Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Ecartamentul feroviar larg in fostele tari comuniste
Last Updated: Mar 29 2021 14:11, Started by
foreverbanned
, Mar 17 2021 00:42
·
0
#37
Posted 20 March 2021 - 22:42
Gabaritul nu prea se refera nici la ecartament nici la incarcarea pe osie.
Se refera la dimensiunile vagonului :, latime, inaltime...Si sa zicem sectiune. Sunt diagrame de genul: https://upload.wikim...ademass_EBO.png Si materialul rulant trebuie sa se incadreze in ele - motivul este simplu tre sa incapa in tunelurile existente. Referitor la materialul rulant din spatiul ex-sovietic - in principiu este mai mare ca dimensiuni decat cel european. De exemplu ammedorf-urile (in RO ar fi vagoanele care compun Chisinau-Bucuresti Nord): http://www.wgk.cal.p...a_Wschodnia.jpg |
#38
Posted 24 March 2021 - 12:30
Ştiu cu ce are de-aface că sunt pasionat feroviar. Dar cum U.R.S.S. nu putea impune lărgirea ecartamentului (şi nici nu avea interes s-o facă), totuşi a impus un oarecare gabarit mărit în ţările de influenţă.
În Spania s-au apucat să facă şi linii cu ecartament standard. Edited by djl, 24 March 2021 - 12:31. |
#39
Posted 24 March 2021 - 23:30
altuser09, on 17 martie 2021 - 06:39, said:
A fost si la noi cale ferata pe ecartament lat pentru trenurile sovietice. De la fabrica de medicamente Iasi la granita cu urss. Fabrica a fost construita in colaborare cu urss. Nu stiu daca mai exista acea cale ferata. Facand o paranteza, motivul oficial a fost facilitarea "ajutorului" tehnologic oferit de sovietici dar sunt convins ca trenurile plecau de aici mai incarcate decat veneau. |
#40
Posted 25 March 2021 - 13:31
djl, on 24 martie 2021 - 12:30, said:
Ştiu cu ce are de-aface că sunt pasionat feroviar. Dar cum U.R.S.S. nu putea impune lărgirea ecartamentului (şi nici nu avea interes s-o facă), totuşi a impus un oarecare gabarit mărit în ţările de influenţă. În Spania s-au apucat să facă şi linii cu ecartament standard. In tarile de "influenta" gabaritul e cel european (RIV,RIC blablablabla).Doar in tarile fostei URSS gabaritul este mai mare. De ex. latimea in URSS e parca 3400mm iar in Europa e 3150. |
#41
Posted 25 March 2021 - 21:08
Am vazut un documentar mai demult, despre fantezia lui Hitler de a implementa in noua gemranie continentala, in caz de castiga razboiul, sa faca ecartamentul de 3000mm. Asta insemna tuneluri poduri ,totul reconstruit.
|
#42
Posted 26 March 2021 - 14:07
Multi munti sparti, multe rauri partial secate etc.
Mai tii minte cum se numeste documentarul ? |
#43
Posted 26 March 2021 - 22:15
tfmercedez, on 24 martie 2021 - 23:30, said:
cred ca si undeva prin nordul tarii, la Sighetul Marmatiei era o linie care facea legatura cu Ucraina, pe ecartamentul folosit de sovietici. Mai era linia Rădăuți Brodina Izvoarele Sucevei care întra în fosta URSS. Fusese construita ca drum imperial sa faciliteze legăturile dintre Bucovina și Galitia dar după război, sovieticii au dezafectat-o. La noi a mai mers pana prin 2008 când inundațiile au afectat-o grav și ulterior CFR a abandonat-o pe sectorul de granița Nisipuri Ulma. Încă se vede totuși pe gmaps. La regionalele ucrainene mai vedeai trenuri întregi cu instalație de schimbat sinele. În fosta uniune se construisera din vreme aceste trenuri pentru a fi puse în functiune în cazul unui război. Ma întreb câte dintre alea au supraviețuit jafului anilor 90 Edited by Kokoshmare, 26 March 2021 - 22:17. |
#44
Posted 26 March 2021 - 23:33
Linia e Valea Viseului - Campulung la Tisa e(ra) incalecata pe toata portiunea.In timpul URSS pe linia repsectiva mai treceau trenuri sovietice.
Erau si niste automotoare sovietice ulterior ucraineene care circulau pe linia respectiva. Valea Viseului: https://www.facebook...zJKYqfPUXc6eljo |
#45
Posted 26 March 2021 - 23:57
Ion_Bumbu, on 17 martie 2021 - 11:13, said:
La vagoane nu-i mare problema, sa ai boghiuri doar, la locomotive e balamucul! Rusii aveau caii cu curu mai mare! https://cisnadie.wor...e-curu-calului/ russian-troika-DRAH80.jpg 233.09K 5 downloads Asta permitea ca vehiculele tractate sa fie ceva mai late... |
#46
Posted 27 March 2021 - 16:32
foreverbanned, on 26 martie 2021 - 14:07, said:
Multi munti sparti, multe rauri partial secate etc. Mai tii minte cum se numeste documentarul ? https://en.m.wikiped...i/Breitspurbahn |
|
#47
Posted 28 March 2021 - 07:46
Ce misto merge trasura pe sine
Se si chinuie sa o "deraieze" in primele secunde. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/1Ok_lwYyHWo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by underb, 28 March 2021 - 07:47. |
#48
Posted 29 March 2021 - 09:58
elef, on 26 martie 2021 - 23:33, said:
Linia e Valea Viseului - Campulung la Tisa e(ra) incalecata pe toata portiunea.In timpul URSS pe linia repsectiva mai treceau trenuri sovietice. Erau si niste automotoare sovietice ulterior ucraineene care circulau pe linia respectiva. Valea Viseului: https://www.facebook...zJKYqfPUXc6eljo Peste pod in Ucraina pare tot european . Posibil ca schimbarea boghiurilor sa fie facuta la statia din Teresva. Pana in razboi zona apartinea Cehoslovaciei asa ca nu a fost afectata de schimbarile sovietice de ecartament din anii 20 Linia Brodina Nisipitu Ulma este pe ecartament normal dar a fost dezafectata de sovietici pe partea lor Edited by Kokoshmare, 29 March 2021 - 09:53. |
#49
Posted 29 March 2021 - 13:46
Kokoshmare, on 29 martie 2021 - 09:58, said:
Uite-o aici la bariera de la Valea Hotarului, are ecartament sovietic, european si ingust. La urmatoare incrucisarea cu gmaps are un singur ecartament care pare european Peste pod in Ucraina pare tot european . Posibil ca schimbarea boghiurilor sa fie facuta la statia din Teresva. Pana in razboi zona apartinea Cehoslovaciei asa ca nu a fost afectata de schimbarile sovietice de ecartament din anii 20 Linia Brodina Nisipitu Ulma este pe ecartament normal dar a fost dezafectata de sovietici pe partea lor La urmatoarea incrucisare cu googlemaps ecartamentul pare european dar e rusesc , la fel si pe pod. La Tereseva nu se schimbau boghiuri , linia incalecata de la Campulung la Tisa la Valea Viseului avea rolul sa permita tranzitul trenurilor sovietice intre Tereseva si Rakhiv (altfel ar fi trebuit sa ocoleasca pe la Ivano-Frankvisk) Liniile din Subcarpatia si Bucovina au fost largite dupa '45 cand regiunile au intrat in componenta Ucrainei Sovietice Edited by elef, 29 March 2021 - 13:50. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users