forma, ca un chirias are dreptul sa strice lucruri, ca nu-s ale lui. Dar asa cum proprietarii stiu bine ca sunt destui chiriasi care sunt pusi pe stricat, neplatit etc,  din pacate sunt si destui proprietari care au impresia ca lucrurile nu se invechesc si nu se strica la folosinta normala sau, de ce nu, chiriasul trebuie sa inlocuiasca lucruri din casa pe banii lui si sa ramana proprietarului.

Edited by ambr0zie, 28 March 2021 - 15:17.


#10
miki3

miki3

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 801
  • Înscris: 05.02.2006
Ambrozie, multumesc ca ne-ai impartasit din experienta ta de chirias.

#11
miki3

miki3

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 801
  • Înscris: 05.02.2006
La inchiriere cereti chiriasului sa va aduca o adeverinta de salariat, de unde sa rezulte ca este angajat la firma x, cu salariu?
ca sa iti dai seama daca isi poate permite plata chiriei.
In afara se cere o adeverinta de salariat si extras de cont pe ultimele 3 luni.
In Romania cum e se considera?

#12
maccip

maccip

    45 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,205
  • Înscris: 06.01.2007
Eu fac acum 7 ani de cand stau cu chirie in acest loc, am prelungit deja pe 2 ani.
Nu am intarziat niciodata cu chiria, in afara de o luna in care pur si simplu am uitat, am platit la inceputul lunii, pana pe 7 cand am vazut ca nu-i platita.
Cu datorii la intretinere sau facturile casei tot asa, nu am avut restante, cu exceptia cazurilor in care am uitat sa le platesc.
Chestiile minore de prin casa le fac eu, bineinteles. Majore nu au fost. Plateste fondul de rulment, care nu-i mare. De fapt il platesc eu si-l scad din valoarea chiriei.
Dar i-am solicitat sa-mi schimbe frigiderul ca ala, desi era nou, era foarte prost. Acum am sa-i mai solicit sa-mi schimbe un dulap de la baie deoarece asta s-a cam umflat de la umezeala. N-o sa fie probleme, nu-i un proprietar traistas din asta zgaraie-n cur, altfel nu stateam 7 ani aici.
Acum avem problema varuitului. E in sarcina lui, dar problema mare e ca ma incurca mult si pe mine. Si de fapt problema mare e ca nu gasim oameni seriosi care sa faca treaba repede, bine si fara mizerie, o sa fie o gramada de lucru la curatenie.
As putea sa ma mut undeva proaspat renovat, dar e la fel de greu sa stau iara sa caut. Am vorbit cu el si vom cauta o solutie, dar totul pleaca de la meseriasi care nu prea mai exista in Romania.
S-au mai stricat electrocasnice prin casa dar le-am reparat eu, ma mai pricep cat de cat.
Desi au fost noi, au fost ieftineli. Cata, Wirpool, Hansa.
Am mai avut si eu niste electrocasnice care oricum nu se gasesc standard in nicio casa de inchiriat. Masina spalat vase, uscator de rufe, dar mai am o multime de alte electrocasnice de facut curatenie, alea nu poti avea pretentii sa le aiba proprietarul.

Dar am cumparat si eu o multime de mobila. Pat supraetajat pentru copii si cam tot ce e in camera copiilor, Nu are nimeni casa de inchiriat cu atatea birouri pentri scolari sau dulapuri de pus jucarii. In general gasesti mobila standard. Plus, multe altele pe care am considerat eu ca nu reprezinta o investitie din partea lui.
Din partea lui am vrut de la inceput sa-mi faca un birou mare si un pantofar, in afara de ce avea el deja.
ACul e al meu deoarece al lui era mai naspa si am vrut sa-l schimb cu ce aveam eu, mult mai bun si silentios. Iara, niciun proprietar nu cumpara pentru chiriasi electrocasnice scumpe.

Proprietarul a zic ca a gresit ca a luat chestii ieftine, a realizat si el ca nu merge. Are 3 apartamente inchiriate, dar mi-a zis ca noi suntem cei mai seriosi. Suntem intr-o relatie buna, copiii nostri sunt si colegi de clasa, se intalnesc des prin parc sa se joace impreuna, chiar azi s-au jucat vreo 2 ore in parc. Cateodata mai mergem si la restaurant, plateste ori eu, ori el, de regula tine sa plateasca el, dar.. nu consider ca mi-e dator cu ceva, am platit si eu. Nu iesim des, sa zic de vreo 5 ori in 7 ani s-a intamplat. Sa zicem ca eu am platit de 2 ori si el de 3 ori.
Copiii lui au mai fost pe la noi sa se joace cu ai mei. El are 4, eu 3.

Nu facem nici cumetrie, dar nici nu avem o relatie distanta. Suntem niste oameni legati printr-un contract, si atat. Chiar de ma mut de la el, o sa ne mai intalnim deoarece suntem si vom fi vecini, nu ma mut in alta parte, tot in zona asta voi ramane.
Oricum, fata de precedentii, e un om ok. Am avut parte si de pproprietari OK si de rapandule sgărma-n cur, de la care m-am mutat imediat ce am vazut ca-s trăistași, ciubucari. Penultmul era si el OKish asa, era ofiter de politie, baiat destept si cu cultura. Dar avea o corpisnita de nevasta care-l punea sa faca.. chestii nedemne. O data a indraznit sa-mi ceara 50 de lei in plus la chirie, desi eram sub contract. Ca cica s-a uitat ea pe net si acu crescut. :D Ma rog, femeia nu intelegea ce-i ala contract, era proasta de bubuie. "Du-te Nicule, Du-te peste ei!"
:D
M-am mutat, desi era faina zona, la 50m de intrarea in parcul Copiilor intr-un bloc misto.
Cel dinaintea politistului nu era interesat deloc de noi. Juma de an am stat de el sa-i dau cheia .Dupa ce m-am mutat din lipsa de spatiu, el nu a mai inchiriat, nici nu putea intra in casa deoarece schimbasem yala. Eu ma rugam de el sa ma intalnesc sa-i dau cheia, dar nu avea timp niciodata, era un tip foarte ocupat.
Am stat in 11 locuri in cei 25 de ani de cand traiesc in bucuresti. Niciodata nu am lasat chestii stricate, de cele mai multe ori lasam apartamentul sau garsoniera in stare mai buna decat am inchiriat-o, cu mobila in plus, cu chestii schimbate, noi.
Dar, jumate din ei au fost bulangii, jumate au fost oameni OK, unii chiar super OK. Din pacate nu m-am putut prinde din prima ce fel de oameni sunt, altfel nu ma mutam, daca-i citeam bulangii.
Sunt cu tot felul de pretentii, care mai de care. Multi cred ca sunt stapani de sclavi, au genul asta de atitudine. Daca reusesc sa-i citesc din prima, nu ma bag la nicio intelegere cu astfel de oameni. Dar unii isi arata caracterul mai tarziu, reusesc sa se abtina pana in momentul incheierii contractului.


Asta din perspectiva chiriasului. Din perspectiva proprietarului stiu ca sunt si aici tot felul de probleme, ai de-aface cu tot felul de ciumeti. Foarte multi lasa casa praf, distrug totul in juma de an.
Eu cred ca cei cu familii si copii mici sunt cei mai seriosi. DEsi copilul mai mazgaleste un perete, mai zgaraie mobila, per total, ca si proprietar iesi mai in castig cu cei cu familie.
Dar, desigur, daca nu le asiguri confortul pentru banii platiti, te vor trata si ei pe tine la fel cum ii tratezi si tu pe ei.
Romanii au antene lungi la smecherie, de regula smecheria se trateaza cu mai multa smecherie. Fenezi unul, doi, dar per total iesi in pierdere.
Dar din fericire piata e mare in Bucuresti, ai de unde gasi fix ceea ce-ti doresti, daca esti dispus sa astepti suficient timp.
Smecherii vor gasi smecheri. Cei decenti vor gasi si ei oameni decenti. Asa se aseaza lucrurile.

#13
ambr0zie

ambr0zie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,539
  • Înscris: 04.01.2006

View Postmiki3, on 28 martie 2021 - 16:31, said:

La inchiriere cereti chiriasului sa va aduca o adeverinta de salariat, de unde sa rezulte ca este angajat la firma x, cu salariu?
ca sa iti dai seama daca isi poate permite plata chiriei.
In afara se cere o adeverinta de salariat si extras de cont pe ultimele 3 luni.
In Romania cum e se considera?

Nu am auzit de asa ceva in Romania. Daca nu ma insel, si e posibil sa ma insel, se poarta in UK, unde ti se pot cere si referinte de la fostii proprietari.
Cand am inchiriat apartamente (si in 11 ani am stat in 6 chirii) proprietarii intrebau unde lucrez, etc., dar mai mult conversatie lejera,  Dar daca imi cerea cineva adeverinta sau extras de cont, dadeam buna ziua.

Edited by ambr0zie, 28 March 2021 - 17:39.


#14
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020
Cum am mai afirmat,am stat ceva mai bine de 20 de ani in chirie,in afara tarii.Faptul ca ti se cere ca si chirias un contract de munca e un mod de a vedea ca poti plati chiria pe termen lung,nu o consideram o jignire...

#15
maccip

maccip

    45 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,205
  • Înscris: 06.01.2007
Nu-i atat problema adeverintei de salariu, cat mai degraba frica de genul de proprietar control freak, care vrea el sa stie totul.
Eu le zic de la bun inceput ca prima data schimb yala si nu mai au acces la ei in apartament, decat daca anunta ca vin.
Si vin in calitate de oaspeti, nu sa-mi cotrobaie prin catrafuse, sa-si bage nasul in frigider sau prin sifoniere, exclus.
Dar unii sar de cur in sus, le zic ca nu-i cazul pentru ca oricum n-am sa fiu eu chiriasul lor si cu asta-basta, sa-si caute exact chiriasii pe care-i vor. Vor oameni fara demnitate, dar apoi se asteapta de la ei sa nu le crape buda in 4.

In general unul care-ti cere una-alta, sunt genul asta. Altfel nu as avea o problema prin faptul ca se asigura ca vom avea de unde plati chiria pe viitor. Mie nu mi s-a intamplat sa mi se ceara asa ceva.
Dar oricum, testul cu schimbatul cheii e foarte bun. Mai mult de jumate incep sa se mire. Si asa-i vezi.
Pai... de ce sa aiba el cheie de la obiectele mele de prin casa?
Eu am obligatia legala sa-i dau lucrurile lui inapoi, el nu are obligatia legala sa mi le dea mie inapoi. Daca maine imi sparge apartamentul cineva, eu pe cine banuiesc? Stiu eu cui i-a mai dat cheia, la fostii chiriasi poate. Nu asa.
Dar unii nu vor sa priceapa -> lemn. Altii o dau ca, vezi doamne, in cazul in care e o avaria si noi nu suntem acasa, sa vina ei. Pai...de unde stiu ei ca am eu avarie?
La asta de stau acum i-am zis la fel, ca schimb yala, dar n-am schimbat-o. Insa el nu stie asta!
:D
Oricum, n-ar fi o problema, am incredere in el.

#16
zile_san

zile_san

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,665
  • Înscris: 10.10.2011

View Postmaccip, on 28 martie 2021 - 17:50, said:

Nu-i atat problema adeverintei de salariu, cat mai degraba frica de genul de proprietar control freak, care vrea el sa stie totul.
Eu le zic de la bun inceput ca prima data schimb yala si nu mai au acces la ei in apartament, decat daca anunta ca vin.
Si vin in calitate de oaspeti, nu sa-mi cotrobaie prin catrafuse, sa-si bage nasul in frigider sau prin sifoniere, exclus.
Dar unii sar de cur in sus, le zic ca nu-i cazul pentru ca oricum n-am sa fiu eu chiriasul lor si cu asta-basta, sa-si caute exact chiriasii pe care-i vor. Vor oameni fara demnitate, dar apoi se asteapta de la ei sa nu le crape buda in 4.

In general unul care-ti cere una-alta, sunt genul asta. Altfel nu as avea o problema prin faptul ca se asigura ca vom avea de unde plati chiria pe viitor. Mie nu mi s-a intamplat sa mi se ceara asa ceva.
Dar oricum, testul cu schimbatul cheii e foarte bun. Mai mult de jumate incep sa se mire. Si asa-i vezi.
Pai... de ce sa aiba el cheie de la obiectele mele de prin casa?
Eu am obligatia legala sa-i dau lucrurile lui inapoi, el nu are obligatia legala sa mi le dea mie inapoi. Daca maine imi sparge apartamentul cineva, eu pe cine banuiesc? Stiu eu cui i-a mai dat cheia, la fostii chiriasi poate. Nu asa.
Dar unii nu vor sa priceapa -> lemn. Altii o dau ca, vezi doamne, in cazul in care e o avaria si noi nu suntem acasa, sa vina ei. Pai...de unde stiu ei ca am eu avarie?
La asta de stau acum i-am zis la fel, ca schimb yala, dar n-am schimbat-o. Insa el nu stie asta!
Posted Image
Oricum, n-ar fi o problema, am incredere in el.
ce faci tu cu yala e perfect normal. proprietarul cretinopat din Romania cred ca fiind apartamentul lui poate intra cand vrea. l-am ars eu pe unul din asta si l-a trimis in judecata pentru violare de domiciliu. era o grasa de aia isterica ce "Stia ea cum e mersul"
,accip ce fac

#17
maccip

maccip

    45 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,205
  • Înscris: 06.01.2007
Cel mai bine e sa eviti oamenii cu care nu te poti intelege.

#18
dagobar

dagobar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,277
  • Înscris: 09.03.2019
In calitate de proprietar ca sa previn eventuale probleme am selectat din start profilul chiriasilor cu risc scazut:
- cetateni romani
- salariati cu forme legale
- fara copii si/sau animale de companie
La garantie initial am perceput 2 luni insa datorita scaderii cererii si faptul ca ceilalti accepta 1 luna am acceptat si eu... te adaptezi pietei.
Ca sa fiu sigur ca nu exista intarzieri la plata intretinere, curent electric, gaz chiriasii platesc la mine contravaloarea facturilor iar eu platesc mai departe. De cand cu pandemia am inceput sa facem totul online chiria platita in Revolut in Euro si facturile in RON. La randul meu si eu platesc aceste cheltuieli tot online. O data pe luna trimite poza cu avizierul, contor electric, contor gaz ca sa pot introduce index tot online. Actualii chiriasi au fost seriosi si nu au creat probleme (gen petreceri, galagie, e.t.c.) dar si eu le pun in vedere inainte de inchiriere aceste lucruri... vor petreceri pot sa-si inchirieze alt spatiu pentru acest lucru (ex. bar).
Cetatenia se poate verifica usor dupa C.I. si CNP, am gasit o modalitate sigura de a verifica daca sunt angajati cu forme legale precum si de cat timp si pana acum nici unul nu a incercat sa aiba pe blat animale sau copii... presupun ca ar fi cam greu sa ascunzi asa ceva :)
Au fost cazuri in care m-au mintit ca sunt salariati cu forme legale... cand ii prindeam ca mint le multumeam politicos si ii refuzam.
La plecare dupa ce venea ultima intretinere si ultimele facturi le scadeam din garantie, totul detaliat pe email/whatsapp inclusiv poze dupa facturi/intretinere bloc iar restul de bani ii transferam in codul IBAN specificat de ei.
De asemenea la primire apartamentul se preda curat, la predare daca nu se preda tot curat se scade 200 RON din garantie curatenia, lucru specificat la inchiriere... toti pana acum s-au straduit macar sa faca curat dupa ei :)
Au fost si cheltuieli suportate integral de mine: revizie gaze/centrala termica, reparatii robinete/scurgere, e.t.c.
Au solicitat schimbare yala acces apartament cu o cheie la mine si 2 la ei... cu frica lor ca nu cumva fostii chiriasi sa le fure lucrurile... avand in vedere ca de la inceput am prevazut acest aspect le-am putut inlocuii chiar eu yala cu alta de schimb pe care o aveam speciat in acest sens, fara nici un cost de partea lor.
Nu am mers niciodata neanuntat si neinsotit de ei in apartament... este mai bine/corect asa ce ambele parti :)
Eu unul sunt multumit de ei si ma stradui ca si ei sa fie multumiti ca sa ramana in continuare clienti :)

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate