Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Motorul se supraincalzeste?

avarie usoara

Rotoare, statoare și alte ge...
 Achizitie logan nou (ce cutie, ce...

La multi ani @micutu82!

Olivia Newton-John va ramane prin...

Refuz comanda rapida ?!
 Certion - proiecte la mare ș...

Pe Windows 10 am dat o scanare a ...

Nedumerire Bticino Living Now Sma...

personal cloud? Cum si ce?
 Efect advers brahiterapie

Recomandare laptop gaming

One plus 9 Pro sau Realme GT2 Pro

Cum scap de buruieni ?
 

Standarde de Performanț„. Compensațiile clienților/consumatori de energie (electric„ sau gaze naturale)

- - - - -
  • This topic is locked This is a poll-only topic
No replies to this topic

Poll: Standardele de performanta pentru energie, utile sau nu consumatorului. (10 member(s) have cast votes)

Le g„siți utile ?

  1. Da (7 votes [70.00%] - View)

    Percentage of vote: 70.00%

  2. Nu (3 votes [30.00%] - View)

    Percentage of vote: 30.00%

Vote Guests cannot vote

#1
lache

lache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,180
  • Înscris: 10.05.2004
Salutare

Am observat că mulți postează situații în care au adresat diverse cereri de rezolvare, furnizorilor de energie sau operatorilor de rețea.
Un coleg spunea la postul #14 de aici că aceste standarde vă pot fi de mare ajutor, mai ales când vă confruntați cu diverse nedreptăți care vi se fac în relația dvs cu un furnizor/operator de distributie de energie electrică sau gaze naturale.
Trebuie sa stiți că aveți dreptul la compensații și le puteți invoca, daca nu vi se respecta drepturile (pornind de la faptul că nu vi se raspunde într-un anumit termen la solicitari, sesizări sau reclamații și până la aspecte ce țin de acces la sisteme, racordare, contractare servicii, măsură, facturare, etc )

În facturi veți găsi de obicei termenul de scadență, dar nu și aceste drepturi mentionate măcar ca o frază de referință.


Pe website ANRE (dar si pe websiturile furnizorilor sau distribuitorilor de energie) veți găsi postate următoarele standarde de performanță (din care am extras sintetic):

Pentru energie electrică Pentru gaze naturale
  • Capitolul II Calitatea serviciului

2.1. Indicatori de performanță garantați


2.1.1. IPG1 - Contractarea gazelor naturale

Articolul 6



(1) Furnizorul are obligația de a răspunde solicitării primite din partea oricărui solicitant/ consumator, având ca obiect încheierea/modificarea unui contract de furnizare reglementată/ negociată a gazelor naturale.
(2) În cazul în care furnizorul nu comunică în scris solicitantului/consumatorului, în termen de 15 zile de la data înregistrării solicitării, acordul împreună cu proiectul contractului de furnizare reglementată/negociată a gazelor naturale, notificarea pentru transmiterea unor documente/informații necesare pentru încheierea/modificarea contractului sau refuzul privind încheierea/modificarea unui contract de furnizare reglementată/negociată a gazelor naturale, furnizorul va plăti solicitantului/consumatorului penalitățile precizate în anexa nr. 1.
(3) În cazul depășirii termenului de 15 zile, furnizorul are obligația de a plăti penalitățile prevăzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi suplimentară în care nu își îndeplinește obligația prevăzută la alin. (2), inclusiv pentru ziua în care își îndeplinește această obligație.
(4) Penalitățile prevăzute la alin. (3) vor fi percepute pentru o perioadă maximă de 15 zile.


2.1.2. IPG2 - Rezolvarea solicitărilor consumatorilor cu privire la facturi
Articolul 7


(1) Furnizorul are obligația de a răspunde sesizărilor adresate în scris de consumatori cu privire la facturi, explicând acestora conținutul facturilor și, în cazul în care solicitarea consumatorilor se dovedește a fi întemeiată, de a proceda la recalcularea facturilor.
(2) În cazul în care în termen de 15 zile de la primirea solicitării furnizorul nu verifică corectitudinea facturii emise și nu comunică în scris consumatorului rezultatele verificării, precum și, după caz, modalitățile și termenul de soluționare, furnizorul va plăti consumatorului penalitățile prevăzute în anexa nr. 1.
(3) În cazul depășirii termenului de 15 zile, furnizorul are obligația de a plăti penalitățile prevăzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi suplimentară în care nu își îndeplinește obligația stabilită de acest articol, inclusiv pentru ziua în care își îndeplinește această obligație.
(4) În cazul în care solicitarea consumatorului se dovedește a fi întemeiată și este necesară recalcularea consumului ca efect al defectării aparatului de măsură, furnizorul va proceda la recalcularea consumului de gaze naturale, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.


2.1.3. IPG3 - Calitatea gazelor naturale furnizate
Articolul 8



(1) Furnizorul are obligația de a răspunde sesizărilor oricărui consumator cu privire la calitatea gazelor naturale furnizate.
(2) Furnizorul are obligația de a furniza gaze naturale care să respecte condițiile minime de calitate a gazelor naturale prevăzute în Acordul tehnic de exploatare a punctelor de predare/preluare comercială.
(3) În cazul în care, în termen de 15 zile, furnizorul nu analizează sesizarea primită și nu comunică în scris consumatorului rezultatul acestei analize, inclusiv prin transmiterea, după caz, a celui mai recent buletin de analiză cromatografică, determinat în conformitate cu prevederile legale în vigoare, furnizorul va plăti acestuia penalitățile prevăzute în anexa nr. 1.
(4) În cazul depășirii termenului de 15 zile, furnizorul are obligația de a plăti penalitățile prevăzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi suplimentară în care nu își îndeplinește obligația stabilită de acest articol, inclusiv pentru ziua în care își îndeplinește această obligație.
(5) În cazul în care în urma sesizării primite se constată că puterea calorifică superioară a gazelor naturale furnizate, determinată în conformitate cu prevederile Regulamentului de măsurare a cantităților de gaze naturale tranzacționate pe piața angro, este diferită față de aceea a gazelor naturale facturate, furnizorul va proceda la recalcularea consumului de gaze naturale,
conform prevederilor legale în vigoare.
(6) Reclamațiile consumatorilor cu privire la valoarea puterii calorifice utilizate la facturare se pot face în maximum două luni de la data emiterii facturii.


2.1.4. IPG4 - Rezolvarea solicitărilor consumatorilor cu privire la măsurarea cantităților de gaze naturale
Articolul 9



(1) Furnizorul are obligația de a răspunde sesizărilor oricărui consumator cu privire la funcționarea, înlocuirea, remedierea, schimbarea amplasamentului contorului și altele asemenea.
(2) În cazul în care furnizorul nu transmite un răspuns la sesizarea consumatorului prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la primirea acesteia, furnizorul va plăti consumatorului penalitățile prevăzute în anexa nr. 1.
(3) În cazul depășirii termenului de 30 de zile, furnizorul are obligația de a plăti penalitățile prevăzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi suplimentară în care nu își îndeplinește obligația stabilită de acest articol, inclusiv pentru ziua în care își îndeplinește această obligație.


2.1.5. IPG5 - Penalități datorate pentru neîndeplinirea obligațiilor de plată ale furnizorului
Articolul 10



(1) Prezentul articol se aplică în cazul în care furnizorul are obligația de a efectua o plată către un solicitant/consumator, potrivit prevederilor art. 6-9.
(2) În cazul în care, în termen de 20 de zile de la data la care obligațiile furnizorului au devenit scadente, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (2), art. 7 alin. (2), art. 8 alin. (3) și art. 9 alin. (2), furnizorul nu informează în scris consumatorul/ solicitantul în legătură cu penalitățile exigibile sau nu efectuează plata acestora, consumatorul/solicitantul are dreptul la penalitățile
suplimentare prevăzute în anexa nr. 1.
(3) Prezentul articol nu se aplică în cazul în care există un litigiu între furnizor și solicitant/ consumator cu privire la obligația furnizorului de a efectua plata respectivă, iar litigiul a făcut obiectul unei reclamații depuse la ANRE sau al unei soluționări în fața unei instanțe judecătorești, potrivit cap. III.

Attached Files


Edited by lache, 25 March 2021 - 21:55.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate