Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 

Ecartamentul feroviar larg in fostele tari comuniste

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#37
elef

elef

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,666
  • Înscris: 03.10.2014
Gabaritul nu prea se refera nici la ecartament nici la incarcarea pe osie.
Se refera la dimensiunile vagonului :, latime, inaltime...Si sa zicem sectiune.
Sunt diagrame de genul:
https://upload.wikim...ademass_EBO.png
Si materialul rulant trebuie sa se incadreze in ele - motivul este simplu tre sa incapa in tunelurile existente.
Referitor la materialul rulant din spatiul ex-sovietic - in principiu este mai mare ca dimensiuni decat cel european.
De exemplu ammedorf-urile (in RO ar fi vagoanele care compun Chisinau-Bucuresti Nord):
http://www.wgk.cal.p...a_Wschodnia.jpg

#38
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Ştiu cu ce are de-aface că sunt pasionat feroviar. Dar cum U.R.S.S. nu putea impune lărgirea ecartamentului (şi nici nu avea interes s-o facă), totuşi a impus un oarecare gabarit mărit în ţările de influenţă.
În Spania s-au apucat să facă şi linii cu ecartament standard.

Edited by djl, 24 March 2021 - 12:31.


#39
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,463
  • Înscris: 15.06.2007

View Postaltuser09, on 17 martie 2021 - 06:39, said:

A fost si la noi cale ferata pe ecartament lat pentru trenurile sovietice. De la fabrica de medicamente Iasi la granita cu urss. Fabrica a fost construita in colaborare cu urss. Nu stiu daca mai exista acea cale ferata.
Facand o paranteza, motivul oficial a fost facilitarea "ajutorului" tehnologic oferit de sovietici dar sunt convins ca trenurile plecau de aici mai incarcate decat veneau.
cred ca si undeva prin nordul tarii, la Sighetul Marmatiei era o linie care facea legatura cu Ucraina, pe ecartamentul folosit de sovietici.

#40
elef

elef

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,666
  • Înscris: 03.10.2014

View Postdjl, on 24 martie 2021 - 12:30, said:

Ştiu cu ce are de-aface că sunt pasionat feroviar. Dar cum U.R.S.S. nu putea impune lărgirea ecartamentului (şi nici nu avea interes s-o facă), totuşi a impus un oarecare gabarit mărit în ţările de influenţă.
În Spania s-au apucat să facă şi linii cu ecartament standard.

In tarile de "influenta" gabaritul e cel european (RIV,RIC blablablabla).Doar in tarile fostei URSS gabaritul este mai mare. De ex. latimea  in URSS e parca 3400mm iar in Europa e 3150.

#41
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,463
  • Înscris: 15.06.2007
Am vazut un documentar mai demult, despre fantezia lui Hitler de a implementa in noua gemranie continentala, in caz de castiga razboiul, sa faca ecartamentul de 3000mm. Asta insemna tuneluri poduri ,totul reconstruit.

#42
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,965
  • Înscris: 06.05.2020
Multi munti sparti, multe rauri partial secate etc.
Mai tii minte cum se numeste documentarul ?

#43
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,060
  • Înscris: 20.12.2007

View Posttfmercedez, on 24 martie 2021 - 23:30, said:

cred ca si undeva prin nordul tarii, la Sighetul Marmatiei era o linie care facea legatura cu Ucraina, pe ecartamentul folosit de sovietici.
Este și acum dar este ecartament normal.
Mai era linia Rădăuți Brodina Izvoarele Sucevei care întra în fosta URSS. Fusese construita ca drum imperial sa faciliteze legăturile dintre Bucovina și Galitia dar după război, sovieticii au dezafectat-o. La noi a mai mers pana prin 2008 când inundațiile au afectat-o grav și ulterior CFR a abandonat-o pe sectorul de granița Nisipuri Ulma. Încă se vede totuși pe gmaps.
La regionalele ucrainene mai vedeai trenuri întregi cu instalație de schimbat sinele. În fosta uniune se construisera din vreme aceste trenuri pentru a fi puse în functiune în cazul unui război.
Ma întreb câte dintre alea au supraviețuit jafului anilor 90

Edited by Kokoshmare, 26 March 2021 - 22:17.


#44
elef

elef

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,666
  • Înscris: 03.10.2014
Linia e Valea Viseului  -  Campulung la Tisa e(ra) incalecata pe toata portiunea.In timpul URSS pe linia repsectiva mai treceau trenuri sovietice.
Erau si niste  automotoare sovietice ulterior ucraineene care  circulau pe linia respectiva.
Valea Viseului:
https://www.facebook...zJKYqfPUXc6eljo

#45
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

View PostIon_Bumbu, on 17 martie 2021 - 11:13, said:

La vagoane nu-i mare problema, sa ai boghiuri doar, la locomotive e balamucul!
Rusii aveau caii cu curu mai mare!
https://cisnadie.wor...e-curu-calului/
De fapt, in Rusia se foloseau carutele si trasurile cu 3 cai, inhamati in paralel, troika.

Attached File  russian-troika-DRAH80.jpg   233.09K   5 downloads

Asta permitea ca vehiculele tractate sa fie ceva mai late...

#46
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,463
  • Înscris: 15.06.2007

View Postforeverbanned, on 26 martie 2021 - 14:07, said:

Multi munti sparti, multe rauri partial secate etc.
Mai tii minte cum se numeste documentarul ?
nu, dar are pagina de wiki. Deci unseamna ca n-a fost doar o fantezie la o tigara in Berghof.

https://en.m.wikiped...i/Breitspurbahn

#47
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Ce misto merge trasura pe sine :)
Se si chinuie sa o "deraieze" in primele secunde.



[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/1Ok_lwYyHWo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by underb, 28 March 2021 - 07:47.


#48
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,060
  • Înscris: 20.12.2007

View Postelef, on 26 martie 2021 - 23:33, said:

Linia e Valea Viseului  -  Campulung la Tisa e(ra) incalecata pe toata portiunea.In timpul URSS pe linia repsectiva mai treceau trenuri sovietice.
Erau si niste  automotoare sovietice ulterior ucraineene care  circulau pe linia respectiva.
Valea Viseului:
https://www.facebook...zJKYqfPUXc6eljo
Uite-o aici la bariera de la Valea Hotarului, are ecartament sovietic, european si ingust. La urmatoare incrucisarea cu gmaps are un singur ecartament care pare european
Peste pod in Ucraina pare tot european . Posibil ca schimbarea boghiurilor sa fie facuta la statia din Teresva.
Pana in razboi zona apartinea Cehoslovaciei asa ca nu a fost afectata de schimbarile sovietice de ecartament din anii 20

Linia Brodina Nisipitu Ulma este pe ecartament normal dar a fost dezafectata de sovietici pe partea lor

Edited by Kokoshmare, 29 March 2021 - 09:53.


#49
elef

elef

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,666
  • Înscris: 03.10.2014

View PostKokoshmare, on 29 martie 2021 - 09:58, said:

Uite-o aici la bariera de la Valea Hotarului, are ecartament sovietic, european si ingust. La urmatoare incrucisarea cu gmaps are un singur ecartament care pare european
Peste pod in Ucraina pare tot european . Posibil ca schimbarea boghiurilor sa fie facuta la statia din Teresva.
Pana in razboi zona apartinea Cehoslovaciei asa ca nu a fost afectata de schimbarile sovietice de ecartament din anii 20

Linia Brodina Nisipitu Ulma este pe ecartament normal dar a fost dezafectata de sovietici pe partea lor
La Valea Hotarului e ecartament rusesc plus european. Fara ingust.
La urmatoarea incrucisare cu googlemaps ecartamentul pare european dar e rusesc , la fel si pe pod.
La Tereseva nu se schimbau boghiuri , linia incalecata de la Campulung la Tisa la Valea Viseului avea rolul sa permita tranzitul trenurilor sovietice intre Tereseva si Rakhiv  (altfel ar fi trebuit sa ocoleasca pe la Ivano-Frankvisk)
Liniile din Subcarpatia si Bucovina au fost largite dupa '45 cand regiunile au intrat in componenta Ucrainei Sovietice

Edited by elef, 29 March 2021 - 13:50.


#50
elef

elef

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,666
  • Înscris: 03.10.2014
Subcarpatia=Transcarpatia

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate