Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Ecartamentul feroviar larg in fostele tari comuniste
#19
Posted 17 March 2021 - 11:29
Ion_Bumbu, on 17 martie 2021 - 11:13, said:
La vagoane nu-i mare problema, sa ai boghiuri doar, la locomotive e balamucul! Rusii aveau caii cu curu mai mare! https://cisnadie.wor...e-curu-calului/ |
#20
Posted 17 March 2021 - 11:43
Ion_Bumbu, on 17 martie 2021 - 11:13, said:
La vagoane nu-i mare problema, sa ai boghiuri doar, la locomotive e balamucul! Vorbim de treburi clasice cu transformatoare traditionale pe locomotive, nu de cele moderne precum Thalys sau TGV unde au alimentarea in comutatie si suporta 3-4 sisteme electrice diferite si care ar putea calatori prin mai multe tari cu sisteme diferite. Edited by andreic, 17 March 2021 - 12:01. |
#21
Posted 17 March 2021 - 12:08
sas1975, on 17 martie 2021 - 08:40, said:
Inca mai exista statii de transpunere si transbordare de la ecartament lat la ecartament normal in unele statii de la frontiera estica (Socola, Dornesti, Vadu Siret, s.a) Iar legatura intre ecartament si curul calului : Personal consider ca totul a pornit de la distanta dintre urmele lasate de caii inhamati la car/caruta. Daca ai inhama caii prea departe unul de altul nu ai putea sa folosesti un singur cal la o caruta de 2 cai in cazul in care pierzi unul din ei sau ti se face foame pe drum Asta a dat ecartamentul optim al carutei care mergea cel mai bine pe urmele lasate de cai. Fundul calului e si el pe acolo dar mai mult din intamplare ca nu senputea fara el Carele de lupta sunt irelevante dpmdv. Orice campanie militara avea nevoie de logistica iar asta era bazata pe caruta. Multe carute... Tramvaiele. As zice ca nu era vorba neaparat de scule si unelete ci de faptul ca primele tramvaie chiar erau niste trasuri mai mari cu aceleasi osii ca o caruta doar ca aveau altfel de roti. Evolutia a fost naturala. Multumesc pt impartasirea povestii. https://upload.wikim...etrain_1870.jpg Alta chestie amuzanta e ca ce a dat ecartamentul tramvaiului a devenit nepractic pt tramvai - adica inhamarea a 2 cai. Asta pt ca ar fi insemnat sa pui caii sa calce fix pe sina ceea ce nu prea era ok. Edited by underb, 17 March 2021 - 12:11. |
#22
Posted 17 March 2021 - 14:26
la Galati, combinatul siderugic era legat de granita cu Ucraina printr-o linie cu ecartament larg.
pe unele tronsoane, linia larga si cea normala sunt pe aceleasi traverse, un fel de cale mixta. se vede si google maps se cheama ecatament dual . uite si un tren pe o astfel de linie in marginea Galatiului ( Badalan ) era un triaj intreg cu linie larga, nu stiu cum o mai fi acum Edited by strongsss, 17 March 2021 - 14:33. |
#23
Posted 17 March 2021 - 15:12
Imperiul tarist a inceput constructia de cai ferate cand in lume era un talmes balmes de ecartamente si nu prea isi puneau uamenii problema interconectarii.
In momentul cand rusii si-or fi pus problema a fost mai usor sa construiasca niste statii de transbordare marfuri sau pasageri decat sa se apuce sa isi "normalizeze" calea ferata. In cel de-al doilea raboi mondial cand nemtii au inaintat in URSS au inceput sa normalizeze calea ferata din zonele ocupate pentru ca aveau nevoie de trenuri pentru aprovizionare. La fel si cand sovieticii au inaintat spre berlin au "largit" linii intregi pt aprovizionare. Dupa care acele linii au fost readuse la ecartamentul normal. Iarasi era vb de aspectul pratic al problemei in tarile respective exista ceva cale ferata si trecerea la ecartament larg ar fi insemnat probleme logistice si solutia mai simpla a fost transbordarea. In rest locomotivele de curent alternativ au in continuare transformatoare clasice in ele fiindca ceva tre sa coboare tensiunea de la 25KV sau 15KV la tensiunea de lucru a convertizoarelor de tractiune. strongsss, on 17 martie 2021 - 14:26, said:
la Galati, combinatul siderugic era legat de granita cu Ucraina printr-o linie cu ecartament larg. pe unele tronsoane, linia larga si cea normala sunt pe aceleasi traverse, un fel de cale mixta. se vede si google maps se cheama ecatament dual . uite si un tren pe o astfel de linie in marginea Galatiului ( Badalan ) era un triaj intreg cu linie larga, nu stiu cum o mai fi acum Si exista in cateva locatii in Romania. Edited by elef, 17 March 2021 - 15:18. |
#24
Posted 17 March 2021 - 15:31
Sighetu Marmatiei a avut (sau poate inca are, dar nefolosite) 3 ecartamente: mocanita, normal, rusesc.
Sunt curios daca exista inca in functiune vreo cale ferata cu ecartament larg, dar simpla, neincalecata. |
#25
Posted 17 March 2021 - 16:00
In Romania nu au fost decat niste portiuni la granita. Acum cativa ani mai veneau navete de minereu de fier din Ucraina pt CSG. Linia spre combinat este incalecata pe cel putin o portiune.
Si parca mai era o linie industriala la Suceava. Edited by elef, 17 March 2021 - 16:00. |
#26
Posted 17 March 2021 - 17:20
Din amintirile bunicului si mamei: Plecau trenuri pline cu ..... de toate spre urss. Ca din punctul lor de vedere(au dreptate,dar numai 70% cca) am fost invadatori/cotropitori. Cand sa facut pace ne-au ars astia grei de numanuma. Remember ,,foametea din anii 50?,, Cand mai vad pe Sp iubitori de rusi ma ia cu ,,batz/draci,, Au muls economic ,mai ales cu ajutorul infrastructurii cfr,din toate tarile ,,blocului Warsovia,,. Si cand zici rus ---- zici rus! ,,Davai....., ....,,.
|
#27
Posted 17 March 2021 - 18:08
rusii au umblat la ecartament sa complice logistica in cazul unei invazii. probleme minuscula. in '41 trupele feroviare germane au re-ecartamentat o buna parte din liniile din zonele ocupate destul de repede. probleme faceau podurile aruncte in aer, nu ecartamentul diferit. austro-ungaria a avut o idee si mai bestiala au redus masa maxima pe osie, ceea ce face locomotivele lor de marfa ineficiente, dar nu se putea folosi material rulant strain pe teritoriul lor decat ca incarcare redusa, iar locomotive grele ioc.
|
#28
Posted 17 March 2021 - 18:46
Talgo RD - schimbare in mers a ecartamentelor
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qwNl-g_91GE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Ecartament dual in Bangladesh: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GClxxH3Lox0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by andreic, 17 March 2021 - 18:55. |
|
#29
Posted 17 March 2021 - 23:46
#31
Posted 18 March 2021 - 12:11
razor01, on 17 martie 2021 - 00:50, said:
Stii ce inseamna sa schimbi sinele de tren in jumatate din tarile din Europa? Cine finanta o asemenea tampenie, ca tarile alea proaspat ,,eliberate'' cu siguranta nu aveau resursele sa faca asa ceva. In plus, la capatul unui asemenea efort, nu aveau nimic de castigat. benis, on 17 martie 2021 - 08:09, said:
Ecartamentul rusesc este o chestiune pur tehnică, nu politică. Este mai ales o chestiune de ordin militar. |
#32
Posted 18 March 2021 - 12:29
max_01, on 18 martie 2021 - 12:11, said:
Este mai ales o chestiune de ordin militar. Militar nu are nici o importanta , de fapt. In secolul 19 ca si in cel de-al doilea razbel , traversele erau de lemn iar sinele erau prinse de traverse cel mai probabil cu crampoane(nici macar tirfoane).Deci modificare ecartamentului era cam simpla, si chiar rapida avand in vedere vitezele de inaintare ale unei armate , mai ales in secolul 19 . Dpdpv militar mai importante erau podurile. Edited by elef, 18 March 2021 - 12:29. |
#33
Posted 18 March 2021 - 13:18
elef, on 18 martie 2021 - 12:29, said:
Militar nu are nici o importanta , de fapt. In secolul 19 ca si in cel de-al doilea razbel , traversele erau de lemn iar sinele erau prinse de traverse cel mai probabil cu crampoane(nici macar tirfoane).Deci modificare ecartamentului era cam simpla, si chiar rapida avand in vedere vitezele de inaintare ale unei armate , mai ales in secolul 19 . Dpdpv militar mai importante erau podurile. |
|
#34
Posted 20 March 2021 - 12:50
Sovieticii au forţat totuşi la adoptarea unor gabarite mai mari. În România poţi să bagi şi ceva material rulant feroviar Americănesc (nu tot). Statele Vestice îl au mai mic decât al nostru, iar Britanicii...
|
#35
Posted 20 March 2021 - 12:58
Care state vestice?
Spania și Portugalia au cel mai mare, iar restul țărilor normal. Ori nu cele din Europa și te referi la cele de pe continentul american? Edited by foreverbanned, 20 March 2021 - 13:00. |
#36
Posted 20 March 2021 - 20:09
toata uniunea cu exceptia Cehia, Italia, Grecia si Irlanda au incarcarea maxima pe osie la 22,5t. aia mentionati o au la 20 in afara de Irlanda, tara de referinta in domeniul feroviar, care-i la 18,8t.
asta pe linile principale de transport de marfa. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users